´Kam s ním´ aneb další krok ve výuce (strana: 5)
19.03.2016 23:17:08 #121
>> #119, TNS, 19. 03. 2016 21:40:06
Díky za info, současné obřačky s R kolem 30m a více, jsem neměl v plánu kupovat, těm se raději vyhnu velkým carvingovým obloukem
Myslím, že výběr druhého páru lyží bude složitý a určitě si rád nechám poradit. Můj předpoklad je, aby lyže měla nejspíše 2 titanálové pláty a R někde mezi 18 až 25 m při délce kolem ± 185cm a aby byla i tolerantní Zatím jsem koukal po něčem jako je kategorie Masters např: http://www.elanskis.com/…r-plate.html http://www.elanskis.com/…m-plate.html A nebo testovanou http://www.elanskis.com/…SX-race.html
>> #120, Harry, 19. 03. 2016 22:08:40
Rád bych něco vyzkoušel a otestoval, ale na testovačce Elan, Nordica v Koutech jsem byl jediný kdo si obřačky pujčoval a zkoušel, ale nic z Masters tam vůbec neměli. Máš nějaký tajný typ na typ lyže?
>> #115, ˘Ö˘Krab, 19. 03. 2016 14:30:50
Máš nějaký typ na výběr lyží, nejspíše 2 titanálové pláty a R někde mezi 18 až 25 m při délce kolem ± 185cm a aby byla i tolerantní
Popřípadě jaký máš názor např. na juniorskou GS s ±R20m?
20.03.2016 07:31:58 #122
>> #121, PavelC, 19. 03. 2016 23:17:08
Tolerantních bude víc, výrobci, po zásahu FIS, používají dál staré
formy, ale mnozí lyže polidštili, protože je jim jasné, že závodit na
nich mohou už jen masters a úplní amatéři.
Máš na mysli nějakou konkrétní juniorskou? Včera jsem se díval na patky,
juniorky (r.1999) trénují na 188/>30.
Velmi tolerantní: Lusti 182/R18, Sporten AHV06 180/19,1
Tolerantní: všechny ostatní dnes vyráběné lyže v uvedeném rozmezí
Doporučuji Ti svézt se na Lusti 185/21 (180/21 by možná mohla připadat už
moc snadná) a Sporten AHV06 (181–185, R podle ročníku).
Vyzkoušej i Lusti CWR 181/19 – obstojná do měkkého, na ledu v GS
obloucích … pokud na pěkném chceš jezdit primárně na SL, tak na všechno
ostatní si kup tuto, protože je to racecarver namaskovaný za AM.
Nejvyšší modely komerčních obřaček Völkl, Blizzard, Dynastar, Rossignol, Atomic … je potřeba zkusit na vlastní nohy, jestli už na Tvůj vkus a požadavky nejsou zkrocené moc.
20.03.2016 10:35:21 #123
>> #121, PavelC, 19. 03. 2016 23:17:08
Doporučení Kraba jsou dostatečná – není co dodávat. Vzhledem k tomu, že jsem usoudil, že pravděpodobně nebudu už některé (Krabem jmenované tolerantní) obřačky potřebovat nabízím ti ještě letos na vyzkoušení (a event.koupi) masters AHV6 185/21 a dívčí RS Fischer 183/27. Obojí mají závodní servis (struktura, hrany 87/05). K vyzvednutí v Jablonci n.N.
20.03.2016 16:13:14 #124
>> #122, ˘Ö˘Krab, 20. 03. 2016 07:31:58
„Doporučuji Ti svézt se na Lusti 185/21“
K tomuhle doporučení se připojím (chtěl jsem to napsat už ráno, ale nestihl jsem to), myslím že by to mohlo být pro tebe ono. Jak jsi na tom s váhou Pavle?
20.03.2016 21:14:30 #125
>> #122, ˘Ö˘Krab, 20. 03. 2016 07:31:58
Já měl dnes na Martinských Holích na zkoušku zapujčené lyže ELAN GSX 176/R17,8 ročník 2013, zmrzlý povrch, ale lyže mě připadla celkem měkká na špičku a celkově bych ji viděl spíše jako univerzálku bez reboundu, nevím co měla všechno za sebou. No ty juniorské obřačky jsem se díval zatím na: Rossignol Hero FIS GS 182/R25 Racing nebo Elan Amphibio GSX Team Plate 182/R25. Dále jsem se díval i po Blizzard WRC RACING 182/R20 Popřípadě možná něco v tomhle stylu. Kolega z Norska dnes volal, že po sezoně bude prodávat Head Worldcup Rebels I.Speed 180/R18 2015, kde bude zajímavá cena, ale o těch lyžích nevím nic, takže velká neznámá. Od Lusti jsem se vezl zatím jen na obřačkách FIS RT GS R185/R24 a moje hodnocení, lyže jen na perfektní povrch a volnou sjezdovku – raketa. Jak bude možnost, určitě vyzkouším modely co navrhuješ od Lusti a Sporten, no snad to stihnu ještě letos .
20.03.2016 21:21:52 #126
>> #123, oblouk, 20. 03. 2016 10:35:21
Moc děkuji za velmi zajímavou nabídku a vážím si toho, jen škoda, že to mám z Valašska kolem 450 km do Jablonce a ani žádnou služební cestu tímto směrem nejezdím.
20.03.2016 21:22:52 #127
>> #125, PavelC, 20. 03. 2016 21:14:30
Lusti RT GS 186/R24 je poměrně zvláštní lyže, celkem dost tuhá až traverzoidní, vůbec mi nesedla (jezdil jsem jí před cca 3–4 lety).
20.03.2016 21:26:26 #128
>> #124, HonzA_, 20. 03. 2016 16:13:14
Určitě vyzkouším ty Lusti jak bude první příležitost. Výška 180cm a váha už 20 let ±74kg (Kolo, Motocross, běh atd…)
20.03.2016 21:57:12 #129
>> #127, HonzA_, 20. 03. 2016 21:22:52
Lusti FIS RT GS R185/R24 (jak byla nabroušena nevím) tuhá, rychlá, perfektně držela na hraně, vystoupit z oblouku prakticky nešlo nebo to zatím neumím, ale je potřeba mít vysokou rychlost a prázdnou sjezdovku, takže ráno tak na jednu hodinu. Asi by to chtělo mnohem více času než 5 sjezdů, ale jak na sjezdovce začalo být více lidí, hned jsem je raději vyměnil za FIS slalomky od Lusti na testovačce.
21.03.2016 08:43:08 #130
>> #129, PavelC, 20. 03. 2016 21:57:12
Stačí se u RT GS 185/24 podívat na ty dva snad milimetrové titanaly, aby bylo jasné, o co kráčí. V testu si s touto lyží rozuměli až jezdci cca 90+ kg, lehčí váhy snad jen závodní lyžaři.
V kategorii nekompromisních drživek jde o top produkt, jsme i takoví,
kteří nemožnost vystoupení z oblouku v půli vítáme, protože zároveň
znamená i minimální riziko nechtěného utržení se.
Nedávno jsem tyto lyže zakoupil zde v bazaru, předchozí majitel jim
vyčítal právě to samé – nemožnost je z oblouku utrhnout, pořídil si
místo nich GS Stöckli, se kterými je spokojen. Až se trochu divil, že jsem
je koupil, ale já vím, do čeho jdu (a těším se), jen budu muset vyměnit
vázání za tvrdší, stávající DIN 12 je na takových lyžích skoro
výsměch. Nezávodím, ale myslím si, že trhat obřačku z oblouku
netřeba.
Jak jsem psal výše, pro běžné ježdění (a pro Tvou hmotnostní kategorii) opravdu 185/21 nebo 180/21. Lyže 185/21 je chlapská varianta, 180/21 dámská, 175/21 už je pro dospělého sportovního rekreanta hodně tolerantní lyže, to už je asi lepší jít rovnou civilnější cestou 182/18.
21.03.2016 10:02:38 #131
>> #130, ˘Ö˘Krab, 21. 03. 2016 08:43:08
Děkuji za info, naprosto souhlasím, Já taky raději preferuji lyže, které drží v oblouku a jede jako po kolejích, ale jak se mi tam náhodou připletl totální nelyžař, kterému se to rozjelo šusem a nedokázal korigovat směr a rychlost jízdy, natož bezpečně zastavit, tak jsem s rychlou změnou směru bojoval, ale zde bych spíše hledal chybu v tom, že ty lyže nejezdím a mám s tímto typem minimum zkušeností. Jak bude příležitost vyzkouším ty 185/21 i další varianty jako 180/21 atd… a dám vědět
21.03.2016 11:29:10 #132
>> #131, PavelC, 21. 03. 2016 10:02:38
Nechci nějak omezovat diskusi, ale protože tu tendenci jsem vypozoroval už u řady tazatelů, napíšu to sem k tobě.
Ty se pořád vyptáváš a rozšiřuješ svoje dotazy – OK, pokud máš rád diskutování a rád vyhovíš radilům a dalším, aby se mohli uplatnit… Ale všimni si – odpovědí naprosto jasných a jednoznačných jsi dostal už hodně a v podstatě se opakují a doporučují ti už od začátku lyže:
- obřákového charakteru 180 – 185+ s radiusem 18 – 27
- zásadně sendvič s titanalem (raději dva) ale raději makčí, dámské
- v podstatě nerozlišují mezi značkami, protože v této kategorii už žádné podstatné rozdíly v ovladatelnosti a trvanlivosti vlastností nejsou
- požadované vlastnosti DOLADÍŠ ÚPRAVOU HRAN (ze skluznice 05–1 z boku 87–89), event. ztupení špiček a patek
Z hlediska cenového:
- v mnoha případech raději vyšší model a starší ročník než nový model a nižší model
- podobně i u jetých špičkových lyží, jejichž životnost a vlastnosti jsou závislé v podstatě jen na tom, kolik zbývá hran…
Myslím si, že bys už měl mít úplně jasno a žádným dalším zkoušením už nic nezjistíš. Jde jen o to, abys rozhodl o koupi konkrétních lyží podle ceny. Na výběr máš cenový vějíř od cca 3tis.Kč za JETÉ závodní dívčí lyže staré normy (183/27) (např. mnou nabízené Fischer s 70%hran) přes dostatečný výběr v různých bazarech (nejlépe SLČR), přes starší špičkové modely Lusti, Sporten nebo jiných firem až k novým modelům (opět přednostně těchto českých firem) za 15 a více tis.Kč. Všechny ti FUNKČNĚ mohou splnit přibližně stejnou službu – jak už jsem psal, požadované vlastnosti doladíš úpravou hran a hlavně tím, na čem záleží nejvíc – svojí lyžařskou dovedností.
21.03.2016 20:05:17 #133
>> #132, oblouk, 21. 03. 2016 11:29:10
Jasná věc, Já chtěl jen ze slušnosti odpověděd všem, co si dali tu práci a chtěli mi pomoci.
25.03.2016 17:03:08 #134
25.03.2016 19:28:18 #135
>> #134, VendulaT., 25. 03. 2016 17:03:08
šikulka:-))já přemýšlím jaký holce na příští zimu, počítám že bude mít do 135cm, tak nejspíš 120cm nebo 125cm? ted má 110
25.03.2016 20:06:44 #136
26.03.2016 11:31:13 #137
>> #136, VendulaT., 25. 03. 2016 20:06:44
tak to máte dobrý zakončení sezony tedy(chudák(jak se mu to podařilo?
26.03.2016 14:47:47 #138
Já u toho nebyla a manžel se zrovna taky na minutku rozhlížel jiným směrem po sjezdovce. Takže asi nějak vyloženě neštastně spadl, byli na modré, žádná velká rychlost, jezdil za ním a z ničehonic ležel a už nemohl vstanout Zlomenina bérce. 3–4 týdny sádra. Ale radost, že se konečně svezl na skútru s horskou službou, trouba
26.03.2016 15:15:05 #139
>> #138, VendulaT., 26. 03. 2016 14:47:47
Hlavně žádný velký litování a nedělat z toho velkou událost – a brzy po rehabilitaci na odvahový sporty aby to bylo bez následků. Přeju dobrý uzdravení po všech stránkách.
26.03.2016 16:49:25 #140
>> #138, VendulaT., 26. 03. 2016 14:47:47
Držte před ním v tajnosti, že záchranka používá i vrtulník.
26.03.2016 20:02:32 #141
>> #140, ˘Ö˘Krab, 26. 03. 2016 16:49:25
Vlastne,az teraz mi doslo.Kto to bonzol Dalimu…?
caute Harry
26.03.2016 20:07:27 #142
>> #136, VendulaT., 25. 03. 2016 20:06:44
Smola.
Prcek je inak dost neisty,treba opatrne s nim.
Tu kde ja jazdim neexistuje pojem posledna/ny,jedno ci jazda alebo cokolvek ine.
Vzdy len predposledna/ny.:-}
caute Harry
26.03.2016 21:54:21 #143
>> #142, Harry, 26. 03. 2016 20:07:27
Zkušenost velí nepoužívat termín „poslední jízda“ protože to nosí smůlu.Správně je DÁME JEŠTĚ JEDNU.
27.03.2016 00:08:03 #144
29.03.2016 14:25:14 #145
>> #144, terkad, 27. 03. 2016 00:08:03
V nedeli si spolulyznice zlomila nohu pri planovane predposledni jizde (cimz se z te jizdy stala jizda posledni).
29.03.2016 19:14:46 #146
>> #145, Gravedigger, 29. 03. 2016 14:25:14
Z toho zřejmě plyne, že by se:
- jezdit nemělo vůbec
- a nebo jezdit nepřestávat…
29.03.2016 22:45:15 #147
Já myslím, že z těchto pověr neplyne vůbec nic i když sama předposlední jízdu nebo dáme ještě jednu a pak se domluvíme už snad 20 let používám Každopádně – helikoptéru zamlčujeme, kluk by byl schopný sundat helmu a vjet šusem do lesa Litovat nelitujeme, moc ty úrazy a nemoci děti neprožíváme, vždy může být hůř … litujeme teď spíš trochu sebe , protože nevíme co si s tím akčňákem počneme, sezona fotbalu už pro něj letos asi skončila, nové větší kolo si taky počká atd.atd. I když dnes jsem ho – aspoň v duchu – litovala dost, na kontrolním rtg v Brně jsem zjistila, že má tu kost zlomenou 2×, příčně i podelně Hlavně ta podélná prasklina je docela drsná To bude dlouhé, chudák malý
29.03.2016 22:55:19 #148
>> #147, VendulaT., 29. 03. 2016 22:45:15
Fuu,
stala si sa víťazom tejto sezóny v počte pampúchov na jeden príspevok.Gratulujem.
29.03.2016 22:59:10 #149
>> #148, TNS, 29. 03. 2016 22:55:19
Pampúch je smajlík? No to víš, to jsme my ženské …
29.03.2016 23:01:18 #150
>> #148, TNS, 29. 03. 2016 22:55:19
Smajlík je po slovensky „pampúch“? No to je tedy prdel, to si budu pamatovat!
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.