Sjezdovky:
Po většinu dne jsem se zdržoval v Kalsu - a překvapilo mne, jak ostře
skloněnými svahy disponuje. Kromě cvičných luk (20, 21a) a přejezdů (15a,
21, spodní část 17a) tu jsou samé poctivé červené a černé, zpravidla
bez jakýchkoli "hluchých míst". Velmi pěkná byla zejména vyhlídková
černá č. 13, dlouhá červená č. 17 z horní stanice čtyřsedačky
Blauspitz až do Kalsu, a také stranou ležící červená č. 17a, radost z
její liduprázdnosti kalil jen plochý závěrečný přejezd.
Ani na matreiské straně nepřijdou sportovní lyžaři zkrátka, kromě
pravé poloviny (z pohledu zdola) Cimarossu a klikaté modré č. 2a opět samé
výživné červené a černé.
Sněhové podmínky:
Solidní - 40 až 180 cm sněhu. V Kalsu tvrdý nebo prachový, v Matrei
(hlavně v nižších polohách) poněkud "krupicoidní". Ranní úprava
vynikající, odpoledne museli lyžaři dávat pozor na občasné ledové
plotny.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Za přepravní park se v Kalsu ani v Matrei stydět nemusí - páteří je
moderní osmimístná kabinka (Kals I+II), dále cestujícím slouží
odpojitelné šestisedačky s bublinou (Cimaross, Goldried II, zbrusu nová a
přepychová Glocknerblick), kuriózní neodpojitelná čtyřsedačka s bublinou
Happeck a duo obyčejných neodpojitelných čtyřsedaček Figollift a
Blauspitz. Tady si neodpustím drobnou jízlivost - Blauspitz sice není z
nejrychlejších, ovšem pokud na ni přesednete rovnou z Figolliftu, bude se
vám její rychlost zdát přímo kosmická.
Teď
vážně: Figollift je opravdu neskutečně pomalá (a přitom lýtka řádně
podkopávající) čtyřsedačka, já však nikam nespěchal a užil si
příjemnou lesní jízdu. 
Zalidněnost:
Vezmu to podle lanovek: u Figolliftu většinou prázdno, na Blauspitzu pár
lidí, kolem Glocknerblicku o něco živěji, u kabinky Kals II jakbysmet, v
Matrei u lanovek Cimaross a Goldried II poněkud rušno, naopak u Happecku pusto
prázdno. Nečekal jsem nikde, na sjezdovkách (až na výjimky) dostatek
prostoru.
Občerstvení a aprés-ski:
Navštívil jsem malebnou hospůdku Panoramarestaurant Glocknerblick na
sjezdovce č. 17. Jídlo (rakouská klasika) výborné, obsluha příjemná,
pěkný interiér - jen pozor, lokál je dost malý, doporučuji dřívější
příchod.
Doprava do střediska a parkování:
Cesta z Lienzu, kde jsem byl ubytován, zabrala přibližně 35 minut,
využil jsem nevelké zasněžené parkoviště přímo u dolní stanice kabinky
Kals I+II.