V roce 2011 nahradila v Pasekách nad Jizerou v areálu Pizár původní kotvový vlek použitá fixní čtyřsedačka Garaventa z roku 1991 s rozběhovým pásem dovezená ze švýcarského Samnaunu, kde ji v roce 2010 nahradila nová šestisedačková lanovka s oranžovými bublinami s názvem Alp Bella–Muller. Zajímavostí je její dolní poháněcí a napínací stanice, která je stejně jako v původní lokalitě v Samnaunu řešena jako klasická budova. Po vybetonování patek podpěr a základů stanic bylo koncem srpna 2011 autojeřábem usazeno všech 10 podpěr na 709 metrů dlouhé trase. Následně byla provedena montáž obou stanic a pravidelný provoz lanovka zahájila 17. prosince 2011. Původní kotvový vlek De Pretis se po demontáži v Pasekách přemístil do sousedního areálu Příchovice - U čápa, kde je v provozu dodnes.


Dolní poháněcí stanice s rozběhovým pásem lanovky Pizár

V roce 2018 se skiareál v Pasekách nad Jizerou dočkal své druhé lanovky. Dvojici obecních lyžařských vleků (kotva a poma) zde nahradila odpojitelná čtyřsedačková lanovka Leitner. Ta pochází z roku 1998 a byla dovezena z italského střediska Alpe Lusia, kde byla v roce 2016 na trase Le Fassane - La Morea nahrazena 10místnou kabinkovou lanovkou. Délka trasy v Pasekách se oproti původním vlekům příliš nezměnila a činí 1 164 metrů při převýšení 242 m. Rovněž přepravní kapacita zvýšena nebyla (činí 2 200 osob za hodinu), přeplnění sjezdovek tedy nehrozí. Trasu tvoří celkem 14 podpěr, pohon se nachází v dolní stanici. Nástup v dolní stanici usnadňuje také nástupní pás.


Montáž horní stanice odpojitelné čtyřsedačky Leitner v Pasekách na začátku září 2018

Původní lyžařské vleky byly demontovány v předstihu již v květnu, v polovině července pak byla zahájena samotná výstavba lanovky zemními pracemi. Po dokončení betonáže patek byly ve druhé polovině srpna usazeny všechny podpěry – s montáží deseti z nich pomáhal vrtulník. Během září byly smontovány obě stanice, ve druhé polovině října následovalo rozvinutí a zapletení dopravního lana. Uvedení do provozu se pak uskutečnilo 26. prosince 2018. V letech 2019 a 2020 bylo dostavěno ještě depo sedaček vedle horní stanice. Ani v tomto případě původní vleky neskončily ve šrotu – zatímco starší poma zamířila do Rumunska, novější kotva se přemístila na Island.


Trasa odpojitelné čtyřsedačky v Pasekách, která byla uvedena do provozu na druhý svátek vánoční roku 2018

Skiareál Paseky nyní disponuje dvěma lanovkami, dvěma lyžařskými vleky, pohyblivým pásem a lyžařskou školičkou s půjčovnou lyží. Lyžaři mají na výběr ze dvou červených a tři modrých sjezdovek v celkové délce 10,5 km, které jsou z 80 % uměle zasněžovány. Přestože mají obě lanovky různé majitele, je celý areál propojen jak sjezdovými tratěmi, tak skipasem. U dolních stanic se nachází restaurace s bufetem a bezplatné parkoviště. V okolí je také mnoho kilometrů upravovaných běžeckých tras.


Horní stanice odpojitelné čtyřsedačky v Pasekách, která byla dovezena z italského střediska Alpe Lusia