Sjezdovky:
Mezi Kitzbühelem a Kirchbergem je v provozu nějakých 8 plnohodnotných
sjezdovek. Za zmínku určitě stojí modrá a černá pod sedačkou Walde, kde
člověk alespoň trochu přičichne ke svahům legendárního Hahnenkammu.
Zvlášť po modré se dalo celý den krásně carvovat, expresní sedačka je
nahoře asi za 2 až 3 minuty, takže lze točit jízdu za jízdou po nějakých
6 minutách. Panoramatické a parádní carvingové dálnice jsou pak k
dispozici pod osmisedačkou Jufen, vyloženě výuková přehledná louka je pod
sedačkou Sonnenrast.
Sněhové podmínky:
Protože jsem se hned první den této sezóny pěkně rozlyžoval, vytáhl
jsem z arzenálu rovnou své Redstery, ale první jízdy byly trochu
zklamáním. V horních partiích areálu byl pěkný přírodní prašan,
směrem dolů se ale kvalita rapidně zhoršovala - sjezdovky pod sedačkou
Ochsalm sestávaly pouze z muld a ledu, pod sedačkou Ehrenbachhöhe tomu bylo
podobně. Ale na zbytku si člověk postupně nacházel pěknou stopu a ke konci
dne už jsem se na většině svahů cítil na dlouhých obřačkách jistě -
jako na kolejích.
Dobrou náladu doplňovalo celodenní slunce a modro, teplota celou dobu pod
bodem mrazu, a to i v nížině.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Úplná přehlídka supermoderních zařízení to zde sice není, ale co
bychom za zdejší přepravní park u nás dali... Nicméně za celodenní
skipas, který v plné sezóně vyjde na 76 euro, bych asi čekal víc. Alespoň
ze svahů a lanovek, které jsem projel, jsem měl dojem, že člověk platí
trochu i za prestiž, že zkrátka lyžuje v Kitzbühelu. Vyhřívání běželo
pouze na jedné z lanovek, další postrádala bublinu, ale celkově si nebylo
moc na co stěžovat.
Zhruba po 14. hodině se objevil technický problém, který vyřadil z
provozu přístupovou kabinku Fleckalmbahn, a lyžaři tak museli zpět na
parkoviště přes Kitzbühel a skibusem, který areál údajně zajistil.
Nicméně srdcaři jako my, kteří brousí svahy do zavíračky, se zázraku
dočkali a v 16 hodin byla lanovka opět zprovozněna a v půl páté už jsme
se vezli dolů.
Toalety nejsou sice v každé ze stanic a nebyl problém je nalézt.
Zalidněnost:
Liduprázdnno jako předchozí den ve Skicircusu zde sice nebylo, ale fronty
se rozhodně nestály. Asi v polovině případů jsme na lanovkách nejeli
sami. Na sjezdovkách většinou nikdo nepřekážel, po vrcholcích se
procházelo dost turistů a taky pár skialpinistů.
Občerstvení a aprés-ski:
Nezkoušeli jsme, ale snad všechny chaty u otevřených sjezdovek byly v
provozu a pokud disponovaly též terasou, byly plně obsazeny slunícími se
návštěvníky. Na parkovišti u Fleckalmbahn bylo ale po skončení
lyžování mrtvo.
Doprava do střediska a parkování:
Stačilo nám přejet 3 km od hotelu. Parkoviště u Fleckalmbahn je
rozlehlé, polovina míst je v garážích. Obsazeno bylo překvapivě skoro
všude, ale pár míst se dalo nalézt i ve vzdálenosti do 50 metrů od
pokladen. Parkuje se samozřejmě zdarma.