SPORTEN (strana: 3)
31.10.2017 15:57:24 #61
Zdá se, že diskuse už vyvrcholila a uvadá, zejména když Mr./Ms Sporten dělá mrtvého brouka. A tak ještě jednou věnuju něco svého času.
Většina věcí už zazněla. Postupně se naznačovalo, proč článek vznikl a komu byl určen.
Lze si domýšlet ledacos. Může jít o regionální chlácholení či povzbuzení, jak uvádí Honza. Třeba i s ohledem na odchod Jána a Ivana Hudákových? Může jít o součást mediální kampaně, jež má posloužit k jednání s bankami, případným investorem – podívejte, kde a jak se o nás píše. Lze i spekulovat, že může jít o nahrávku regionálním a lokálním politikům (před volbami, ve vnitrostranických bojích) – „koukejte, jaký jsme pašáci a jakého podnikatele jsme sem přivedli!“
Pro některé z takových příjemců by text v podobě námi cupovaného článku jistě byl adekvátní, přestože u našich nedůležitých maličkostí moc neuspěl. Ale když už někdo vyleze do veřejného prostoru, musí počítat s ohlasy.
Naše jemné poštěkávání se samozřejmě snadno zvládne třeba kampaní, v níž bude Sporteny vychvalovat Ondra Bank. A třeba ve skromné variantě Lucka Pešánová (Hrstková), v silné Šárka Strachová. A vůbec to nemusí být jen bývalí lyžaři, pár známých jmen na bohulibou propagaci české firmy lze určitě za snesitelný peníz najít – i když třeba Karel Gott do toho už nepůjde. Takže damage control no problem.
Má Sporten šanci udělat lyže schopné se objevit ve WC? Určitě ano,
takovou, zejména SL a GS, dokážou vyrobit na více místech. Není to
příslovečné rocket engineering a nechtějí přece vyrobit kosmickou ani
letadlovou loď či atomovou ponorku. Pamatuju se dobře, že ve Špindlu
v březnu 2011 se ve WC obřáku svezla Dana Marková na Lusti? (Btw, dojela
tam 1. kolo ve skvělé společnosti: 42. Holdener, 43. Shiffrin,
44. Marková. )
Jsou tam samozřejmě nezanedbatelné bariéry vstupu. Jednak finanční (vývoj, testování, poolové poplatky, náklady na špičkové závodníky), jednak psychologické: jak přesvědčit někoho dobrého, aby přestoupil? Jedině penězi pro něj i pro příslušnou federaci (její bossy?), která takový příspěvek nedokáže odmítnout.
Kdyby se zítra Mateschitz rozhodl, že už nechce být jen Kopfsponsor, nýbrž mít i svoje lyže, pochybuje někdo, že by už příští sezonu měl ve WC nejedny lyže Red Bull? A když máte „krokodýlí“ peníze, ejhle, Croc is here.
Strategie vyvézt se s někým mladým je jednou z možností, byť vyžaduje plno optimismu. Nikdo nezaručí, že se mlaďásek jednou dostane až do WC. Ale třeba Elanu se to kdysi se Stenmarkem povedlo parádně a zvládl to taky do těch cca 5 let. Persenico (Spalding) ve stejné době dokonce ještě dříve. A když jim ve Sportenu to nadšení se Stevens-kids a třeba dalšími vydrží…
Když se podíváme do historie i do současných startovek, je to hodně ambiciozní plán. Ale proč ne, i takové někdy uspějí. Většinou sice ne, historie lyžařského průmyslu je plná megalomanských plánů a následných pádů i těch nejzvučnějších jmen, ale je přece hezké, když se o něco takového někdo znovu pokouší. Zejména když je to soukromý kapitál.
Bude-li ho dost, lze přece i nějakou konkurenci koupit. Napadá mě pár jmen, která by se dala získat (a s nimi i jejich leckdy nemalé dluhy). Při všech miliardách, které už ropní Arabové, ruští oligarchové a čínští novokapitalisté všede možně po světě zainvestovali, už asi chlápek z divoké středovýchodní Evropy není neskousnutelné stigma.
Jiná věc je, jaká je doba. Byly už lyžařsky mnohem lepší. Ne náhodou odešel z WC Elan, kola přestává dělat Stockli. Ale zase, jsou to Tomášovy prachy (a potenciálně bank, s nimž se dohodne), ne naše, a když je dá do uvedeného projektu, jako lyžaři bychom měli být rádi a vstřícní. Jestli uspěje, paráda. Jestli zkrachuje, jeho boj.
Taky komunikace s veřejností se dá naučit, resp. vylepšit a zdokonalovat, Mr./Ms Sporten, ať už jsi Kukal, nebo někdo jiný. I když, jak píše TŘ, good spindoctoring badly needed…
Myslel bych, že vyznění tohoto vlákna by navzdory ne úplně šťastným vstupům Sportenu a přes pár až přehnaně vyhrocených zdejších reakcí mohlo být v zásadě pozitivní. Dozvěděli jsme se o velmi vysokých ambicích, budeme tedy sledovat, jak se budou naplňovat.
Sice nečekám, že se vše nastíněné podaří, jako znalec historie skibyznysu realisticky počítám i s neúspěchem, ale, dovolám se vstřícně a vzletně basníka, ať jsme na úrovni:
„Sláb jenom ten, kdo v sebe ztratil víru, a malý ten, kdo zná jen malý cíl.“
06.11.2017 14:24:50 #63
Přišlo mi poněkud zcestné, aby slušná práce spousty lidí, kteří ji ve Sportenu odváděli a odvádějí, byla na tomto fóru zdevalvována ne zcela šikovným marketingovým vystupováním. 31. října jsem přičinil vstřícný post #61.
Očekával jsem, že týden uplynulý od té doby je dostatečná doba na to, aby se Mr. Sporten oklepal a vzpamatoval. Aby situaci s někým probral a aby mu nadřízený někdo vysvětlil, že když si chce zasloužit výplatu, nesmí se v palbě nepříjemné argumentace hroutit jako hysterický studentík americké VŠ a utíkat.
K mému mírnému překvapení Mr. S ze své ulity, kterou vnímám jako zbaběle uraženeckou, nevylezl. Nechal tady v luftě viset výroky jako „jste normální lháři“, „alibistické kecy, nic jiného“, „lžeme jako když tiskne a už jsme se do to ho zamotali takovým způsobem, že s povděkem využíváme první příležitosti jak z této, pro nás nepříjemné situace, zmizet“, „chtělo by to místo hraní divadla spíš poctivou systematickou práci“, „že lze dostat argumentačně naloženo ve vlákně vědomě otevřeném vlastním nahrávačem tímhle způsobem, to by mě nenapadlo ani v horečce“, „typicky zmrdskej přístup rádobymanagementu“, „špatná práce, Mr/Ms Sporten, příště lépe!“
Ano, už před týdnem jsem psal, že zdejší kritické ohlasy mohou vyhodnotit jako marginální poštěkávání a říkat si, že někdo jako Ondra Bank se Sporteny na nohou, v ruce a s chválou na ně zafunguje stokrát víc. (A taky bude stát stokrát víc, ale Sporten´s money, ať si Bany přilepší.)
Ještě k tomu zůstaly v luftě (moje) dotazy na zázračný Nivylen, podíl Sportenu při jeho vývoji, neodebrané lyže Melt made by Sporten, následný soudní spor a tahanice s berňákem ohledně vývoje. Dotazy založené na tvrdých faktech, žádná názorová polemika o kvalitách Sportenů.
Ale ne, Sporten mlčí. Jeho věc, jeho boj. Už jsem jim zadarmo v tomto vláknu věnoval tolik času, že ještě přidám: tohle, chlapci, podle mě fakt neděláte dobře.
Howgh.
06.11.2017 17:12:49 #64
Dobrý den,
vidíme, že diskuse pokračuje i když podle našeho názoru se zbytečně útočnými poznámkami na naší adresu i přesto, že máme za to, že podstatné a věcné z naší strany již bylo řečeno. Dalšími důvody, proč nehodláme pokračovat resp. reagovat na úplně každou poznámku nebo příspěvek (někdy i okořeněný o zbytečně „chlapácké“ výrazy a obraty) jsou především tyto skutečnosti:
- opakovaně jsme účastníky diskuse pozvali na návštěvu k nám do firmy do Nového Města na Moravě. Do dnešního dne se z účastníků této diskuse přihlásil jediný účastník a jsme s ním v kontaktu. Ostatní „veřejní“ zájemci si (ale možná i na základě této diskuse ?) zajistuji/zajistili „exkurzi“ nebo komunikací sami přes veřejné dostupné linky na naši společnost. To nás samozřejmě těší. Jenom pro zajímavost- příští týden v CT máme nahlášenu i skupinu lékařů / lyžařů -účastníků mezinárodního „chirurgického kongresu“, konaného právě u nás v NMnM,
- připravujeme seriál testovacích a „demo“ akcí o kterých bude odborná i laická lyžařská veřejnost včas informována- čekáme na sníh. Jenom pro úplnost dodáváme, že jednu čistě komerční akci ve spolupráci s cestovní kanceláří CKPK jsme realizovali v Rakousku na sněhu minulý týden,
- není úplně naší politikou vystupovat za všech okolností a vždy na diskusních fórech, kde se účastníci diskuse identifikují jenom přezdívkou, bez další identifikace (např.e-mailová adresa, v zahraničí někdy i telefon nejenom jako součást „approval“ procedury), která je známa všem účastníkům. Jsme ale ochotni reagovat na každý přímo zaslaný dotaz, naše adresa zde: SPORTEN@SPORTEN.CZ,
- jak jsme již vysvětlili, FIS kody jezdců na našich lyžích, kteří nejsou tzv. „pod smlouvou“ nesdělujeme z legislativních důvodů a v řadě případů je ani nevíme (např. když dodáváme lyže do klubů ani nevíme, koho na ně klub „postaví“ a kdo na nich pojede),
- obecně se domníváme že, že je nedůvodné dávat rovnítko mezi „race“ a „commercial“ lyže (což byla iniciace vyhrocení diskuse na tomto fóru ?), naše zkušenost je taková, že vazba, která by mohla nějak přímo identifikovat „jakost“ nebo „kvalitu“ lyže je poměrně slabá, byt chápeme, že laická veřejnost to jistě vnímá v nějakém posunu.
Ne, nehroutíme se. Jenom nám nepřijde neobvyklé mít vlastní firemní politiku (navíc tu, která je pro nás komerčně opravdu úspěšná), jejíž logickou součástí je „nepublikovat“ úplně všechno a kdykoli na základě jakéhokoli dotazu od kohokoli-viz výše uvedená poznámka ohledně identifikace účastníků fóra, resp. hodláme sdílet informace, které sdílet chceme, včas a komunikovat alespon trochu na úrovni. Děkujeme za pochopení.
xxxxSPORTEN-teamxxxx
06.11.2017 18:41:02 #65
Je to zajímavá situace. Přijde mi, že je tu spousta lidí, která by si přála, abychom jako Češi měli „svoji“ lyžařskou firmu, která by obstála ve světové konkurenci ve všech kategoriích, i těch závodních, a kteří jí přejí, aby se jí podařilo vyvinout a vyrobit, ale také prodat, ještě kvalitnější lyže. A přesto tito lidé tady dost podrážděně, někdy i agresivně, reagují na určitý způsob marketingové komunikace této firmy tady na fóru. Čím to asi bude?
Protože se v marketingu pohybuji už pár let (spíš desítek), tak mne to zaujalo. Tím důvodem je zejména skutečnost, že naprostá většina lidí v této branži zastává názor, že boj se zákazníky ještě nikdo nikdy nevyhrál. A když ho třeba díky monopolnímu postavení na trhu, nebo díky momentální drtivé převaze vyhrál krátkodobě, tak z dlouhodobého pohledu se mu to vymstilo. Do souboje se zákazníky se tedy většinou pouští marketéři, kteří jsou momentálně oslněni vlastním úspěchem, nebo lidé, kteří dávají přednost svému egu před zájmy firmy. Dříve to ještě bývali zástupci podniků ze socialistické éry, ale ti už asi jsou v důchodu.
Pokud bych třeba já nebyl ovíněný vlastním gigantickým úspěchem na trhu a ani bych nepotřeboval neústupně obhájit svoje ego, tak bych si položil několik otázek:
- Co se tady stalo a proč?
- Co bych s tím mohl udělat?
A pokusil bych se nalézt odpovědi. Například:
- Zkusil bych třeba najít paralelu v následující situaci. Dejme tomu, že se nějaká skupina lidí, kteří se často navzájem znají, schází v nějakém klubu, nebo v hospodě. A baví se o všem možném. A pak tam přijde jeden z nich, který příležitostně (nebo systematicky) pomáhá například firmám Hrnce Zepter nebo Vysavače Rainbow prezentovat jejich výrobky, a o kterém to všichni vědí. A ten chlapík jednou přijde, a řekne: „Četl jsem v magazínu 101 zahraničních zajímavostí zajímavý článek. Píší tam o hrncích Zepter, jak jsou úžasné. Moje manželka i tchýně je také mají, a jsou opravdu skvělé. Jsou vyráběny technologiemi NASA, obráběny s přesností na tisícinu mm a potaženy super nano materiály.“ Když to udělá poprvé, pravděpodobně se to odbyde pár rýpavými poznámkami, a skončí to jako sranda a pak společným přípitkem. Když se to bude dít často, tak mu pak možná někdo řekne, ať si ty svý hrnce strčí někam, a možná ještě něco jiného. A do toho vstoupí do místnosti muž s kšiltovkou Zepter na hlavě a několika katalogy pod paží, řekne, že je zástupce firmy, a že v magazínu 101 zahraničních zajímavostí píší pravdu, a že kromě uvedeného je k výrobě dna hrnců použit materiál, jehož součinitel tepelné vodivosti, který je definován jako koeficient úměrnosti mezi hustotou tepelného toku (q) v dané látce a záporně vzatým gradientem teploty (T): q = − λ g r a d T je roven 420, čehož dosahuje snad už jen jedna firma v Severní Koreji, načež na dodá, že má pod smlouvou ještě dvě tchyně, které vaří závodně, a které vystupovaly i v pořadu Dnes vaří šéf. A na uštěpačné reakce namítne, že dál se bude bavit jen s těmi, kteří se řádně představí, a svými notářsky ověřenými životopisy doloží, že jsou způsobilí vedení odborné diskuze, a zároveň navštíví továrnu, kde se o všem na vlastní oči přesvědčí (ta nabídka mimo uvedený kontext je samozřejmě zajímavá).
- Pokud by mi výše popsaná situace přišla jako komická, nebo třeba tragikomická, tak bych si řekl, že to zkusím jinak. Třeba: „Zdravím všechny. Jmenuju je Jan Novák a jsem zástupce/vedoucí/ředitel firmy Sporten. Nezačali jsme tady asi ideálně, ale vím, že všichni, co jste tady máte lyžování rádi, stejně jako my. Myslíme si, že lyže, které děláme vůbec nejsou špatné, teď máme nového majitele a chtěli bychom dál investovat a posunout výrobu ještě dál a prodávat mnohem více lyží pod vlastní značkou a posunout se nahoru i v závodních kategoriích. Pár šikovných dětí už na našich lyžích závodí, a byli bychom rádi, kdyby si naše lyže oblíbili i fandové, kteří sem chodí. Docela rádi bychom věděli, co si o našich lyžích a našich ambicích myslíte vy, co je pro vás na lyžích důležité, podle čeho si lyže vybíráte a jaké další služby byste ocenili. A pokud už patříte mezi fanoušky našich lyží, tak bychom ocenili, kdybyste nám třeba pomohli s jejich prezentací. Pokud tady jsou i zástupci klubů, tak bychom jim rádi nabídli různé formy spolupráce a odprezentovali závodní modely lyží, aby se přesvědčili, že jim můžeme nejen svými výrobky, ale i přístupem pomoci k dosažení jejich závodních cílů.
Tak třeba tak…..¨
I
06.11.2017 20:15:57 #66
>> #65, CzechSkier, 06. 11. 2017 18:41:02
Ano, Ivane, tak nějak i podle mě.
Situace: Česko začleněné do globalizovaného světa a EU v něm, přesněji asi v ní, hraje roli přehlíženého východního outsidera. Dokladů průběžně neurekom. V takové situaci si rádi připomínáme, co jsme už kdysi dokázali. Co se tady už kdysi dávno vyrábělo v době, kdy Země Koruny české byly průmyslovou základnou „velkého“ Rakousko-Uherska, v době prvorepublikové ČSR.
Ano, bolševik znárodněním a centralizací výroby lyží zlikvidoval šikovné výrobce jako Bartoně, Slonka, Alexu, z českých (sjezdových) lyží postupně vznikla podřadná záležitost pro rekreační použití a ztratily tak dobré jméno. (Podobně šly do háje motorky, které kdysi vyhrávaly motokrosy, Šestidenní a nejdéle plochou dráhu.)
Každý normální člověk se chce identifikovat s úspěchem a úspěšnými. Chce patřit do tábora vítězů. Navíc v současné době zjevně posiluje jakási nová fáze národního uvědomění. Ideální konstelace pro to, aby skutečně ČESKÉ značky získávaly sympatie a bodovaly. Spousta marketérů tohle dávno ví a pracuje s tím, například v maloobchodě s potravinami.
Přesně parketa pro české lyže. Milan Luštinec, kdysi údržbář ve zrušeném žacléřském dolu, to díky štěstí a přirozené inteligenci zvládl. Že by s tím měl mít problém Sporten s miliardovým vlastníkem?
To, že by se mělo jít na děti a oddíly, není nic nového, tohle velmi rozumně tlačil Honza Verl už dávno a snad se kdysi pro to i něco dělalo, existoval přece Sporten Cup?
Víte, co bylo kdesi úplně na začátku? Někdy 2000, možná 2001, jsem od Hudáka vyfasoval ještě pěněný rekreační model, tehdy jen lehce carvingový. Lyže byla docela slušně tuhá, žádné bláto. Potřebovala profi přebroušení, naúhlování, pořádnou desku a dobré vázání. Piplačka. Byl jsem s ní tehdy na Machytce a potkal se tam s Luďkem Strejčkem. Tehdy nebyl moc dlouho po vlastní kariéře a už v Šumperku trénoval mladé (později i Filipa Trejbala ve WC, atd.). Nechal jsem ho svézt. Viditelně překvapený pravil, že na něčem takovém by mohlo závodit … procent starších žáků bez nejvyšších ambicí. (Kolik to bylo, si už nepamatuju, ale hodně, vysoce nadpůlka, divil jsem se.)
Takže boreček, nedlouho předtím ještě slušně umístěný na MR, nyní trenér nejvyšší kvalifikace, už tehdy ohodnotil Sporteny takto vysoko. Jak je možné, že prominentní trenér jako CzechSkier tady v roce 2017 apeluje na lepší spolupráci s oddíly?
A máš Ivane samozřejmě pravdu, že bitvy s „plebsem“ se dlouhodobě nevyhrávají. Nechci sem tahat politiku, ale aktuálních dokladů je v ní dostatek.
Docela tě obdivuju, že sis dal takovou práci s příspěvkem, ať nejsem sám. Neměl bych do Sportenu poslat fakturu?
Otoh, je hezké, že nás Sporten zve do fabriky i do Mnichova. Jedno blíž než druhé. Obojího jsem si užil bohatě, ale o návštěvě v Novém Městě jsem se už s exředitelem Hudákem bavil, to by mohlo být zajímavé.
Nezdá se, že téma už zdejší core users nějak zvlášť rajcuje, současní chlapci ve Sportenu mají svou strategii, tak ať se činí, jak myslí.
06.11.2017 20:40:54 #67
>> #66, ivan, 06. 11. 2017 20:15:57
Propásli šanci, kterou jsi jim předal na zlatém podnose. Neříkej, že sis toho nevšiml.
06.11.2017 20:58:55 #68
Chlapi,chlapi.
A ono to chce len urcite heslo obmenit na:
Nas vyrobca,nas pan.A je vsetko v pohode.
caute Harry
P.S. Czechskiere , načež na dodá, že má pod smlouvou ještě dvě tchyně, které vaří závodně, a které vystupovaly i v pořadu Dnes vaří šéf.
toto ma dost pobavilo.:}}}
07.11.2017 05:56:37 #69
>> #67, Martin47, 06. 11. 2017 20:40:54
Moudrému (obecně, ne Vítkovi) naznač, méně obdařeného trkni, a pak se děj vůle boží.
Ale co, anonymní strejcové zdejší diskuse jsou Expendables. Mainstreamová kampaň se známou tváří plus facebook a twitter, něco to bude stát, ale tam se dneska boduje, viz volby. Najít někoho, kdo udělá FB lyžařskou kampaň, aby působila zasvěceně a přirozeně, sice asi nebude úplně snadné, ale když se našli mágové na politiku, i tohle se zvládne.
Ostatně koupit se dá skoro každý. K tomu něco už OT, takže jen link:
https://www.facebook.com/…527955050241?…
případně ještě
08.11.2017 09:29:05 #71
I když to bude vypadat, že tady umanutě držím při životě téma už ochablé, neodpustím si ještě jeden koment, nakonec od toho snad diskuse jsou.
Netušil jsem, že s potenciálními brand advocates lze ještě na konci roku 2017 zacházet tak, jak tady Mr. Sporten předvedl.
Žasnu.
Nesouhlasím, Tome, s tím, že je žádoucí dobrý spindoktor. Škoda ho. Tohle jsou elementárnosti brand advocacy, něco jako látka obecné školy.
Ale co. Nad panoptikem lidského konání se lze při vhodném přístupu i pobavit.
08.11.2017 11:23:20 #72
>> #71, ivan, 08. 11. 2017 09:29:05
Za sebe jen stručně, když už jsem byl vyvolán. Hamletovské „Věci nejsou dobré nebo špatné, to až naše myšlení z nich dělá jedno či druhé“ se imvho aplikuje na kdejakou situaci, tuto zdejší nevyjímaje. Optika pohledu fabriky se s optikou zde používanou zjevně neshoduje, ba se ani nepřibližuje. Ani takovou dodatečnou snahu o přiblížení z jedné či druhé strany nevykazuje, což už nabízí vzkaz nový a zcela odlišný. Ale C'est la vie, same old story.
Jen pro možné upřesnění, já osobně spindoktoring ve službách velkých brandů nevnímám jako něco kontroverzního či negativního, nýbrž jako „a must“. Abych zůstal v oboru, trochu vidím do poměrů dvou coloradských a současně i světových megahráčů (VR + KSL, shodou okolností víc o tématu v nadcházejícím SNOW 106) – a tam je spindoktorský (je zbytečné pro toto hledat vhodnější výraz, tenhle sedí) dohled nad výstupy přirozený a dlouhodobě zavedený. Podobně samozřejmý by měl být v tuzemských podmínkách u zde diskutovaného sport-brandu s globálními ambicemi anebo třeba u velkomožné TMR. Vím o tom své.
Každopádně neztrácel bych ze zřetele, že výchozí post linkoval článek primárně pojednávající o xc-ski segmentu, v němž je Sporten přecijen pevnější v kramflecích a jeho ambice přítomnosti ve SP nejsou nerealistické, za jistých okolností, jak já věci zvenčí vidím.
Pro mě osobně je poučnější, krom dalších věcí – a tím si toto téma pro sebe přeju zavřít – sledovat následnou (typickou?) ne/aktivitu výchozího instigátora vlákna, či sveřepé bazírování na anonymitě firemního Herolda v situaci, kdy je adresně dotozován na jméno – přičemž současně tu argumentuje anonymitou diskutérů. Goofy.
Just my $0.02. Tom
13.11.2017 08:02:24 #74
>> #73, Navvy, 12. 11. 2017 23:37:47
No,tuto zo Slovenskej strany to vyzera ze nijak. Ludi,co si bokom od mainstreamu na lyziach z celeho sveta/vyrobene v Sport./,s lopatami zbuchavaju nejaky skokansky mostik nepribudlo.
Asi nejaka kartelova dohoda S.s vlekarmi.
caute Harry
P.S. Ked uz tu bol spomenuty ohladom Sportenu mlady Trnka/podla mna dobry pocin/, vie mi tu niekto hodit par viet ako mu to ide?
13.11.2017 13:28:30 #75
>> #74, Harry, 13. 11. 2017 08:02:24
Zaklepal jsem na dveře přímo MTS, tak uvidíme.
13.11.2017 13:31:29 #76
13.11.2017 16:19:24 #77
>> #73, Navvy, 12. 11. 2017 23:37:47
Vím. Minimálně až nijak. To není (zase další) pomluva, to kdysi přiznal i exředitel Hudák. V některém z předchozích příspěvků jsem se o to už otřel, iirc. Aleš nějakou dobu po OH Sporteny tak nějak vlažně propagoval (pamatuju ho na stánku Sportenu při Sport Prague v Letňanech, něco maličko se objevilo v médiích, ale žádná kampaň z toho nevznikla. Pozadí neznám, nevím, jestli na to třeba Adamec neschválil peníze – Aleš své zlato dokázal úžasně zmonetizovat, do té doby snad vůbec v Česku nejvíc, a zřejmě začal být i drahý. Ale třeba byl důvod jinde, musel si vybírat a lukrativnější partneři pochopitelně nechtěli, aby své jméno devalvoval přílišným počtem závazků a kampaní?
Ono taky nebylo lehké zhodnotit vítězství na lyžích, které jsou lyžemi jen částečně, když tehdy (připomínám, těsně po 2002) Sporten ještě sjezdovou lyži pro vyšší nároky neměl. A lyže nejsou auto, aby býval uspěl jako Dacia.
14.11.2017 08:55:00 #78
>> #76, Harry, 13. 11. 2017 13:31:29
Caute Harry, Kdo klepa tomu je otevreno, -)) Zdravim te a pri te prilezitosti vsechny dikutery tady na Snow.
Z me strany k tematu zde : Potvrzuji ze jsem se po navratu z Australie v roce 2014 domluvil s tehdejsim vedenim Sportenu na dalsi spolupraci. Pokracovani potvrzeno i s vedenim novym.-)) A tak spolu s vyvojari Sportenu jiz ctvrtym rokem „makame“ na vyvoji a zuslechtovani cele rady tkzv. juniorskych lyzi, ktere jsou ovsem v delkach pouzitelnosti od kategorie pripravky az po mladsi zaky. Zatim. To je 130cm az 168cm SL + GS
V lonske sezone se Sportenky pravidelne objevovali na stupnich vitezu, vikend co vikend !
Prave se chystam nejnovejsi kousky testovat s klukama na ledovci, kam zitra odjizdime. A tak pro ty koho to bude zajimat, mohu poreferovat nekdy pristi tyden. Lyzim Zdar ! MTS
14.11.2017 11:00:50 #80
>> #79, mski, 14. 11. 2017 08:58:06
Omluveno. Domysleli sme si.:}
Poreferuj,mladeho si musim prelovit vo vysledkoch ked bude cas.
Ale,Ty mas aky pocit?
caute Harry
15.11.2017 01:22:12 #81
>> #77, ivan, 13. 11. 2017 16:19:24
Dacia nikdy nic nevyhrála a přece se skvěle prodává. Oba víme, jak je těžké se prosadit na trhu s čímkoli. Umí to málokdo. Připadá mi, že Sporten se o to tehdy ani moc nepokusil. A jen peníze v tom roli nehrály. Mám pocit, že jejich běžky dnes propaguje Martin Koukal – náš jediný mistr světa v běhu na lyžích mezi muži. A jak toho využívají? Oni to snad i tají…
19.11.2017 01:13:05 #82
>> #80, Harry, 14. 11. 2017 11:00:50
Prave jsme dorazili zpatky na zakladnu. Prvni tri dny na snehu po skoro 8 mesicni pauze. Ve hre vela promennych.., , nove lyze, nove boty, nove o trochu starsi, vyspeleksi, vytrenovanejsi tela, o trochu starsi vyzralejsich mozkov.. Ako to myslis Harry to aky mam pocit? z ceho presne ? Ahojky, M.
19.11.2017 08:08:53 #83
>> #81, Navvy, 15. 11. 2017 01:22:12
Vyzera to,ze reklamou je kvalitna a pomerne lacna pracovna sila v spojeni s kvalitnym a pomerne lacnym ceskym drevom.
Ale je dost mozne,ze sa mylim.
caute Harry
19.11.2017 08:19:59 #84
>> #82, mski, 19. 11. 2017 01:13:05
Ahoj Milane. Dlha pauza,novy material,no,urcite ste sa zabavili. :}
Viem aky mas pohlad na lyzovanie,ake naroky.Zaujima ma,ci chalani dokazu vstrebavat to,co do nich chces dostat ,ci ich to bavi a nezdrhnu inym smerom.
Geny by mohli byt v poriadku,vsestranna priprava k tomu,ja mam pocit ze minimalne na kvalitny obrakovy obluk by malo byt „zadelano“.Ide im aj slalom?
Dufam ze ich v ramci pripravy tlacis aj do telemarku.
Ak sa da,naved ma na nejake nove videjko z ich jazdy.
caute Harry
19.11.2017 08:28:35 #85
>> #83, Harry, 19. 11. 2017 08:08:53
Co se lyzi ze Sportenu tyce, dovolil bych si upresnit muj nazor, ktery si tvorim uz nekdy od roku 1996 – 97, pokud si vybavuji spravne, kdy jsem poprve prekrocil prah hlavni vratnice v Novem Meste na Morave. Ano, zcela souhlasim, drevo je opravdu kvalitne, na to tam maji vybudovanou expertyzu, diky dlouholete vyrobe bezek, kde prave jadro hraje podstatnou roli urcujici vyslednou kvalitu lyzi. A jelikoz drevo jak to v dnesni dobe chodi je mezinarodne obchodovana komodita s vice mene standartni cenou mezinarodne, neni tam az tak ta vyhoda lacinosti, ta kvalita jak Harry pises ovsem zustava. Lacinejsi pracovni sila, ano to jiste souhlasim, co je ale podstatnejsi v tvem podani je ta kvalitna pracovni sila. Vyroba lyzi ma na Novo-Mestsku hlubokou tradici, lide tam si prace opravdu vazi a remeslnost je tam zarukou kvality sama o sobe, tradujici se z generace na generaci. Takze o kvalite vyroby neni takrikajic zadna. Muj osobni prinos pro Sporten mluve za moji malickost, tkvi v konkretnich narocich na provedeni specifiky designu, konecneho profilovani jadra, ktery je rozhodujici v pruhybove charakteristice lyzi, urcujici nadale konecnou kvalitu, pocitovost a vykonnost lyzi. Takze shrnuto a podtrzeno brambory jsou v radku a vse se vyvyji spravnym smerem. -))
19.11.2017 08:43:22 #86
>> #84, Harry, 19. 11. 2017 08:19:59
Dobre ranko Harry, odpoved na tve otazky: dlouhodobe pracujem na tom aby prave vstrebatelnost novych, aj tech opakujicich se instrukcoi bula na vysoke reciprocni urovni.Vyborny postreh, Jako vzdy co si pamatam tvoje postrehy jsou originalne a na miste. Prave toto je vseobecne velmi podcenovana a opomijena sfera u trenovani a vyuky. Slalom, obrak, pozdeji SG a sjezd, to vse patri do jedne rodiny, nedelal bych tudiz takove bariery mezi jednotlivymi disciplinami. Ano obrak i slalom, oboje jim jde dobre. Jejich motivace a chut je velka, spis je to otazka co stary otec vydrzi..-)) Telemark byl zpocatku vic jak 50% najezdenych hodin. Loni jsme to obcas prosridali i se snowboardem a bezkami a bylo by dobre v tom dale pokracovat. Jen cas je obrovskou limitaci. Nejaky material musim sestrihat a casem neco zverejnim. Hezky den, M.
19.11.2017 08:59:27 #87
>> #85, mski, 19. 11. 2017 08:28:35
Preto som v inom poste spomenul,ze dostat mladeho Trnku na Sporteny,je celkom sikovny krok.Ziskaju aj rozum a skusenosti jeho tatka.A tu uz by som spozornel,ludi vidiacich a citiacich s drevom,co je pri vyrobe lyzi alfa omega procesu,na kazdom strome rast nenajdes. A este takych,co uz maju nejake to drevo „najeto“.
Na Tvojom mieste,kedze Sportenu ako vidime na reklame az tak nezalezi/lezalo?/ ,fukol by som cierny topsheet jak to robi Dali,a nechal soudruhy na svahu rozmyslat. Na com to docerta ten chalan jazdi.
caute Harry
P.S. Kedze viem jak je dolezite zasadit dobru odrodu brambor pre uspesne neskorsie vyoranie,tesim sa na vysledok vyoravania.
19.11.2017 09:07:43 #88
>> #86, mski, 19. 11. 2017 08:43:22
Dik. Ivan mi minule napisal,ze sme rovnaka krvna skupina.Potesilo.Viem aky mate vztah,Ivan hluposti pocuvat nebude. Takze lyziarsky a nahladom na tot tie ski,si,vyzera to moja krvna skupina.Velmi inspirujuca pre smer mojho rozmyslania nad ski.
Len povahou som inde. :}
Na videjko sa tesim.
Pekny den.
caute Harry
19.11.2017 14:06:20 #89
Ad Sporten a dřevo
I proto jsem v #63 napsal „Přišlo mi poněkud zcestné, aby slušná práce spousty lidí, kteří ji ve Sportenu odváděli a odvádějí, byla na tomto fóru zdevalvována ne zcela šikovným marketingovým vystupováním.“
Míval jsem ve Sportenu dojem, a i si člověk přál, aby to tak bylo, že tam snad funguje jakási stavovská čest dlouholetého výrobce, který se přinejmenším od cca r. 2000 nechce snižovat k materiálovým prasárnám, i když samozřejmě vyrábí i lowcost. K tomu, že ten býval pro S. základem, a proto jím neopovrhoval a nešidil ho, jsem se taky už obšírně vyjádřil.
Fakt je, že jsem tam vždycky viděl vyskládaná dobrá jádra (jistě, blbá mohla být někde zašitá) a žádné takové, jaké mi taky pro porovnání ukázali (buďto VISU, nebo něco z Ruska) – to bylo dřevo horší než půlka toho, čím běžně topím.
Můžeme se domnívat, že i kvůli tomuto firma přežila, jak jsem zase už rozebíral.
20.11.2017 08:08:47 #90
>> #88, Harry, 19. 11. 2017 09:07:43
Dobre ranko Harry a vsem na foru.. Posilam sekvenkcni fotky, dle meho nazoru na ukazku lepsi nez video, enom neumim poslat vic nez 4 fotky najednou.. Doplnujici info pro nezasvecene: Blondyna v oranz helme je kluk 13 let 40kg. V bile helme taky kluk 10 let 30 kg Lyze GS Junior Sporten 159cm R 17.8 a 141cm R15.1. Stubaital, Piste A1. Ten mladsi se poprve postavil na lyze v unoru 2014 Starsi mel pred tim najeto par dni v jeho 3 a 4. roce.
Tady ty snimky jsou ze ctvrtka, byl to pro oba druhy den na snehu po temer 8mesicni pauze.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.