Sjezdovky:
Alta Badia - převážně modrou nabídku v centrální
části doplňují červené a černé pisty spíše na okrajích areálů. A
právě na krajích Alta Badie se mi líbilo možná nejvíc, snad i pro menší
návštěvnost. Doporučuji neminout především hravou červenou Forcelles
(50), černý padák Col Pradat (45), zastrčený modrý lesní "tobogán" Crep
de Mont (2), zakroucenou červenou Sponatu (27) či dlouhý modro-červený
sjezd v oblasti La Crusc (52, 52A, 53).
Kronplatz - z pestré nabídky dlouhatánských i kratších
sjezdů nejrůznějších obtížností a typů vybírám své oblíbené:
černé a červené na Pre da Peres (32, 32R) a širokánská modro-červená
Sonne (11). Tajným tipem je pak liduprázdná červená Rara (33) a vyloženě
povedená je nová přímá černá Sorega (40B) nad St. Vigilem.
Cortina d'Ampezzo - nestihl jsem navštívit východní
část (Faloria), tak alespoň ze západu: poněkud rozstrkané, ale opravdu
nádherné sjezdovky kličkující mezi skalními stěnami. Liduprázdná
červená Lagazuoi (2), dechberoucími výhledy opatřené pisty v oblasti Ra
Vallees (46 až 50), dramatická černá Forcella Rossa (51)... prostě krása.
Jen
škoda těch poněkud cestovitých přejezdů, někdy i do protisvahu, a
horšího značení sjezdovek.
Sněhové podmínky:
Žádná sláva, ale dolomitští pistéři dělali, co mohli, takže
větší omezení nikde nebyla ani přesto, že víc než pár desítek
centimetrů sněhu leželo leda v nejvyšších polohách. Ranní úprava
sjezdovek skvělá. Kvalita sněhu byla nejhorší v nejnižších partiích
Cortiny - opravdu jsem nečekal, že začátkem března se v mokrém sněhu budu
muset vyhýbat hnědým místům. Nicméně ve výše položených oblastech (Ra
Vallees, 5 Torri, Lagazuoi) to bylo bez problému, tam si lyžař připadal
opravdu jako v zimě.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Alta Badia si libuje v odpojitelných polstrovaných sedačkách bez bubliny,
Kronplatz v kabinkách a Cortina v jisté - ale vlastně příjemné -
staromódnosti. Jeden lanovkový zážitek vedle druhého: padesátiletá
dvojsedačková mohykánka Fedare (7), odvážně vedené trasy (Lagazuoi (1),
Croda Negra (8), Ra Vallees (26)) a mezi tím vším nové propojení oblastí 5
Torri a Tofana novou a pohodlnou 4,5 km dlouhou kabinkou Cortina Skyline (85,
86).
Zalidněnost:
Přestože můj pobyt začínal až s koncem masopustních prázdnin, nebylo
na svazích úplně málo lidí, ale dalo se to zvládnout. Čekání u
páteřních lanovek typu Piz La Ila v Alta Badii či Costa na Kronplatzu
přibližně na 5 až 10 minut, jinde v řádu nízkých jednotek minut či
úplně bez čekání. Na sjezdovkách bylo většinou dostatek prostoru.
Cortina o stupeň méně zalidněná než ostatní areály.
Občerstvení a aprés-ski:
V Alta Badii mohu doporučit výbornou chatu Piz Arlara, která nabízí
skvělé špagety aglio olio (za slušných 11 €) nebo třeba tiramisu. Na
Kronplatzu jsem navštívil restauraci na horní stanici kabinky Piz de Plaies,
celkem normálka. V Cortině jsem si to nějak špatně časově zorganizoval,
takže jsem stihl jen dvě tatranky z vlastních zásob.
Doprava do střediska a parkování:
Příliš jsem nevyužíval, neboť jsem byl ubytován v La Ville/Sternu v
dochozí vzdálenosti od lanovky. Skibus z Alta Badie na Kronplatz
funkční.