Sjezdovky:
Díky sněžení z minulých týdnů byly v provozu všechny sjezdovky, a to
bez vykukujících kamínků či bahna. Nejlepší (a nejdelší) svezení bylo
na na sebe navazujících a vzájemně propojených červených č. 13 až 16,
dle mapy dosahovala délka sjezdu více než 6 km. Vrchní část je spíše
modrá, následně sjedete několik padáků, ale takřka vždy na ně navazuje
rovinatější úsek, takže netřeba brzdit. Pěkné jsou též černé č. 2 a
7, zvlášť jejich horní poloviny. Vyloženě mírných sjezdovek tu moc
není, takže začátečníkům spíše nedoporučuji, ale i tak se nějaké
najdou, např. červená č. 3.
Sněhové podmínky:
Areál naráží na limit v podobě nižší nadmořské výšky - vrchol je
asi jen v 1 900 m n. m. Ve vrchních partiích ležel stále pěkný prašan,
níže už se ale často vyskytovaly ledové plotny. Odpoledne se vyskytovaly
též muldy, naštěstí jen na sjezdovkách vedoucích k přístupové
kabině.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Dalším problémem areálu je starší přepravní park, především pak
absence krytých, vyhřívaných či kapacitnějších lanovek. Přístupová
kabinka je pouze pro 4 osoby a je svou kapacitou hrubě nedostačující, krytá
je pouze čtyřsedačka Gipfelbahn a vyhřívaná zas jen šestisedačka
Wörthersee Family Jet. Při teplotě dosahující i přes poledne mrazivých
-15 stupňů tedy žádný extra zážitek - nebýt slunce, lyžovat by se zde
asi nedalo.
Zalidněnost:
Zalidněnost byla i přesto, že jsme pro návštěvu zvolili čtvrtek,
poměrně vysoká a byla pro mě velkým zklamáním. Asi poprvé v životě
jsem v Rakousku zažil více než 1 až 2 fronty za den. Výjezd kabinkou okolo
desáté dopoledne byl bez problémů i bez čekání, ale hned výjezd
navazující Gipfelbahn přinesl frontu asi na 5 minut. Stejné to bylo
minimálně do 13 až 14 hodin na většině lanovek, výjimkou byl třeba
spodní úsek Klösterlebahn, nicméně o to více se čekalo na ten vrchní.

Nejtragičtější byl pak sjezd kabinkou zpět dolů po 16. hodině.
Všechny lanovky jsou v provozu do 16 hodin, tato logicky do 16:30, avšak pokud
by se vlekaři tímto údajem řídili, stovky lidí by v areálu uvěznili. My
přijeli do fronty asi v 16:07 a zhruba po 25 minutách konečně usedli do
lanovky. Nízkokapacitní přístupová kabinka je pravděpodobně nejslabším
článkem areálu, ve dnech s vyšším zalidněním se jí doporučuji vyhnout
buď parkováním ve vzdálenějším Klösterle, nebo na některém z výše
položených parkovišť (která však pojmou vždy jen pár aut).
Občerstvení a aprés-ski:
Na chvíli jsme zasedli jen na zahrádce u dřevěné Seppl Hütte, která je
"zastrčená" až na konci areálu u dolní stanice kotvy a naleznete tu nejen
štamgasty, ale i nízké ceny. Aprés-ski se v areálu nekonalo, kvůli
nutnosti většiny návštěvníků cestovat dolů přístupovou kabinou
zavírá většina podniků v 16 hodin.
Doprava do střediska a parkování:
Doprava z blízkého Feistritz an der Drau byla bez problémů, dálničním
tunelem doslova za pár minut. Areál se nachází doslova pár stovek metrů od
dálnice, stejně jako od katastru Villachu, a doslova jen pár desítek metrů
od nádherného Ossichersee.
Bezproblémová byla též doprava z Prahy předchozí den, přes Linec,
Salcburk a dále tunely až na jih. Paradoxem je jen cena tunelů
převyšující cenu samotné dálniční známky - 13,5 €. Nicméně
objížďka přes Obertauern znamená beztak o dost vyšší spotřebu a navíc
zdržení, kvůli kterému bychom již nestihli otevřený supermarket (pozor,
dokonce až do 19:30!). 
Problémem ale již bylo parkování v areálu - patrový parkovací dům i
menší parkoviště nad ním byly již před desátou plné, resp. zavřené
závorou (pár míst zde nepochopitelně ještě bylo). Naštěstí jsme z Prahy
a zaparkovat zvládneme kdekoliv, třeba na trávě před budovou lyžařské
školy.
K dispozici byly nicméně i další parkovací plochy, od kterých lyžaře
zdarma přivážel skibus.