Sjezdovky:
Pokud bych začal podle skimapy zprava, tedy od modré Cvičné louky, tak
tam bych vyzdvihl práci rolbaře, nebylo co vytknout. Bohužel tomu tak už
nebylo na zbylých, mnou projetých, sjezdovkách.
Macháček a jeho varianta Nová měla výškové rozdíly mezi jednotlivými
urolbovanými pruhy a navíc občas byly i obnažené „rolety“ od pásů
rolby. Varianta Buben byla v tomto ohledu lepší, nicméně obě tratě trpěly
hrbolatým povrchem nepříliš příznivým k jízdě po hranách. Toto se
zlepšilo až cca po půl jedenácté, kdy sníh odměkl a nerovnosti se daly
projet. Macháček s Bubnem má příjemný sportovní sklon, Nová má horní
část modrou, která se následně ostře zlomí na solidně červený padák.
Pod ním se spojuje s Bubnem a čeká na nás zelený dojezd k lanovce.
Turistická má dvě části, Turistická-Stará se odklání od výstupu z
lanovky opačným směrem než Macháček. Jede se po hřebeni po široké
cestě, na jednom boku bývá i běžkařská stopa, a to znamená zelený
traverz. Po chvíli se odděluje sjezdařská část od běžkařské.
Sjezdařská se následně dělí na Turistickou a traverz k černému
Slalomáku. Turistická-Stará a obečně celá Turistická je tvořena v
podstatě celá širokou lesní cestou. Turistická-Nová je v podstatě
využitý průsek lanovky pro další variantu části sjezdu. Tato nová část
měla úseky s prkukující hlínou, nicméně se dalo bez problémů po kraji
projet „po čistém“.
Největší škoda pro celý areál je červený, freeridový Děčíňák.
Proč škoda? Mimo to, že s oblevou posledních dní na něm byl nedostatek
sněhu, je to nevyužitý potenciál sjezdovky s příjemným sportovně
červeným sklonem. Jak to vím? Nebyl jsem zde poprvé a už jsem si ho
sjel.
Poslední svah, pominu-li detské hřiště, je černý Slalomák. Od výstupu
lanovky se jede po zeleném traverzu společném i pro Turistickou a ten nás
vyplivne u výstupu pomy na Slalomáku. Hned u výstupu není sjezdovka o moc
širší než traverz, ale poměrně rychle se rozšižuje. Následně se
sjezdovka dělí a obtéká ostrůvek lesa. V době mé návštěvy byla v
provozu delší a méně strmá část, která se opět připojuje na cestě
protínající svah a vytvýřející hranu. Následuje široký padák až
dolů k nástupu na pomu. Pokud chceme na lanovku, je potřeba si ohlídat
pravou stranu, jinak by se mohlo stát, že lávku nástupu minete a nezbyde nic
jiného než šlapat. Slalomák trpěl problémy totožnými jako Macháček,
ale nebylo to tak markantní.
A ještě bych zapomněl, na Cvičné byl i nějaký ten náznak snowparku.
Nezkoumal jsem to, jen jsem něco málo zahlédl z vleku.
Sněhové podmínky:
Sněhové podmínky oproti předchozím letům dobré, nicméně obleva
posledních dní se projevila. Možná i to stálo za nedokonalostmi úpravy
sjezdovek. Sníh byl vodivý, ráno relativně tvrdý, s postupující hodinou
měkl pod svitem slunce, zatímco v okolí byla neprostupná oblačnost. Kolem
půl jedenácté bylo příjemně odměknuto, velice vodivý a odpouštějící
povrch. V 11 hodin jsem odjížděl, ale s přibývajícím časem a teplotou
bych se obával velice rychlého zhoršení stavu sjezdovek.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Páteřním přepravním zařízením je dvousedačková odpojitelná
lanovka, která před pár lety nahradila tatrapomu se zatáčkou. Ve všední
den se jezdí absolutně bez front, nicméně o víkendu jsou zde fronty i na 15
minut. Cvičnou louku obsluhuje klasická kotva. Na Slalomák vás vyveze poma s
navijákem jako je u nás běžný na kotvách, pokud zrovna pojede. Já zatím
neměl to štěstí. Dětský park obsluhují celkem 4 vleky, nicméně
netuším jaké.
Zalidněnost:
Ve všední dny prázdno, bez čekání. Víkendy jsou horší, na lanovku
čekání klidně i 15 minut a na kotvu na Cvičné též i 10 minut.
Občerstvení a aprés-ski:
V areálu jsou celkem 3 bufety na sjezdovce a několik restaurací v
přilehlých chatách a penzionech. Jeden bufet je na Cvičné louce, druhý u
kasy - kulatý stan, třetí v místě sbíhání Turistické, Macháčku,
traverzu z Cvičné.
Doprava do střediska a parkování:
Silnice až do areálu uklizená parkoviště velké a zdarma. Areál se
nachází i nedaleko dálnice D8, takže i z větších vzdáleností nebude
cesta zdlouhavá.