Domů Diskuze Sjezdové lyže - osobní zkušenosti a recenze Mystifikace 2014 aneb Márketing-ňůz-pík awards

Mystifikace 2014 aneb Márketing-ňůz-pík awards

03.01.2014 20:51:06 #1 

Příspěvků: 6843

˘Ö˘Krab muž

Spolulyžníci,
zdá se, že, než se dobrovolně odkážu do patřičných mezí abych tam provedl zdrcující sebekritiku, mám tady ještě jeden úkol, který si tímto plním.

Toto je vlákno pro propírání nejroztodivnějších a nejneuvěřitel­nějších novinek a zjevení v lyžařském světě roku 2014.

Tak na sraví, ať nám složí!“ (G. Durrell alias Bafutský Fon)

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

03.01.2014 21:20:57 #2 

Příspěvků: 4267

ivan

Toto zásluhhodné vlákno vlastně slouží podobně jako značně medializovaný projekt www.demagog.cz

S tím zásadním rozdílem, že

„Projekt Demagog.cz funguje díky laskavé podpoře agentury Evropské komise – Mládež v akci, Nadace Open Society Fund Praha, společnosti Newton media a PR agentury Heretic.“,

kdežto zdejší projekt „umírněně anarchistické ankety MNPA“ (© Krab) daňového poplatníka ani přímo, ani via EU nestojí nic.

Skousnout je za to třeba ne zcela průhledné hlasování a vyhlašování (já třeba nechápu, proč se tam nacpal „vyhoď-ho-dveřma-vleze-zpátky-oknem“ Radek John), ale v životě je holt něco za něco.

Krabovi bych ale doporučil trochu inspirace u „demagogů“.

Všimni si, kolik osob na tomto projektu participuje. Žádná vanmenšou.

Dále to, že bys měl mít několik „expertů“. Ing., MBA, PhD netřeba, stačí např. studovat Evropská studia na Masarykově univerzitě (to je ta, kde vznikla ona úchvatná lyžařská disertace, viz http://snow.cz/…arku-bendovi ).

Jakožto zakladatel projektu bys měl být alespoň manažér, lépe ale přímo ředitel (nebo rovnou president?). A Krabice metodoložka-vicepresidentka.

No a Kobylka a Panáček by byli stážisty jak víno (nebo zatím ještě spíš džus?). A hejno hezkých spolukobylek jako spolustážistky, aby bylo i na co koukat, mohly by možná i roztleskávat?

Dohromady se tomu říká profesionalizace.

(Tímto nijak neshazuju Demagoga a přeju mu úspěchy, medializaci a dlouhý život.)

04.01.2014 13:18:57 #3 

Příspěvků: 6843

˘Ö˘Krab muž

>> #2, ivan, 03. 01. 2014 21:20:57

… aby sis nepřisadil.
Snažil jsem se MNPA 2014 hodit nenápadně na HonzU_, nevyšlo to.
Nevykládej si věc nějak mylně, v této anketě je přece naprostá demokracie, protože o všem rozhoduji já. (Podobnost s jistým momentálním obyvatelem budov na vyvýšeném místě největšího města ČR je čistě náhodná.)

RAX SKI opět na scéně, typický projev okurkové (pardon, na ty je zima) sezóny.

Cituji: „Na začátku a konci oblouku jel lyžař prakticky ve spádnici (radius > 25 m).

Kam zatáčel? Pán generál, som z toho volaký zmetěný.

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

04.01.2014 13:31:49 #4 

Příspěvků: 4077

Martin47 muž

>> #3, ˘Ö˘Krab, 04. 01. 2014 13:18:57

Rax ski začínají nápadně připomínat takové ty dětské dvojbrusličky, ve kterých někdo omylem šlápnul na lyže, které mu mezi těma brusličkama uvázly a ve snaze o osvobození se za patama zlomily. Inu, velké, až převratné vynálezy občas přicházejí na svět díky různým náhodám.

04.01.2014 13:45:44 #5 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

>> #4, Martin47, 04. 01. 2014 13:31:49

Teď si představ, že přijdeš třeba za Pavlem Šmídem do Montany a budeš chtít nabrousit ploutve a křídla na rakovi. Zvedne telefon a jedeš do Bohnic.

Ale zpět k RAXům generace II. Rozumíte tomu, co píšou?

„Na rozdíl od dnešních carvingových lyží, kde je poloměr zatáčky v podstatě zadán geometrií hrany lyže, řežou tahle křídla oblouky jakéhokoliv poloměru. Lyžař řídí natáčením lyží do žádaného směru. Přitom musí překonat jistý odpor, neboť každá carvingová lyže je zaříznutá ve své stopě. Ale tento odpor je u 10cm křídla nesrovnatelně menší než u zaříznuté hrany délky 170 cm.“

Já tedy ne.

A ještě víc se mi líbí, že v grafech u textu pro čistě carvingový oblouk mají popisky: „turn initiation“, „drift“, „steering“.

Tady bude asi něco špatně.

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

04.01.2014 13:53:15 #6 

Příspěvků: 4077

Martin47 muž

>> #5, HonzA_, 04. 01. 2014 13:45:44

Ty obrázky by mohl použít ivannovýkandi­dátnapulitzero­vucenu ke svému svěžímu dílku a krásně by tam zapadly. A kdyby se na poslední jízdu mezi ty křidýlka přidělaly pořádný rachejtle z Kauflandu a zapálily se, tak jsi z hor doma za 10 minut, jen bys na zahrádce musel upravit odpovídající ranvej na přistání a pochopitelně bys musel mít kvalitní osvětlení, odpovídající pravidlům leteckého provozu. Ňáký blikačky z kola by to mohly pořešit.

04.01.2014 14:10:21 #7 

Příspěvků: 6843

˘Ö˘Krab muž

>> #5, HonzA_, 04. 01. 2014 13:45:44

O co je kontaktní plocha menší, o to méně síly k zatáčení potřebuješ. Jaké prosté. Škoda, že lyže nejsou zaříznuté ve společné stopě, bylo by to ještě zajímavější a zatáčelo by se ještě snáz.

Zásadní tajemství je IMO ukryto ve formulaci „Lyžař řídí natáčením lyží do žádaného směru.“

Je nová doba, všechno zkrátit! Žádný carving, ale RAXING! Be free-cool-in!

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

04.01.2014 20:54:05 #8 

Příspěvků: 3637

m3 muž

>> #7, ˘Ö˘Krab, 04. 01. 2014 14:10:21

Mě by například zajímalo,jak se budou zařezávat do ledovatý pisty.To si nejsem jistej jak to soudruzi z NDR vymysleli.

04.01.2014 20:59:48 #9 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

>> #8, m3, 04. 01. 2014 20:54:05

Nebudou. Pojede se po křídle a špičce lyže. Když budeš chtít zatočit jinak, přeneseš váhu dozadu (lyže (?) pojedou jen po křídle a ploutvičkách) a natočíš lyže do žádaného směru.

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

04.01.2014 21:10:37 #10 

Příspěvků: 4077

Martin47 muž

>> #8, m3, 04. 01. 2014 20:54:05

Na kopci rozpálíš železa doruda letlampou a to teprve uvidíš jak dokáže lyže na ledu držet.

04.01.2014 21:41:56 #11 

Příspěvků: 168

Alda71 muž

>> #8, m3, 04. 01. 2014 20:54:05

Brousí se to jako brusle.

Lepší je být férově těsně druhý, než vždycky první za každou cenu.

04.01.2014 21:58:44 #12 

Příspěvků: 3637

m3 muž

>> #9, HonzA_, 04. 01. 2014 20:59:48

Když budeš chtít zatočit jinak, přeneseš váhu dozadu (lyže (?)

Aha,takže něco jako při rozjezdu na vodních lyžích.Jen mě trochu děsí aby to eventuálně „lyžař“ nepřehnal *že podstatě pojedete zpět do kopce*

>> #10, Martin47, 04. 01. 2014 21:10:37

Nojo kdy by se ale tahal s dalším krámem na kopec.Navíc jestě s nějakou nádobu na benzín.Ještě by to tedy chtělo vylepšit o nějakou akumulaci energie pomocí chytrého čipu do bateriií zabudovaných do podložky a tu pak využít pro ohřev těch ploutví.Jediné co by bylo nutné dořešit je dostatečná kapacita baterií.Případně při použití sedačkové lanovky by mohlo být součástí sedačky i bezdrátové rychlodobíjení,když už to hřeje do prdele a funguje WiFi

04.01.2014 22:04:12 #13 

Příspěvků: 4077

Martin47 muž

>> #12, m3, 04. 01. 2014 21:58:44

Sice by byl krám navíc, ale zimomřiví by si mohli občas ofouknout lyžáky. A do pár let bude letlampa normálka součást chytrejch telefonů.

04.01.2014 22:11:04 #14 

Příspěvků: 6843

˘Ö˘Krab muž

>> #13, Martin47, 04. 01. 2014 22:04:12

Proč tak složitě. Rakety měly kdysivá malé turbínové generátory poháněné stlačeným vzduchem (nemusely se dobíjet baterie, jen se občas kontroloval tlak).

Nebo rovnou ozubené kolečko mezi ploutvičky do kontaktu se sněhem a ke generátoru připojit je. I vyhřívání bot by to možná utáhlo.

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

04.01.2014 22:17:46 #15 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

>> #13, Martin47, 04. 01. 2014 22:04:12

Smartfouny už dneska mají LED lampu…

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

04.01.2014 22:25:33 #16 

Příspěvků: 4077

Martin47 muž

>> #14, ˘Ö˘Krab, 04. 01. 2014 22:11:04

>> #15, HonzA_, 04. 01. 2014 22:17:46

Buďte prosím shovívaví, vždyť víte jak jsem zaostalý. Uvázl jaem v minulém tisíciletí (a to si ještě foukám). A navíc se musím přiznat, že bych nepohrdl ty brusličky někde potají ozkoušet. Až zamrznou rybníky.

04.01.2014 22:27:21 #17 

Příspěvků: 3637

m3 muž

>> #14, ˘Ö˘Krab, 04. 01. 2014 22:11:04

Mechanický systém + nějaký alternátor mě taky napadnul,ale hned jsem to zavrhnul pro přílišnou složitost.To už radši letlampu.Snad jedině ,že bych vzal na milost ty smartfouny :-?

05.01.2014 10:10:03 #18 

Příspěvků: 6843

˘Ö˘Krab muž

>> #16, Martin47, 04. 01. 2014 22:25:33

Teď jsem opravdu na vážkách. Zařadí redakce Raxy při testu mezi AM, SL, GS, SC, RC, SG nebo dokonce DH. Nebude to pro Raxy v každém případě velká urážka?

Ostatní výrobci to světu rozhodně nečiní jednodušším, protože téměř nikdy neobsazují jedinečnou kategorii, kam Raxy po právu skutečně náležejí, tedy HB (Hore Bruchom, Hill-Busters, Hledej Baryku! …).

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

05.01.2014 10:39:30 #19 

Příspěvků: 4077

Martin47 muž

>> #18, ˘Ö˘Krab, 05. 01. 2014 10:10:03

Vzhledem k poteciálu při vytunění rachejlema to bude kategorie SS (Supersonic). I jejich designová linie je tam zařazuje.

05.01.2014 10:42:53 #20 

Příspěvků: 6843

˘Ö˘Krab muž

>> #19, Martin47, 05. 01. 2014 10:39:30

Zařazení do kategorie SuperSonicSpeedSki musí ještě posoudit a potvrdit Mirek.

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

05.01.2014 12:24:24 #21 

Příspěvků: 749

Mirek muž

>> #20, ˘Ö˘Krab, 05. 01. 2014 10:42:53

No určitě ANO!!! Jsou dostatečně krátké a mají křidélka :-D Rozhodně je to raketová technika a pro příští sezonu připravují raketový pohon pro přelet nezáživných rovinek 8-O

05.01.2014 12:52:47 #22 

Příspěvků: 6843

˘Ö˘Krab muž

>> #21, Mirek, 05. 01. 2014 12:24:24

A to ještě netušíš, že tento nový model byl vyvinut ve spolupráci s mamutím nadnárodním koncernem a bude na trh uveden jako

RAXSKI ALWAYS – první model s opravdovými křidélky!

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

05.01.2014 22:27:48 #23 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

>> #12, m3, 04. 01. 2014 21:58:44

A tady to vidíš v praxi – http://www.youtube.com/watch?…

Je to tedy ještě na typu bez postranních křidélek…

Zde velmi poučné video křidélkové verze – http://www.youtube.com/watch?… . Když to už nedáš normálně, sedneš do záchoďáku a šmrdláš špičkama ze strany na stranu. Poté už nikdy nesmíš jezdit zase zpátky na lyžích, protože by ses s těmihle návyky slušně rozbil.

A na Snowheads se rozjela celkem slušná diskuze i s autorem tohoto nelyžařského nástroje – http://snowheads.com/…iewtopic.php?…

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

05.01.2014 22:36:58 #24 

Příspěvků: 6843

˘Ö˘Krab muž

>> #23, HonzA_, 05. 01. 2014 22:27:48

… ó kolena, ó kolena …

… se co nejvíc drží mimo tvrdou a upravenou pistu …

… by mě zajímalo, co se stane, když ‚ploutvička‘ ve sněhu narazí na kámen nebo pevně zamrzlou větev. Už na lyžích jedoucích po povrchu je to nepříjemné …

… testovací jezdec: Michael Schussmacher …

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

05.01.2014 23:17:46 #25 

Příspěvků: 3637

m3 muž

>> #23, HonzA_, 05. 01. 2014 22:27:48

To je hnus velebnosti…

>> #24, ˘Ö˘Krab, 05. 01. 2014 22:36:58

No to mě tom právě nejvíc zajímá.Jak to funguje na tvrdu..

06.01.2014 10:54:28 #26 

Příspěvků: 164

Tom/ Austria muž

>> #4, Martin47, 04. 01. 2014 13:31:49

„Rax ski začínají nápadně připomínat takové ty dětské dvojbrusličky“ Tak to jsou ty detske bruslicky na videu

06.01.2014 11:11:07 #27 

Příspěvků: 164

Tom/ Austria muž

>> #21, Mirek, 05. 01. 2014 12:24:24 „Jsou dostatečně krátké a mají křidélka…“ …no jo, nektere Raxy jsou humpolácky veliké, pod nohou jako snowboard…

Big Rax 14cm underfoot

06.01.2014 11:12:46 #28 

Příspěvků: 3078

MPS

>> #25, m3, 05. 01. 2014 23:17:46

Já na tom jezdil už někdy před třemi lety a musím říct že mi zcela uniklo co tím básník myslel a k čemu je to dobrý,možná na tvrdu k obnaučení hajzlposezu, jakmile se na tom na tvrdu trochu zakloníš patky se kousnou a hodí těto dopředu a to tak nepříjemně že si na to pak dáváš bacha. Jinak se na tom dá jedit i po hraně ,je to ale peklo protože patka tě při každé nerovnosti tahá za nohy.vůbec ale největší peklo je na tom zastavit,smykem to nejde,předevšim na tvrdu se patka kousne a utrhlo by tě to nohy.Doufam že se to moc nerozšíří,pak by asi na sjezdovkách nebylo úplně bezpečno…

06.01.2014 11:23:31 #29 

Příspěvků: 164

Tom/ Austria muž

>> #24, ˘Ö˘Krab, 05. 01. 2014 22:36:58

„… testovací jezdec: Michael Schussmacher …“ Nemel by sis delat z Michaela srandu – to se nedela nekomu, kdo mozna umira! Mel nejvetsi pech, ktery mohl v te situaci mit, a krome toho samozrejme na nohach ty SPRAVNE lyze, ktere mas i ty.

„… se co nejvíc drží mimo tvrdou a upravenou pistu“ Pro ty, kdo neznaji historii RaxSki: byly vyvinuty na americke East Coast na nejhorsim ledu, ktery si kdo dovede predstavit. Rikaji mu tam „blue ocean ice“.

„… by mě zajímalo, co se stane, když ‚ploutvička‘ ve sněhu narazí na kámen nebo pevně zamrzlou větev. Už na lyžích jedoucích po povrchu je to nepříjemné …“ No jo, odpoved ti snad poskytne predchozi video! Uz jsi na takovych tvrdych hroudach nekdy< jezdil?

06.01.2014 11:30:42 #30 

Příspěvků: 164

Tom/ Austria muž

>> #28, MPS, 06. 01. 2014 11:12:46

Ukazal ti tenkrat nekdo, jak se na tom jezdi? Jestli jo, tak hned zalovat.

Nekteri na tom pred 3 lety jezdili takhle stare video

RaxSki model Carver

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Komerční tipy