Sjezdovky:
Planneralm je malá hotelová osada na úpatí přehledného horského kotle,
kam se z okolních svahů sbíhají proměnlivé, spíše kratší a
převážně červené sjezdovky. Všechny tratě začínají na vrcholovém
hřebeni kratším či delším a zároveň užším traverzem, než se přímo
po spádnici či oklikou rozběhnou a rozšíří. Zprvu jsou prudší a
později se zmírňují.
Nejpohodovější jsou červené tratě (č. 2 a 6), které největším
obloukem obíhají obě páteřní 4sedačky - ty jsou po počátečním
traverzu mírné a přehledné. Mírnější je také sjezdovka č. 4 podél
vleku Rotbühel, který vyjíždí jen zhruba do půlky svahu.
Mezi oběma lanovkami (č. 3 a 4) a podél vleku Gläserboden (č. 7 a 8) pak
proudí červené či černé tratě, které mají hlavně zpočátku
strmější úseky.
Některé z (černých) sjezdovek jsou značené jako ski-route (č. 5 a 8) a
nejsou denně upravované.
Všude okolo, tedy mezi sjezdovkami i dále od nich, je jedna velká,
přehledná a poměrně nezáludná freeridová plocha, hojně využívaná i
rodinami s dětmi. Terén je jen řídce porostlý a plný hravých
přírodních nerovností.
Sněhové podmínky:
Sněhu je stále okolo 1,5 m, přesto sezóna o velikonočním pondělí
končí. Lyžařské podmínky byly samozřejmě ovlivněné vysokými teplotami
a ještě teplým větrem. V pátek přes noc napadl čerstvý sníh, který
však brzy během dopoledne roztál a brzdil. V sobotu se již do rána
vytvořil zmrzlý firn, který opět brzy změknul, jen na zastíněných
prudších úsecích držel pevný skoro celé dopoledne.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Celý kotel obsáhnou dvě sedačky a jeden vlek, do půli svahu pak jezdí
ještě kotva. Bohužel jen jedna ze 4sedaček je rychlá odpojitelná,
zbývající zařízení jsou dost pomalá.
Tratě jsou vzájemně propojené přejezdy a všechny se sbíhají k
hotelové osadě, kde dělí nástupní stanice vzdálenost cca 200 m, pouze
vlek Gläserboden má nástupní stanici o něco výše a dále.
Ze všech několika zdejších hotelů, penzionů a chat je to na sjezdovku
jen pár kroků.
Zalidněnost:
Velikonoční prázdniny a slunečné počasí vylákalo na sjezdovku dost
rodin s dětmi, a to jak místních, tak krajanů z Česka a Slovenska. Na
sjezdovkách se tak tvořily typické chumly, celkově ale byla zalidněnost
spíše nižší - žádné fronty se netvořily, nebo nejvýše do minuty, a
během dne svahy postupně zcela osiřely.
Občerstvení a aprés-ski:
Hotely a penziony nabízejí svým hostům polední svačinku v ceně pobytu,
kromě toho se v nich dá poměrně levně naobědvat. Přímo na svahu se
nacházejí dvě nebo tři chaty, a to až na dojezdu sjezdovek.
U 4sedačky Plannereck stojící dřevěná chata Seekaralm působila spíš
"světácky" než útulně (kromě gulášovky či palačinkových trhanců
hlavně burgery a hot dogy, k tomu techno hudba), ceny má ale příznivé:
polévky 5 až 7 eur, pizza 10 až 13 eur, hot dogy 7 eur, dezerty 8 eur.
Doprava do střediska a parkování:
Příjezd z od města Irdning v údolí Ennstal je zdlouhavý (cca 20 km),
serpentinovitý a místy strmý, nicméně v této době samozřejmě zcela bez
sněhu i jiných komplikací.
Parkuje se na ploše podél příjezdové silnice, tedy s docházkou cca 100
až 200 m k pokladně a hlavní 4sedačkové lanovce Rotbühel (Planner
Jet).