Ramp a Delta

04.11.2009 21:50:24 #1 

Příspěvků: 2374

TomáS muž

Ahoj ivane, po přečtení nové čísla, jsem hned běžel domu. Slíknul se do spodek a nazul boty. V předsíni máme krásný zrcadlo. A výsledek. Kolena přesně nad špičkama, pánev přesně nad druhou přezkou. S polohou trupu jsem byl spokojen. Boty mají náklon 15° a RAMP 6°. Nutno dodat, že ale právě prošly malou úpravou, kdy jsem před jazyk nalepil tak 5mm plastu, takže mě teď boty určitě více rovnají, než byly původně vyrobeny. Taky jsem poslední lyžování pozoroval zvedání paty a protože mám fakt malou dorsiflexi, tak by mě hodně hodně zajímalo, nakolik bylo zvedání paty způsobené vyšlapávající se botou a nakolik jevem, který popisuješ. Jsem fakt zvědavej, jak teď po úpravě pojedou? V každém případě 150ky, které jsou na cestě mají (náklon 13,5°a RAMP 5°) tedy vše menší, což by pro mě mohlo být ve finále lepší. Zajímavej článek, zase jsem se něco dozvěděl. T

04.11.2009 21:55:00 #2 

Příspěvků: 1289

Pavlos muž

Ty jo, taky jsem to před chvilkou dočetl na záchodě : – )

Musím to hned zítra vyzkoušet : – )

Výše uvedený názor je jen soukromým subjektivním dojmem autora. Nemusí, ale někdy i může to být pravda.

05.11.2009 01:30:26 #3 

Příspěvků: 4267

ivan

Jsem rád, že vás to oslovilo. Sice nevím, jak brát to čtení na záchodě, ale vaše volba : – )

05.11.2009 06:11:48 #4 

Příspěvků: 1289

Pavlos muž

>> #3, ivan, 05. 11. 2009 01:30:26

Záchod je jediná místnost v domě, kde mám na čtení klid :)

Výše uvedený názor je jen soukromým subjektivním dojmem autora. Nemusí, ale někdy i může to být pravda.

05.11.2009 08:23:43 #5 

Příspěvků: 4077

Martin47 muž

Fakt je, že je tam dost zajímavého ke čtení. Taky nelze než ocenit černý humor redakce, která těsně před sezónou předkládá čtenářům rozsáhlý materiál o haváriích lanovek. Osobně se mi hodně líbí Body Tuning, tam mám velké mezery ve znalostech. Pak mě potěšilo, že Elany GSX v testu neměly (alespoň podle obrázku) Fusion. Již zmiňovaný článek od Ivana je super, zrcadlu se ale raději vyhnu. Pak mě moc potěšilo vyúčtování planých zákroků HZS. Že tam je povinně Monínec si už zvykám. Celkově je vidět, že autoři článků v tomto čísle dobře věděli o čem píší. Palec nahoru.

05.11.2009 09:14:52 #6 

Příspěvků: 38

ondraZ

>> #1, TomáS, 04. 11. 2009 21:50:24

Ahoj, zaujala mne tva poznamka „…jsem před jazyk nalepil tak 5mm plastu…“. V lednu jsem si totiz koupil nove boty Nordica Sportmachine 14 (ano, je to rekreacni backora, ale na to moje placateni s detma bota presne akorat, a hlavne jedina z cca 20-ti do ktere jsem se rozumne dostal a vydrzel v ni), ALE po par dnech (jezdim vzdy max. cca 3–4hodiny) jsem dosel na to, ze kdyz popojizdim s detma je to ok, ale pro „moje ostrejsi“ lyzovani bych obe kominove prezky potreboval jeste kousicek pritahnout ale uz je to nejde, jsou na max. Stacil my mi myslim rozsah 1, max. 2 zuby… V Heliasportu (tam jsem to byl konzultovat, mam tam boty v zaruce) mi rekli za pro mne nemohou udelat absolutne nic. Tak jsem si rikal, ze by misto posunovani prezek (coz asi ani neni realne) pomohlo vypodlozit prave prostor mezi jazykem a skeletem, tedy bez fyzickeho zasahu do boty jako takove… A ted kdyz ctu Tvuj prispevek jsem si tim uz skoro jisty. Mohl bys mi prosim dat velmi strucny navod nebo treba par fotek te Tve upravy? Vim ze jde o velmi rozdilne boty a tys tu upravu pravdepodobne realizoval z uplne jineho duvodu nez potrebuji ja, ale myslim ze tve reseni by mi mohlo pomoci. Nebo pokud nekdo vite ze se tohle presne tady nekde probiralo, stacil by treba i link. Diky moc ondra

05.11.2009 10:01:05 #7 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

>> #6, ondraZ, 05. 11. 2009 09:14:52

Teď si právě nemůžu vybavit jak u Speedmachine 14 vypadá uchycení hřebínků na komínu. Není tam možnost přivrtat ještě jednu díru a posunout je dál od přezky? Dost výkonných bot má zevnitř připravený prolis a stačí navrtat a přešroubovat.

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

05.11.2009 11:10:06 #8 

Příspěvků: 4077

Martin47 muž

>> #6, ondraZ, 05. 11. 2009 09:14:52 Taky to jde vyřešit úpravou hrazdičky přezky (co zapadá do hřebene) tak, aby se posunula. Buď se stará oddělá a dá tam jiná, vytvarovaná, nebo se, pokud to konstrukce umožní, přidá druhá. Další možnost je osazení kratších přezek třeba z nějakých starších bot resp. jejich výroba.

05.11.2009 11:39:13 #10 

Příspěvků: 2374

TomáS muž

>> #6, ondraZ, 05. 11. 2009 09:14:52

Ahoj Ondro, jestli seš z Prahy, tak se na to můžeš přijít juknout. Mám dokonce doma jeden pár tzv. inzertů, který jsou k řešení tohoto problému určený. Tam nemusíš nic lepit na jazyk. Ty bych ti mohl klidně prodat. Jestli nejsi z Prahy tak to nějak popíšu a třeba nafotím. Hmotu na to jsem koupil v na www.tognar.com včetně tech vložek před jazyk. Ty jak říkám jedny mám na víc s jedněma bude špekulovat náš mladej. Vložky mají tu výhodu, že je tam strčíš a je to. Napiš mi kontakt na mail ok7171@seznam.cz a proberem to. T

05.11.2009 11:43:16 #11 

Příspěvků: 2374

TomáS muž

>> #8, Martin47, 05. 11. 2009 11:10:06

Utahování komínu od určité míry přestává být řešením. Řešil jsem tento problém na všech botách, co jsem měl. Až teď jsem ho snad vyřešil k mému uspokojení. Přezky samozřejmě můžeš posouvat a utahovat, ale PROBLÉM je v tom, že když dorazíš ve spodu na spodní skelet, tak utažením komínu prakticky přijdeš o flexi boty, protože komín je prostě až na doraz a už se nehejbe. Navíc takto dotažené přezky vyžadují vždy obrovské síly při jejich zapínání. Vložka je tedy mnohem lepší řešení. To je zatím má zkušenost. T

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Komerční tipy