Sjezdovky:
V mapce výrazně převažuje modrá barva, vyjma sjezdovek na ledovci v
horní části areálu jde ale téměř výhradně o přejezdové cesty. Často
ploché tak, že jsou spíš zelené, nezřídka dokonce do kopce.
Červených sjezdovek je znatelně méně, jelikož ale většinou míří
přímo dolů, mají i sympatickou šířku. Černé sjezdovky jsou spíš
krátké, vyjma Diable 1 a Valentin. Třeba ta druhá jmenovaná je ale spíš
červená...
Sněhové podmínky:
Při našem příjezdu v sobotu 29. února pršelo. Přes noc ale sněžilo a
opakovalo se to i v dalších dnech, jeden z prvních tří dnů dokonce
vydatně sněžilo celý den. Sněhu tedy byl dostatek i mimo sjezdovky. S
rolbováním sjezdovek si ale Francouzi moc práce nedali, když věděli, že
jim na to v noci napadne 20 cm sněhu. Ranní jízda byla ještě poměrně
příjemná, i když nerovnosti pod prašanem byly dost nepříjemné, ale velmi
brzy se na otevřených sjezdovkách začaly tvořit velké muldy. Bylo to
výrazně dané i zvýšenou zalidněností na sjezdovkách, protože Francouzi
zřejmě přijdou do práce na 9:00, teprve pak začnou řešit lavinové riziko
a než ho vyřeší, je bezmála poledne. Do té doby je uzavřená celá část
areálu nad Diable a Crêtes, všichni se koncentrují v nejnižší části
areálu, na lanovky se stojí fronty a sjezdovky jsou přelidněné.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Páteřním přepravním zařízením je kabinka Jandri Express, která
lyžaře s jedním přestupem vyveze až na ledovec. Pokud je tedy tato část
areálu otevřená, což bylo ráno zřídka. Dolní část areálu obsluhuje
jedno letité „vajíčko“ a převážně nedopojitelné sedačky. V horní
části je ještě jedna nová kabinka, jinak jsou ale vyjma jedné vlastně
všude neodpojitelné sedačky, což bylo dost nepříjemné zjištění.
Žádné rychlé výjezdy nehrozí a nalyžování většího počtu kilometrů
už vůbec ne.
Zalidněnost:
Většina lanovek je ráno v provozu od 9:00 a už ve značném přestihu se
u nich tvoří fronty. Informace o tom, co bude od 9:00 v provozu, jsou předem
nedohledatelné, je to tedy „vabank“ postavit se do nějaké fronty.
Většinou to jistily nějaké sedačky, protože Jandri Express byl v provozu
vždy až se zpožděním. U nástupních lanovek se tedy tvořily dlouhé
fronty, které se postupně přesunuly i na lanovky do vyšších částí
areálu. Až ve chvíli, kdy došlo k odstřelení potenciálních lavin (v
době naší návštěvy se střídal stupeň 3 a 4) a otevření další
podstatné části areálu se návštěvníci rozprostřeli a fronty zmizely,
často ale až před polednem.
Doprava do střediska a parkování:
Příjezd do Les 2 Alpes byl bezproblémový, v sobotu byla silnice dokonale
ošetřená a téměř suchá. Parkování jsme měli zajištěné u
apartmánu.