Sjezdovky:
Kromě některých prudších sjezdovek na Lenzerheide a asi 1/3 sjezdovek v
Arose jezdilo vše a kvalitní byla i úprava. Zvláště východní část
Lenzerheide zůstala s pevným povrchem po celý den, neboť obloha se zatáhla
okolo 13 h.

Měkčí, ale z hlediska jízdy příjemnější poježdění nabízely svahy
Arosy a západní strana Lenzerheide. Začátek sezony byl viditelný občas i
na šířce sjezdovek. Například poměrně svižná sjezdovka č. 25 měla ve
své horní části instalovaná děla uprostřed sjezdovky, která měla
šířku asi 4 pruhů rolby, a tak byla rychle ohoblovaná na plotny a pokud zde
byli zrovna i jiní lyžaři, bylo náročné se vyhnout. Děla byla umístěna
i na dalších sjezdovkách, především na sjezdech do údolí (č.30) ale
již vždy na jedné straně. Nemilé překvapení jsme našli na dojezdu
sjezdovky č. 13a. kde se překonávala silnice na parkoviště a sníh se zde
mísil se špínou z kol aut. Nejlepší ježdění za nás poskytovala po celý
den sjezdovka v západní části areálu č. 70a, b a v lokalitě Arosa sjezd z
Weisshornu č. 10. Zde měla taktéž výbornou úpravu černá "Diamond slope"
č. 12, asi nejlépe upravená černá sjezdovka v areálu.
Sněhové podmínky:
Celková pokrývka se pohybovala dle nadmořské výšky od 50 do 100 cm. V
horních partiích se jednalo o příjemný prachový sníh s kvalitním
podkladem, níže šlo o kombinaci s technickým sněhem, který během poledne
začal měknout. Dojezdy do údolí by potřebovaly ještě trochu sněhu,
hlavně lesní úseky sjezdovky č. 28a a 30 byly místy nahnědlé.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Většina zařízení v Lenzerheide byla nová, opatřená ochrannou
bublinou. Samozřejmě se zde našly i výjimky jako lanovka spojující
západní a východní část areálu, která i přes svou důležitost byla
trochu poddimenzovaná a velmi pomalá. Starší vybavení měla i Arosa -
například páteřní lanovku Hörnli Express.
Zalidněnost:
Především dopoledne se tvořily fronty, které ale tak závratné nebyly.
Maximálně do 5 minut čekání.
Občerstvení a aprés-ski:
V celém Švýcarsku fungují pouze výdejní okénka, případně venkovní
uzpůsobené provozy. Nevyužili jsme.
Doprava do střediska a parkování:
Výjezd od Churu chvíli zabere, tudíž jsme zaparkovali hned na prvním
možném místě, a to v Churwaldenu u nástupní lanovky Panoramabahn.
Příjezd v pořádku, parkoviště ačkoliv s vrstvou sněhu upravené,
parkování na celý den 5 CHF.