Sjezdovky:
Na východně orientovaných svazích Kornocku jsou spíše modré a do
červena laděné přehledné dálnice, vhodné i pro začátečníky a za
účelem výuky. Většina sjezdovek zde vede nad pásmem lesa, jsou velmi
přehledné a nezáludné. V horních partiích jsou některé sjezdovky této
části areálu upraveny do podoby skicrossových tratí s četnými
atrakcemi.
Západně a severozápadně orientované svahy jsou položeny v průměru
níže, tzn. obvykle již vedou z větší části zdejšími borovicovými lesy
v průsecích, jsou o něco užší, ovšem zpravidla také zajímavější svou
náročností a členitostí.
Velikou atrakcí je tzv. Seetaxi, což je čtyřkolka vybavená hrazdou pro
úchop několika lyžařů, která pendluje po zamrzlém a zasněženém jezeře
a usnadňuje tak přesun z jedné části areálu do druhé.
Sněhové podmínky:
Přestože denní teploty v období návštěvy již stoupaly nad nulu a dole
v údolí již sníh takřka zmizel, na Turracher Hohe ho bylo zejména na
sjezdovkách naprostý dostatek. Na okolních vrcholcích Nockberge bylo vidět,
že letošní zima v tomto ohledu příliš štědrá nebyla, nicméně noční
teploty hluboko pod bodem mrazu a vysoká nadmořská výška zajistily, že
bylo prakticky až do večera jezdit na kvalitním a tvrdém podkladu, který
se, tak jako v údolí, ani v pozdním odpoledni neměnil v těžký jarní
firn.
Hlavní tratě ve středisku jsou i přes vysokou nadmořskou výšku
samozřejmě vybaveny výkonným zasněžováním, takže nedostatečná
sněhová pokrývka se zde jeví být velmi nepravděpodobná.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Středisko se ničím nevymyká. Obslužnost zajišťují především
moderní šestisedačky Doppelmayr s vyhřívanými sedačkami a s průměrnou
délkou kolem 1 500 m. Na jihozápadní straně střediska je jediný telemix ve
středisku (Panoramabahn), který kromě červeně značené sjezdovky stejného
názvu obsluhuje také sáňkařskou dráhu Nocky Flitzer s několika odvážně
visutými úseky. Na východním svahu, nad hlavní silnicí, vedoucí kolem
jezera, je v provozu také několik starších kotvových vleků, z nichž za
zmínku stojí tzv. Engländerlift, sloužící od svého zprovoznění v 50.
letech minulého století, prakticky výhradně k výuce adeptů lyžařských
dovedností, pocházejících z Anglie.
Pokud jde o lyžařské zázemí, to je zde relativně méně rozvinuté,
přece jen jde o horské sedlo ve výšce bezmála 1 800 m n. m., které si
svůj historický komorní ráz do značné míry udrželo dodnes. Za zmínku
stojí snad jen rozsáhlá a obsahově zajímavá wellnes centra ve zdejších
hotelech, zejména v hotelu Hochschober a Jägerwirt.
Pokud někoho lyžování na Turracher Hohe náhodou omrzí, pak doporučuji
velmi příjemnou cca půldenní procházku (tzv. Dreiseen weg), vedoucí kolem
všech tří zdejších jezer (největšího Turracher See a dvou menších
Černého a Zeleného jezera).
Zalidněnost:
Celkově spíše nižší zalidněnost, přestože bylo krásné počasí a v
okolních zemích ještě doznívaly jarní prázdniny. Menší fronty (do 5
minut čekání) se v exponovaných hodinách tvořily pouze u páteřních
lanovek (např. Kornockbahn) a v některých úsecích hojně využívaných
sjezdovek (např. č. 1 Kornock, resp. č. 11 Kornockschuss), nicméně stejně
tak se člověk mohl už v brzkém odpoledni ocitnout na sjezdovce zcela sám
(např. č. 14 Schafalmabfahrt, č. 20 FIS nebo č. 18 Marchenwald). V
restauracích a barech, resp. na jejich venkovních terasách si bylo možné
sednout prakticky kdykoliv během dne zcela bez problémů.
Občerstvení a aprés-ski:
Nejširší nabídka restaurací, bister a stánků s jídlem a nápoji je v
údolí u dolních stanic lanovek, několik jich je pak také na obou stranách
střediska u horních stanic páteřních lanovek, resp. na sjezdovkách,
vedoucích podél nich. Nabídka i cenová hladina zcela srovnatelná s
jakýmkoliv jiným Rakouským střediskem.
Aprés-ski bary jsou soustředěny kolem dolní stanice Kornockbahn a
přibližovacího lana Maulwurf a jejich počet je celkově nižší, než je v
Rakousku obvyklé. Zajímavou alternativou byla venkovní terasa Sonnalm na
západně orientovaném protějším svahu, kde se dalo bez problému (a v
tichu) posedět až do západu slunce.
Doprava do střediska a parkování:
Středisko leží v horském sedle na silnici B 95 (Predlitz - Klagenfurt),
která spojuje spolkové země Štýrsko a Korutany. V polovině března byla v
celém úseku suchá a perfektně sjízdná, ve směru od Predlitz je stoupání
relativně pozvolnější, naopak, ve směru na Klagenfurt je silnice v úseku
Turracher Hohe - Ebene Reichenau skutečně velmi strmá (místy až 23 %) a
určitě je dobré přibržďovat spíše motorem...
Parkování je na veřejných parkovištích ve středisku bezplatné,
parkovat se bez problémů dá také podél silnice na obou stranách,
přičemž místa bylo dost i kolem poledne.