Připomeňme, že nová lanovka byla postavena již v roce 2020 a do provozu byla uvedena 19. 12. 2020, ze známých důvodů však byl provoz v této nevydařené sezóně možný pouhých 8 dnů. Svého plného lyžařského využití se tak dočkala až v této zimní sezóně. Jde o odpojitelnou šestisedačkovou lanovku s bublinou značky Leitner, která nahradila původní neodpojitelnou čtyřsedačku firmy Poma na Zakletý vrch. Ta již i přes svůj nízký věk (pouhých 14 let) s ohledem na svou délku nemohla nesplňovat nároky lyžařů na pohodlnou a rychlou přepravu na svah. Čtyřsedačková lanovka s poháněcí stanicí typu Unifix nahradila v Říčkách v roce 2006 unikátní zalomený kotvový vlek od firmy Transporta Chrudim s trasou ve tvaru trojúhelníku. Mnozí se s šestisedačkovou lanovkou, která nyní jezdí v Říčkách, již možná setkali, protože pochází z rakouského střediska Steinplatte, kde přepravovala návštěvníky jako lanovka Kapellenbahn, než byla v letošním roce nahrazena osmisedačkou s bublinami, tentokrát od firmy Doppelmayr. Jde tak o první nahrazenou šestisedačku s bublinami na světě.


Dolní poháněcí stanice


Před znovupostavením v Říčkách prošla technologie lanovky kompletní repasí. Délka trasy dosahuje 1 197 m při převýšení 246 metrů, celkem 74 sedaček zajistí přepravní kapacitu 2 800 osob za hodinu, tedy o něco více než u původní lanovky. Na trase je rozmístěno celkem 14 podpěr (z toho 2 tlačné a 2 nosnotlačné), tedy o jednu více než u původní čtyřsedačkové lanovky, pozice podpěr byly navíc přibližně zachovány. Pohon i hydraulické napínání je umístěno v dolní stanici. Vpravo od dolní stanice bylo situováno rovněž depo pro všechny sedačky. Komfort a bezpečnost nastupování zajišťuje nástupní pás, který dopraví lyžaře od vstupních branek až na místo nástupu na sedačku. Již na Steinplatte byly sedačky pro dosažení lepší odolnosti vůči větru dodatečně vybaveny speciálními hydraulickými tlumiči výkyvů (tzv. banány), tyto tlumiče jsou samozřejmě využity i v Říčkách.


Pohled z horní stanice na trasu lanovky


Výstavba byla zahájena na začátku května demontáží původní čtyřsedačkové lanovky a dokončena na konci listopadu 2020 provedením zátěžových zkoušek, pro montáž pěti podpěr v hůře přístupné části trasy byl využit vrtulník. V létě 2021 pak byla ještě dokončena montáž zařízení depa sedaček. Stavební část realizovala osvědčená stavební firma KERS, repasi a montáž technologie pak firma Snowtech. Dopravní lano o průměru 43 mm je nové od firmy Fatzer. Celková hodnota investice dosáhla více než 50 milionů korun a nebyly na ni použity žádné dotační prostředky. Přepravní kapacita celého areálu s novou lanovkou, 2 lyžařskými vleky, pojízdným pásem a 4,2 kilometry sjezdovek vzrostla na 5 850 osob/hod. Aktuálně leží na sjezdovkách 60 až 120 centimetrů převážně technického sněhu.


Horní stanice