rotace do oblouku vs. protirotace (strana: 4) - Diskuzní fórum o lyžování - SNOW.CZ
Domů Diskuze Technika jízdy rotace do oblouku vs. protirotace

rotace do oblouku vs. protirotace (strana: 4)

16.02.2016 18:16:59 #91 

Příspěvků: 3801

Harry žena

>> #88, Zelva007, 16. 02. 2016 15:52:44

Toto ja neautorizujem­.Vyhlasujem ze vyrok nie je moj,neziadam ziadnu financnu kompenzaciu za jeho komercne vyuzitie v diskusii,a mam rad Kraba.

P.S. Krabice sorry.Tak uz sa to prevalilo.:}}

caute Harry

Teoria je, ked nic nefunguje,ale kazdy vie preco. Prax je, ked vsetko funguje,ale nikto nevie preco. Ja som spojil teoriu s praxou,nic nefunguje a nikto nevie preco.

16.02.2016 18:20:18 #92 

Příspěvků: 6525

˘Ö˘Krab muž

>> #88, Zelva007, 16. 02. 2016 15:52:44

Smyk a drift mohou být výsledkem točení, ale nemusejí. Nesnaž se jezdit čistě, hlavně ne v předspádnicové části oblouku. Vzpříčit lyže do smyku v dojezdu oblouku dovede skoro každý, driftovat řízeně před spádnicí zdaleka ne.

Pokud si pro začátek vytkneš prostý a jednoznačný cíl nenechat se pasivně jen lehce zahraněnými lyžemi vozit po mírné (ale zrychlující) křivce do spádnice, musíš si s lyžemi začít hrát a zkoumat, co dovedou, co Ti dovolí.

Sice při tom nejspíš párkrát spadneš, ale dá se najít i jiná dynamická rovnováha mezi naklopením lyží (dřív, rychleji, víc, razantněji), točením (nezaostávání vnějšího boku/lyže, míra rotace/protirotace až po aktivní pohyby – zatahování vnitřní, předkopávání vnější…) a úplným zatížením a prohnutím (hlavně vnější, naklopení těla do oblouku, odklon trupu, stejnoměrné zahranění lyží v užší paralelní stopě, plynulé opožděné zatěžování vnitřní…), než ta nejsnazší rovnováha, kterou zatím výhradně používáš. Hlavně si najdeš úplně jiný postoj, ve stávajícím nic dalšího nevymyslíš (nejsi-li Bode).

S instruktorem byste začali ze druhého konce, postojem.

Výsledkem bude třeba stále ještě dvojice ‚čistých‘ brázd, ale úplně jiný pocit i oblouk, protože lyže výrazněji a dřív prohneš, tím pádem nebudeš tolik potřebovat berličku velkého vykrojení. A protože po prohnutí následuje zákonitě narovnání, při dobré koordinaci Tě lyže pošlou do dalšího oblouku skoro samy.

Ale třeba se mýlím, jako se kdysi několikrát možná mýlil i ivan.

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

16.02.2016 18:29:16 #93 

Příspěvků: 289

Zelva007 muž

16.02.2016 19:06:05 #94 

Příspěvků: 289

Zelva007 muž

*>> #92, ˘Ö˘Krab, 16. 02. 2016 18:20:18

Smyk a drift mohou být výsledkem točení, ale nemusejí. Nesnaž se jezdit čistě, hlavně ne v předspádnicové části oblouku. Vzpříčit lyže do smyku v dojezdu oblouku dovede skoro každý, driftovat řízeně před spádnicí zdaleka ne.*

Jde tedy o snahu vjet do oblouku (pred spadnici) rychle, tam vzpricit lyze tim kontrolovane pribrzdit a z toho navazat na rezany oblouk? To vzpriceni myslim kontrolovane a vybalancovane tak aby nedoslok vyraznemu zpomaleni, ale jen tak aby se lyze zarizly do hran (hlavne vnejsi) a zaroven to ustal.

16.02.2016 19:14:37 #95 

Příspěvků: 6525

˘Ö˘Krab muž

>> #94, Zelva007, 16. 02. 2016 19:06:05

Jde o to nutit lyže zatáčet z kopce dolů. Za spádnicí už to dotočí samy.

Právě, že nejde o to vjet rychle po hranách do oblouku a tam vzpříčit lyže, je to přesně naopak. Vjet do oblouku pomalu a řízeně na driftujících lyžích a tam je zahranit a případně zrychlit.

P.S. Preferoval bych (ber v úvahu cestování) dohodu s Martinem Rumou na 2 × 1 hodině nezávodního individuálního vzdělávání. Budou to dobře investované peníze, za tři dny svého nicnelepšícího hoblování svahu dáš asi tak stejně. Před tím bych ale zvolil dvouhodinovku s instruktorem, pro opravení úplných základů, to máš místo dalšího dne hoblování.

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

16.02.2016 19:23:52 #96 

Příspěvků: 289

Zelva007 muž

>> #95, ˘Ö˘Krab, 16. 02. 2016 19:14:37

Hmmm, podle me to ted nyslime stejne, ja to mozna spatne popsal. Chtelo by to nacrtek :-)

16.02.2016 19:33:53 #97 

Příspěvků: 289

Zelva007 muž

Tak nejak to myslis?

Fotky

16.02.2016 19:35:52 #98 

Příspěvků: 6525

˘Ö˘Krab muž

>> #96, Zelva007, 16. 02. 2016 19:23:52

Náčrtek netřeba, je na to demonstrační video.
Co já bych si bez toho Ondry počal…

EDIT: Náčrtek – no vidíš, že si rozumíme. Nakresli si to opačně, tj. po hranách do oblouku a smyk na konci, bude Ti jasné, proč a kde nabíráš nadzvukovou rychlost.

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

16.02.2016 19:49:00 #99 

Příspěvků: 289

Zelva007 muž

>> #98, ˘Ö˘Krab, 16. 02. 2016 19:35:52

To je mi jasne ze ta rychlost vznika z toho ze nedriftuju pred obloukem ani po nem ani nikde.

Z videa vidim ze on driftuje pri zahajeni a pak se sveze po hranach. Tak je to tedy spravne jo? at si to fakt na 100% ujasnime :-)

Ja prave myslel, ze se dobre jet ciste po hranach (porad krom prehraneni) a tim nebrzdit. Ze to je podstata modernich (vykrojenych) lyzi. Proto jsem se tak snazil jet i na tom videu.

16.02.2016 19:55:15 #100 

Příspěvků: 222

MMartin

>> #90, Harry, 16. 02. 2016 18:12:48

Harry, ujo Google síce vie všetko, ale zjavne mu občas utečie písmenko. Len som zvedavý, čo by na taký „ťahák – referát“ povedal príslušný pán profesor.

16.02.2016 19:55:53 #101 

Příspěvků: 6525

˘Ö˘Krab muž

>> #99, Zelva007, 16. 02. 2016 19:49:00

To, co popisuješ, je modla vzývačů ‚Čistého Carvinga‘, ale pro lyžování je to značně nepraktický výsek možného. Ondra drift pěkně demonstruje, nemusí být v praxi zdaleka tak výrazný ani dlouhý.
Jak chceš (krom iluzorního zavírání oblouků až do protisvahu) účinně regulovat rychlost jízdy? Máš na to zvládnutou techniku, výbavu, kondici a uzavřený svah, abys mohl jezdit úplně bez brzdění?

Zkus najít pár důvodů, proč to nedělá obráceně, tedy po hranách do oblouku a pak smyk? Schválně, jestli se shodneme.

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

16.02.2016 19:57:50 #102 

Příspěvků: 357

ivan-ski

>> #82, ˘Ö˘Krab, 16. 02. 2016 14:13:20

ano s tym editom to uz dava trocha zmysel, uz som chcel byt zly. ale aj tak budem :) lebo v tych minulych prispevkoch na ktore sa tu casto odvolava rozne pochybne individua oblukoviteho alebo chitinoveho povodu, nieco spominali o skodlivosti vertikalneho pohybu. teraz ked ho zase odporucas tak potom v tom mozu mat teliatka chaos. je to vsetko relativne, jak pise Valerius. ale skratka treba tomu aspon nejak trochu rozumiet a hlavne mat overene praxou a neplacat jedno cez druhe. Krab, si si naozaj isty ze lyziar co nejazdi na brany potrebuje jazdit driftom? hlavne ak vobec nevie lyzovat, teda carvovat? si si isty ze na zatazenych lyziach sa neda otocit? urcite menej ako na odlahcenych, ale ja mam pocit ze prave preto boli carvingy vymyslene. a jazdit cisto po hrane sa na carvingoch da bez driftu, a aj sa tak jazdit ma. to ze driftuju pretekari v GS je ina vec, ktore tu asi overena praxou na top WC urovni nema nikto. nie je to na ucely tohto fora dolezite, ale urcite to nerobia preto, ze si potrebuju pred spadnicou „pribrzdit“.

16.02.2016 20:01:57 #103 

Příspěvků: 723

adam 1

>> #30, Zelva007, 15. 02. 2016 22:04:49

Ahoj Zelvaku ,máš můj obdiv žes to tady dal „video“ ikdyž kvalita nic moc ,ale buď v klidu nikdo tu kvalitně natočené video ještě nedal – to bys musel fakt vozit kameramana s kamerou :-P .Kluci ti radí ok .Můj názor „sedíš tam jak na hajzlu“ a bojíš se jít „rypákem“/těžištěm dopředu . video od Kraba #66 ok ,ale všimni si té „pisty“ jedna radost – tam to jde samo:-D to na Bílé asi nebude :-(. tak makej . a cz

16.02.2016 20:09:51 #104 

Příspěvků: 1304

Marek Bednář muž

>> #101, ˘Ö˘Krab, 16. 02. 2016 19:55:53

Podle me je ten obrazek spravne tj. zacne driftovat pri prehraneni do noveho oblouku. Podle zakresleni driftujicich lyzi je vrchol kopce napis spadnice :-)

Augment SL Pro F10 & Fischer F110

16.02.2016 20:15:16 #105 

Příspěvků: 289

Zelva007 muž

>> #101, ˘Ö˘Krab, 16. 02. 2016 19:55:53

***Jak chceš (krom iluzorního zavírání oblouků až do protisvahu) účinně regulovat rychlost jízdy? Máš na to zvládnutou techniku, výbavu, kondici a uzavřený svah, abys mohl jezdit úplně bez brzdění?* **

Techniku snad jo, jezdim tak casto. Taky vyuzivam toho, ze oblouk vytocim az proti svahu (treba jen kousek aby se zpomalilo na rychlost jakou chci ja). Uzavreny svah samozrejme ne, ale kdyz si clovek pocka ze tam zrovna chvili nikdo neni (a svah je dostatecne siroky) tak proc ne. A i kdyz tam jsou lidi, tak prejit z hran do smyku (brzdeni) mi problem nedela, takze prinejhorsim svou jizdu ukoncim, zpomalim, odklonim jinde. EDIT: Pokud clovek neni limitovan brankama, tak mi to prijde nejzabavnejsi a nejvolnejsi.


Zkus najít pár důvodů, proč to nedělá obráceně, tedy po hranách do oblouku a pak smyk? Schválně, jestli se shodneme.***

Myslim ze by to mohlo byt myslim napr.:

  1. Vysoka najezdova rychlost do oblouku a to nemusi clovek ustat v radiusu jaky potrebuje
  2. Nizka pri opousteni oblouku a tedy nic co by te zase koplo kupredu (zadna prohnuta lyze) a musis zase cekat az te gravitace pritahne a to chces zrovna v okamzik kdy jsou lyze rovnobezne s vrstevnici, takze to trva a ceka te zase najzed do oblouku po hrane.

16.02.2016 20:22:38 #106 

Příspěvků: 6525

˘Ö˘Krab muž

>> #102, ivan-ski, 16. 02. 2016 19:57:50

Radím Želvákovi, který se shlédl v carvingu. Čistý carving je v podstatě vyhrazená závodní technika, když se mu chce přiblížit, je vhodné přijmout i další ‚závodní‘ výmysly, jako je např. drift do oblouku. Závodníci pp. driftují především proto, že by to v daném rozmístění branek na konkrétním svahu a v té rychlosti po hranách nestihli utočit. Brzdění je jen vedlejší a nechtěný efekt.

Když chci rekreačně jet bezpečně a kontrolovaně co nejvíc po hranách, přijde mi lepší si to odtočit a přibrzdit před spádnicí, požitek to naruší nejméně. A z nechtěného efektu si udělám dobrého služebníka. Při výuce je super, že před spádnicí se fakt blbě dají lyže dostat do driftu a pak zatížit, když stojím blbě za vázáním.

Nepostřehl jsi drobný rozdíl mezi pojmem zatáčení (výsledek souhrnu a součinnosti několika prvků působení jezdce na lyže) a točení (jeden z těchto prvků). Točení si pro zjednodušení zredukuj na jakýkoliv rotační impuls od jezdce udělený lyžím ve smyslu ‚do oblouku‘. Teď už to možná bude jasnější.

K vertikálnímu pohybu při carvingu nevyzývám, do předešlé definice jsem ho doplnil jen proto, že otáčet i zahraněné lyže za spádnicí je možné, ale nesmí být zatížené, čehož se dá dosáhnout nejsnáze vertikální prací s těžištěm – klasický smýkaný oblouk.
Ostatně ani drift před spádnicí není carvingovým výmyslem, byl tady už před carvingem, bude i po něm.

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

16.02.2016 20:22:44 #107 

Příspěvků: 289

Zelva007 muž

>> #104, Marek Bednář, 16. 02. 2016 20:09:51

Ano, vrchol kopce je u napisu spadnice. Na vrchu papiru tedy.

16.02.2016 20:25:47 #108 

Příspěvků: 6525

˘Ö˘Krab muž

>> #104, Marek Bednář, 16. 02. 2016 20:09:51

Ano, je to správně, už jsem to před tím doplnil do postu #98.

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

16.02.2016 20:28:09 #109 

Příspěvků: 6525

˘Ö˘Krab muž

>> #105, Zelva007, 16. 02. 2016 20:15:16

  1. Vysoka najezdova rychlost do oblouku a to nemusi clovek ustat v radiusu jaky potrebuje
  2. Nizka pri opousteni oblouku a tedy nic co by te zase koplo kupredu (zadna prohnuta lyze) a musis zase cekat az te gravitace pritahne a to chces zrovna v okamzik kdy jsou lyze rovnobezne s vrstevnici, takze to trva a ceka te zase najzed do oblouku po hrane.

    Ustojíš skoro všechno, když jsi na to připraven a udrží Tě lyže. Že to trvá, to celkem nevadí, stejně děláš jeden oblouk 10s.

    Znovu a lépe! :-D

    P.S. Nápověda: podívej se na název tématu.

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

16.02.2016 20:31:15 #110 

Příspěvků: 2301

TNS muž

>> #84, Harry, 16. 02. 2016 14:28:00

Harry,ako člen našej slovenskej bunky prikladám len pohľad servisáka o tom,kde sa asi tak môže nachádzať vnútorná noha v oblúku u jazdcov s akým takým náklonom a neprisadávajuc si nad ňu.

..nie som pravoverný lyžiar,som len tieň z minulého fóra.
Fotky

16.02.2016 20:32:33 #111 

Příspěvků: 289

Zelva007 muž

Jak to tady ctu (pridali se i dalsi pisatele), tak uz tomu myslim rozumim. Ja na to video chtel nacpat jizdu ciste po hranach a ta se mi nedarila, protoze lyze se rozjizdely do moc velke rychlosti. Proto jsem se vymlouval na prudky sklon, uzkou sjezdovku, velky R,… Myslim ze kdyby byla sirsi nebo mel slalomky, tak to vyjedu ciste opo hranach krasne. Bez driftu.

adam 1: asi jako na hajzlu jo, ale byl jsem cely paf z tech lyzi (najednou delsi a vetsi R), tak jsem se asi moc nehlidal. Vetsinou mam dost nakleknuto v jazicich.

Pripada mi to, ze se tady bavime kazdy o trosku jinem stylu (technice) jizdy. S KRABem jsem se uz asi shodli ze to co popisuje on je asi nejrychlejsi styl do „uzavrenych prostor“ :-) Ale moznosti jak sjet svah je spousta.

16.02.2016 20:38:18 #112 

Příspěvků: 289

Zelva007 muž

>> #109, ˘Ö˘Krab, 16. 02. 2016 20:28:09

Ustojíš skoro všechno, když jsi na to připraven a udrží Tě lyže. Že to trvá, to celkem nevadí, stejně děláš jeden oblouk 10s.

Znovu a lépe! :-D

P.S. Nápověda: podívej se na název tématu.

Chapu. Takze jeste 3. bod: Pri ukoncovani oblouku v driftu jsi nadriftovany naopak nez potrebujes pokracovat (skoro jiny smer a teziste). Jako by spickama proti svahu, coz se vubec nehodi. Ty potrebujes jet a ne lyze zase otacet dolu a cekat az se rozjedou. Ja uz to chtel napsat predtim, ale nevedel jak to zformulovat…no donutil jsi me k tomu :-)

16.02.2016 20:39:38 #113 

Příspěvků: 289

Zelva007 muž

>> #110, TNS, 16. 02. 2016 20:31:15

Ja si takhle dorezal kalhoty :-D

16.02.2016 20:44:58 #114 

Příspěvků: 6525

˘Ö˘Krab muž

>> #113, Zelva007, 16. 02. 2016 20:39:38

Ne jedny.

>> #112, Zelva007, 16. 02. 2016 20:38:18

Bingo! Dejme tomu, že při předspádnicovém driftu dojíždíš oblouk po hranách ve víceméně frontálním postavení a při přehranění jsi skoro automaticky v neutrální pozici, ze které vyrobíš cokoliv.

Teď se ještě zamysli, jaké rychlosti reguluješ, jakým silám odoláváš a co na to různé druhy lyží a pisty. EDIT: … a volba stopy.

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

16.02.2016 20:52:43 #115 

Příspěvků: 289

Zelva007 muž

>> #114, ˘Ö˘Krab, 16. 02. 2016 20:44:58

Regulujes tim vyssi rychlost nez potrebujes aby jsi vybral dalsi branku (u volne jizdy to prave neresim i kdyz na tom videu bych mel). Sily vysoke. Vyssi rychlost = vyssi odstrediva sila pri stejnem R. Pisty a lyze? To prave nevim, netestuju lyze, takze netusim co ktera na jake piste umi. To si rad necham poradit a po rade mam nove :-)

16.02.2016 20:54:51 #116 

Příspěvků: 289

Zelva007 muž

>> #112, Zelva007, 16. 02. 2016 20:38:18

Zelva007 muž

>> #109, ˘Ö˘Krab, 16. 02. 2016 20:28:09

Ustojíš skoro všechno, když jsi na to připraven a udrží Tě lyže. Že to trvá, to celkem nevadí, stejně děláš jeden oblouk 10s.

Tak kdyz se da ustat skoro vsechno a dokud te lyze udrzi, tak proc ji nenabrousit jako britvu a nejet mezi brankama ciste po hranach? tedy bez driftu v zahajeni oblouku?

16.02.2016 21:02:42 #117 

Příspěvků: 3227

PetrAT muž

>> #110, TNS, 16. 02. 2016 20:31:15

Díky za fotku
Zajdu si ty moje nové boty trochu osekat
U bufetu budu jednička :-D
.
Mimochodem za komančů jsme si na boty lepili pásku na koberce
.
Předpokládám, že majitel této boty má dost bohatého sponzora a páskou to řešit nebude …

16.02.2016 21:11:44 #118 

Příspěvků: 6525

˘Ö˘Krab muž

>> #116, Zelva007, 16. 02. 2016 20:54:51

Tak kdyz se da ustat skoro vsechno a dokud te lyze udrzi, tak proc ji nenabrousit jako britvu a nejet mezi brankama ciste po hranach? tedy bez driftu v zahajeni oblouku?
Protože skoro, protože kopec, protože FIS a protože trenéři jsou svině a staví to tak, aby se to čistým debilním carvingem zajet nedalo.

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

16.02.2016 21:15:27 #119 

Příspěvků: 2457

m3 muž

Hezké vlákno.Musím si otevřít lahvinku aby se to dalo přečíst.Co se během jednoho dne dá stihnout jeden žasne … :-)

16.02.2016 21:25:05 #120 

Příspěvků: 6525

˘Ö˘Krab muž

>> #116, Zelva007, 16. 02. 2016 20:54:51

Když najíždíš driftem, můžeš si vybrat kde a jak rychle zatočíš, po hranách jsi daleko víc v moci lyže. Popřípadě můžeš zvolit prosmýkání i druhé poloviny oblouku, když to je potřeba.
Kam jsme to dopracovali, jak uboze dopadl sen o carvingu. Je potřeba umět smýkat.

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Komerční tipy