SPORTEN (strana: 2) - Diskuzní fórum o lyžování - SNOW.CZ

27.10.2017 21:25:24 #31 

Příspěvků: 2479

m3 muž

>> #27, Martin47, 27. 10. 2017 18:15:47

Chtěl bych znát fis body SL a GS u pěti top závodníků jezdících na Sportenech v chlapech, pět top závodnic a jejich roky narození.

Tak to tě asi zklamu.Objel jsem pěkných pár závodů v CZ i okolních státech a ani ťuk.Ani jeden pár na kterém by někdo závodil.Buďto na nich jezdí někde ,někdo kam my jsme nejezdili( v CZ tedy takové místo s FIS závody není) nebo si je přelepil třeba na lyži s Chipem a Dalem.Možná dnes bude sice situace jiná,ale nemyslím, že by se to za necelé dva roky výrazně změnilo.

27.10.2017 22:04:26 #32 

Příspěvků: 1312

Marek Bednář muž

>> #30, ivan, 27. 10. 2017 20:12:37

Predpokladam, ze kvalitni drevene jadro je zakladni prvek pro kvalitni lyze, aneb z h*vna se ten bic asi neuplete viz. foto ,,drevene jadro power,, made by ELAN. Zakaznik muze byt v obchode oklaman v domneni, ze si koupil lyze s poctivym drevenym jadrem. I zde na diskusi se obcas doporucuji lyze o kterych nikdo nema poneti co je vlastne uvnitr a duveruje se popisu ,,drevene jadro,, No jestli to maji ostatni vyrobci podobne jako ELAN, tak potes koste.

Epoxy urceny pro letecky prumysl tam asi nikdo z vyrobcu davat nebude, ale treba se mylim :-)

Augment SL Pro F10 & Fischer F110
Fotky

28.10.2017 12:41:52 #33 

Příspěvků: 618

Boryš

>> #32, Marek Bednář, 27. 10. 2017 22:04:26

Tak nějak jsem dopadl při koupi lyží Blizzard GTR pro dceru. Lyže byly popisovány jako super sportovní s dřevěným jádrem, až po koupi jsem zjistil že to dřevěné jádro jsou dva podélné špalíky, co si vzpomínám, tak ještě menšího průřezu než ty na fotce. Ale na druhou stranu dcera je s nimi stále spokojená.

>> #26, ivan-ski, 27. 10. 2017 18:02:30

Loni jsem koupil 06 GS (71,5 mm pod patou) za v přepočtu ca 330 €. Samozřejmě nové. Tato cena by již odpovídala?

28.10.2017 12:43:28 #34 

Příspěvků: 12

SPORTEN, a.s.

>> #31, m3, 27. 10. 2017 21:25:24

Dobrý den,

v alpských disciplinách máme v CR aktuálně „pod smlouvou“ pouze závodníky v JR kategoriích (např. Trnka ml.). Kategorie „race“ -dospělých je pro sezonu 2017/2018 v alpských disciplinách absolutně mimo sféru našeho zájmu..... zde se letos hodláme věnovat pouze vývoji a testování především ve spolupráci s Ondřejem Bankem+race experty z Rakouska. Komerčně se letos v alpských disciplinách primárně soustředíme na kategorie „performance“, „expert“ a „hobby“ → NOVĚ je navíc máme v provedení RT (= Race Trainer, Race Trainee/Teacher ale i Rental) = mohutnější hrany pro časté broušení, silnější skluznice-tyto lyže snesou i velmi častou úpravu. Přestože se tyto lyže v „závodním“ režimu používají v drtivé většině na nácvik techniky a objemové trénování, někteří výrobci to poněkud neseriozně prezentují jako „race“ provedení, což je ovšem nesmysl-ocelová hrana je vždy o něco málo pomalejší než upravená skluznice. Na RT skluznice navíc používáme i nový materiál třídy „Nivylen“(adjus­tovaný ko-polymer POP) na jehož vývoji jsme se ve spolupráci s německým partnerem řadu let podíleli-vedle nás ho letos bude používat jenom Head.

28.10.2017 13:10:49 #35 

Příspěvků: 12

SPORTEN, a.s.

>> #11, Vvladimir, 27. 10. 2017 05:22:06

…ano je to tak. Důvodem je skutečnost, že v běžeckém lyžování jsme díky historii Artisu/Sportenu v dospělých věkových kategoriích pro SP prostě blíže než ve alpských disciplinách. Skokanské, mogulové a akrobatické lyže na této úrovni již jsou.

28.10.2017 13:29:38 #36 

Příspěvků: 12

SPORTEN, a.s.

>> #33, Boryš, 28. 10. 2017 12:41:52

…tohle je opravdu problém, který se diskutuje napříč oborem výroby lyží-na lyži je nápis „wood core“ a dřevo je tam jenom někde, často i jenom pod vázáním. Dopouštějí se toho bohužel i opravdu velmi renomované firmy- v kanceláři mám několik příkladů. „Úbytek“ dřeva, resp. změna tloustky nebo vyříznuté tvary v jádru v blízkosti špice nebo paty ovšem nemusí být vždy vedeny snahou ušetřit ale suplovat nebo podpořit „rocker“. Sporten na rozdíl od některých i na SNOW zminovaných výrobců, používá především z důvodu materiálové stability a vlastností v čase a na všech površích 2-stupnový systém sušení (přírodní, umělé) a VZDY kvalitní dřeva (zejména buk, jasan, topol)…žádný levný smrk. Někdy se ale méně mohutné dřevěné jádro ještě „opěňuje“ (Sporten má např. i mezi zahraničními experty velmi dobře hodnocený model SINCRO, ten byl primárně vyvinut pro zahraničního zákazníka) a pak i na kvalitě pěny (u Sincro je to např. Rohacell). Taková lyže (při dané konstrukci) „podrží ale umí spíše odpustit chybu“ než lyže „jenom“ se dřevěným jádrem.

28.10.2017 13:48:07 #37 

Příspěvků: 12

SPORTEN, a.s.

>> #24, Martin47, 27. 10. 2017 16:42:29

…to je v pořádku. Některé názory a komentáře připomínky jsou způsobené nedostatkem informací nebo jejich interpretací. Naší snahou je právě poskytnutím ověřitelných informací tuto mezeru zacelit. Základní posláním reportáže na idnes bylo sdělit, že:

  1. Sporten má konečně silného investora s dlouhodobým záměrem a není to jenom hračka jednoho lokálního miliardáře
  2. Sporten má sestavené vývojové & realizační týmy pro všechny hlavní směry a hodlá se „tlačit do SP“

28.10.2017 14:06:26 #38 

Příspěvků: 12

SPORTEN, a.s.

>> #7, ivan, 26. 10. 2017 19:36:22

…to že se SPORTEN hodlá věnovat celému „lyžařskému“ sortimentu (byt s různými prioritami a důrazem na segmenty) je dáno hlavně skutečností, že se to přirozeně nabízí-existuje v tom výrobní tradice, je k dispozici know-how (je opravdu velmi málo renomovaných firem pro které by Sporten posledních cca 3–5 let nevyráběl…), můžeme si to dovolit (nejsme garážová firma, ročně vyrábíme cca 100 tis. párů lyží, např. do USA prodáváme asi tolik párů lyží (2016) jako Stoeckli byt v jiných segmentech), umožnuje nám to sdílet drahou moderní technologii a materiály a hlavně komerčně nás to činí odolnějšími než jenom úzká „niche“ specializace. To že se hodláme pustit i do „podpůrného“ sortimentu (hole,oblečení,hor­ská kola,.....) je mj. dáno faktem, že jsme majetkově propojeni se společností „Level Sport Koncept“, která zastupuje na tuzemském trhu téměř dvě desítky značek (LEKI, POC, SH+, KASTLE, MALOJA, KJUS,…) a máme přístup k primárním technologiím a dodávkám.

29.10.2017 08:39:36 #39 

Příspěvků: 1845

fischerbl

>> #34, SPORTEN, a.s., 28. 10. 2017 12:43:28

V příspěvku #17 se píše …sjezdové závodní lyže máme v národních pohárech a mistrovstvích v 6 zemích…

Nějaká jména? Děkuji.

Jinej gang...

29.10.2017 10:06:52 #40 

Příspěvků: 12

SPORTEN, a.s.

>> #39, fischerbl, 29. 10. 2017 08:39:36

…již jsem psal, že se v sezoně 2017/18 soustředujeme v alpských disciplinách pouze na JR-kategorie. V CR máme ke dni 29.10.2017, oboustranně podepsánu smlouvu ve smyslu „závodník pod smlouvou“, tj. kde je námi poskytnutý materiál deklarován jako plnění smlouvy z naší strany, s oběma kluky, tj. 2× Trnka-Stevens ml. Protože z této smlouvy o Reklamě a propagaci logicky vyplývá možnost využití jména pro propagační + marketingové účely → můžeme toto sdělit/veřejně prezentovat, je to i náš záměr. V ostatních případech k dnešnímu dni realizujeme dodávky pro jednotlivce resp. kluby (které pochopitelně sledují vlastní marketingovou politiku) na bázi běžné „obchodní smlouvy“, kde tuto možnost nemáme, protože se jedná o běžný vztah dodavatel/odběratel-náš materiál jsme jim prostě standardně prodali a oni ho přidělují závodníkům, dle svého uvážení příp. požadavku na individualizaci a někdy i ve své finální úpravě (v některých případech se jedná pouze o lyže, nikoli o komplety „s deskou a vázáním“, (standardně používáme pouze Tyrolia, VIST, relativně nově i Marker) neosazujeme např. LOOK, apod. Jednáme o možnosti jednorázové prezentace pouze v rámci světového veletrhu ISPO 2018 v Mnichově ale požadavky protistran (klubů,…) na naše protiplnění za uvedeni na tzv. „reference list“ jsou v některých případech velmi náročné-nejsme ještě u konce.

29.10.2017 10:42:50 #41 

Příspěvků: 2562

Martin47 muž

>> #40, SPORTEN, a.s., 29. 10. 2017 10:06:52

Nezávidím vám tohle pachtění v diskuzi, kdy musíte uplést bič z prašanu. No ale když už si tady tu reklamu zadara děláte, tak nám alespoň vysvětlete kdo že jsou ti vítězové, kteří dle info z vašeho webu vyvíjeli a testovali obřačky a kdo že to jezdil na vašich lyžích v pohárech a mistrovstvích 6 zemí, jak se ptá Fischerbl. Stačí úplně krátce, bez vaty. Jen jména resp. fis kódy. Ať se máme po všech těch tvrzeních čeho chytit. Víte, tady se vyskytuje jiná sorta, než běžně čte o lyžování noviny. My si rádi počteme na webu fis, kde jsou tvrdá fakta.

29.10.2017 11:18:42 #42 

Příspěvků: 12

SPORTEN, a.s.

.>> #41, Martin47, 29. 10. 2017 10:42:50.

…myslím, že naše předchozí vyjádření je poměrně jasné. Údaje, které jsme oprávněni k dnešnímu dni,tj.29.10.2017 sdě­lit jsme uvedli.

Jenom pro vysvětlení těm, kteří se přeci jenom v PR & marketing problematice tak úplně neorientují → údaje tohoto typu nejsme oprávněni sdělit ani např. v případě našeho významného zákazníka a extra-třídy v kategorii free-ride (pro kterého masivně dodáváme= pro fy FACTION…Verbier,CH) a to i přesto, že lyže a jména které např.uvidíte v tomto filmu: www.thisishome.film …první prezentace v CR v Praze byla 18.10. 2017, upoutávka např. zde: https://www.facebook.com/…42967284234/?… resp. https://tootoot.fm/…d20e60ba98e2

BĚŽNĚ spatříte u nás v procesu výroby v Novém Městě na Moravě při prohlídce, na kterou Vás tímto zvu.

29.10.2017 11:33:00 #43 

Příspěvků: 2562

Martin47 muž

>> #42, SPORTEN, a.s., 29. 10. 2017 11:18:42

Asi budete vědět o čem je řeč, když napíši, že tohle vaše vyjádření je stejně trapné jako vaše slogany. Abychom to zjednodušili, jste normální lháři.

29.10.2017 13:00:27 #44 

Příspěvků: 2479

m3 muž

>> #34, SPORTEN, a.s., 28. 10. 2017 12:43:28

Alibistické kecy,nic jiného.Na Sportenech nezávodí ani noha a popravdě se ani nedivím,nezměnilo se vůbec nic za ty cca dva roky co jsem ze závodního lyžování pryč.Nevím co je na tom tak tajného napsat FIS kod lidí kteří jezdí na vašich „skvělých“ lyžích. Ostatní si najdeme sami.Přesně jak píše Martin47 v #43.

29.10.2017 14:38:38 #45 

Příspěvků: 12

SPORTEN, a.s.

…k tomuto opravdu dílčímu tematu, tj.:„…kdo jezdí na lyžích Sporten v kategorii "race“ v tradičních alpských disciplinách v sezoně 2017/18…" jsme se již dostatečně vyjádřili. Protože diskuse se stává ze strany některých účastníků arogantně bezobsažnou, nebudeme v ní k tomuto tématu pokračovat. Přesto děkujeme všem, kteří se věcně věnovali všem tématům, v rámci tohoto vlákna za je jich účast.

Současně bychom chtěli všechny SNOW příznivce pozvat na již zmíněný veletrh ISPO 2018 v Mnichově, kde bude vysoce pravděpodobně nejdříve možné získat i ty informace, které nejsme k dnešnímu dni oprávněni a ochotni zveřejnit. Děkujeme za pochopení.

29.10.2017 15:08:41 #46 

Příspěvků: 2562

Martin47 muž

>> #45, SPORTEN, a.s., 29. 10. 2017 14:38:38

Překlad z marketingové do normální Češtiny: „Lžeme jako když tiskne a už jsme se do to ho zamotali takovým způsobem, že s povděkem využíváme první příležitosti jak z této, pro nás nepříjemné situace, zmizet.“

29.10.2017 15:29:41 #47 

Příspěvků: 1209

CzechSkier

>> #44, m3, 29. 10. 2017 13:00:27

No jo, no. Je to trochu tragikomické tahleta „nenápadná“ PR masírka. Zdá se, že nechápou, že řada lidí by byla vstřícná k českým značkám, jak už tady někdo řekl, akorát by z nich nesměli dělat pitomce. Myslím, že prostor tady je, ale chtělo by to místo hraní divadla spíš poctivou systematickou práci jednak na produktech samotných, ale taky na budování vztahů s kluby.

Každýmu je totiž úplně fuk, jaký jména si napíšou do „vývojových a ladících“ týmů, kolik kosmických technologií zapojili ve výrobě, jak unikátní mají brousící mašinu, o kolik mm mají více dřeva v jádru, a kolik setin mm přidají skluznice namísto hrany. To jsou tak naivní argumenty, že nad nimi každý, kdo nějakého závodníka viděl alespoň ve frontě u vleku, musí protočit oči, nebo se chechtá, až se za břicho popadá. Stejně jako při argumentaci, kdo na Sportenech závodí, a koho mají „pod smlouvou“. Nejsou to juniorské kategorie, jak je tady buď z neznalosti, nebo záměrně uvedeno, ale jsou to kategorie předžáků a mladších žáků, tak doufám, že ty smlouvy jsou sepsány týmy opravdu skvělých právníků, protože v této kategorii jde opravdu o tvrdý business, a konkurence nezná bratra.

No a na jiných závodech ani juniorských, ani dospělých jsem já, ale asi ani nikdo jiný, nikoho na Sportenech neviděl. Bohužel.

Pokud by se to mělo do budoucna změnit, a změna vlastníka směrem lyžaři-srdcaři by tomu mohla prospět, tak asi bude potřeba se zamyslet, jestli cesta k tomu vede přes umisťování skryté, ale podle názoru mnohých, dost nesmyslné a směšné, PR prezentace tady na fóru prostřednictvím spřátelených lobbistů, nebo reálným zhodnocením vlastních výhod a nevýhod a férovou komunikací a prací s cílovými skupinami, třeba oddíly nebo jednotlivci. Výchozí pozice nějaká je, jedná se o českou firmu, se sídlem tady, což umožňuje nabídnout oproti konkurenci lepší možnosti testování i flexibilitu dodávek, a věřím, že i rozumnější cenovou politiku. Obchodní oddělení Sportenu bylo vždycky směrem k oddílům komunikativní a vstřícné, například při koupi bigfootů nebo jiných věcí. Co se týká sjezdových lyží, ale solidní produkt chyběl. Stavět na čem tedy je a je na obchodním rozhodnutí Sportenu, jakou cestu zvolí.

I

www.juniorsports.cz

29.10.2017 16:20:39 #48 

Příspěvků: 12

SPORTEN, a.s.

…tak přeci jenom ještě poslední poznámka od nás…označení kategorie JR „juniorská“ místo uvedení „věkově definované“ soutěžní kategorie „předžáků“ a „mladších žáků“, apod. jsme použili pro zjednodušení zcela záměrně, protože se jedná o způsob komerčního označení produktové kategorie lyží, respektovaný většinou evropských výrobců. Zde je reference na naše 2 „CR“ závodníky v této „kategorii“: http://www.top-ski.cz/kontakt/ . To že jsme již prakticky na úvod diskuse uvedli, že nás jiná kategorie pro sezonu 2017/18 v tradičních alpských disciplinách nezajímá → je již jenom opakováním tvrzení. Nicméně, co se týká „race“ kategorie pro dospělé → závodníkem, který byl prokazatelně na lyžích SPORTEN v kategorii FIS WC Masters velmi úspěšný, je například Milan Hrstka, odkaz např. zde:http://www.skiklubsolan.cz/…cup-masters/. Znovu bychom ale chtěli podtrhnout pro ty, kteří třeba nejsou do problematiky tak odborně zasvěceni, jako jistě je zasvěcena většina diskutujících na SNOW, že se bavíme pouze o „race“-segmentu, což nemusí mít žádný přímý vztah k ostatním kategoriím lyží jako jsou např. Allmountain, free ride,apod. ani k ostatním segmentům jako jsou např. performance, expert, hobby, apod. Ale protože prezentace vlastních úspěchů touto formou, již opravdu zavání PR-masírováním, čemuž jsme se chtěli pokud možno vyhnout, tak opravdu poslední příspěvek k tomuto dílčímu tématu od nás. Děkujeme za pochopeníxxxxxx SPORTEN-teamxxxxx

29.10.2017 17:14:39 #49 

Příspěvků: 17

Tomrepik

>> #48, SPORTEN, a.s., 29. 10. 2017 16:20:39

Za mě dík „SPORTEN-teamu“ za jeho pár vstupů zde – není to nic samozřejmého, mít k dispozici reálný hlas z fabriky. Škoda, že nepodepsaných konkrétním jménem. Pokud pánové Němec a Dušánek mají za to, že – jak stojí ve zdejším postu #37 – má značka sestaveny realizační týmy pro všechny hlavní směry, možná by měli posoudit ještě jeden směr, přinejmenším srovnatelně „hlavní“, a pořídit brandu schopného spindoktora. Nejen kvůli mnohým chorým katalogovým proklamacím nebo kontextovém vyznění výchozího iDnesového článku, zvlášť měl-li být záměrným píárem. Že lze dostat argumentačně naloženo ve vlákně vědomě otevřeném vlastním nahrávačem tímhle způsobem, to by mě nenapadlo ani v horečce. Tom Řepík

29.10.2017 18:58:13 #50 

Příspěvků: 2562

Martin47 muž

>> #49, Tomrepik, 29. 10. 2017 17:14:39

To je jedna možnost, druhá je opačná. Jelikož mají diskuzního insidera, mohl je předem seznámit s atmosférou (pokud ji sám chápe) a od začátku tady na nás nemuseli valit marketingový kecy, hrát si na Manažery a začít hrát poctivou hru. Potom by, myslím, dostali docela slušnej feedback, protože tady je řada lidí, kteří by toho byli schopni a zároveň tomu nakloněni. Byla by to tak trochu otázka stavovské cti, přeci jen se jedná o domácí firmu. To co ale předvedli byl typicky zmrdskej přístup rádobymanagementu. Takže buď profi doctor spinning, nebo otevřený karty v prostření nadšenecký diskuze. Jestli chtěj s tímhle prorazit do nejtvrdší světové konkurence, bude to ještě velká sranda.

29.10.2017 19:14:58 #51 

Příspěvků: 1293

Vvladimir muž

Nejsem nijak zainteresovaný do aktivit Sportenu, bohužel nemám ani osobní zkušenost s jejich produkty (vyjma dětských lyží, na kterých jezdil syn). Jen se domnívám, že nedělají tak špatné lyže (čerpám z ohlasů v tomto fóru), jak by se z této diskuze mohlo zdát. Toto vlákno je medvědí služba.

29.10.2017 19:38:25 #52 

Příspěvků: 618

Boryš

>> #51, Vvladimir, 29. 10. 2017 19:14:58

Jak do lesa tak z lesa…

29.10.2017 22:29:51 #53 

Příspěvků: 124

Yrkki

Byl bych k Sportenu trochu víc shovívavý. Ten článek v regionálním deníku není zrovna nejvhodnější PR, pokud takováhle firma chce udělat" díru do světa" ale na druhou stranu plán je to velmi ambiciozní a jeho realizovatelnost má několik podmínek, které Sporten při veškré možné péči nemůže moc ovlivnit. Možná taky proto jen to regionalní vydání idens. To, že ve Sportenu vznikde RD které začne postupně získávat nezbytné know-how je úplně jiná práce než vyrobit špičkové lyže pro aktivní hobíky a lidi jezdící pro radost i když na velmi slušné úrovni. Na takovéhle ježdění stačí mazat skluznici hrobečkovou svíčkou ale produkty z RD musí být o pořádný kus dál. Marketing je cílevědomá činnost její cílem je přesvědčit zákazníka aby si koupil určitý produkt – takže některé metody jsou jednorázové, jiné dlouhodobé, někdo používá mlžení poloprady a lži. Sportenu jdou zatím líp ty lyže než marketing. Obávám se, že až se zlepší v maketingu tak přijdou s inteligentníma lyžema s procesorem uvnitř nebo s akumulátorem energie atd… ZAtím jsem byl zvyklý na to, že kupuju lyže s dřevěným jádrem a dvěma plechy. A světe div se to tak zatím je. Nic převratnýho v materiálovém inženýrství, žádné kosmické technologie. Ale funguje to slušně. Lyže z racing department stojí spoustu peněz a samotní závodníci i když budou mít x párů lyží na závod tenhle cirkus těžko zaplatí. Zaplatí to ti zákazníci, kteří budou chtít obuvat na oko stejné lyže jako závodníci, které vidí v televizi. Chce to chaldnou hlavu – uvidíme co z toho bude.

Стою на асфальте я в лыжи обутый. То ли лыжи не едут, то ли я ебанутый.

30.10.2017 02:34:28 #54 

Příspěvků: 4144

ivan

Achichouvej, zase jednou v životě mám smůlu. Chtěl jsem k diskusi přidat ještě něco, ale pan/paní Sporten hlásí že „diskuse se stává ze strany některých účastníků arogantně bezobsažnou, nebudeme v ní k tomuto tématu pokračovat.“ Šlus, finito, basta, jako bonus poté „tak opravdu poslední příspěvek k tomuto dílčímu tématu od nás.“

Ano, měl bych se na to vykálet. Proč taky, akorát čas a námaha, nemám z toho na starý kolena prachy ani image. Ale nedá mi to. A s využitím zdejšího svobodného prostoru, jenž stále – světe div se a tleskej – v mezích proveditelného umožňuje lidem okomentovat císařovovo odění, plodím následující.

Špatně, soudruhu Momiš-Uli

Ne, zatím jsem se nezbláznil. Jen prafrázuju kapitolu sugestivní válečné knihy Alexandra Beka.

Pane/slečno/paní Sportene, bojuješ, cedíš krev i o státním svátku, kdy si většina normálních soudruhů užívá volna a v něm chutě realizuje své koníčky a šuká své soudružky. Jsi nadšenec, možná úderník. Žasnu. Ale ouha, nevděční adresáti nejihnou a neaplaudují. Hovada, žejo.

Mám toho za sebou v životě i v branži dost na to, abych s přiměřeným nadhledem shlížel na půtky těch, kdo ještě musí bojovat o své místo v příslušném stádě. A mám pro to i pochopení, je to světaběh.

Jelikož to se Sportenem už dluho myslím dobře, dovolím si ti dát – zadarmo, chlapče/děvče, registruj, běžně se obvykle grátis nevyblívám – pár rad.

Opinion-makery, dnes módně influencery, v podobě lyžařských fajnšmekrů ber vážně, věcně a komunikuj s nimi na úrovni jejich vnímání věcí lyžařských. Dopracuj se jejich myšlení a hodnocení. Nejsou tvými protivníky, naopak ocení, když se mohou stát součástí odborného diskursu. Do nejjemnějších technologických detailů (do nichž ty, marketingový chasník, taky nevidíš) ti mluvit nebudou, ale dodají ti – když je dokážeš vhodně oslovit – cennou zpětnou vazbu. Akceptuj, že ti lidičkové v součtu o lyžích a lyžování mnohdy vědí víc než ty, leckdy vybavený jenom/především propagačními frázemi tvé firmy.

Tihle lidé jsou potenciálně tvými příznivci. Můžeš v nich mít své spojence, ale také sžíravé kritiky. Máš-li kvalitní produkt, který funguje, a dáš-li jim možnost to zjistit, oni to poznají a rozhodně nebudou mít problém to sdělit dál.

Netlač jim do hlav slogany pro „lyžařský plebs“. Nejsou mistři světa, ale nejsou rozhodně outsideři, kteří sežerou kdejaký elegantní plk. Snaž se o střízlivost a fakta. Zakaž si vzletné esoterické formulace: stejné a podobné už vyplodili, mnohdy lépe a květnatěji, tví předchůdci před mnoha lety a tyto nevděčné mizery jimi krmili už v době, kdy jsi ještě příslovečně tahal kačera/česala panenku.

Tolik obecně. A i když Mr./Ms Sporten hlásá, že „protože diskuse se stává ze strany některých účastníků arogantně bezobsažnou, nebudeme v ní k tomuto tématu pokračovat,“ přidám dál ještě pár konkrétních věcí. Jež jsem chtěl postnout „včas“, ale v neděli dopoledne na našem maloměstě vypadla elektřina.

Potkat Tomáše (Němce), tak mu k tomu, jak jeho boy(s)/girl(s) komunikují s lyžařskou veřejností, řeknu pár ne zcela příjemných věcí. Ale, Mr./Ms Sporten, buďte v klidu, nepotkám ho a oslovovat ho kvůli této výměně názorů nebudu. Proč taky, jeho firma, jeho boj, jeho chasníci a děvčice, not mine.

Na závěr po obecných kecech zcela konkrétně: komunikuje zde s námi marketingový šéf Sportenu Petr Kutal? Ne-li, kdo konkrétně? Jsme komunita, jež se osobně dost zná, živá osoba místo „Sporten, a.s.“ by komunikaci napomohla.

30.10.2017 13:56:27 #55 

Příspěvků: 4144

ivan

Jako nepoučitelný romantik-realista ještě přidám jeden výplod.

„používáme i nový materiál třídy „Nivylen“(adjus¬to­vaný ko-polymer POP) na jehož vývoji jsme se ve spolupráci s německým partnerem řadu let podíleli-vedle nás ho letos bude používat jenom Head.“

Znamená to, že dosavadní hlavní promotér Nivylenu, Melt Sports Gmbh, už ve svých lyžích Nivylen nemá?

Souvisí to se soudním sporem Sporten – Melt Sports ohledně lyží, jež Melt odmítla odebrat a rozporuje objednávku? Proč Melt odmítl lyže s tak úchvatnou skluznicí? Jak dopadlo dubnové soudní líčení a jak to stojí dál?

Jak jste se na jeho vývoji podíleli? Proč Felix engineering, prezentující řadu partnerů, Sporten na svých www stránkách neuvádí? Ani na Felix Material Science není o Sportenu zmínka.

A zásadně, jestli je Nivylen jen způlky taková bomba, jak ho Florian Felix prezentuje, proč ho Sporten coby jediný uživatel vedle Headu příslušně bombasticky neprezentuje? Měla by to být hlavní marketingová bomba! Proč není?!

Ad vývoj: v roce 2015 šlo výkazově na R&D přes 5,5 mega, loni přes 4 m. Jak se to má s tím, že loni berňák Sportenu napočítal k dodanění včetně penále 4 251 000? Šlo tam (také) o tuto zahraniční spolupráci?

K marketingu a propagaci:

r. 2015 vynaložil Sporten na „nový web“ 799 000,–, loni tam šlo přes 200 000. Takže minimálně milion. Nevím, jaké ceny v branži jsou, jestli je to málo, běžné, nebo moc, ale za tyhle peníze bych očekával špičkový produkt. Včetně doprovodných promo-aktivit, jaké sdílíme zde.

Za věcné komenty vyberu jeden velmi trefný: „Že lze dostat argumentačně naloženo ve vlákně vědomě otevřeném vlastním nahrávačem tímhle způsobem, to by mě nenapadlo ani v horečce.“

A ještě doplním, abych neplodil další a další příspěvky, k tomu, co jsem psal v předchozích postech.

Jako celoživotní plebejec nevím, jak pracháč kalibru Adamce bere a hodnotí peníze z firmy jako Sporten. Spekulovalo se, že na třetí fázi dekontaminace Spolany Neratovice vydělal balík, ale Sporten pro něj taky nebyl bolehlav. Naposledy prodělal v r. 2008, od té doby mu za posledních 8 let vydělal po zdanění 162 mega. Uprostřed všech nářků na dění v branži mi to připadá minimálně hezké – „kdo z vás to má, pánové“. Sporten fungoval, vydělával, dával práci kupě (loni 163, zeštíhlování minulých let si Hudák jistě užil) lidí.

Sporten boys & girls, zčásti nováčci v branži, si třeba nyní sednou, udělají jeden z řady brainstormingů, dospějou k závěrům a budou pokračovat v objevování specifik branže. Good luck, lidičkové, učte se a pracujte tvrdě a s pokorou.

30.10.2017 14:44:31 #56 

Příspěvků: 17

Tomrepik

>> #55, ivan, 30. 10. 2017 13:56:27

(Hence spindoctor's 911 tr­eatment needed so badly.)

30.10.2017 14:48:54 #57 

Příspěvků: 4144

ivan

Jsem a budu otravnej jako, dámy a útlocitníci snad prominou, vosina v prdeli.

Pan Sporten nám tu sděluje, že „Základní posláním reportáže na idnes bylo sdělit, že:

Sporten má konečně silného investora s dlouhodobým záměrem a není to jenom hračka jednoho lokálního miliardáře

Sporten má sestavené vývojové & realizační týmy pro všechny hlavní směry a hodlá se „tlačit do SP“

Něco málo mediálního poučení. Iniciační článek diskuse není žádná „reportáž“. Regionální novinář, zjevně pozvaný do firmy, tam absolvoval prohlídku vybraných věcí, nacvakal pár fotek (to dneska umí i šimpanz, viz https://zpravy.idnes.cz/…ranicni.aspx?…) a sdělil světu to, co měl nový šéfík na srdci = v plánu.

Nebudu rovnou říkat, že to byl domluvený skrytý píár.

Co bylo „základním posláním“ článku by mohl sdělit příslušný redaktor, resp. jeho nadřízený, který mu článek schválil/přijal. Když to takto formuluje člověk ze Sportenu, nahrává neobratně těm, kdo si textík jako píárek vyloží. Špatná práce, Mr/Ms Sporten, příště lépe!

„Sporten má konečně silného investora s dlouhodobým záměrem a není to jenom hračka jednoho lokálního miliardáře“: v článku se píše, že „máme za zády poměrně silného investičního partnera“.

Je „poměrně silný“ opravdu silný? A co je „za zády“? Myslí se tím Tomáš Němec? Ten přece není „za zády“, nýbrž přes ConsilTech a.s. 05617928 jediným vlastníkem. Nebo je „za zády“ nějaký investiční fond (článek by dával největší smysl před uvedením firmy na burzu)?

A speciální bonbónek pro slovenské přátele: když si do gúglu zadáte „nivylen“, vyleze vám tahle roztomilost:

„Voľné miesto Upratovačka BA – Mlynské Nivy – len seriózne a dlhodobo!“

30.10.2017 22:14:54 #58 

Příspěvků: 1935

oblouk muž

Když jsem sem odkaz na článek v regionálním tisku dával, opravdu jsem nečekal vznik takhle dlouhýho vlákna…. Byl to pro mne odkaz na první (konečně !) komplexnější informaci o té větší ze dvou dobře známých českých „firem na lyže“, u které došlo ke změně vlastníka a která zatím mnoho informací o svých plánech nikde jinde neprezentovala. Článek jsem já sám pochopil tak, jak byl zjevně zamýšlen – jako SDĚLĚNÍ DO REGIONU v rámci běžného (!), nikoli specializovaného odborného periodika (tj. pro pro regionální vydání a spíš pro uklidnění situace v okolí, po poněkud dlouhém mlčení) – ve smyslu: „jsme spolehlivý zaměstnavatel kvalitních lidí – chceme se posunout ještě dál – investujeme – snažíme se spolupracovat s nejlepšími v oboru“. Myslel jsem, že následující hloupě zlovolný a jízlivý výmysl o mizerné kvalitě produkce Sportenu z úvodu diskuse je vyřešen citacemi v postech #12 a #13

Diskuse ale postupně vygradovala až k osobním výpadům (dokonce i obviňování z amaterismu a ze lži !) a to už nikoli kvůli nedůvodně napadené kvalitě produkce, ale slovíčkařením nad pouze naznačenými informacemi o perspektivách, ambicích, záměrech a aktuálních krocích vedení Sportenu při teprve PŘIPRAVOVANÉM vstupu do světa závodního lyžování na úrovni FIS dospělých. Většině z nás tady v diskusi je přece dobře známo, že se Sporten v posledních cca deseti letech cíleně nezabýval vývojem a tím ani výrobou GS lyží parametrů FIS (minimálně od platnosti R 30). Tudíž na Sportenech mohli závodit jen „mladí“ a skutečně závodili pouze „vysloužilí“ závodníci = Masters (medailisti např. LP, MH, MTS, JT, EH, PM, TS, JV…). V této souvislosti stojí za připomenutí, že nikdo z těchto zkušených (a většinou i nikterak chudých borců) by na nějakých podřadných lyžích určitě nezávodil…konec­konců výsledky M. Hrstky, který mnohokrát tyto lyže přinesl na podium právě v závodech WC FIS Masters jsou toho důkazem. Také nemálo aktivních sportovních lyžařů a expertů (čtenářů této diskuse) na Sportenech řady AHV (věršinou v komerční verzi), nebo řady IRIDIUM už pár roků spokojeně jezdí. Milan Trnka-Stevens by své nadějné kluky také asi na nějaké „šmejdy“ nepostavil.. .

V minulých letech byla občas příležitost si na testovacích akcích kritizované (a přitom nevyzkoušené ?) Sporteny otestovat a nepochybuji o tom, že v budoucím období se tato možnost ještě výrazně zlepší – pravděpodobně na některém stabilním testovacím místě. Věřím, že i když už jako „lyžař ve výslužbě“, se u toho s mnoha z Vás setkám.

Především věřím v úspěšné postupné kroky Sportenu k získávání lepší pozice na trhu. Nyní už ne pouze jako kvalitního výrobce pro renomované firmy a pod jejich vlastními značkami (aktuálně pro mediálně vděčnou „extra třídu“ ve free-ride: FACTION), ale nyní už i pod svojí dobře znějící značkou Sporten. K tomuto získávání pozic patří i odvážný a věřím, že dobře připravený (a právě proto ve vyjádřeních pana Sporten v diskusi a v diskutovaném článku jenom naznačený) vstup do světového alpského lyžování na úrovni SP. Moc by mě bavilo, kdyby v tom měli úspěch.

Nikdy nikdo nikoho nenaučil lyžovat - každej se to musí naučit sám. Dá to ale čím dál víc práce - a bolí to.

30.10.2017 22:52:42 #59 

Příspěvků: 676

Thomas muž

>> #58, oblouk, 30. 10. 2017 22:14:54

Abychom nezůstali jen kritičtí a neblábolili politiku z dobře pojištěných a inkasovaných ekologických škod. Zkusme se podívat k těm Faction: Tvar a krojení je fakt moderní 2018, skladba jádra topol-palowina vypadá luxusně všestraně ( jezdil jsem hodně freeride lyží) do vyšších rychlostí, větší životnost i na sjezdovku odpoledne. Tady všechna čest. :-) Proč vyrábět tolik typů? Hlavně zrušte starý levný freeridy typu sp…n se smrkovým jádrem, které se nechytájí v ledových žlabech. Ne jedna světová firma by mohla vyprávět,jak mění roky a roky jádra free-lyží a pořád žádné vítězství v testech. Do slovenských a rakouských hor by geometrií a jádrem dle webu,nedržel jsem v ruce ! by stačil jediný typ free-ride „Faction“, na ostatní typy v našich podmínkách by sem se vykašlal:https://factionskis.com/…dictator-2-0

Dynamika pohybu se přizpůsobí vizi

31.10.2017 12:45:09 #60 

Příspěvků: 6516

˘Ö˘Krab muž

>> #58, oblouk, 30. 10. 2017 22:14:54

Přestože nejsi nestranný, pokoušíš se umně zklidnit rozčeřené vody. Jako PR a marketingovému odborníkovi je Ti doufám jasné, že dávat sem odkaz na uvedený článek v době čekání na první domácí pořádný sníh bylo spíš fax pas a způsob reakce pod nickem „SPORTEN, a.s.“ situaci nijak nezpřehlednil. Opíjení rohlíkem zde jaksi dlouhodobě nezabírá a zdejší klaka nemá momentálně co na práci, jen se ve fóru babrat – odtud pramení i finální materiálové a názvoslovné hnidopišství.

Doufám, že navzdory tomuto extempore, protože jinak celé vlákno vnímat ani nelze, se bude Sporten pokoušet i nadále produkovat rozumné lyže za rozumné peníze. Když se zároveň vyvaruje velkohubých prohlášení a marketingových blábolů, tak mu to jen pomůže. Tady se nakonec nejvíc cení tvrdá čísla, technická fakta a vlastní nepředžvýkaná zkušenost; osobně doufám, že to tak ještě nějaký čas zůstane.
˘Ö˘

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Komerční tipy