Ski Centrum Czarny Groń nedaleko Andrychówa relativně mladé středisko, jehož historie lyžování sahá do roku 1985. I přes velmi krátkou trasu se provozovatel střediska rozhodnul postavit odpojitelnou sedačkovou lanovku - vybrána byla šestisedačková lanovka firmy Doppelmayr s oranžovými bublinami, jejíž sedačky jsou vybaveny termoizolační hmotou Icolan. Stanice typu UNI-G byly realizovány v zeleném barevném provedení, takže vhodně zapadají do okolního prostředí. Jak v dolní poháněcí a napínací, tak v horní stanici je nástup, resp. výstup proveden jako kolmý k ose trati, cestující dopraví na místo nástupní pás. Sedačky v celkovém počtu 40 ks jsou garážovány ve stanicích. Výstavba se uskutečnila v roce 2009, do provozu však byla lanová dráha uvedena až v roce 2014. Se svou délkou 599 metrů byl Czarny Groń Express až do roku 2018 nejkratší odpojitelnou lanovou dráhou v Polsku (překonán byl typově shodnou lanovkou Slotwinka v Krynici, jejíž trasa měří pouhých 391 metrů).


Celkový pohled na křížení a horní stanici čtyřsedačky

Další investice následovala v roce 2015, když byl původní lyžařský vlek na dolním úseku nahrazen taktéž lanovkou od firmy Doppelmayr, tentokrát však neodpojitelnou čtyřsedačkou s rozběhovým pásem. To nejzajímavější se nachází kousek pod horní stanicí – křížení trasy s výše zmíněnou šestisedačkou, které je zajištěno prostřednictvím společné podpěry. Ta je tak dvoupatrová – v dolním patře se nachází kladkové baterie pro čtyřsedačku a v horním pak pro šestisedačku.


Horní stanice šestisedačky

Kromě obou lanovek lanovky disponuje středisko ještě dvěma lyžařskými vleky (jeden čtyřsetmetrový od firmy Tatrapoma, dnes Tatralift, a vlek s nízkým vedením lana od firmy Mikeska) a 2 km sjezdových tratí. Zasněžovací systém dodala firma Supersnow, o úpravu sjezdovek se starají rolby PistenBully. Velkou výhodou je poloha střediska – z Katowic ani z Krakowa to sem netrvá déle než hodinu.


Dvoupatrová podpěra – pro šestisedačku jde o podpěru č. 4, pro čtyřsedačku pak o podpěru č. 6