Analýza 'loutkové' jízdy
13.12.2013 19:29:26 #1
Zdravím,
mohl by mi někdo prosím poradit hlavní chyby, které ze mě dělají něco jako kolebájící se loutku na lyžích?:)
Snažím se tělo držet pevně a nemáchat rukama, ale stejně to pak vypadá jako kdybych visel na drátkách a někdo mě řídil…
Rád bych se dozvěděl hlavní 2–3 body na které bych se podle vás měl při jízdě zaměřit, abych to zlepšil.
Díky Petr
13.12.2013 19:49:15 #2
Ahoj Petře,
předně nevíme jaké jsou tvé ambice – kam by jsi se chtěl s lyžováním posunout – budiž to jako zásadní pro udílení bližších rad.
Buď jak buď – platí tu v diskuzi x-krát omílané:
Určitě zapracuj na adekvátním rozložení váhy vnější x vnitřní lyže. Z videa je znát, že zatížení lyží je dost proměnlivé. Základem by měla být klidnější jízda – lyžovat od pasu dolů. Zaměřit se na důmyslné zatížení lyže v její přední části.
Hanz
13.12.2013 20:17:26 #3
>> #1, P_Cherry, 13. 12. 2013 19:29:26
Petre, pokud se snazis o kratky oblouk, tak tomu chybi dynamika, vertikalni pohyb a vyssi frekvence… Pokud bys chtel spise stredni oblouk, tak musis nechat lyzi chvili jet. Vyjet ten oblouk! Coz teda plati i u toho kratkeho. Ne jen prehazovat lyze ze strany na stranu. Stracis balanc, protoze mas vetsinu vahy na vnitrni lyzi. Mozna mas i tupe lyze a mozna je to na tebe zatim i moc prudky svah… Ve trech bodech to nejde, chtelo by to pekne od zakladu s nekym kdo vi a bude u toho s tebou…
13.12.2013 20:41:40 #4
Dostanes tady na foru nejspis hromadu rad – ruznych, protichudnych, nesrozumitelnych, spravnych, spatnych – jak se mas a nemas hybat. Tezko si z toho vyberes. Abych ten gulas dal nezahustoval, tak misto techniky poradim se strategii: cokoliv budes na svem stylu menit, zacni s tim pri dlouhem oblouku a az budes mit pocit, ze ti ta zmena dava smysl, zacni postupne zkracovat polomer.
13.12.2013 21:04:28 #5
>> #1, P_Cherry, 13. 12. 2013 19:29:26
Myslím, že je dobré orientovat se v první řadě na několik zásad:
- využívej ke zlepšování pouze jízdu na modrých sjezdovkách (až do zelena)
- červeným se vyhýbej, černé jen pro nezbytný (nechtěný) přesun
- na snadnějších svazích nebudeš muset hlídat rychlost a budeš se moci daleko více soustředit na uvědomění pozice těžiště
- využívej více toho, co umí vykrojené carvingové lyže, začni delším-středním obloukem
- v podstatě nejdůležitější je práce pánve (především vlevo/vpravo) a nohou
- nohy pracují souhlasně (stejné náklony) a přitom odděleně (flexe/extenze)
- ruce udržuj trvale v zorném poli (přirozeně, ne strnule napnuté/pokrčené
Dost ti může pomoci pročítání příslušných vláken zde v diskusi. Pokud se nebudeš umět orientovat v tom co je tu dobře/špatně, pak doporučuju několik článků v letošních číslech Snow.
13.12.2013 21:43:40 #6
Doplnil bych jeden konkrétní odkaz (dnes jsem o něm debatoval s jistým
Honzou):
http://snow.cz/…onecne-video
Toto veleobsáhlé, splétající se a znovu rozplétající vlákno, na jehož vzniku jsem měl tu velkou čest se svým malým přispěním také podílet, identifikuje hlavní chyby mnohých ambiciozních lyžařů a nastiňuje i některé cesty k jejich nápravě. Až dnes mi došlo, jaký je TomáS ve skutečnosti formát, že se k něčemu takovému propůjčil.
Doporučuji určitě začít shlédnutím videí, poté konzumovat po částech a důkladně zapíjet…
13.12.2013 23:41:09 #7
Z dodaného materiálu se víc uplést nedalo, ale myslím, že ty obrázky jsou sdostatek reprezentativní. Za nepřesnosti při promítání svislých os v prvních dvou případech se omlouvám, myslím, že i tak to poslouží účelu.
06.01.2014 15:26:33 #8
Ahoj,
po krátké Vánoční odmlce děkuji za rady a rozbor. Snažil jsem se nad tím zamyslet a aplikovat během pár dní na horách v praxi, ale:
- stále se mi nedaří podsadit tělo dopředu před osu (hrbím se, prdel dozadu a akorát mě pak z toho bolí bedra) TRIK JAK NA TO?
- horní část těla se mi nedaří uklidnit (LOUTKA)
- ,,paralelní'' zatížení lyží na prudší sjezdovce (viz.video) radši nekomentuju:)
Petr
06.01.2014 17:41:03 #9
>> #8, P_Cherry, 06. 01. 2014 15:26:33
A vzal sis k srdci radu oblouka o modrých sjezdovkách (až do zelena)? Tam můžeš být úplně vestoje a nehrbit se. A v dlouhých obloucích si trénovat správný postoj.
06.01.2014 17:45:56 #10
>> #8, P_Cherry, 06. 01. 2014 15:26:33
Začni bodem 1, ostatní si nech na potom. Opakuj do omrzení.
Stoupni si vzpřímeně a uvolněně nad lyže.
Vykašli se na náklek do jazyků.
Zkus celý oblouk jet až do zastavení vždy jen po vnější.
Nesoustřeď se na carving, není důležitý.
Stoupni si vzpřímeně a uvolněně nad lyže.
Vykašli se na náklek do jazyků.
Zkus celý oblouk jet až do zastavení vždy jen po vnější.
Nesoustřeď se na carving, není důležitý.
Stoupni si vzpřímeně a uvolněně nad lyže.
Vykašli se na náklek do jazyků.
Zkus celý oblouk jet až do zastavení vždy jen po vnější.
Nesoustřeď se na carving, není důležitý.
…
06.01.2014 18:15:01 #11
>> #8, P_Cherry, 06. 01. 2014 15:26:33
stále se mi nedaří podsadit tělo dopředu před osu (hrbím se, prdel dozadu a akorát mě pak z toho bolí bedra) TRIK JAK NA TO? Zaujmi „pohotovostní“ postoj, což je takový, ve kterém jsi nejlépe připraven „k akci“ = přibližně postoj boxera ve střehu. TRIK JAK NA TO? – že stojíš správně si zkontroluješ tím, že za pomalé jízdy na modro-zelené!!!!! budeš poskakovat, event. odšlapovat ke svahu i od svahu (což v tom prdelzadním postoji nelze), A jezdi to, co ti vpravdě „leninsky“ radí Krab!
•horní část těla se mi nedaří uklidnit (LOUTKA) – OPĚT – když budeš jezdit jen na modro-zelené, nebudeš mít problém s rovnováhou a hrůzou z rychlosti a budeš dělat rukama jen to, co je pro dané pohyby přirozené = ruce většinou přijdou samy, když jdou dobře nohy
paralelní zatížení lyží na prudší sjezdovce (viz.video) radši nekomentuju:) – všichni ti tu radí – NA ČERVENÉ NELEZ!!! Všechno má svůj čas – přeskakovat přes své momentální možnosti je cestou zpět a při dlouhodobé aplikaci fixací těžkoodstranitelných chyb = zamrznutím. Když už se po červené musíš někam přesunout, tak s vědomím „teď zrovna se pouze přesouvám, nic se neučím!!!“ a nějak to přežij (ale přesto se snaž alespo%n o onen zmíněný dobrý postoj), bez snahy o nějaké superzatáčení!!! Návod na tu nejrychlejší cestu vpřed = nespěchat.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.