Jaké komerční GS vybrat? (strana: 11)
06.10.2021 14:18:09 #301
>> #300, Harry, 06. 10. 2021 09:19:22
No nějak jsem to musel politicky okecat a ty mě prokoukneš Dík Harry, teď abych si
změnil jméno na Helmut_skier007
06.10.2021 18:38:29 #302
>> #300, Harry, 06. 10. 2021 09:19:22
Obdržel jsem nějaké informace od vedení firmy Kästle a tak pro vás zde – telegraficky:
- exkurze je možná pokud to dovolí covidová situace
- masivně investují – v 05/2022 budou uvádět do provozu nejmodernější průmyslovou linku na sjezdové lyže na světě
- nestíhají vyrábět, dočasně – částečně omezili výrobu SPORTEN a upřednostnili premium brand KÄSTLE
- SPORTEN je značka pro ty, kteří sice chtějí kvalitní produkt ale nechtějí platit za značku, marketingová podpora je zde omezená
- převzali letos v běžkách vedle Salomonu a Peltonenu i částečně výrobu pro Fischer…
- na konci příštího roku budou mít kapacitu cca téměř dvojnásobnou, tj. 180 tis. párů lyží / ročně
Mají už standardně všechno jako ostatní velké značky, včetně factory FIS-na zakázku, FIS pro trh, Jr, Masters ( a proti Augmentu o kterém se zase „nějak“ mluví v rozhodně lepší kvalitě…)
- nová komerční kolekce lyží: https://www.kaestle.com/
- závodní “alpin” https://www.kaestle.com/alpine/skis/?…
S Katharinou Liensberger pro sezonu 2021/22 nepočítají, nehodí se, pustili ji po té „dissonanci“ s ÖSV k Rossi i letos.
V “alpin race“ je asi 16 lidí v repre v různých zemích, v evropském poháru, ve světáku budou letos asi 2 chlapi…hlavně Cedric Noger (CH) – ten je na tom výrazně lépe než vloni… Letos se na WC, apod. Kästle nesoustředí. Olympiáda v Číńě 2022, s ohledem na po-covidovou + celkovou hospodářskou situaci (pozornost odvedena jiným směrem) je, "než se to usadí“, nezajímavá
06.10.2021 20:27:30 #303
>> #285, Harry, 30. 09. 2021 11:16:05
Ani Kestlam ked som ich ako jedny z mala dostupnych „oficialnych“ kapitalistickych lyzi mal pridelene a spaval s nimi v posteli.
Mohl jsem je mít v pokoji , tak aby nepřekážely při úklidu, neodřely
stěnu nebo nábytek. Vzít je do postele mě fakt nenapadlo
06.10.2021 20:37:46 #304
>> #302, honza4, 06. 10. 2021 18:38:29
Design povedenej, jenom ten flek na špičce je celkem hnus. Nějak tam mám zafixované logo. Cenově si docela věří , tedy co se týká „základního“ ceníku , myslím FISovky. U běžných lyží to vůbec nedokážu posoudit co je adekvátní cena. Letmo jsem koukal, že nabízí Tyrolku i Marker. Zajímavá kombinace.
06.10.2021 22:20:04 #305
>> #302, honza4, 06. 10. 2021 18:38:29
( a proti Augmentu o kterém se zase „nějak“ mluví v rozhodně lepší kvalitě…)
Silná slova Honzo. Kvalita je i výstupní součást produktu a Augment měří na desetiny mm průhyb každé lyže s následným párováním k sobě s možnosti volby flexe, takže lyžařka s 60 kg si vybere jinou flexi jak lyžařka s 75 kg a tuhle volbu má každý lyžař (jak rekreační, tak i závodník svěťáku) u lyží s katalogovkou 800 éček. Nemít tuhle možnost u Kastle za 950 éček, tak fakt nevím na koho je ta cena cílená.
06.10.2021 23:36:58 #306
>> #305, Marek Bednář, 06. 10. 2021 22:20:04
OK, mně se např taky nelíbí porovnávat kvalitu s konkurencí.
Docela jiný názor mám na důležitost tebou uvedeného parametru rozdílu v tvrdosti lyží projevujícím se při spárování na konci výrobního procesu. Je to naprosto standardní technologický postup ve všech firmách na světě. Lyže které „vypadnou“ z výroby opravdu vykazují malounko rozdílnou tuhost a průhyb – rozdíly jsou ale nepatrné.
Škálování tuhosti za účelem „zpřesnění“ nabídky uživateli
není v podstatě nic jiného než marketingový trik s nepatrným praktickým
významem. Proč to tvrdím? No protože fyzika
…
Daleko víc záleží na rychlosti jizdy než na hmotnosti lyžaře. Například lyžaříček vážící 50 kg při rychlosti100 km/h v oblouku o radiusu 20m vyvine na lyží cca stejný tlak jako 120kg macek při rychlosti 70 km/h . Pak ještě taky záleží na tvrdosti povrchu… Takže takto nevýznamné rozdíly v tvrdosti lyže v podélném průhybu mají pranepatrný význam i pro lyžaře světového poháru.
06.10.2021 23:51:18 #307
>> #304, m3, 06. 10. 2021 20:37:46
Jo, na tu „díru“ je třeba si zvyknout – já jsem s ní měl taky problém, ale teď se mi líbí – lyže jsou jasné identifikovatelné. Ta klasická prapůvodní špička mi dlouho chyběla.
Jo, cena, jak už jsem tu psal, je pekelná – a to zejména u závoďaček s vázáním (přes 50 tis Kč) – ale tam to lze pochopit, je třeba nějak odradit pitomce co „potřebují“ racestock. No a u těch komerčních jakobyzávodních je to cena, za kterou to skupina hobíků ochotně kupuje, jak patrno z čísel…
07.10.2021 08:25:18 #308
>> #306, honza4, 06. 10. 2021 23:36:58
Přeeesně dvě stejný lyže ještě nikdy nikdo nevyrobil.....
07.10.2021 10:36:17 #309
>> #302, honza4, 06. 10. 2021 18:38:29
Dik za info.
Fuuu,plany velke.Jak vrazia znacku do povedomia mladym za pocitacmi,tak aj perspektivne…
Nasa pesimisticka bunka ovsem vidi buducu situaciu a deje podstatne inak…Uz sa to roztaca.
caute Harry
07.10.2021 10:38:43 #310
>> #301, Marek Bednář, 06. 10. 2021 14:18:09
J.j.
Je jasne ze by to bolo inak. zaujimala by ta riaditelova kancelaria, cashflow a aku ma sekretarku…

caute Harry
07.10.2021 10:39:28 #311
07.10.2021 11:35:16 #312
>> #305, Marek Bednář, 06. 10. 2021 22:20:04
Mám 2 páry obřaček Kastle Masters, mohl jsem si vybrat ze tří tvrdostí a na každé lyži je štítek Hardness, na kterém jsou na dvě desetinná místa hodnoty měření. Takže nejenom Augment …
07.10.2021 13:29:49 #313
>> #312, dh, 07. 10. 2021 11:35:16
Ano, tak to je. Ale totéž není vždy totéž.
Zatímco Augment – podle popisu Marka – označuje tvrdost lyží podle výsledků párování v posledním technologickém kroku (tedy rozdíly mikrominimální), u Kästle jsou ty rozdíly dané odlišnosti konstrukčních dílů a jsou tedy podstatně významnější.
Já mám dvoje GS Masters ve dvou krajních tvrdostech, ale jsem už takový
poleno, že rozdíl nepoznám…
07.10.2021 14:59:53 #314
>> #306, honza4, 06. 10. 2021 23:36:58
Škálování tuhosti za účelem „zpřesnění“ nabídky uživateli
není v podstatě nic jiného než marketingový trik
Jaký marketingový trik? Augment / Croc se vždy specializoval na výrobu race stock pro závodníky. Že je u nich možnost koupit race stock jako běžný lyžar je velké plus a nemají tuhle sekci uzamčenou pro VIP lidi jako to mají jiné značky.
Daleko víc záleží na rychlosti jizdy než na hmotnosti lyžaře. Například lyžaříček vážící 50 kg při rychlosti100 km/h v oblouku o radiusu 20m vyvine na lyží cca stejný tlak jako 120kg macek při rychlosti 70 km/h . Pak ještě taky záleží na tvrdosti povrchu… Takže takto nevýznamné rozdíly v tvrdosti lyže v podélném průhybu mají pranepatrný význam i pro lyžaře světového poháru.
Proč do toho Honzo zatahuješ různé rychlosti. Proč by měl lyžař měnit svoji zónu rychlosti jen proto, protože výrobce vyrábí jednu univerzální tuhost a do určité rychlosti se bude na lyžích akorát trápit v porovnání s druhým lyžařem, kterému optimálnější flexe pokryje jeho zónu ve které jezdí. Co se týče svěťáku a to se ani nejedná o nějakého TOP lyžaře, tak na stupnici od 1 – 10 mm v průhybu výrobcem má jeden pár lyží 4 a druhý 6 tzn. ty páry jsou od sebe 2 mm.
07.10.2021 15:12:26 #315
>> #312, dh, 07. 10. 2021 11:35:16
V race stock verzi to budou mít všichni velcí hráči a u Atomicu se ještě k tomu volí flexe špičky, středu, patky. U běžných FIS Kastle, které je možné koupit v CZ v obchodech jsem neviděl možnost volby flexe a také není tato informace na www stránkách = mají asi jednu univerzální tuhost. Fischer když měl volbu flexe u NE roce stock verze, tak to měl na webu označený jako medium a stiff (byla možnost volby ze dvou) a stejně tak se tohle označení používalo v obchodech.
07.10.2021 15:19:59 #316
>> #313, honza4, 07. 10. 2021 13:29:49
Zatímco Augment – podle popisu Marka – označuje tvrdost lyží podle výsledků párování v posledním technologickém kroku (tedy rozdíly mikrominimální), u Kästle jsou ty rozdíly dané odlišnosti konstrukčních dílů a jsou tedy podstatně významnější.
Udělat rozdíl 1 cm v průhybu ve výrobě je myslím dostatečně jasný, že se jedná o zásah do konstrukce.
07.10.2021 21:07:45 #317
>> #307, honza4, 06. 10. 2021 23:51:18
Ta klasická prapůvodní špička mi dlouho chyběla.
Tak ani bych úplně netrval na té prapůvodní včetně prapůvodního loga. Asi by to ani nesedělo k tomuto typu použitého fontu. Klidně bych se spokojil s „novějším“ logem = „stylizované K“ nebo-li ta dvojitá šipka.
Jo, cena, jak už jsem tu psal, je pekelná
Mno, otázkou spíš bude jak bude nastavený systém slev a tedy výsledná cena. Například ceníkovka u Rossi byla kdysi nějakých 26tk ,pokud si dobře pamatuji . Výsledná cena s deskou, 16-kovým vázkem vycházela do 3,5tk. Takže ani ne cena vázání. K tomu jako prezent trika,mikina,batoh na boty,cestovní loďák.
07.10.2021 22:05:03 #318
>> #314, Marek Bednář, 07. 10. 2021 14:59:53
Ale Marku .
07.10.2021 22:35:04 #319
>> #316, Marek Bednář, 07. 10. 2021 15:19:59
Marek má pravdu 1 cm v průhybu je asi jako rozdíl v motorkach kubatury 650 a 800 adventure při standartním krouťáku. Ale záleží hlavně i na tom podvozku, a ten má Kastle asi ok, nádherná vylladěná flexe.Jezdil jsem červenobílé Kastle TX 98.Luxusní Krásně odstupňovaný flex v různém terénu. Pořád sledují novinky.Ale ta cena??
07.10.2021 22:40:32 #320
>> #317, m3, 07. 10. 2021 21:07:45
Mně se nová identifikace značky už líbí, je marketingově skvělá.
Co se týče závodních lyží a jejich distribuce, je to záležitost velmi
individuální. Odvíjí se od marketingové hodnoty sportovce, která ovšem
nemusí být vždy v přímé vazbě na výkonnost! Například u Kästle je
třeba Tereza Kmochová (mnohonásobná medailistka z MS a OH hendikepovaným)
nebo Mia Clerc (černá perla z Madagaskaru) . Takže ti s největším
výkonnostním potenciálem si vybírají a používají desítky individuálně
laděných párů a pro další jsou pak v omezeném množství k dispozici
lyže za ceny odpovídající jejich významu pro firmu. Ceny závodních lyží
Kästle jsou, ve srovnání s ostatními firmami, momentálně jasně
v nejvyšší hladině – a to i pro nejlepší České závodníky …
09.10.2021 21:35:32 #323
>> #320, honza4, 07. 10. 2021 22:40:32
Co se týče závodních lyží a jejich distribuce, je to záležitost velmi individuální.
Nepochybně. Tak to bylo, je a bude. Jen narážím na to, že si docela věří (co se týká ceny). Už jen protože lidí kteří si značku pamatují jako závoďačky moc není. Rozšířit jí více mezi závoďáky (a následně mezi BFU kteří nakonec vše zaplatí ) se mě s takovou cenovou politikou moc nezdá . Není to ale můj byznys, takže do toho nemám co kecat.
09.10.2021 23:29:47 #324
>> #323, m3, 09. 10. 2021 21:35:32
Něco jinýho je paměť v Česku a nebo v „tradičních“ alpských zemích.
Cena odpovídá poptávce. Poptávka je vytvářena pozici na žebříčku pověsti, která je dobrá díky, kvalitě, nostalgii, společenské prestiži značky.
Tak to je – nebylo lehké dostat se nahoru a je nesnadné se nahoře udržet.
10.10.2021 09:01:27 #325
>> #323, m3, 09. 10. 2021 21:35:32
Tak to vypadá(ne nevypadá, tak to prostě je ), že tu cenu si nakonec
vynutili sami zákazníci. No nezbývá než jim popřát, ať se jim daří.
Jelikož já si na značky lyží nepotrpím, tak na mě to zatím žádný
dojem neudělalo.
10.10.2021 19:17:31 #326
>> #325, johnycek, 10. 10. 2021 09:01:27
Velmi dobrý postřeh z oblasti cenotvorby. Jakýkoli obchod je nabídka – poptávka a výsledek je dohoda – a nebo nedohoda na prodejní ceně.
10.10.2021 20:40:18 #327
>> #325, johnycek, 10. 10. 2021 09:01:27
cenu si nakonec vynutili sami zákazníci
To může fungovat jen určitou dobu. Nevím o žádném produktu kde by to dlouhodobě fungovalo v tomto směru. Možná, že zrovna Kastle bude výjimka potvrzující pravidlo. V každém případě jim držím pěsti.
10.10.2021 21:12:49 #328
>> #325, johnycek, 10. 10. 2021 09:01:27
>> #326, honza4, 10. 10. 2021 19:17:31
>> #327, m3, 10. 10. 2021 20:40:18
..... Vist !!!
11.10.2021 11:11:06 #329
>> #306, honza4, 06. 10. 2021 23:36:58
Daleko víc záleží na rychlosti jizdy než na hmotnosti lyžaře.
Súhlas. Odstredivá sila(a teda pre prax aj výslednica pre „tlak do lyže“) rastie s druhou mocninou rýchlosti.
Například lyžaříček vážící 50 kg při rychlosti100 km/h v oblouku o radiusu 20m vyvine na lyží cca stejný tlak jako 120kg macek při rychlosti 70 km/h
Ten 120kg vyvinie v tomto prípade o 17,6% vyššiu odstredivú silu(ak predpodkladám, že ide tiež rádius 20m). Aby platila rovnosť síl v tomto fiktívnom prípade, musel by ísť ten „macek“ cca o 5 kmh pomalšie…(alebo ten „lyžaříček“ rýchlejšie).
11.10.2021 11:16:34 #330
>> #325, johnycek, 10. 10. 2021 09:01:27
Tak to vypadá(ne nevypadá, tak to prostě je ), že tu cenu si nakonec
vynutili sami zákazníci.

Jelikož já si na značky lyží nepotrpím, tak na mě to zatím žádný dojem neudělalo.
Naštastie mám na lyže dobrý zdroj Mariána, tisíc ojro za lyže by som
nedal, vieš koľko je to denných skipasov?
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.