27.10.2014 14:38:39 #1
Tak jsem o víkendu trochu koukal na ceny permic v některých areálech v ČR a na to, jak reagují na inflaci, která se teď pohybuje někde kolem 2%.
Zatím jsem se díval na následující:
Zadov:
zůstává na cenách 2013/14, jediná výjimka je +10% na ceně dětské permice na 2h (proč proboha? To jim těch 20Kč za to stojí?).
Špičák (Šumava):
v průměru 4,4% zdražení, a to včetně sezónek.
Klínovec:
v průměru 12,6% zdražení. Ale pozor – u dětí to dělá přes 18% s výjimkou 2h permice, ta je jen +13,3%. Je vidět, že si soudruzi na severu věří a spoléhají na novou lanovku a sjezdovku, které postavili z našich peněz (rozuměj dotací). A své úsilí chtějí náležitě zúročit. Vivat krušnohorský Špindle! Jsem na tebe zvědav.
Lipno:
Lipno zdražilo v průměru o 6,4%. A nejvíce se opřelo do permic na kratší časové úseky (celodenka +3.6%, 4hodiny +3.9%, 3hodiny +7,6%, 2hodiny +10,3%). No, je vidět jasný signál o jaký typ návštěvníků mají na jihu zájem. Hlavně nejezděte s malými dětmi na 3 hodiny a méně. Jenom obtěžujete.
Jak jsem počítal? Vzal jsem ceny jednodenních a kratších permic a spočítal meziroční změny. Jsou tam zahrnuté permice pro dospělé a děti a také vysoká/nízká sezóna. Jen u Klínovce je uvedena pouze vysoká sezóna, ceny za nízkou v posledních letech nikdy neuvádí a hraje s návštěvníky na jaře ruletu (asi ruskou, vzhledem k blízkosti KV) tím, že ceny na víkend pravidelně potvrzuje třeba i pátek veček. No, alespoň se nenudíme a nemáme roupy.
A můj závěr? Pánové z ČUS si u Zadova zřejmě uvědomili, že minulý rok trochu s cenami přestřelili. Zato ostatní se nestydí a perou to pod tlakem co to dá. Zřejmě mají info z ČNB a ví, že současný kurz Kč/EUR ještě dlouho vydrží a nemusí se tak bát podlé alpské konkurence.
A co vy? Narazili jste také na nějaké perly?
28.10.2014 10:26:14 #2
>> #1, HonzA_, 27. 10. 2014 14:38:39
Díky za pěknou regionální analýzu, nebo spíš její předkrm! Na podrobnější srovnání je podle mě ještě brzy, protože dost středisek zatím nový ceník nevyvěsilo (není mi úplně jasné, proč – chápal jsem to, když se každý rok měnila DPH…).
U Klínovce má zdražení jasný důvod a u Lipna také – poptávka je obrovská, tak neviditelná ruka trhu pracuje (a na druhou stranu mají dětský park zdarma, výborný nápad!). Navíc se tam bude zase stavět nová lanovka, možná už za rok.
Zdražuje se i za hranicemi, a to v průměru vyšším tempem než u nás. Jinak dvouhodinové lyžaře myslím kromě příměstských center úplně nemilují nikde, což je pochopitelné – jsou to takoví vyjídači melounů, vysát to nejlepší a nejlépe za třetinu ceny (nemyslím to zle, sám se mezi ně taky počítám .
Jaké středisko u Tebe osobně vyhrává – a myslím teď hlavně svou cenovou politikou?
28.10.2014 18:20:50 #3
Už se taky nemohu dočkat nových ceníků , nechápu proč se u naše ski centra /nebo alespoň ty v mém okolí DM, ČV, Říčky/ nerozhoupala k něčemu podobnému jako v sousedním Polsku viz: http://zieleniec.e-skipass.pl/ http://blackcard.e-skipass.pl/
28.10.2014 19:22:41 #4
>> #2, Radek Holub – SNOW, 28. 10. 2014 10:26:14
Ahoj Radku,
- Klínovec a jeho zdražení: čekal jsem jak promítnou novou sjezdovku do cen. Zdražení jsem čekal, ale realita mně opravdu zarazila – proč proboha zdražují dětské skipasy o téměř 20%? Zatímco dospělé jdou o přibližně 13%. Znamená to že s dětmi na Klínovec ne? Že je nechtějí? Asi ano. 650 Kč za den je opravdu u areálu typu Klínovec rána – sjezdovky na severu za tyhle peníze víceméně nic moc a i kdyby byla ta na jihu špičková, je to opravdu hodně. Klínovec prostě Špindl není, a ani to že nastaví jemu podobné ceny z něho Špindl neudělá.
- Lipno: je vidět že to opravdu ždímou. Zdražení dětských skipasů téměř o polovinu vyšší než u dospělých. No, vůbec se nestydí. 420 za den na dítě je docela dost.
- K těm dvouhodinovým lyžařům: proč vyjídači melounů? To nejsdou jen lidi, kteří přijedou ráno na první lano a hoblujou kopec do poslední minuty než přijdou lidi. To jsou třeba právě ti rodiče s dětmi, kteří se chtějí na chvilku sklouznout. Ale pokud to takhle v areálech vidí, jejich volba. Co ale nechápu je proč za 2h lyžování (1/3 času) vypláznu třeba na tom Lipně cca 75% ceny celodenního skipasu. Lipno je v tomhle asi úplně nejhorší z těch areálů, na které jsem se díval. Jako zákazníkovi mi to přijde naprosto úchylné.
A k tomu co je mi symptatické:
- třeba cenová politika Velkého Javoru u sezónek v rodině. Doporučuji projít jejich ceník, který je velmi vstřícný.
Co mně naopak jako zákazníka štve:
- přístup Klínovce k lyžování na konci sezóny. V ceníku není „nízká/vedlejší“ sezóna, ceny upravují nahodile podle stavu sněhu. A stává se i to, že ještě v pátek odpoledne nikdo neví za kolik se o víkendu lyžuje. Neberu jim právo to takhle dělat, ale mně se to nelíbí.
- přístup Klínovce k dodržování pravidel – velmi silně si dupnou na zákazníky a ze všech dělají apriori lumpy. Rádi využívají peníze z dotací – tedy peníze nás všech. Ale aby splnili naprosto primitivní povinnost ze zákona jako je zveřejnění hospodářských výsledků v obchodním rejstříku, to ne. Poslední mají 2009. Takže pro peníze si ke mně ruku natáhnou, ale už nejsou ochotni mi říct jak se jim daří? Takhle se solidní podnikání nepředstavuji.
28.10.2014 23:34:44 #5
>> #4, HonzA_, 28. 10. 2014 19:22:41
Rodinná sezónka na Arberu je opravdu povedená (2+2 za 570 eur), to jsem v našich cenících asi ještě neviděl.
U nás obecně převládá pocit (provozovatelů), že se sezónkami se šmelí, a proto jsou většinou drahé. Nevím, kolik je na tom pravdy, ale ten pocit, že se u nás podvádí více než jinde, je docela rozšířený, a to samozřejmě i mimo lyžování. Jiná „kultura“ zákazníků i podnikatelů, jiné podmínky. Ale to je spíš taková moje společenská spekulace.
Poměr 3 h/1 den je u Arberu 69 %, na Klínovci 65 %, jen Lipno se vymyká (80 %). Ale aspoň že ty hodinovky vůbec mají, jsou i střediska, kde nic takového není… Jinak souhlasím, lidová cena to není, holt se platí za kvalitu i značku.
29.10.2014 06:35:38 #6
No a takto o vypadá s cenami v našom najlepšom stredisku Jasná:
01.11.2014 07:53:41 #7
>> #6, orim, 29. 10. 2014 06:35:38
37 EUR na den v Jasné? To je taky síla. Z jaké země teď jezdí nejvíc turistů v zimě do Tater?
01.11.2014 08:08:34 #8
>> #5, Radek Holub – SNOW, 28. 10. 2014 23:34:44
„U nás obecně převládá pocit (provozovatelů), že se sezónkami se šmelí, a proto jsou většinou drahé.“
Ať jdou do háje. Chápu, že když se část permic zneužívala, částečně to bylo nutné kompenzovat vyšší cenou.
Pak ale někteří (Kínovec jako první) zavedli kamerové šmírování.
A i ti ostatní mají systémy, kde obsluze u sezónky vyskočí fotka držitele a můžou tak případy podvádění řešit.
Takže teď by nikdo neměl mít tu nejmenší šanci podvádět a areálům nic nebrání nastavit férovou cenovou politiku bez toho, aby každého zákazníka považovali za potencionálního zloděje.
Ale chyba lávky, nic takového se neděje a ceny permic pokojně rostou zatímco všichni návštěvníci jsou šmírováni (kde že jsem to tenkrát psal, že zavedení takovýchto systémů povede jen k utahování šroubů? A máme to tu, permice na kratší časové úseky zdražují mnohem rychleji než celodenní, atd). Takže to znamená jediné – areály o nic takového nemají zájem a na zákazníky kašlou.
Pro mně z toho je jediný závěr – zřejmě se jim daří až moc dobře a nemají potřebu o zákazníky bojovat. To znamená, že všechny ty nářky na špatné sezóny a drahé investice (které jsou často zbytečné, hlavně že na ně jsou dotace) jsou jenom takový folklór a divadýlko k oblbnutí veřejnosti.
„Jinak souhlasím, lidová cena to není, holt se platí za kvalitu i značku.“
Problém je, že bohužel často to je jen za tu značku…
IMO Klínovec nemá, s ohledem na nastavené ceny, severní stranu vůbec nic moc – je to úzké, přeplněné, často nepřehledné. Jsem zvědav na tu jižní, vypadá slibně. Ale 650,– Kč za jednu výbornou sjezdovku mi přijde trochu moc.
Mně osobně se nelíbí směr, jakým se rozhodly větší areály v ČR jít. Nemyslím si že se vydaly cestou, která je dlouhodobě prospěšná pro lyžování v ČR. A nebýt sporného kroku s kurzem koruny, nemohly by si nic takového v tomto roce dovolit.
01.11.2014 08:26:17 #9
>> #8, HonzA_, 01. 11. 2014 08:08:34
Nemyslím si že se vydaly cestou, která je dlouhodobě prospěšná pro
lyžování v ČR.
A nebude to třeba tím, že na nějaké lyžování v ČR zvysoka kašlou?
Lyžování je pro Tebe/nás do značné míry zbytný koníček (do jaké, to
se pokoušejí svou cenovou politikou zjistit), pro ně je to zásadní zdroj
příjmů. Kdyby neprovozovali lyžařský areál, pronajímali by třeba auta
nebo plochy skladů či obchodů. [Se změnou priorit a atmosféry v malé
firmě po přechodu pod kuratelu nadnárodních investičníků mám jistou
drobnou osobní zkušenost.]
A nebýt sporného kroku s kurzem koruny, nemohly by si nic takového
v tomto roce dovolit.
Ale mohly, podívej se na pohyb ceny ropy a aktuální ceny u čerpacích
stanic.
Dotace (investiční i jiné) trh křiví, ale to nic nemění na faktu, že pohádka o nabídce a poptávce funguje dál.
Nemyslím si, že odliv lyžujících bude tak masivní, aby se příští rok nemohlo zdražit ještě víc, třeba jen za účelem vyrovnání případného letošního drobného poklesu návštěvnosti.
A PR provozovatele to celé zabalí šikovně do povídání o zkvalitnění lyžování na přeplněných svazích. Protože rozšiřovat sjezdovky je složité a stojí to peníze (i za jejich následnou údržbu, pokud je vůbec rozšiřovat kam), zdražení jízdného peníze nestojí – potřebná infrastruktura je již vybudována a amortizována, lze se oprávněně domnívat, že je naopak přinese.
01.11.2014 08:54:07 #10
>> #7, HonzA_, 01. 11. 2014 07:53:41
Z mojej osobnej skúsenosti sa to oproti minulosti veľmi nezmenilo. Na svahu je prevažne počuť slovenčinu, češtinu, trochu viac poľštinu, sem tam po rusky a niekedy anglicky. V podstate sa zvýšili kapacitné možnosti prevozu lyžiarov, preto je tam viacej aut a ľudí. Celkom slušne vybudovali nové parkovisko z južnej strany, ktoré pojme podľa môjho odhadu 300 vozidiel, aj keď deklarujú 520 aut. Transport z juhu na sever je celkom slušný, no určitý úsek na „funitel“ musíš prešlapať bez lyží. http://www.onthesnow.cz/…v%C3%A1.html#…
Ceny lístkov sú vysoké. Ľudia využívajú zľavový systém alebo potom rozdne akcie ako napr. v časáku Plus7 dní – 1denné lyžovanie s kupónom za 9,– euro. To už ide. http://www.pluska.sk/…/plus-7-dni/
01.11.2014 10:39:10 #11
>> #8, HonzA_, 01. 11. 2014 08:08:34
Máš pravdu, že hlídat se díky kamerám dá (ještě ale nejsou všude), otázka je, jak efektivně – opravdu se zneužité skipasy blokují? Žádnou potvrzenou zkušenost z Česka nemám. A abych řekl pravdu, je to spíš moje spekulace, že jsou u nás sezónky dražší než za hranicemi (v přepočtu na počet dní, při kterém se vyplatí) kvůli zneužívání. Může to mít i jiný důvod.
Každopádně si nemyslím, že provozování vleků je nějaké zlaté rito – ani u nás, ani jinde (i když výjimky budou). Že se Klínovec nebo jiní snaží nastavit co nejvyšší, ale stále akceptovatelnou cenu za účelem maximalizace tržeb, to je jasné. To dělají samozřejmě všude. Jde o to, jestli se to daří a hlavně jestli návštěvníci odjíždějí se skřípáním zubů, nebo s úsměvem.
Nevidím obecně moc rozdíl v tom, jak jsou stavěné ceny u nás a v zahraničí – z roku na rok rostou všude (u nás spíš opatrněji), poměr hodinovek k celodenkám je podobný (samozřejmě s výjimkami jako Lipno, na které jsi upozornil výše) a přeprodej je formálně zakázán. Tím neříkám, že je to dobře a že si český lyžař nezaslouží jiný přístup. Rozdíl ale vidím v kultuře vztahu provozovatel-zákazník, což se projevuje třeba ve stylu komunikace, a to z obou stran.
01.11.2014 10:54:23 #12
>> #10, orim, 01. 11. 2014 08:54:07
Jasná je cenově velmi sebevědomá, jak to nemá ve střední Evropě obdoby, na druhou stranu většinu skipasů určitě neprodá za pultovou cenu (ubytovací, klubové, jednorázové slevy atd.). Je to strategie působit draze = hodnotně, ale přivábit masy, aspoň slevou, když to zatím nejde jinak.
Osobně věřím, že ekonomicky úspěšný může být jen areál, který je „plný lidí“ a zároveň ne moc levný. Příklady z Alp mi to potvrzují (Ischgl, Kronplatz, Sölden apod.). Zároveň jsem ještě nenašel vydělávající, levné a poloprázdné středisko.
01.11.2014 15:12:05 #13
>> #12, Radek Holub – SNOW, 01. 11. 2014 10:54:23
Kvalita sa časom musí prejaviť. Ľudia vyžadujú čo najlepší „servis“ – parkovanie, upravené zjazdovky, dobré stravovanie, sociálne zariadenia, pohodlné a spoľahlivé vleky a hlavne čo najviac tratí na jazdenie. Jasná má v niektorých veciach už Alpský charakter a všimol som si ešte veľa vecí, ktoré „zaváňajú ešte socializmom“. Mám však obavu, že za nejakých 5 rokov bude preplnená. Keď som po prvý krát bol v Dolomitoch „Val Gardena, Alta Badia a pod.“ zdali sa mi ceny príliš drahé. Na moje prekvapenie som však na svahoch počul veľa češtiny a trochu menej slovenčiny. Z toho vyplýva, že ľudia majú peniaze aj v našich krajinách a už selektujú a vyberajú si kvalitu.
03.11.2014 14:11:42 #14
>> #11, Radek Holub – SNOW, 01. 11. 2014 10:39:10
opravdu se zneužité skipasy blokují? Žádnou potvrzenou zkušenost z Česka nemám.
My máme osobní zkušenost se zablokováním skipasu ve Špindlu. Měli jsme dva jednodenní skipasy vyměněné za snowbony a přítele po 4. jízdě nepustil turniket, skipas zablokovaný. O žádné zneužití z naší strany nešlo a ta bezmoc, když se nemáte jak bránit, je lahůdka. Zkoušeli jsme to neúspěšně řešit ještě dodatečně, nicméně to už je jiná… Každopádně prostě skipasy minimálně ve Špindlu se blokují, nebyli jsme jediní – ostatní zablokovaní se nebránili, takže asi byli zablokovaní právem… Otázka je, jaká je situace u sezónek na jméno…
03.11.2014 17:02:53 #15
>> #14, Milka, 03. 11. 2014 14:11:42
Tak přeci! Pečlivě popsáno na blogu, možná by si výňatek z něj zasloužil i své diskuzní vlákno zde ve fóru…
03.11.2014 19:20:32 #16
>> #15, Radek Holub – SNOW, 03. 11. 2014 17:02:53
Krásný příklad. Vše pod heslem „když se kácí les, lítají třísky“.
Aneb názorná ukázka toho, když se sejde šmírovací technologie a pověstný český zákaznický servis.
Srovnejte s popisy toho, jak to funguje v takových případech např. v Rakousku (dá se najít na webu).
03.11.2014 19:58:24 #17
>> #16, HonzA_, 03. 11. 2014 19:20:32
Pošli linky na případy z Rakouska prosím. Taky něco v archivu mám. Já se rád bráním čistě emotivnímu pohledu na zdánlivé ráje a pekla (nebo poloplné a poloprázdné sklenice), takže čím víc faktů, tím líp. Ale samozřejmě když dva dělají totéž atd. V případě Milky jde hlavně o kulturu (ne)komunikace, která je přinejmenším stejně důležitá, jako co se stalo.
03.11.2014 21:17:54 #18
>> #17, Radek Holub – SNOW, 03. 11. 2014 19:58:24
Linky nemám, vím že jsem to hledal a četl cca před rokem, když bylo kolem zavádění kamer takové haló. Uvidím jestli budu mít čas se na to znovu podívat.
Většinou ty reakce byly v duchu „požádali nás ať jdeme stranou a tam se nás slušně zeptali jestli nemáme nějaké problémy s permicemi a nakonec nám naznačili, že by neradi viděli pokud by se to zítra opakovalo“
Tak nějak si to pamatuji, za případné hrubé zjednodušení se omlouvám, je to už nějakou dobu.
A k tomu „čistě emotivnímu“ – nepsal jsem to nějak čistě emotivně, na to už mně asi trochu znáš. Za ty roky mám spoustu a spoustu konkrétních osobních zkušeností s přistupem k zákazníkům v ČR, Německu, Rakousku, Itálii, Slovensku, Maďarsku a v mnoha dalších zemích. A pořád se máme, a nejen my, hodně co učit. A to, co Milka popisuje, si dokážu naprosto živě představit. Na spoustě míst, kde se personál (a někdy i majitelé firem) setkává se zákazníky a řeší s nimi různé záležitosti není vůbec vidět žádný cit pro zvládnutí situace. Často jen štěkají povely a jsou naštvaní. V tomhle prostředí se těžko řeší konstruktivně a citlivě problémy a možné přešlapy.
03.11.2014 21:39:37 #19
>> #18, HonzA_, 03. 11. 2014 21:17:54
Jojo, to souhlasí i s mojí pamětí i archivními záznamy. Nejde o to, že by se u nás dělo něco zásadně jiného než za hranicemi, ale jde o to, jak se to děje. V Tyrolsku taky musí vysvětlovat maminkám, že nemůžou lyžovat na roční akva-skipas svého školáka, ale jistě to může proběhnout bez urážek. Nehledě na to, pokud by šlo o omyl.
Já myslím, že máme celkově dost podobné zkušenosti, jen se na ně možná někdy díváme trochu jinak barevnými brýlemi – ale neřekl bych, že zasádně. Buranství se vyskytuje mezi zákazníky i podnikateli, a nakonec nejen mezi nimi. Celková kulturní proměna asi ještě chvíli potrvá
03.11.2014 22:05:11 #20
>> #19, Radek Holub – SNOW, 03. 11. 2014 21:39:37
Myslíš jako, že se podle vzoru našeho všehoschopného Veleburana proměníme v burany všichni a bude to konečně úplně v pohodě?
03.11.2014 22:26:58 #21
Vypada to, ze ve Spindlu to nezvladi. Ale uz ten zavadejici (ne-li nepravdivy nadpis) z blogu nalinkovanem Milkou nabizi otazky, zda-li je vse tak, jak je tam popsano.
Chapu provozovatele, ze se chce branit preprodavani permanentek pomoci technologie. I ty HOnzA_, ac jedas slusne, tak pouzivanim vyrazu jako „smirovani“ trosku shazujes onu vec(pouzity prostredek – kamery) a nahrazujes tim castecne argumentaci. Me „smirovani“ vubec nevadi a nejak dost dobre nevim, proc by melo. Pokud bys chtel argumentovat moznou zneuzitelnsti, tak to se bojim 100 jinych veci, ktere jsou beznejsi a zneuzitelnejsi nez toto. Ale to je na jinou debatu.
A nevim, co jsi myslel odkazem na Rakousko, ale byl jsem letos svedkem, jak brali skipass klukovy na tuxu a moc se s nim nemazali. Pravda, hnusni take nebyli. Mozna by byli, kdyby se zacal branit a chtel volat policii. On tam jen stal s protahnutym oblicejem.
Kamery jsou zde zrejne jen efektivni prostredek, jak castecne zabranit porusovani danych pravidel. Kdyby nebylo porusovani, neni ani kamer. Ovsem zde na foru se prudi hlavne provozovatele, ne vsak uz ti, co podminky porusuji. K tem se rekne maximalne neco ve stylu „…no joo, nemuseli by to delat…ja to kdysi udelal, ale uz to nedelam…“
Neni na miste davat priklady, proc je preprodavani spatne. Vlastne, na miste to je a je fajn, ze se o tom debatuje, pokud to lidi pali. A muzem dekovat, ze mame takovy prostredek jako je internet a ze ho nemame cenzurovany. Ale to neni duvod k porusovani pravidel (s kterymi koupi skipassu souhlasime). Pokud nekdo skipass preproda a pak nadava, ze je blbost to zakazovat, tak tim jen ulevuje vlastnimu svedomi.
Jak rika Radek, buranstvi se neomezuje na jednu konkretni skupinu a myslim, ze opravdu mnoho lidi kouka jinym pohledem na mistni a zahranicni arealy (ci cokoliv jineho).
03.11.2014 22:30:27 #22
>> #20, ˘Ö˘Krab, 03. 11. 2014 22:05:11
Tenhle směr obratu mě nenapadl, ale kdoví
04.11.2014 17:37:51 #23
>> #19, Radek Holub – SNOW, 03. 11. 2014 21:39:37
Mohl bych třeba detailně popsat jak jsme se s Dalim a Kokoskou domáhali na Kaunoši zaparkování v „první lajně“, jak jsme u toho byli důrazní, neuspěli a přesto to skončilo úsměvy na obou stranách a hrstí větrových bombónů…
04.11.2014 17:48:17 #24
>> #21, valerius, 03. 11. 2014 22:26:58
„Chapu provozovatele, ze se chce branit preprodavani permanentek pomoci technologie. I ty HOnzA_, ac jedas slusne, tak pouzivanim vyrazu jako „smirovani“ trosku shazujes onu vec(pouzity prostredek – kamery) a nahrazujes tim castecne argumentaci.“
Poznal jsi to správně. S tímto způsobem „ochrany“ zájmů provozovatelů areálu od začátku zásadně nesouhlasím. A to jednak proto, že to (možná na světlé výjimky) všichni na začátku dělali na černo – o několika, na které jsem se konkrétně ptal u ÚOOÚ to vím jistě, u ostatní téměř jistě. A druhak proto, že to nebyl jen způsob jak zabránit porušování provozovatelem stanovených podmínek, ale hlavně proto, že jsem tyto šmírovačně/blokovací systémy vnímal jako nástroj k tomu aby se utáhly šrouby (rozuměj výrazněji v poměru k ceně permic na delší časové úseky zdražily ty na kratší). A to se také děje.
A to nemluvím o tom, že se mi nelíbí praxe areálů, kdy je permice nepřenosná. Teď nemluvím o prodeji, ale o prostém využití např. v rámci rodiny.
Příklad – malé dítě dopoledne jezdí s tátou odpoledne s mámou. Tzn. celý den jezdí jen jeden dospělý a jedno dítě. Ale platí úplně jinak.
Některé areály po tlaku zákazníků zavedly „partnerské“ permice – někde bez příplatku (tleskám, ale nevýhodou je nustnost fyzické přítomnosti obou při nákupu), někde s (často dost výrazným) příplatkem.
Zajímalo by mne, jak jsou s výsledky spokojeni ti zákazníci, kteří „šmírování“ fandili…
Takže ano, používám negativně laděné „ŠMÍRUJÍCÍ AREÁLY“, protože sám s tímto přístupem nesouhlasím.
04.11.2014 18:19:40 #25
>> #24, HonzA_, 04. 11. 2014 17:48:17
ze to drive delali na cerno) Nj, hanba arealum (to myslim bez jakehokoliv zabarveni), souhlas
utahovani sroubu) To je jen cenova politika. Jestli chce nekdo zvyhodnovat delsi permice na ukor kratsich, tak proc ne. A je fajn, ze jsi zalozil toto vlakno, kde na ceny upozornujes. Nicmene, neni na tom nic nelegalniho, ani nemoralniho. To same bych rekl k politice prenositelnosti permic – tak to maji arealy proste nastavene.
Ja „smirovani“ nefandim, ani mi nevadi, je mi to jedno. Kupuji si sezonku a nijak me to neovlivnilo. Igorovi ve Spindlu vadim a smrdim a vubec mi to nevadi. Mozna by me vadilo, pokud by areal zdrazoval kvuli ztratam z preprodavani permic (ne, ze by to byly horentni sumy, ale neco malo v tom bude). Tim bych neprimo zivil ty, co permice preprodavaji. Coz, pokud by arealu nevadilo, tak proc ne…akorat bych mohl frflat, ze kvuli tomu mam o trochu drazsi permici. Nebo bych naopak sam permici po dvou hodinach prodal a vydelal na tom (=jezdil za levno).
Tim „negativne ladenym“ oznacovanim jsem chtel rict, ze by bylo fajn veci neshazovat (ani neprikraslovat) nejakymi emocne podbarvenymi vyrazy, ale drzet se pokud mozno faktu.
04.11.2014 21:29:58 #26
Není na světě firma,která by dělala vše jen 100%. Vždy jde o to,jak se k nějakému problému ta která společnost postaví. Stejně tak je to s přístupem skiareálu k návštěvníkům = zákazníkům firmy.Protože ryba smrdí od hlavy bohužel asi těžko můžeme čekat (vyjímky samozřejmě jsou a budou),že tady bude vládnout samý úsměv a styl jednání „jak je ctěná libost“ ,když se Nejvyšší a Neomylný ožere jak prase při každé příležitosti a veřejně mluví jako kanál.No nic.
Šmírování mi vadí,ale těžko říct nakolik a jak to kde funguje.Na jaře jsem byl na zkoušku na Klínovci.Při prvním průchodu turniketem jsem ve směru kamery nastavil ruku (možná naivně jsem si myslel,že nebudu vyfocen) a čekal co bude při dalším průchodu turniketem. Nic,vůbec nic.Pak jsem si otočil bundu,zase nic.Zkusil jsem jít bez helmy a brýlí,zase nic. Tak nevím.
04.11.2014 21:45:16 #27
Osobně to beru tak, že provozovatel chce bránit své zájmy a pokud někomu kamery vadí, může jet jinam. Nadšená z nich nejsem, ale když chci lyžovat… Osobně jsem viděla fotky z kamer v tom Špindlu a kvalita záznamu byla docela mizerná, lidi v lyžařském v obličeji v podstatě rozeznatelní nebyli, obsluha podobu vyhodnocovala podle oblečení. Celý problém jsem v diskuzi ke Špindlu zmiňovala proto, že by asi mnohé vůbec nenapadlo, že může dojít k zablokování taky omylem – vlastně to nenapadlo ani nás, což je trochu paradox, s přítelem jsme oba IT, takže víme, že se občas nějaká neošetřená chyba systému objeví…
>> #21, valerius, 03. 11. 2014 22:26:58 Ale uz ten zavadejici (ne-li nepravdivy nadpis) z blogu nalinkovanem Milkou nabizi otazky, zda-li je vse tak, jak je tam popsano.
Za poněkud bulvární nadpis se přímo v textu toho článku omlouvám, nicméně ten nadpis tak prostě cítím, přinejmenším oni se tak k nám chovali. Stejně, jako jim jsme nemohli nic dokázat, nemůžu nic dokázat ani tady. Sepsat zjištěná fakta a popsat svou zkušenost bylo to jediné, co mi zbylo. Chápu (možná nejen) Tvou nedůvěru, nicméně za obsahem článku, i tím nadpisem si stojím. Nemám důvod si něco přibarvovat, natož lhát, kromě pocitu bezmoci a nespravedlnosti z toho bohužel nic nemám…
04.11.2014 22:35:59 #28
>> #25, valerius, 04. 11. 2014 18:19:40
…To je jen cenova politika. Jestli chce nekdo zvyhodnovat delsi permice na ukor kratsich, tak proc ne…
Já tedy to že se o určité procento zdraží celodenní a o dost větší procento kratší permanentka nechápu jako zvýhodńování delší permice. Právě naopak, chápu to jako znevýhodňování kratší permanentky. Možná to chápu blbě, ale tak to mám nastavené.
04.11.2014 23:17:19 #29
Nevím jestli to patří do téhle debaty, ale dám to sem. Je to vlastně také o nastavených pravidlech. V některých areálech mají dítě omezené věkem i výškou a pokud dítě přesáhne výšku tak je dospělé. Párkrát jsme za vnučku platili jako za dospělou, přitom věk vždy splňovala, ale jaksi se jí povedlo vyrůst. By mě zajímal názor proč je někde dítě omezené věkem i výškou a jak to může zapadat do cenové politiky areálů. Tehdy jsem se nějaký rozumný důvod proč to tak je nedozvěděl, prostě u pokladny sdělili že tak to je a hotovo.
A také pokud někdo zase nevyroste, jestli jezdí za dětskou cenu i když má věk dávno nad limit, když dítě s věkem dětským ale výškou nadlimitní musí jezdit za dospělou cenu.
Poznámka ke kamerám a vyhodnocování: když jsme byli na Hochfichtu, kde mají také kamery, tak vnučka tam jezdila zadarmo (pod 10 let), výšku měla již v té době velmi nadlimitní a nikdy ji tam nikdo nekontroloval, že je moc vysoká a jezdí na dětskou pemanentku. Ale to je jen jedna zkušenost ze „zahraničí“.
04.11.2014 23:36:51 #30
>> #28, Boryš, 04. 11. 2014 22:35:59
No ja reagoval na HOnzovo jako nástroj k tomu aby se utáhly šrouby (rozuměj výrazněji v poměru k ceně permic na delší časové úseky zdražily ty na kratší).
Vubec jsem se nad tim nezamyslel, chtel jsem vypichnout pointu – pohyby jakymkoliv smerem jakychkoliv skipassu jsou v kompetenci arealu a nevidim na tom nic spatneho a nemoralniho.
>> #27, Milka, 04. 11. 2014 21:45:16
Tak nepusobis zrovna neverohodne. Asi jste meli holt smulu na neslusnej personal a event. i chybu systemu.
Na druhou stranu, kdyz jsem videl nadpis tveho blogu(prispevek jsem precetl cely) a napadlo me, co chudak personal – vetsina lidi, co chytnou, zrejme podvadi. Nekteri (ti co podvadeji) jim i dost nadavaji. Pak nekteri, ktere kontroluji omylem, si mysli, ze kdyz jsou v pravu, ze hned musi byt husti, razni, ze nema pravo je nikdo zastavit/oslovit/zkontrolovat, protoze oni prece nic neudelali.
Je fajn v takovych vecech si vzdy predstavit druhou stranu a ne bejt hustej jen proto, ze jsem v pravu (treba to nebyl vas pripad, ale k tematu to je).
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.