Sjezdovky:
Celá oblast nabízí 185 km sjezdových tratí všech náročností.
Větší podíl mírnějších tratí najdeme v části Jochberg a Mittersill,
naopak v Kirchbergu a Kitzbühelu se vyskytují i černé sjezdovky stékající
z vrcholu Steinbergkogel a samozřejmě nelze nezmínit slavnou závodní trať
Hahnenkamm.
Hlavní přístupové lanovky jsou každý den v provozu již od 8:30 (v březnu
dokonce již od 8:00), takže si můžeme vychutnat „fresh track“ bez
jakéhokoliv příplatku. Rozhodně se tedy vyplatí si přivstat, čímž se
dá zároveň efektivně vyhnout případným ranním návalům na
přístupových lanovkách mezi devátou a desátou.
Sněhové podmínky:
Vzhledem k mimořádným lednovým přívalům sněhu je výška sněhové
pokrývky stále nadprůměrná, a to i v údolí. Narazit na vydřená místa
tak prakticky nebylo možné. I při slabších zimách navíc kvalitní
podmínky pro lyžování zajišťuje moderní a výkonný systém technického
zasněžování. Kvalita svahů odpovídala nadprůměrným teplotám na konci
února – zatímco ráno bylo vše přimrzlé a perfektně upravené, odpoledne
sníh na jižních svazích značně měkl. Naopak na severních stinných
svazích se i odpoledne držel sypký zmrzlý sníh.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Právě v komfortu lanovek udělal Kitzbühel za posledních 10 až 15 let
neuvěřitelný pokrok. Zatímco dříve jsme se zde mohli setkat s celou řadu
zastaralých pomalých dvou- a trojsedaček, dnes zde dominují šesti- a
osmisedačky v nejkomfortnějším vybavení s bublinou a vyhříváním.
Právě na osmisedačkách si Kitzbühel zakládá – najdeme jich zde už 7,
což je nejvyšší počet v rámci jednoho střediska v celém Rakousku (a tedy
i na světě).
Specialitou je lanovka systému 3S spojující oblasti Kirchberg a Jochberg,
jejíž kabiny se pohybují až 400 metrů nad zemí!
Zalidněnost:
Zalidněnost byla nižší až střední a závislá na konkrétní lokalitě
– zatímco v oblasti Jochbergu a Mittersillu může být s ohledem na nižší
přepravní kapacitu lanovek trochu vyšší a na některých lanovkách se tak
tvoří fronty do 5 min, v oblasti Kirchbergu a Kitzbühelu se díky vysoké
přepravní kapacitě šesti- a osmisedaček lyžuje prakticky bez front. Zcela
neznámým pojmem jsou fronty na Kitzbüheler Hornu, který tak lze doporučit
jako „tajný tip“.
Občerstvení a aprés-ski:
Možnosti občerstvení na svazích jsem osobně nevyužil.
Doprava do střediska a parkování:
Výhodou Kitzbühelu je relativně dobrá dostupnost z České republiky. Až
po Salzburg se jede po dálnici, z dálnice se sjíždí až na posledních asi
70 km cesty. I tato komunikace v údolí je ale rychlá a bez zdržujících
průjezdů obcemi. Parkoviště u lanovek jsou bezplatná s výjimkou
parkovišť u lanovek Hahnenkammbahn a Ganslern přímo v Kitzbühelu, která
jsou placená.