SPORTEN
26.10.2017 12:51:10 #1
26.10.2017 13:12:53 #2
>> #1, oblouk, 26. 10. 2017 12:51:10
Nerozumím tomu. Roky je mi tvrzeno, že Sporten vyrábí lyže na světové úrovni a nejednou je to plán za několik let.
26.10.2017 14:09:04 #3
>> #2, Martin47, 26. 10. 2017 13:12:53
Pokud bys byl schopen to sám posoudit, jistě bys je v minulosti vyzkoušel
a nečekal bys na tvrzení jiných
…
26.10.2017 15:17:58 #4
>> #3, oblouk, 26. 10. 2017 14:09:04
To, že Sporten sám potvrzuje, že vyrábí podřadné lyže, potvrzuje rovněž můj dobrý odhad, že jezdit na nich byla ztráta času. Jinak je ten článek nevídaný marketingový tah. Napsat, že kvalitních lyží se od nich dočkáme za 5+ let je bomba a každý si jistě rád počká.
26.10.2017 15:29:31 #5
>> #4, Martin47, 26. 10. 2017 15:17:58
– skvěle čteš
mězi řádky… Někdo si mězi nimi může přečíst něco docela
jiného…
26.10.2017 17:20:03 #6
Minule sezonu jsem podival na zavodni (SL) modelu Sporten (a dotekal) ve obhode. Nemal jsem moznost vyzkouset:(. Ve pohled je to dobre lyzi
26.10.2017 19:36:22 #7
Zajímavé počtení.
Je to všechno ale tak nějak, dámy prominou, česko-přízemně přizdisráčské. Lyže běžecké, kolečkové, sjezdovky, hole, hadry, kola – slovy klasika “Není to málo, Antone Pavloviči?”
Chtělo by to ještě vázání (netvrďte mi, že by Roberto a Elmar neprodali aspoň ten hárdvér), a když už je tam Ondra, tak i golf. Spousta lyžařů přece taky hraje golf! (Jistě, lyžařky a lyžaři taky třeba šukaj´, ale Vulkan už to u nás dávno zabalil, takže do Primerosu už bych nešel.)
Jako experta a případně drobného akcionáře bych zlanařil Patricka Järbyna (Ondra by musel být nadšenej) a navrch i Franze Schennera, ten už má bohaté zkušenosti z Blizzardu a s mladým Jardou Hovorkou na golfplatzu v Zell am See něco odehrál.
A co třeba tenis? Když už máme Kurta Matze!
Ale budiž, možná je dobře začínat takto skromně.
26.10.2017 22:28:11 #9
>> #1, oblouk, 26. 10. 2017 12:51:10
Otázka je ,na který cílový segment Sporten sjezd.lyž. cílí. Na jakou trať. To je potřeba konkrétněji říci. Od toho se odvíjí vlastnosti lyží. V tom mixu dřev,hran,lepidel,flexe ,průhybu, rockerů,titanalů to bude těžký bez podpory marketigu. Vidět se trápit české pop oběd-pivo lyžaře na 200m loučkovém převýšení na tuhých prknech nebude asi to pravý ořechový.
26.10.2017 23:05:56 #10
>> #9, Thomas, 26. 10. 2017 22:28:11
Často Tvým příspěvkům nerozumím – přiznám se, že ani tentokrát. Připadá mi, žes nikdy neviděl webové stránky žádného výrobce lyží – tedy ani Sportenu …
27.10.2017 05:22:06 #11
>> #10, oblouk, 26. 10. 2017 23:05:56
Mi připadá i ten článek trochu nešťastný. Chce říct, že Sporten chce proniknout do špičky závodního lyžování? (nejprve běžky, pak alpské disciplíny??)
27.10.2017 09:13:21 #12
>> #5, oblouk, 26. 10. 2017 15:29:31
- Novoměstská firma se silným investorem v zádech má ambiciózní plán – mít do čtyř let na světové úrovni běžky a poté i sjezdové lyže.
- V alpském lyžování může trvat pět až šest let, než se dostaneme do úplné světové špičky,“ říká ředitel.
Co je na tom „mezi řádky“?
>> #11, Vvladimir, 27. 10. 2017 05:22:06
V alpských disc. si to nemohou myslet ani v nejdivočejších snech.
27.10.2017 11:09:36 #13
>> #12, Martin47, 27. 10. 2017 09:13:21
Co je na tom mezi řádky? – to jsem napsal ještě velmi mírně. Uvedu
to na pravou míru citací Tebe – „To, že Sporten sám potvrzuje, že
vyrábí podřadné lyže, potvrzuje rovněž můj dobrý odhad, že jezdit na
nich byla ztráta času.“ a článku novináře (ne teby přímo
Sportenu) – „Novoměstská firma se silným investorem v zádech má
ambiciózní plán – mít do čtyř let na světové úrovni běžky a poté
i sjezdové lyže. V alpském lyžování může trvat pět až šest let,
než se dostaneme do úplné světové špičky,“ říká ředitel.“
Pokud bys snad ještě nechápal, pak Tvoje čtení a doměnka „podřadné
lyže“ a v článku uvedené lyže „úplné světové špičky“ je
veliký rozdíl …
Ten článek není sice nejšťastněji formulovaný (psal ho novinář) a tak jako skoro každý jiný se dá interpretovat různě – buď doslovně (a to vyznění nezní, možná, dostatečně sebevědomě), případně dokonce optimisticky (když se chce fandit) a nebo s jakousi záští (těžko pochopitelnou).
27.10.2017 13:10:40 #14
>> #13, oblouk, 27. 10. 2017 11:09:36
je to velmi jednoduché. Existují dvě varianty, buď lyže, které jsou světovou špičkou, nebo lyže vůči světové špičce podřadné. Sporten se zařadil sám a já to jen okomentoval. Nemohu ani za jejich výrobu, ani za jejich marketing a mou averzi vůči značce jsi vyvolal jednoznačně ty svou letitou masírkou na fóru, kdy jsi produkci Sportenu vynášel do nebe, přičemž bylo jasné, že realita je jinde. Pokud tě to potěší, tam kde je kvalita dávám přednost domácí produkci. Kytary mám třeba jen od Furcha.
27.10.2017 13:48:26 #15
>> #14, Martin47, 27. 10. 2017 13:10:40
Na co hraješ, to bychom měli. Jen ze zájmu, na čem jezdíš?
27.10.2017 14:44:57 #16
Ahoj, já myslím, že z kontextu se dá dovodit, že se má jednat o závodní lyže: proto angažmá Petráska, Fouska, Banka. A vzhledem k udaným termínům bych si myslel, že onen cíl je nikoli mít lyži „na světové úrovni“, ale v SP. Tak jsem si to aspoň poskládal i z jiných vyjádření.
27.10.2017 15:24:36 #17
Dobrý den, jako zástupce výrobce lyží o kterém se tady píše (SPORTEN), si dovolím vstoupit do diskuse a pokusím se věci upřesnit… . Na tomto fóru se vyskytuje komentář v souvislosti s informaci z reportáže pro idnes:„…máme za cíl udělat lyže na nejvyšší úrovni pro světové závody do tří čtyř let“ v souvislosti s tvrzením, že se vlastně jedná o přiznání, že -parafrázuji-„Sporten dělá podřadné lyže“. Přiznám se, že takový závěr (kdy se nerozlišuje alespon mezi lyží závodní, performance,sportovní,rekreační, apod.), bych od účastníka diskuse na „SNOW“ opravdu neočekával, protože fakt, že „špičkovost“ lze opravdu efektivně hodnotit jenom v rámci daného segmentu/kategorie lyží, je i v České republice dostatečně známý… . A ve zmíněném článku na idnes se hovoří právě jenom o špičkové závodní lyži-ty aktuálně nemáme standardně jinak než v juniorských závodních kategoriích -naše lyže aktuálně ve světovém poháru v žádné disciplině prostě není. Lyže SPORTEN se jinak ve sportovním světě vyskytují ve značné míře (letos obsazujeme serii ski-classics, FIS-Worldloppet Cup v dálkových bězích, skokanské lyže dodáváme pro světový pohár žen/Kontinentální pohár mužů, sjezdové závodní lyže máme v národních pohárech a mistrovstvích v 6 zemích, v Evropském poháru JR, apod.). Juniorské závodní sjezdové lyže jezdí u nás např. Trnka ml., obecně Sporten JR slalomová lyže patří k nejvýše hodnoceným lyžím na evropském trhu vůbec. Performance lyže Iridium 5,6 patří k nejžádanějším lyžím ve své třídě,např.v sezoně 2016/17 jsme je kompletně vyprodali již v prosinci,letos jsme snad lépe připraveni. O tom, že lyže se ve Sportenu dělat umí svědčí i kontrakt s nejvyšší úrovní v kategorii free-ride s firmou FACTION, jejich nový film zde www.thisishome.film nebo s norským partnerem Asnes v kategorii backcountry/touring. Významně investujeme do lidí i technologie, aktuálně realizujeme mj. investici do dalšího brousícího stroje Saphir Pro III+,na jehož vývoji jsme se podíleli, vedle nás má podobný stroj (ale –1 generace) už jenom Stoeckli… . Zvu každého zájemce na tomto foru na návštěvu k nám do Sportenu..... a kdo dočetl až sem-tomu opravdu děkuji.
27.10.2017 15:28:02 #18
>> #14, Martin47, 27. 10. 2017 13:10:40
S omluvou, že jsem OT vůči zde prodoutnávajícímu pissing contestu; stran významu sdělení výchozího článku sdílím pohled HOnzy oblouka. To, co stojí v perexu článku, není citací nikoho z lidí ze Sportenu, nýbrž žurnalistickým fušérstvím (můj názor). O situaci jsem se v létě bavil s Píďou Petráskem, tamním šéfem XC sekce, který si přizval do týmu právě Fouse a možná i další. Říkal mi, že dostal od TN úkol do x let dostat běžky Sporten stabilně do svěťáku. Takto postavená formulace je, věřím, vysoce srozumitelná, jednomyslná a mimochodem i souznící s citací ředitele Dušánka v hloubi článku. Předjímám, že stejně může být ambice stavěna i v ohledu sjezdových lyží a souvisejícího SP, nevím však.
Že stávající lyže značky trpí podřadnou kvalitou, nikde psáno nestojí, ani není naznačováno. Sám si to nemyslím. (Na rozdíl od kvality babišmédií, z nichž je zde citováno.) Z první ruky můžu mluvit jen za XC segment – Sporteny jsem měl v Nordic skitestu od jeho prvního ročníku (2009) vůči všem ostatním značkám (v něm dobré nebyly), ale v průběhu následujících roků se rapidně zlepšovaly a de facto srovnaly krok se širší špičkou ostatních brandů. Alpské Sporteny já nejezdím, ale třeba pan lyžař Milan Trnka Stevens ještě vloni jezdil (včetně jeho synků) a jistě by se uměl k jejich kvalitě vyjádřit, kdyby se mu chtělo.
Tímhle vším netvrdím, že ona svěťáková ambice Sportenu není „tall order“, ale na druhé straně, ani ničím neuskutečnitelným. Ve zmíněném Nordictestu jsem zažil hromotlucký zrod běžek One Way, které se do SP dostaly zanedlouho taky – ono často dnes jde – víc než kdy dřív – „jen“ o přilípnutí loga na nějaký výchozí no name kvalitní výrobek a je nabrandováno. One Way byly v XC segmentu (a dál jsou) ikonou v holích, vše ostatní je showbiz. Běžky bývaly (nevím, zda nadále) jen přelakované Salomony. Atd atd.
V téhle souvislosti se osobně dívám na anoncovaný rozlet Sportenu do kdejakého dalšího artiklu – „na rozdíl“ od vyznění ivanova postu #7 výše (kaufmanovsky ironického, jak já jej čtu) s povytaženým obočím. Ale kdoví, zda to nepovažují lidi z firmy za jakousi „nutnost“ v dnešních poměrech v oboru. Do nichž nevidím dostatečně. Ale viz výše, obrandovat cokoli nebylo nikdy dřív snazší.
Jen mý dva centy. Tom
27.10.2017 15:29:40 #19
>> #18, Tomrepik, 27. 10. 2017 15:28:02
Zatímco jsem psal, koukám, že naskočila podobná reakce z fabriky. Zatracená telepatie.
27.10.2017 16:10:36 #20
>> #16, Petr Socha – SNOW, 27. 10. 2017 14:44:57
Myslím, že to tak pochopila většina zde diskutérů.
>> #14, Martin47, 27. 10. 2017 13:10:40
Myslím, že se nejednalo o vynášení do nebe, ale sdělování dobrých zkušeností – a to v případě AHV na nichž nejen já, ale i několik dalších závodníků Masters v minulých letech vyhrávalo pohárové závody u nás i ve WC Masters (bohužel to neuměl tehdy Sporten prezentovat)… Myslím, že jsem si dobré hodnocení mohl i dovolit – srovnával jsem, samozřejmě subjektivně, Sporteny s WC SL a GS modely Salomon, které jsem těsně před tím po dvě sezóny „dědil“ po švýcarské účastníci WC (CH)…
Jako o velmi dobrých jsem tu informoval už po prvním testování o Iridium5, spolu s informací, že se připravuje další, titanalová varianta (dnešní Iridium6), která přidá k jízdnímu komfortu vyžadovanému pohodáři ještě sportovní charakter a jistotu agresivnějším jezdcům… Jedná se o modely pro hobby lyžaře (spolu s Glider) a další vylepšování jejich jízdních vlastností (s ohledem na různé váhové a „rychlostní“ kategorie těchto velmi náročných sportovních lyžařů) bude dále pokračovat…
A ještě obecná poznámka:
Vstoupit do WC ve sjezdových disciplínách není ovšem jen problém stojící na dokonalé kvalitě a vlastnostech závodních lyží, ale snad ještě daleko víc na tom získat špičkového lyžaře, který těm lyžím bude věřit a upíše se jim. Dovolil bych si nepochybovat o tom, že také na tom se ve Sportenu souběžně s vývojem špičkových závodních lyží pracuje – tohle zase já čtu mezi řádky zpráv ze Sportenu.
27.10.2017 16:15:12 #21
Přidám něco do placu. Jen o sjezdovkách, do běžek a skoček se nemontuju, i když právě tam bývaly Sporteny kvalitativně nejvýš (na Bohemkách se přece i dost závodilo?).
Teze: Sporten nedávno měl (a možná ještě má?) lyže na světové úrovni. A sice v segmentu lowcostu.
Určitě se smějete, lowcost a „světová úroveň“. Tu normálně vnímáme jinak a ztotožňujeme spíš s „premium“. Ale pokusím se to obhájit.
Byznys se nedělá se závodními sjezdovkami, ale s tím, co se prodává nejvíc. Bez levných lyží na rekreační sjíždění se neobejde žádný z velkých výrobců. Morálně je to pro ně sice fuj, ale vývoj top materiálu je třeba něčím zaplatit. V minulosti už pár firem hořce zaplakalo, jelikož sice měly úchvatné závodní produkty, ale zanedbaly materiál pro běžného lyžaře.
Pro velké firmy s hlavami v oblacích Svěťáku byly levné modely doplněk, svým způsobem nutné zlo. Žádný vývojář a technik nebude jihnout nad levnou vypěněnkou za pár eur. Buďto je vyrábějí někde na periférii (Španělsko, Ukrajina, Česko, Bulharsko, Čína), nebo si je nechají udělat na zakázku. Typický příklad Sportenu, jemuž právě tohle před lety zachránilo kůži.
A právě Sporten bez ambicí vyrobit lyže absolutně co nejlepší, tak z takových mohl vytvořit svůj core business, soustředit se na ně a nepřistupovat k nim pohrdlivě – neboť byly jeho vizitkou, živobytím, přežitím. Mohl nabídnout lyže, které byly levnější než konkurenční se známou značkou a časem se propracoval i k tomu, že byly plně srovnatelné ba až lepší než porovnatelné „západní“.
Zpočátku ještě zaostávalo zpracování, „čistota“ produktu a největším problémem, iirc, bývala zvlněná skluznice, „pracující“ ještě i při užívání. Užil jsem si s tím na testech svoje. Ale zase, v začátcích capových lyží se to kroutilo do korýtka všem včetně Volantu, který přitom své lyže (výtvor z levných automobilových plechů) prodával jako luxusní prémiovky pro zazobané lékaře a právníky, a musel do manuálu dát šílené úhly odklonu, aby fungovaly. A Atomic, klasika.
To, že Sporten dokázal v tomto „svém” segmentu udělat špičkové lyže (tohoto segmentu, aby bylo blbuvzdorně jasno), mi nepřijde málo. Zejména když tak dokázal přečkat roky, kdy klekala velká jména a kdy v branži pohořeli i takoví giganti jako Benetton a Adidas.
(To, že měl olympijské zlato díky Valentovi, je jen třešnička, to ani nejsou pořádné lyže. Nakonec to trestuhodně nedokázali zhodnotit.)
Férové bylo říkat, že na určité úrovni, v určité cenové hladině a pro odpovídající použití jsou lyže Sporten špičkové.
Pak se na druhý pokus podařilo udělat velmi obstojnou sendvičovou slalomku. Když se doladila (přebroušení, nabroušení, deska), jezdila velmi dobře na úrovni sportovní. Bylo ale pak třeba nakoupit další technologie, aby lyže dodané do krámu měly dostatečnou řemeslnou úroveň a finiš. Jedině skluznice byly dlouhodobou slabinou. V SX svěťáku jezdil na S. jeden Polák a podle Šáfy byly i ty jeho lyže strašně pomalé.
Úroveň pár posledních let už neznám a nekomentuju.
27.10.2017 16:19:09 #22
A ještě podruhé.
Plno lidí, kteří se v minulosti dostali k nějaké formě spolupráce se S., vzdychali nad opatrností, strategií malých krůčků, zatímco oni/my si představovali „něco pořádného”. Slovy jednoho váženého a vzdělaného člověka, nemíněnými zle: holt bramboráři z Vysočiny…
Jenže to byl pohled nás externistů. My měli své představy, ale o tom, jak bude S. strategicky uvažovat a postupovat, a o zadání, které management pod Hudákem měl, se zcela jistě rozhodovalo v Adamcově kanceláři v BGM. Nikdo tady nevíme, jaké to zadání bylo, jaké měl Hudák ukazatele hodnocení a odměn.
Nikdy jsem pořádně nepochopil, proč Adamec S. vlastnil, zdálo se mi ale, že požadoval, aby firma fungovala, nebyly s ní pokud možno problémy, aby neprodělávala/prodělávala do vymezené výše, zkrátka aby s ní neměl starosti a mohl se v rámci celé Group věnovat podstatně většímu byznysu (tohle je současné: http://www.bgm.cz/aktivity.htm).
(Dovedu si i představit, že nestál o to, aby firma klekla a na něho padlo stigma toho, kdo zničil stoletou výrobu lyží na Moravě a v chudém kraji vyrobil hromadu nezaměstnaných. Rozumné prominentní dítko komunistického papaláše se krmí nenápadně a moc nemlaská. Ale to vyloženě spekuluju.)
Žádné ambice dohonit „nejlepší“ tam nebyly. Drobné odskoky do okrajových nik v čele s Valentou mi přišly jako sympatické zpestření za asi přijatelné peníze.
Stará pravda z branže říká, že jeden technik dokáže utratit víc peněz, než tři obchodníci vydělají. A vývojář i technik může vždycky jenom to, co mu podle majitele ekonom schválí.
Snažím se tedy říct, že na úrovni svých možností a, jak se domnívám, nastavených mantinelů si Sporten nepočínal zle. Leccos jistě mohl udělat líp, taky jsem si občas zazoufal, ale, opakuju, přežil a fungoval důstojně.
A to je konec konců víc než sportovní úspěch na úžasné lyži.
Mezitím, jak vidím, se zapojil i Sporten, ale tyto mé dva příspěvky to nijak neovlivnilo.
27.10.2017 16:30:41 #23
>> #21, ivan, 27. 10. 2017 16:15:12
>> #22, ivan, 27. 10. 2017 16:19:09
Ano, Ivane – ano. Přinejmenším už od roku 2003 víme svoje – Ty vlastně ještě
o kousek dýl…
27.10.2017 16:42:29 #24
>> #17, SPORTEN, a.s., 27. 10. 2017 15:24:36
Nechcete si reklamu normálně jako slušný inzerent zaplatit u Teamu Snow, místo aby ji tady tlačil Verl do diskuze několikrát do měsíce? Obloukovy způsoby jsou zde víc než profláklé. Pak se nedivte reakcím.
27.10.2017 18:02:30 #26
Mna pri tejto znacke lyzi zaraza skor ta cena. O tom ze to je nejaka zfusovavana napodobenina lyzi netreba prilis diskutovat. To by podla mna nebol problem, kedze vacsina ziadne extra lyze, na to poflakovanie po zjazdovke nepotrebuje. Akurat by som ocakaval primeranu cenu. Tie AHV GS co maju byt top GS lyze za cca 600 eur? To je preklep alebo to mysli niekto naozaj? Fakt by ma zaujimalo ako vyzera clovek ktory ma 600 eur, za ktore si moze vybrat hociake top komercne obracky hociktorej znacky mal kupovat prave tento pokus-omyl. Ak taky clovek existuje bolo by mozne zverejnit jeho fotku?
Pri pohlade na ten web ma pri tejto kompanii napada vsetko mozne, len nie serioznost, poctivost a nejaka kvalitna remeselna praca. Vrchol je ten stupidny popis GS lyzi. To mi uz pripada ako stavka v zmysle „kto vymysli vacsiu sprostost, a o co sa stavime, ze to na ten web nedas?“
Lyže vhodná pro výkonné sportovce. Závodní zbraň. Nehledě na typ závodu, tahle lyže vyhrává. U obřáku jde o přesnost, rychlost a musí držet. Je to skvělý sluha, když je dobrý pán. Poslouchá, jak diktuje trať. Torzní tuhost lyže posílena vrstvami titanalu. Strach není na místě. Vyvíjeny a testovány vítězi.
Co tak vytlacit tento text priamo na lyze? :) Trochu menej svetovosti a viac poctivej prace by to chcelo pani. Lebo pokial tie lyze vyzeraju tak ako ten marketingovy slogan, tak by som ich nechcel ani na kurenie.
27.10.2017 18:15:47 #27
>> #26, ivan-ski, 27. 10. 2017 18:02:30
Ten slogan je fakt extratřída trapnosti. Zajímalo by mě ale jiné, a v tom by nám Sporten, když už je tady, mohl pomoci. Chtěl bych znát fis body SL a GS u pěti top závodníků jezdících na Sportenech v chlapech, pět top závodnic a jejich roky narození. To byl byl seriózní obrázek, který by vypovídal o plánech Sportenu vzhledem k možnostem nejvíc.
27.10.2017 19:34:55 #28
>> #26, ivan-ski, 27. 10. 2017 18:02:30
Cozpak nestaci pozvanka Sportenu primo do fabriky? O kvalite se preci muze
presvedcit kazdy a Sporten si je v tomto smeru jisty v kramflecich. Staci se
podivat v clanku na fotku cislo 7 (pripojuji) nebo nejake video z fabriky.
U vyssich modelu zadna preklizka nebo ruzne AIR nahrazky dreveneho jadra. Podle
me je velka skoda, ze Sporten u vyssich modelu nema na strankach nafocena
drevena jadra vcetne realnych fotek lyzi misto 2D renderu, ktere vubec nemusim.
Ty snad vis presne Ivane co dostanes za jadro od tech svetovych vyrobcu? Ja po
pravde nemam absolutni tuseni co mam vubec za jadro ve svych Fischerkach a jen
doufam, ze to neni za ty prachy osizeny drevo
27.10.2017 19:42:15 #29
A ještě něco přidám ad moje posty 21, 22 a #24, 25
V kontrastu s „opatrností, strategií malých krůčků” se naopak jeví ona půlroční epizoda boje o Kneissla. Ani tady nerozumím tomu, proč najednou byl Adamec ochoten jít do takové akvizice, ale třeba to vyhodnotil jako dostatečně zajímavé. Fakt je, i sám velký krizový manažer Grossnigg se na Kneisslu & friends parádně spálil a snad měli dojem, že vyjednají dobrou cenu.
Kdyby býval byl milý Erhard ochoten oddělit od lyží boty, dost možná to dopadlo. (Ale zase byli ve S. a BGM tak soudní, že do bot nešli.) Kdoví, jak by se „prémiovost“ Sportenů vyvíjela za situace s Kneisslem? Kvůli lowend-segmentu ho kupovat nechtěli, největší hodnotou K. tehdy bylo něco know a hlavně prominentní jméno.
S nímž se dá, viz Kästle, jak neuspět (2006 New Sport Company) i uspět (2010 Knünz a Pierer plus BLR).
Martinovi47 se nedivím. Nevím, jak poslední dobou, ale pamatuju na diskuse o snad první verzi Iridia, kterou tehdy HOnza servíroval jako „nejlepší lyži, na který jsem kdy jel“ a to bylo pro některé silně nestravitelné. My, kdo jsme citliví až alergičtí na příklady přepísknuté lyžařské reklamy (jakkoli si člověk uvědomuje, že bez medových propagačních keců se dneska neprodává skoro nic a že uspět na silně konkurenčním trhu je fuška), jsme takový propagační uragán nějak neskousli a v Martinovi to holt vydrželo silně dodnes.
Pro cílovku a la M47 apod. to zkrátka Honza Oblouk netrefil. Ale možná na
ni ani necílil? Je starej lišák, zeptejte se v Soare, Isolit-Bravu nebo
Blanky Matragi , a tak
to třeba bere tak, že pár jich naštvu, víc zaujmu? (Kromě toho, všímejte
si, jaká diskuse se tady rozjela – nad článkem regionálního pisálka.
Kdo z vás tohle umí, pánové? Já tedy bohužel ne.)
Martine, trochu poopravím tvé představy o článku. Jestli je uvedený citát přesným zněním toho, co GŘ řekl, nevíme. Že to autor článku dal do uvozovek, nic nezaručuje. (Snad si nikdo nemyslíte, že leckdy květnaté odpovědi sportovců z nich pokaždé vypadly přesně tak?)
Autorizace: pokud se nic nezměnilo, MFD autorizace odmítala. Kromě toho, vždycky se dá obejít: redaktor ti to k ní dá a svatosvatě slíbí, že to tom nezmění ani čárku. A vyjde to jinak, ty jsi za blbce, redaktor pokrčí rameny: „To změnil editor, s tím já nic nenadělám.“
Jak to bylo tady nevím a nehodnotím, jen obecně upozorňuju na praxi.
27.10.2017 20:12:37 #30
ivan-ski:
Cena: klasické dilema. Když prodáváš levně, zůstáváš pro zákazníka levnej, tedy šunt. Psychlogické působení ceny je mrcha. Pamatuju, jak jsme to kdysi dávno řešili nad už sendvičovkou: kolik ještě jde a kolik už by bylo moc. (Milan Luštinec byl výjimka, jenže on měl pár zaměstnanců v kompaktní fabričce, takže se nízká cena dala vysvětlit polomanufakturní výrobou s relativně nízkými náklady, kdežto Sporten byl kolos s 300 stálými zaměstnanci.)
Popisky: branže sumíruje popisky lyží a bot už několik desítek let. Copak se dá vymýšlet pořád něco nového? A přitom panuje zavedená praxe, že o těch lyžích něco vyblít musíš. A to už pak je na nápaditosti, umu, zručnosti a vkusu příslušných soudruhů marketingovců a jimi najatých copywriterů (soudružek v tom asi moc nejede.)
A jsme zase u cílovky: psát popisy/charakteristiky/slogany pro
fajnšmekry, experty a podobnou havěť je úplně jiný žánr než totéž pro
„normalos“. Tady Marka B. by třeba uspokojily informace, z kterého lesa,
na jakou světovou stranu rostlé, stáří při pokácení, doba a podmínky
pro skladování/sušení, kvalifikace operátora CNC, výrobce lepidla a
číslo šarže…
Ano, i na můj vkus jsou věci jako „kříženec ďábla a anděla“ nebo „zachytí výboj v mozku a promění ho do oblouku“ trochu příliš. Ale i já jsem už svého času pro Sporten vymyslel a sepsal poněkud infantilní vizitky lyží v ich-formě, tedy že každá lyže o sobě říká, jaká je. Debilní? Asi trochu jo, ale šlo o podání informace nějakou netradiční původní formou. Zaujmout. Tedy to, co zmiňuju výše.
Za kritiku webu, tedy zpětnou vazbu zdarma, budou ve Sportenu jistě rádi. Já jim ještě doporučím, aby dali pár zlatek nějaké učitelce češtiny, zvyklé opravovat písemky, a ta jim textíky opraví. Pak se nestane, že firma vyrábějící lyže dokáže na svém oficiálním webu v tomto naprosto klíčovém slově udělat chybu.
Ale sebeblbější text ještě neznamená blbý lyže. Vývoj a výroba jsou úplně jiný svět než maník, který ty webovky dělá. Přičemž souhlasím, že přísný profesionál by i webovou vizitku měl mít na úrovni.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.