FIS hledá důvody vysokého počtu zranění... (strana: 2)
15.12.2009 20:07:21 #31
>> #27, Kokanee, 15. 12. 2009 18:21:20
Kokanee, prosím tě, ujasni si to. Jsi teda trenér nebo instruktor. Abys to měl jednodušší, pomohu ti s rozhodováním. Instruktor učí lidi lyžovat, trenér trénuje závodníky. Moc si do zelí zpravidla nelezou. Pozdravuj od nás Dr. Šťastného a hlavně mu neříkej hawk.
15.12.2009 20:41:08 #32
>> #30, Martin430, 15. 12. 2009 19:53:23 No po dnešním Kokanee sdělení jsem se přiklonil k tomu, že to z Tvé strany nebyla urážka, ale hodnocení. Přece jenom nikdo přes IQ70 by (po tom všem co tu v diskusi proběhlo) si asi nemohl vymyslet a ještě i napsat takovej, na první pohled, nehoráznej nesmysl. Přes to všechno, a nebo právě proto, bych byl rád, kdyby si Kokanee udělal pár dnů času a do Rokytnice za námi přijel. Na ten Whistler taktně zapomenem – jo?
15.12.2009 20:49:59 #33
>> #32, HOnza, 15. 12. 2009 20:41:08
Tady máš tip na letenku.
15.12.2009 21:46:05 #34
>> #33,
Pavlos, 15. 12. 2009 20:49:59 Kokaneemu rád cestu
do Roykytnice zaplatím – bude stačit pár desetikorun na autobus .
16.12.2009 07:48:22 #38
Jo, myslíme si svoje Kokanee:-). Ale ta moje nabídka, že ti zaplatím
cestu do Rokytnice platí – budeš tam v podstatě anonymně – ne jako
Kokanee od Blackcomb …
Ozvi se – mojí e-mail adresu znáš.
16.12.2009 10:33:28 #39
Jednak vidím, že se diskuse dost odchýlila od tématu, jednak stejně uvažuju o nějakém článku, takže si to nechám až do něj.
Z množiny všech důvodů bych připomněl ještě broušení lyží v kombinaci s tzv. agresivním, tedy hutným technickým sněhem, navíc upravovaným injektáží. Například 0,5/86 obecně platí za značně (rovněž) „agresivní“ tuning, a přesto, navzdory všemu, co se kde dočtete, tak třeba Záhrob brousí superobřačky. A představte si takhle naúhlovanou lyži v těch více než 100kmh. Když do toho přijde třeba jen chvilkové zhoršení světla (víme, jak málo stačí, aby oslabily kontrasty), je to silně o hubu.
Jinak ještě k těm bafuňářům. Nechce se mi teď studovat složení Alpské komise, ale jsou tam lidi, kteří o tom, co to je opravdové závodění, vědí 100× víc než my. Po Tonim Sailerovi převzal šéfování Bernhard Russi a toho opravdu z nekompetentnosti vinit nelze. Ale jistě se tam promítne mnoho výsledných vlivů a výstupy dopadající na závody a závodníky budou, jak to často v životě bývá, produktem kompromisů a křížících se zájmů a tlaků.
O tom, že tratě sjezdů by měly být techničtější (což nezmanená udělat z nich voraniště), mi právě Russi vykládal už v dubnu 1996, a nebyla to žádná novinka. Řekne vám to každý sjezdař (pamatuju třeba Heinzera pár let poté) a píše se to všude možně.
(Kdysi se víceméně totožné sjezdovky jezdily průměrem 80 kmh, dneska mnohem vyšším. Stačí kouknout se na stará videa ze slalomů a porovnat s rychlostmi dnes, o obřáku (což býval či měl být taky „slalom“) nemluvě. Atd. atp.)
Neboli recepty jsou, ale nedaří se je prosadit. Proč, to by musel říct znalec zákulisí.
16.12.2009 10:33:39 #40
Jednak vidím, že se diskuse dost odchýlila od tématu, jednak stejně uvažuju o nějakém článku, takže si to nechám až do něj.
Z množiny všech důvodů bych připomněl ještě broušení lyží v kombinaci s tzv. agresivním, tedy hutným technickým sněhem, navíc upravovaným injektáží. Například 0,5/86 obecně platí za značně (rovněž) „agresivní“ tuning, a přesto, navzdory všemu, co se kde dočtete, tak třeba Záhrob brousí superobřačky. A představte si takhle naúhlovanou lyži v těch více než 100kmh. Když do toho přijde třeba jen chvilkové zhoršení světla (víme, jak málo stačí, aby oslabily kontrasty), je to silně o hubu.
Jinak ještě k těm bafuňářům. Nechce se mi teď studovat složení Alpské komise, ale jsou tam lidi, kteří o tom, co to je opravdové závodění, vědí 100× víc než my. Po Tonim Sailerovi převzal šéfování Bernhard Russi a toho opravdu z nekompetentnosti vinit nelze. Ale jistě se tam promítne mnoho výsledných vlivů a výstupy dopadající na závody a závodníky budou, jak to často v životě bývá, produktem kompromisů a křížících se zájmů a tlaků.
O tom, že tratě sjezdů by měly být techničtější (což nezmanená udělat z nich voraniště), mi právě Russi vykládal už v dubnu 1996, a nebyla to žádná novinka. Řekne vám to každý sjezdař (pamatuju třeba Heinzera pár let poté) a píše se to všude možně.
(Kdysi se víceméně totožné sjezdovky jezdily průměrem 80 kmh, dneska mnohem vyšším. Stačí kouknout se na stará videa ze slalomů a porovnat s rychlostmi dnes, o obřáku (což býval či měl být taky „slalom“) nemluvě. Atd. atp.)
Neboli recepty jsou, ale nedaří se je prosadit. Proč, to by musel říct znalec zákulisí.
21.12.2009 18:35:19 #41
Tak na iDnes vyšel dnes článek Sjezdaři mají krizový plán: branky i tratě budou jiné
Píši o okamžitých opatřeních:
- změna upnutí praporů na brankách, bude opět na bázi suchého zipu
- zkrátí se skoky
- v nepřehledných místech bude zakázán hrbolatý sníh, který například v Kitzbühelu uměle vytvářeli na Hausbergu či Steilhangu
- reklamní banery podél trati budou pro případ nárazu z jiného, měkčího materiálu
A také o dlouhodobých opatřeních, kde je i požadavek na výrobce vázání aby aplikovali jakýsi patent, který řeší spuštění mechanismu (=vypnutí vázání) v případě pádu.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.