Vaše maximálka na lyžích (strana: 26)
23.02.2021 13:30:50 #751
>> #749, fricino, 23. 02. 2021 13:20:17
Presne, je treba si dat pozor na rozdil mezi stupni a procentama (sklon 100% = 45st). Jen pro orientaci, bezna cervena sjezdovka ma na prudsich pasazich tak 20 – 25st (meril jsem cervenou v Rokytnici kdyz jsem ji pred tydnem slapal nahoru na skialpech), dojezd velkeho skokanskeho mustku ma kolem 39st (a to uz je sakra padak).
23.02.2021 13:34:34 #752
>> #749, fricino, 23. 02. 2021 13:20:17
Když to srovnám s naším klínoveckým Jirkou (ten jezdí běžně přes 110 mezi lidma na parožnatce), tak ten Dom nic moc, a to Jirka nemá kombošku ani dh(má gs kolem 24m).
23.02.2021 13:44:59 #753
23.02.2021 13:45:34 #754
23.02.2021 13:47:09 #755
>> #750, jurol, 23. 02. 2021 13:30:27
Dá se z toho vytáhnout doba, za kterou se dostane tento ideální případ třeba na 95% té rychlosti?
23.02.2021 14:04:08 #756
>> #740, EagleF1, 23. 02. 2021 11:42:34
My ti věříme že nelžeš. Ty pouze sděluješ co ti nalhal tvůj iPhone.
To že tomu ty věříš je jedna věc, ale skutečnost je druhá. Dokonce jsem ti vysvětlil, PROČ ti iPhone ukazuje to, co ti ukazuje.
To je asi tak, jako když se mi uvolnil smímač ABS na Ducatce a já najednou jezdil 320. Přitom z dřívějška vím, že to bylo tak 160. Ale ano, tachometr opravdu ukazoval 320, nicméně díky chybné poloze snímače to ve skutečnosti bylo pouze 160.
Takže pokud bych na motorkářském webu tvrdil, že jsem jel 320, tak bych nelhal. ten údaj tam byl. Nicméně skutečnost byla jiná.
A s tebou je to úplně to samé.
Tvoje Káťa ujela na lyžích vzdálenost na přeponě, ale iPhone to časově změřil na odvěsně.
23.02.2021 14:06:32 #757
>> #754, M.art.in, 23. 02. 2021 13:45:34
Tak konkrétně ty, ty jsi musel jet tak 180.
Počkat. Bylo to s pásama, nebo bez ???
23.02.2021 14:14:58 #758
>> #755, fricino, 23. 02. 2021 13:47:09
Z tohto grafu nie. Ak ťa to zaujíma, tu máš všetko: Free fall
Pozri kapitolu „Uniform gravitational field with air resistance“. Ešte musíš vo vzorcoch g zameniť za g . sin(alfa).
23.02.2021 14:26:36 #759
>> #748, jurol, 23. 02. 2021 13:09:14
Tady jsem to nepochopil, já počítal se stupni. Pokud zadám 22,5 stupňů a ostatní parametry jako při předchozím výpočtu (35 kg, Cx 0,7, čelní plocha 0,3), dostanu se na maximální rychlost 116 km/h.
23.02.2021 14:39:55 #760
>> #759, EagleF1, 23. 02. 2021 14:26:36
Ako si písal, to najlepšie video sme nevideli ale nie je Cx 0,7 trošku optimistická hodnota? Mala naozaj taký dobrý zjazdový postoj a vhodné oblečeni aby to bolo reálne? Mal ten svah 22,5 stupňov čo je 40%?
Skús linknúť aj to jej najlepšie video
23.02.2021 14:42:38 #761
>> #756, korsičan, 23. 02. 2021 14:04:08
Jasně, píšu o tom, co mi napsal iPhone. Jenže vzhledem k ostatním zkušenostem nemám moc důvodů mu nevěřit. Nicméně zdejší diskuze nějaká „ale“ přinesla (něco příležitostně ověřím):
- Maximální rychlost je daná jedním špatně spočteným údajem GPS – může být, příště budu zaznamenávat celý log a pokud ta max. hodnota nebude ustřelená, v nahodilosti GPS problém není
- Dosažená hodnota je podezřele blízko teoretickému maximu – ano a ne, Kája ve větrném tunelu nebyla, sklon trati přesně neznám, koneckonců ani nevím, kolik přesně vážila.
- Přepona a odvěsna, o které píšeš – tady záleží asi na tom, jak je udělaný Ski Track, jestli rozdíl poloh zohledňují v kolmém průmětu na povrch Země nebo jestli nějak berou v úvahu i to, když ty dva krajní body mají jinou nadmořskou výšku. Já bych čekal, že se tou nadmořskou výškou zabývají, to prostě nemohou zanedbat; takže pokud vypočítají např. ujetou vzdálenost za jednu sekundu, bude to vzdálenost po přeponě (jak o tom píšeš). Kdyby to bylo po odvěsně, jela by Kája v reálu vlastně ještě rychleji (to nečekám).
- Ve prospěch důvěryhodnosti údajů z iPhone podle mého hodně hovoří to, jak se GPS modul chová během navigace (v autě) a také to, že iPhone celý týden dával opakovaně hodnoty, které mi připadaly uvěřitelné.
23.02.2021 15:20:11 #762
>> #760, jurol, 23. 02. 2021 14:39:55
Skús linknúť aj to jej najlepšie video
Myslíš, že tam by už nešla takto, ale s polovičným odporom vzduchu a tretinovým trením?
>> #761, EagleF1, 23. 02. 2021 14:42:38
Poznáš toho lyžiara skokana „Eddie the Eagle?“ Aj on bol hodne rýchly… (ja si aj tak myslím, že si niekto z race departmentu robí srandu)
23.02.2021 15:23:37 #763
>> #762, IIIvan, 23. 02. 2021 15:20:11
A viděl jsi film o Ediem ? https://www.csfd.cz/…die/prehled/
23.02.2021 15:25:54 #764
>> #762, IIIvan, 23. 02. 2021 15:20:11
No, vlastně je to velmi vtipná příhoda, na 750 příspěvcích (všechny jsem je nečetl) se tady řeší, že 96 km/h na slalomkách je konec světa, a já si pak postnu příspěvek o devítileté Káje, co jela 110 a jen mimochodem svůj amatérský záznam se 105:-)))
23.02.2021 15:26:39 #765
>> #742, Sektor B5, 23. 02. 2021 12:07:47
Zdroj z wiki od Jurol udáva drag koef. u lyžiara(predpokladám hobby) 1,–1,1.
Origoš zjazdár v kombinéze a „tuck“ pozícii je iný level ako bežný rekreačný postoj(napr. video Káji), už len zabaliť sa poriadne do vajca hobík NEVIE a „naberá vzduch“…
23.02.2021 15:30:04 #766
>> #761, EagleF1, 23. 02. 2021 14:42:38
Odvoláváš se tu na chování IPhone v autě a o pár vláken dříve píšeš- cituji: „V autě se navigace, kterou na iPhone mám, chová velmi konzistentně, rychlosti sedí s tachometrem, resp. tachometr ukazuje o kousek méně“. Navigace ukazuje reálnou rychlost, tachometr v autě ukazuje více, než je reál (bezpečnostní jištění pro garanci nepřekročení max. povolené rychlosti z titulu nepřesnosti měření tachometru). No a ty píšeš přesný opak.
23.02.2021 15:37:39 #767
>> #766, irmi, 23. 02. 2021 15:30:04
Udělal jsem chybu, ten údaj je trochu jiný a máš pravdu, že reálná rychlost dle GPS je prakticky vždy o něco nižší, než údaj na tachometru, tj. tachometr ukazuje o trochu více. Pardon.
23.02.2021 16:16:42 #768
23.02.2021 16:28:06 #769
>> #762, IIIvan, 23. 02. 2021 15:20:11
Hej, on hlavne veľmi rýchlo dopadol. Ale bol najlepší Britský skokan.
23.02.2021 17:33:54 #770
>> #769, jurol, 23. 02. 2021 16:28:06
A mozno aj zo vsetkych skokanov najrychlejsi kedze vieme ze cas vo vzduchu bez kontaktu s podlozkou povazuju treneri za prej…any cas.
Toto Eddie odstranil…Len si zmylil disciplinu. Ale moj obdiv ma, ja som ledva vyliezol hore a nie sa este spustit do tej jamy.
caute Harry
23.02.2021 17:38:34 #771
>> #764, EagleF1, 23. 02. 2021 15:25:54
a já si pak postnu příspěvek o devítileté Káje, co jela 110 a jen mimochodem svůj amatérský záznam se 105:-)))
Ci on ten svet fakt nefunguje na neinformovanosti a veci menia ti co im zabudnu povedat ze sa to neda a ze to nejde…
caute Harry
23.02.2021 18:40:10 #772
Ahoj kluci, chvíli si odskočím a vy takhle. Chudáka M3 klepne z absence pepka. Tolik se těšil. K uvedenému případu napíši jediné. Kdyby se holčině z videa rozjely lyže jak je uvedeno, tatík místo psaní sem v lepším případě tlačí vozík, v horším brečí na náhrobku. Jedna věc je rozjet, druhá ustát a ubrzdit. Konec hlášení.
23.02.2021 19:11:07 #773
23.02.2021 19:18:50 #774
>> #704, EagleF1, 23. 02. 2021 08:52:38
Ahoj, na tom videu dcera jede 16–18m/s, tj. okolo 60km/h. Opravdu si myslíš, že jen tak náhodou jela 2× rychleji?
23.02.2021 20:31:12 #775
>> #668, Martin47, 22. 02. 2021 20:15:21
Jsi velmi laskav, když na mě pamatuješ. Koukám, že se toto vlákno pěkně rozproudilo. Zrovna jako na potvoru jsem včera měl úplně jiný program a během dne se věnuji jiným věcem. Tak jsem si nalil z nové lahve , křupky jsem zatím zavrhnul a jdu na to.
23.02.2021 20:43:28 #776
>> #685, Harry, 22. 02. 2021 21:21:28
Hele trenere,kde se flakas?
Měl jsem včera jiné aktivity a během dne až na výjimky nemám čas sem ani nakouknout. Celou zimu nic a zrovna teď to pr*seru. No nic není ztraceno. Orel je kabrňák a dcera dvojnásobný.
Davali to aj Vase decka tak?
Hele nedávali, tedy abych byl přesný v 9 letech určitě ne. Když začínali na SGčkách v žákovské kategorii tak bych to tipnul, že v kombě maximálně tak do 80–85 km/h. V juniorech už prokazatelně změřených 100 –105 km/h opět v kombě. Maximálku měla holčina z německé repre na DH 117 km/h .Ovšem na ledovci na široké tréninkové pistě s postupným dojezdem do roviny.
23.02.2021 20:48:17 #777
>> #775, m3, 23. 02. 2021 20:31:12
Ještě než to všechno přečteš, tak jsem si všiml, že jsem psal něco o Jirkovi. To je jeden můj známej, abys byl v obraze a nedošlo k nedorozumění třeba.
23.02.2021 20:52:29 #778
Minule bola na nejakom FB ski fóre debata v štýle „kto ste už dosiahli niekedy stovku?“ – ale myslené v míľach(=162 km/h). Pána, to bolo „najpresnejších aplikácii na trhu“ a „čo ty o tom vieš, ja som inšt. level PSIA 3“ a „ja mám od prírody silné stehná“…zaujímavé, že takí európania(FRA) boli obvykle skeptickí na rozdiel od Amíkov…
23.02.2021 21:07:15 #779
>> #679, EagleF1, 22. 02. 2021 20:56:54
Telefon byl iPhone, tomu měření věřím
Hele nevěř. Je úplně šumák v jakém telefonu máš tu apku. Měření GPS hlavně v horách klame, důvody tady už byly uvedený . Klamou většinou i ty měřené úseky (obzvláště ty placené) , střediska potřebují nalákat lamy – hele kámo byl jsem lyžovat v Horní/Dolní a dal jsem tam s prstem v nose 110 km/h. Co by jsi jinak řekl kámošovi – ať jsem dělal co jsem dělal přes 80 km/h jsem se nedostal. V normálních hadrech (oteplovačky+ bunda) je to přes 100 km/h fakt docela nereálné. Ne protože by se nedalo , ale spíš asi těžko najdeš takovej kopec kde pak bez problémů zastavíš.O slalomkách ani moc nemá cenu uvažovat.Jediná možnost je, pořídit si rychlostní vaťák, pak stačí v podstatě jakýkoliv kopec.
>> #682, EagleF1, 22. 02. 2021 21:16:08
někdy není jasné, jak co někteří účastníci myslí
Pohledej zde v diskuzi . Téma rychlostní vaťák.
23.02.2021 21:13:52 #780
>> #704, EagleF1, 23. 02. 2021 08:52:38
Tady máš ukázku, jak u GPS fungují odrazy. Červeně je dokreslená moje skutečná trasa. Všimni si, že GPS funguje všude správně, kromě dojezdu sjezdovky. GPS v tomto místě lže pokaždé, nezávisle na typu zařízení, stejně tu funguje mobil i klasická navigace. Proto je nutné měřit rychlost v místě, kde je trasa na sjezdovce a je nutné zrůměrovat alespoň 3s jízdy. Maximální rychlost není opravdu u GPS směroplatná. V autě jedeš maximálkou na rovné silnici, která je většinou v otevřené krajině, tam GPS většinou nelže a že si přidá 20–30km/h někde v údolí v zatáčkách, toho si nevšimneš.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.