rotace do oblouku vs. protirotace (strana: 5)
16.02.2016 21:32:08 #121
>> #118, ˘Ö˘Krab, 16. 02. 2016 21:11:44
Tak kdyz se da ustat skoro vsechno a dokud te lyze udrzi, tak proc ji nenabrousit jako britvu a nejet mezi brankama ciste po hranach? tedy bez driftu v zahajeni oblouku? Protože skoro, protože kopec, protože FIS a protože trenéři jsou svině a staví to tak, aby se to čistým debilním carvingem zajet nedalo.
Chapu. proste to nemuzou mit zavodnici jednoduche.*
Tak jsem rad ze jste me (hlavne Krab) vyvedli z omylu. Tedy ze ne vsechno se da sjet ciste „debilnim carvinge“. Doposud jsem mel za to, ze to jde a nechapal proc to zrovna mi nejde. Viz video. Jo tak si tam pridriftovat, tak se to asi libi vic, ale ja myslel ze to neni to co se hleda
PS: Jak tam delate tu kurzivu?
16.02.2016 21:35:40 #122
>> #120, ˘Ö˘Krab, 16. 02. 2016 21:25:05
Ja smykat umim, jen jsem myslel, ze novy crving je vice mocny a ze se da jet bez smykani.
Uz to zcela chapu. Zkusim zitra udelat nejake videa, jestli bude mit kamarad na me nervy me porad tocit
16.02.2016 21:37:34 #123
>> #120, ˘Ö˘Krab, 16. 02. 2016 21:25:05
Je potřeba umět smýkat. O tom jsem se přesvědčil jednou na lyžáku před nějakými 8–9 lety. Chlapec měl za sebou „lyžování s instruktorem“ a uměl docela obstojně krájet oblouky čistě po hranách, ale zastavit či přibrzdit to byl oříšek. Jaksi ho to instruktor pozapomněl naučit…
16.02.2016 21:42:01 #124
>> #122, Zelva007, 16. 02. 2016 21:35:40
A to je přesně to, co si hodně lidí myslí. V čistě teoretickém pohledu by to při volné jízdě samozřejmě šlo, ale otázkou je jestli by se to fyzicky dalo ušlapat, jestli by to šlo za daných podmínek a třeba jestli by to bylo bezpečné pro tebe i ostatní kolem…
16.02.2016 21:43:51 #125
Pěkná práce- drift pomůže a zařízne dokonale i radius nad 30m , radius (po zbavení se komerčních samotoček ) může být pro pokročilé i návrat k r 23–27 m. Ale je to o svižné jízdě a zájmu zkoumání proč a jak lyže točí v návaznosti na podnět lyžaře.
16.02.2016 21:55:29 #126
16.02.2016 22:19:14 #127
>> #116, Zelva007, 16. 02. 2016 20:54:51
Při skoro prázdné lahvince bílého se vůbec nechci na nic ptát.Hlavně tedy protože už tady spousta otázek padla,na některé sis odpověděl sám a na další jsi dostal odpovědi nebo návod od ctěných soudruhů ve zbrani.
Tak kdyz se da ustat skoro vsechno a dokud te lyze udrzi, tak proc ji nenabrousit jako britvu a nejet mezi brankama ciste po hranach? tedy bez driftu v zahajeni oblouku?
Není přímá úměra mezi tím jak jsou nabroušené hrany a „čistou jízdou“. Pokud by tomu tak bylo,tak by v podstatě stačilo vyměnit hrany jak říkáš za břitvu a máš zajištěnou první 30 jakékoliv disciplíny WCSL. Drift je pomůcka,není to primárně chtěná věc.Ve volné jízdě kde nejsi nucen jet určenou trasu (pominu ostatní účastníky provozu) tě nenutí driftovat vůbec nic.
Ostatně jsou mezi námi tací,a to si soudruzi musíme přiznat,kteří zákeřně , úmyslně a navíc zcela v rozporu s konáním a míněním většiny ostatních soudruhů čekají zbaběle v záloze skryti ve stínu turniketů již před zahájením provozu,aby mohli prvních pár jízd vykonat pokoutně a napůl tajně na dosud téměř prázdném kopci,předstírajíce,že je ten kopec jejich a nemuseli používat drift tak oblíbený pracujícím lidem v naší lidově-demokratické republice
Jo a podotýkám,že pojem „ostrá jako břitva“ je velmi relativní.
16.02.2016 22:26:09 #128
>> #118, ˘Ö˘Krab, 16. 02. 2016 21:11:44
Protože skoro ,protože kopec, – souhlasím
protože FIS – souhlasím podmíněně
a protože trenéři jsou svině a staví to tak, aby se to čistým debilním carvingem zajet nedalo. – nesouhlasím
16.02.2016 22:29:34 #129
>> #117, PetrAT, 16. 02. 2016 21:02:42
Někteří z nás ,kteří vlastnili legendární 3F a nechtěli si je takhle dojebat to vylepšovali kobercovkou vyztuženou epoxidovou pryskyřicí ze Spolchemie..
16.02.2016 22:41:11 #130
>> #129, m3, 16. 02. 2016 22:29:34
týýý wole, tak tu fintu jsem neznal
My to lepili furt dokola kobercovkou
Už jsme to měli hezky nastříhané a dávaly se 2–3 vrstvy
.
Myslel jsem si, že dnes v době kárvingu už taková věc nehrozí
Ale TNS mi nasadil brouka … evidentně jezdím pod možnosti
16.02.2016 22:53:14 #131
16.02.2016 22:56:11 #132
>> #130, PetrAT, 16. 02. 2016 22:41:11
Úplne iný jazdec,rovnaký výsledok.
A ak si myslíš,že s Fischermi si v suchu,zajtra Ti môžem odfotiť aj tie
16.02.2016 23:08:23 #133
>> #132, TNS, 16. 02. 2016 22:56:11
Zkoušeli jste to reklamovat u výrobce ?
Mohl by tam dát nějaký výstupek na odložení vnitřní lyže ..
.
Ono je taky dobré říct svěřencům, že tu vnitřní je potřeba zasunout a
né zaříznout …
.
Ach ti Slováci , to jsou ostří hoši …
16.02.2016 23:11:22 #134
>> #98, ˘Ö˘Krab, 16. 02. 2016 19:35:52
Najhorsie video od OndryN co som zatial videl. Urcite ho nechcem hadzat do jedneho vreca z lyziarskymi a trenerskymi fusermi, ale toto je skratka uplna pitomost. Odborna a automaticky aj lyziarska. Tak to podla mna dopadne ked niekto ide opakovat po pretekaroch, pocul niekde slovo drift, a potrebuje o tom spravit clanok :) Zbytocne tym pomyli akurat telata, ktorym to jednak nic neda a akurat uvedie do omylu ze cisty carving ma nieco spolocne s driftom alebo smykanim. Okej, dost zloby. Ked uz drift, tak nech si tam posmyka, ale musi tam byt zaroven bleskove prehranenie. Cim dlhsie tam smyka, o to rychlejsie musi prehranit aby sa triafal do stopy. Vtedy by to mohlo mat daky vyznam, akoze ta ista stopa ina technika. Vozit sa cez 3/4 zjazdovky ako utrhnuty vagon nie lyzovanie a ani nijak nedemonstruje vyznam driftu.
Cisty carving nie je momentalny WCGS. Tie finesy navyse nie su cisty carving praveze naopak. Cista jazda po hrane je ina vec (ktoru WC samozrejme splna ako celok) ale to nechcem dalej rozoberat. WCSL je cistemu carvingu ovela blizsie, a free jazda uplne najblizsie. Neviem o tom zeby si Hirscher vo svojich jazdach niekde „pribrzdoval“. Ani primarne, ani ako hociaky vedlajsi efekt. Skor mam pocit ze by sa zadusil smiechom, ak by sa ho niekto na akekolvek vedome pribrzdenie vobec spytal. Zato carving cez x-roznych drillov drtia pri kazdej moznej prilezitosti.
Rekreant nema absolutne ziaden dovod smykat / driftovat. Pokial to vie cisto po hrane ho taka vec ani nenapadne. Ak carvuje a potrebuje si pribrzdit, ide zavretejsi obluk. Asi tolko.
16.02.2016 23:15:54 #135
>> #133, PetrAT, 16. 02. 2016 23:08:23
To majú aj Česi.Myslím,že hlavne slalomári.Pridvihovanie vnútornej a ďalšie vychytané pohyby v rýchlosti.
17.02.2016 06:44:51 #136
>> #127, m3, 16. 02. 2016 22:19:14
To uz je poreseno prece A „ostra jako britva“ mysleno v nadsazce. Proste ostra tak ze ti nikdy na zadnem povrchu neustreli a pak by to teoreticky bylo jen ve tvych nohach co ustojis.
17.02.2016 07:47:59 #137
>> #134, ivan-ski, 16. 02. 2016 23:11:22
Ze ty si rychle behol za m3 a buchli ste si este jednu lahvinku bileho.
Utrhnuty vagon nedemonstruje vyznam driftu,demonstruje cvik pre lyziara,ktory vidi v televizii WC v ski,vidi kontrolovany urychlovany obluk,zda sa mu to uplne jednoduche to napodobit,pride na cervenociernu,a po troch GS oblukoch na slalomkach si rozbije hubu,pricom sa dosmyka az k udolnej stanici vleku na nej.
Kedze takemu cloveku je tazko vysvetlit co je za tym,k takemu obluku sa dopracovat,utrhnuty vagon ukazuje cvik,kde ma moznost kazdy takyto napodobovatel pochopit,ze ked nezvladne kontrolu dreva pod sebou inym sposobom,tak da sa to aj nadriftovavanim oblukov.Mozno sa este utrhnuty vagon pokusi vysvetlit rekreantovi vyznam driftu/prvok v pretekovom lyzovani nechceny a vyziadany okolnostami/,a spokojne sa povenuje 6 rocnemu dietatu,ktoreho WC zaujima len na chodbe.
A ked uz napises,ze reakreant nema ziaden dovod smykat alebo driftovat obluk/a to myslim uz pokrocilejsieho rekreanta/,treba k tomu jednou vetou napisat na akej zjazdovke.Lebo ked ho budu zlepovat zo snezneho dela,a odvola sa na post v diskusii kde niekto napisal,ze aj na cervenej udrzi cistu hranu,a ked si spomenie ze to bolo na Snow,aby z toho este pravnici sa nesnazili vytlct „majlant“.:}
Drz sa Ivane,kludne pokracuj v nastupenom trende.
caute Harry
17.02.2016 08:58:05 #138
>> #137, Harry, 17. 02. 2016 07:47:59
Nenapsal bych to lépe. Já to věděl, že si nakonec mezi sebou uděláte pořádek sami.
Musíme ještě rozlišit, jestli ivan-ski považuje za čistý carving jen
ten, který se odehrává pod a maximálně na R lyže, nebo i ten, kdy jedeš
nad R lyže.
Protože při pohybu v oblouku nad R lyže působí na naklopenou a zatíženou
lyži zákonitě celkem ne nevýznamná brzdivá síla (smyk podle hran, šedá
zóna), není třeba dalších významných zpomalovacích manévrů.
Pokud vezmeme za čistý carving jen oblouky ≤R lyže (přičemž standardní rekreační lyže BFU má R~ 11–15m), vyplyne z toho několik věcí. Lyžař by se na svahu ukličkoval k smrti, pokud by oblouky bezprostředně navazoval bez traverzu. Nebo vloží delší či kratší traverz, čímž se dostává mimo čistý carving a jeho lyžování je směsí carvingu a necarvingu. Nebo by si musel pořídit lyže s větším R, čímž ale jen problémy odsune, nikoliv vyřeší.
Odhlédnu-li od vlivu mazání, tuhosti lyží a kombinézy, tak není důvodu, aby se BFU pohybující se po svahu čistým carvingem v navazovaných obloucích, rychlostně nějak výrazně lišil od závodníka světového poháru. Ani se třeba neliší, jen ten závodník stále dělá své oblouky, kdežto u BFU jdou oblouky i navazování velmi záhy do kopru.
V rychlosti by šly oblouky na BFU rekreačních lyžích za sebou podobně, jako na SL, tedy cca po 0,5 – 1s, každopádně nutně se slalomovým švihem, technikou, přetížením – žádné rekreační slalomkářské vyvážení se. Tam, kde Želvák utrpí tři změny směru, tam by jich mělo být čistým carvingem na BFU rekreačních lyžích odhadem dvacet, možná i třicet kousků (GS volných by tam vešlo třeba deset). Má na to BFU technicky, fyzicky, mentálně? Nemá! Chce to vůbec? Nechce!
Co vlastně chce? Jednou za 10s si tak nějak vyříznout jeden bezpracný
oblouk s maximálním požitkem a trochou adrenalinu, po kterém následuje
několik vteřin kochání a rekonvalescence.
Stojí BFU o čistý carving? Ano, ale pouze pokud nebude spojen s námahou a
učením se … tedy vlastně nestojí, jen to mnozí ještě nevědí. BFU se
přijel na hory bavit, nepřijel lyžovat!
Narážíme na úskalí geniální marketingové obezličky, která carvingové
lyžování rozpoutala: lyže zatočí samy. Taktně byla zamlčena fakta
o tom, s jakými nároky, jakou rychlostí a jakým výsledkem. Netřeba
dlouze bádat, stačí se podívat na svahy.
P.S. Při vyjíždění krátkých zavřených navazovaných oblouků do vrstevnice v rychlosti musí začínat po přehranění každý oblouk něčím pro rekreanta nepředstavitelně děsivým – pohybem pod lyže, dolů z kopce. A ejhle, při driftu to není úplně potřeba, další bod k dobru.
17.02.2016 09:23:41 #139
Este raz hosi. To co na tom videu predvadza Ondra nie je pretekarsky drift, ani kontrolovany obluk, ani urychlovany obluk, ale uplna pitomost. A ked sa bavime o telatach tak vozit sa cez 3/4 zjazdovky nie je ani prilis bezpecne. Uzavrel by som to tak, ze kazdy lyziar sa ma najprv naucit lyzovat, to znamena carvovat. Ked sa do toho stadia dostane (uplne minimalne %), tak si moze skusat dake finesy navyse. Zatial som nevidel ziadneho WC jazdca vo volnej jazde driftovat, ani na videu ani na zivo. Drilluju uplne ine veci, keby uz mal niekto velku potrebu sa inspirovat. Ak dake poleno nevie carvovat, tak sa ma o to snazit a nie vymyslat nezmysly s driftom. Tie ho jednak nikam neposunu a navyse uplne dopletu.
17.02.2016 09:32:01 #140
>> #139, ivan-ski, 17. 02. 2016 09:23:41
To, co demonstruje, je demonstrace, takže na ní musí být velmi dobře na první pohled patrné jak to udělal, co udělal a k čemu to vedlo. Že je to přehnané, není ke škodě věci, naopak, je to ku prospěchu.
Uzavrel by som to tak, ze kazdy lyziar sa ma najprv naucit lyzovat, to znamena carvovat. To neznamená. Carving je jen (malá) část lyžování. Je dobré se učit všechno současně a vyváženě, pak má člověk na výběr, dle situace – ale třeba to mají závodníci opravdu jinak.
A ak dake poleno nevie carvovat, tak sa ma o to znazit a nie vymyslat nezmysly s driftom. Tie ho jednak nikam neposunu a navyse uplne dopletu. To nejspíš takto striktně neplatí ani ve světovém poháru, ale nebyl jsem tam, nemohu soudit. A třebas ho (BFU) ty nesmysly nikam neposunou, umožní mu přežít (jsem si vzpomenul na šílené video ‚čistého carvera‘ na ledovatém Stohu, který to nedal).
Došly mi křupky.
17.02.2016 09:38:02 #141
>> #139, ivan-ski, 17. 02. 2016 09:23:41
Ked som napisal,aby si kludne pokracoval v nastupenom trende,nemyslel som to doslovne.
Uz mi z teba sedivie aj brada,Ivan.
Prisambohu,budeme muset ist spolu na pivo,lebo zjavne niektori z nas nechapu pisany text.A pri pisanom nemusi byt kontext vzdy spravne naformulovany a pochopeny.To sa stane.
caute Harry
17.02.2016 09:59:21 #142
17.02.2016 10:05:14 #143
17.02.2016 10:07:09 #144
17.02.2016 10:08:19 #145
>> #142, Zelva007, 17. 02. 2016 09:59:21
BFU – zde ve smyslu běžný Franta uživatel, původně též Bloody
Fucking User, BrainFree User
telata – každý, kdo nejezdí WC anebo alespoň nesdílí svérázné
názory ivana-ski na optimální rekreační lyžařskou techniku a význam a
použití jednotlivých dovedností
17.02.2016 10:08:49 #146
>> #142, Zelva007, 17. 02. 2016 09:59:21
Lyziarske telata / polena su vsetci ti co nevedia carvovat. Carvingove lyze su na to, aby sa nich carvovalo. Pokial niekto vie aj nieco navyse je to plus. Ale ak chce carving nahradit niecim inym a pritom carvovat nevie, je to dopletene lyziarske tela.
17.02.2016 10:11:22 #147
17.02.2016 10:19:34 #148
>> #144, Martin47, 17. 02. 2016 10:07:09
Závodníci ve volné jízdě drift nepotřebují, jsou hluboko ve své
komfortní zóně, rekreanti ho (ke své smůle) neumí, někdo jim už dvacet
let tlačí do hlavy, že jen stačí naklopit lyže na hrany a o nic se
nestarat.
Kolik jsi viděl za svůj život čistě carvujících rekreantů na
rekreačních samotočkách jedoucích pod R lyže a bez problémů
s rychlostí?
A kolik jsi viděl takových, kteří se nechají navézt (dle výše
zmíněného doporučení) do oblouku po hranách a za spádnicí v panice
trhají patky?
17.02.2016 10:21:12 #149
>> #147, Martin47, 17. 02. 2016 10:11:22
Jo jo. Pri pretekarskom drifte (pivotingu?) sa v prvom rade nesmyka a nebrzdi. Nemyslim tym takticku jazdu, niekde pri zlomoch, kde si cely WC par krat za sezonu pribrzdit musi.
>> #143, ˘Ö˘Krab, 17. 02. 2016 10:05:14
Uvod su drilly na cit a rovnovahu, po 45s carving.
17.02.2016 10:22:46 #150
>> #149, ivan-ski, 17. 02. 2016 10:21:12
A proč tedy i cvičení na cit a rovnováhu nejezdí po hranách carvingem, když nic jiného při závodění podle Tebe nepotřebuje?
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.