Oblbovací fíčury (strana: 5)

28.02.2017 20:11:32 #121 

Příspěvků: 4077

Martin47 muž

>> #115, TomáS, 27. 02. 2017 19:48:34

Já mám Imprezu II z r.2007 a je to poctivě udělaný auto, který vydrží docela hodně. Stejně jako u všeho asi nejde paušalizovat.

28.02.2017 20:12:07 #122 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

>> #119, ˘Ö˘Krab, 28. 02. 2017 19:34:51

Koukám že je načase, abych sem začal psát něco o biologii…

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

28.02.2017 20:32:57 #123 

Příspěvků: 2595

korsičan muž

>> #121, Martin47, 28. 02. 2017 20:11:32

Samozřejmě, nicméně ta všeobecná kvalita, jde rok od roku úplně do háje. Dnes už dost těžko budeš hledat běžné přibližovadlo, které není vyrobené na samé hranici životnosti. Od elektoniky počínaje, přes motor a výfuk konče.

>> #122, HonzA_, 28. 02. 2017 20:12:07

A to vůbec není blbej nápad. Biologie se krásně poslouchá.

v žádném případě s davem, protože pouze leklá ryba plave po proudu ... :-)

28.02.2017 20:52:56 #124 

Příspěvků: 6845

˘Ö˘Krab muž

>> #120, korsičan, 28. 02. 2017 20:02:04

Pamatuji si cca rok 1985, kdy nám učitel technických prací na ZŠ ukazoval vysoce výkonnou sovětskou diodu velikosti krabičky tygří masti s tím, že součástka přežije i atomový výbuch.
Nikdo Tě nenutí jezdit autem, jezdi na kole. Vlakům se určitě vyhni, alespoň těm taženým lokomotivami od HonzY.

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

28.02.2017 21:27:12 #125 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

>> #124, ˘Ö˘Krab, 28. 02. 2017 20:52:56

„…učitel technických prací na ZŠ ukazoval vysoce výkonnou sovětskou diodu velikosti krabičky tygří masti s tím, že součástka přežije i atomový výbuch.“

Ti učitelé toho ale napovídají…

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

28.02.2017 21:33:26 #126 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

>> #120, korsičan, 28. 02. 2017 20:02:04

„…až je vůbec zázrak, že to vůbec aspoň chvilku funguje…“

Jádro pudla je v tom, pro koho se dnes primárně auta navrhují. Díky neustále zkracovaným inovačním cyklům, je hlavní motivací hodnota pro prvního zákazníka, který kupuje nové auto a vlastní ho první 3–4 roky. Potom se ho zbaví (skončí mu operativní leasing, zbaví se ho na protiúčet, prodá ho někomu v zemi na východ od té jeho, …). A málokdo dnes kupuje nové auto tak, aby bylo jako jeté později dobře prodejné. Tak hádej jak dlouho všechny ty věci vydrží.

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

28.02.2017 21:42:09 #127 

Příspěvků: 4077

Martin47 muž

>> #123, korsičan, 28. 02. 2017 20:32:57

Toho se bojím. U mě je auto dělník, to asi budeš jako farmařící jouda znát. Navíc bydlím v komplikovaných podmínkách. Dnes jsem byl na technické a bez prohlídky automechanikem před a bez jakékoliv protekce zcela bez problémů. Laťka je nastavena vysoko a tak se obávám výměny, protože to co píšeš o elektronice v nových typech je pravda a mně se to za mák nelíbí. Jak to ale vyřešit nevím, protože tohle auto taky časem dožije a na vesnici to bez auta nejde.

28.02.2017 23:01:29 #128 

Příspěvků: 3637

m3 muž

>> #127, Martin47, 28. 02. 2017 21:42:09

Je to jako skoro u všeho.Věci nevydrží,protože se neopravují,nejsou tak prostě zkonstruované.Je výhodnější vyrobit nové.Pro výrobce,ne pro spotřebitele.Za čas opravovat stejně nikdo ani nebude umět. Píchneš kolo a vymění ti celou nápravu .

Ještě štěstí,že se dají i nyní sehnat lyže bez ptákovin v odpovídající kvalitě.Jen se i tady trochu obávám postupného blbnutí – viz úvahy o zrušení SG a naopak zařazení paraslalomu ve WC.Jak začnou blbnout WC lyže je to začátek konce.Stojí za úvahu se předzásobit..

28.02.2017 23:35:06 #129 

Příspěvků: 2374

TomáS muž

>> #127, Martin47, 28. 02. 2017 21:42:09

To se kámo bojíš zcela právem. Bohužel i v servisu mi říkali, že ty nový Subaru už nejsou jako ty starý. 2007 je ještě slušnej ročník, jestli máš 2l motor. Na lyžařský průmysl, se auta dají myslím dobře aplikovat. Vypadá to parádně, ale to co bylo pořádný, je dneska plastový. Auta se dělaj na 5 let a lyže na sezónu max. dvě. Mercedes s nájezdem 700tis a 20let bez problémů, je dneska pohádka.

01.03.2017 05:57:07 #130 

Příspěvků: 1845

fischerbl

Jinej gang...

01.03.2017 08:52:35 #131 

Příspěvků: 2374

TomáS muž

01.03.2017 09:00:53 #132 

Příspěvků: 6845

˘Ö˘Krab muž

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.
Fotky

01.03.2017 09:16:25 #133 

Příspěvků: 4077

Martin47 muž

>> #132, ˘Ö˘Krab, 01. 03. 2017 09:00:53

Dík, už volám na mateřskou loď.

01.03.2017 10:37:13 #134 

Příspěvků: 2595

korsičan muž

>> #127, Martin47, 28. 02. 2017 21:42:09

Toho se bojíš právem. Sdílím stejný názor, jako výše Tomáš, M3 a Honza. Nakonec dopadneš jako já a skončíš u dodávky. Ale zdůrazňuji u dodávek, nikoli švidlvanů typu Trafic, Vivaro, Talento, Transporter atd.

U dodávek totiž ještě stále koupíš objemově inteligentní motor a auto, které je vyrobené na minimálně dvojnásobný nájezd km, než je tomu u osobáků. Navíc to má spoustu výhod. Pěkně to díky silným motorům jede, je z nich parádní rozhled, všechno odvezeš, dá se v nich krásně přespávat, jsou bezpečná .......prostě samá pozitiva a sociální jistoty. :-) :-)

v žádném případě s davem, protože pouze leklá ryba plave po proudu ... :-)

01.03.2017 10:59:13 #135 

Příspěvků: 6845

˘Ö˘Krab muž

>> #134, korsičan, 01. 03. 2017 10:37:13

Které číslo jsi na telefonu zmáčkl? Aha, neboj, už Tě zaměřují, za chvíli tam budou.

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

01.03.2017 11:43:07 #136 

Příspěvků: 2595

korsičan muž

>> #135, ˘Ö˘Krab, 01. 03. 2017 10:59:13

Tady v tom ústavu máme telefony zakázané … :-)

v žádném případě s davem, protože pouze leklá ryba plave po proudu ... :-)

01.03.2017 13:01:31 #137 

Příspěvků: 4077

Martin47 muž

>> #134, korsičan, 01. 03. 2017 10:37:13

Mám bohužel strašně zúžený výběr, vzhledem k velmi specifickému bydlišti, daný dvěma podmínkami. 1/ 4×4, 2/ nízká hmotnost. Kdysi jsem míval LR Discovery a ten se kvůli váze chytal pouze se řetězy a za určité konstelace ani s nimi ne. Impreza zatím nenarazila na podmínky, které by nezdolala jen na gumách.

01.03.2017 13:02:53 #138 

Příspěvků: 4077

Martin47 muž

>> #136, korsičan, 01. 03. 2017 11:43:07

My je máme zakázané taky ale já jsem poslal své nosorožce zavolat z budky.

01.03.2017 13:37:59 #139 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

>> #137, Martin47, 01. 03. 2017 13:01:31

Holt bydlení v kopci přináší své specifické radosti…

Znám jednoho, a ten koupil Imprezu pro manželku když se jim mělo narodit dítě. Jako ideální, bezpečné (rám) auto pro maminku s dítětem. A potom si ho pořád půjčoval.

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

01.03.2017 17:29:45 #140 

Příspěvků: 4077

Martin47 muž

>> #139, HonzA_, 01. 03. 2017 13:37:59

Vždy je to něco za něco. Já mám soukromí, jistotu, že tady nebude rušná silnice, žádné záplavy, jistotu, že mi v sousedství nevznikne nežádoucí stavba, kontakt s přírodou a za tolik výhod (pro mě) musím něčím zaplatit. Co se týče bezpečnosti Imprezy, vloni jsem stál na konci kolony a zezadu do mě nahučela ženská, Auto skočilo metr dopředu a jen se lakoval nárazník a hledala RZ. Dokonce ani plast nepraskl. Ženská byla na odtah.

01.03.2017 18:52:07 #141 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

>> #140, Martin47, 01. 03. 2017 17:29:45

Jasně, tomu všemu rozumím. Místo na bydlení máš úžasné a ty specifické požadavky na auto jsou prostě jen cena za ten (přírodní) luxus ve kterém bydlíš. Nahazovat každý den ráno a odpoledne řetězy by mně fakt nebavilo.

A s Imprezou – nepochybuji o tom, že s bezpečností měl pravdu. Jen myslím, že jeho motivace byla jasná…

I já jsem s Oktávkou zastavil kdysi před přechodem a najednou rána zezadu. Chlapík s Renaultem Megane (myslím) měl vypadlý obě přední světla a z haubny harmoniku. Hrozně se vztekal. U mně nebyl ani odřenej nárazník. Jen se otřela špína.

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

01.03.2017 21:18:37 #142 

Příspěvků: 2595

korsičan muž

>> #140, Martin47, 01. 03. 2017 17:29:45

Tak to koukám řešíme stejný problém. Také bydlím na kopci, přesněji řečeno na jeho vrcholu. Nejbližší soused je 100m a k silnici do vsi to mám po své cestě 300m. Bydlení je to super, máme krásný výhled, soukromí + vše co jsi napsal. Jsou vlastně jen dvě věci, které moc příjemné nejsou. Nemáme se jak chránit před větrem, takže minimálně 1/3 roku je to tady jak na větrníku. Ale to si člověk zvykne. No a druhou věcí je zimní údržba těch 300m k silnici. Bez traktoru s radlicí bych musel chodit pěšky. A pokud se v zimě sejdou podmínky, tak ani s traktorem nic nesvedu a musím volat kamaráda s bagrem. Spoustu lidí, včetně části rodiny vůbec nechápe, jak tady můžeme žít. Mám ale tu výhodu, že to sem nahoru není žádný krpál, takže to zvládneme i s dvoukolkou. No a co se těch aut týče, tak vůbec marný není Crafter 4×4. To je fakt slušná hraběnka. Mají ho tady kluci od energetiků a bez problémů s ním jezdí i po hluboké orbě. Ten má kola pomalu jako traktor. A když se na něj nazují Vraníky, nic ho nezastaví. A Ducato 4×4 také není vůbec marný. Má sice trochu nižší podvozek než Crafter, ale také se všude prohrabe. V Itálii ho používají v Dolomitech snad úplně všichni. Od hoteliérů přes záchranáře, hasiče až po policisty. Ale to chce nejdříve vyzkoušet na daný účel. Stejně jako fakt, že spoustě lidí se příčí jezdit dodávkou.

https://www.youtube.com/watch?…

https://www.youtube.com/watch?…

no a toto je už sen … https://www.youtube.com/watch?…

v žádném případě s davem, protože pouze leklá ryba plave po proudu ... :-)

01.03.2017 21:46:55 #143 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

>> #142, korsičan, 01. 03. 2017 21:18:37

Jak dlouho u nich 4×4 vydrží? Slyšel jsem že např. u 4×4 Viana odchází při typickém „lyžařském“ použití (dlouhé rychlé jízdy po dálnicích na ledovce atd.) po cca 50 tis. km. České zastoupení prý kvůli oblíbenosti mezi lyžaři a jinými sportovci montuje dodatečný chladič, ale to pomůže jen cca dalších 20 tis. km…

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

01.03.2017 22:34:55 #144 

Příspěvků: 2595

korsičan muž

>> #143, HonzA_, 01. 03. 2017 21:46:55

Určitě daleko víc, než u toho Viana. To už také bohužel spadá do kategorie švindlvanů. Je to totiž obyčejné velké osobní auto, které už nemá s dodávkou nic společného.

Zjistím, kolik mají kluci na tom Crafteru, ale podle toho jak ho mají dlouho, bych řekl tak 250t. A to s ním polovinu provozu jezdí tady po polích. Takže to určitě něco vydrží. Už od pohledu je ten podvozek kus železa. Ve srovnání třeba s Transporterem, je to jako porovnávat auto a jeho dětskou hračku. Třeba u obyčejného dvoukolového Transporteru, jdou běžně do kopru ložiska kol už kolem 100t. A každé stojí 5500 !

A hodně podobné je to i u toho Ducata. Měl jsem 5 let poslední verzi Scuda. To byl fantastický dělník, na který nedám dopustit. 5 let, 120t/km bez jediné závady. Bohužel se od listopadu 2015 přestalo kvůli rozvodu s PSA vyrábět. Místo něho nastoupilo motorově nesmyslné Taleno (Vivaro a Trafic), s motorem 1,6 Multijet Twin turbo. No a to je stejná hovadina, jako Octavia s motorem 1,0. Také je nikdo nechce a třeba v sousedním městě jich ve Fiatu od loňského května prodal přesně – žádný !!! :-) A když se to naše Scudo srovnalo s Ducatem, tak byl ten rozdíl v materiálu hodně znát. Přitom je Ducato L1H1 menší, než bylo to naše dlouhé Scudo. Tyto dnešní „vany“, jsou už prostě taky ošizené.

v žádném případě s davem, protože pouze leklá ryba plave po proudu ... :-)

01.03.2017 22:46:58 #145 

Příspěvků: 4077

Martin47 muž

>> #142, korsičan, 01. 03. 2017 21:18:37

Dík za tipy ale u mě bohužel nepoužitelné. Mám to trochu jinak. Bydlím u velmi prudké silničky, kde ani nemůže být asfalt (hrnul by se dolů) a je dlážděná. K tomu čistý sever a nesype se, protože není jak. Kostky se v zimě podchladí a fungují při oblevách jako výrobna ledu. Těžší auta se na tom neudrží ani při 4×4. Prostě se to utrhne a řidič (v tu chvíli pouze pasažér) jen čeká kam ho to odnese. Rekord je zatím Fiat, který si po skoku do hlubokého příkopu utrhl všechna čtyři kola. Sanitce se zase podařilo amputovat několik původních betonových patníků. Když je sníh a já jedu domů, je zase zábavné pozorovat zmije – stopy pokusů o vyjetí, které se najednou začnou klikatit a končí. Když v tom bydlíš, zvykneš si, to znáš, ale výběr auta je hrozně omezený. Jednou jsem jel večer z lyžování domů a na hlavní trase byla havárie. Nějaký psychopat začal auta posílat na tuhle silnici jako objížďku, já přijel pod kopec a to bylo jak na diskotéce. Po kopci rozesetá stojící a různě pomaličku dolů couvající červená a blikající oranžová světla, půl hodiny jsem trčel dole než se to vyčistilo a já se dostal domů.

01.03.2017 23:05:12 #146 

Příspěvků: 2480

TNS muž

>> #145, Martin47, 01. 03. 2017 22:46:58

Som rád, že som tvoju ulicu zažil len v lete. V zime by som asi parkoval hore na tom námestíčku, ak si to ešte dobre pamätám.

..nie som pravoverný lyžiar,som len tieň z minulého fóra.

02.03.2017 09:31:48 #147 

Příspěvků: 4077

Martin47 muž

>> #146, TNS, 01. 03. 2017 23:05:12

Je vidět, že ti to čas trochu zveličil – ulice, náměstíčko… máme tady takovou křižovatku, která by se při určitém vybičování fantazie dala nazvat návsí. Je ovšem pravda, že slabší povahy, jedoucí autem dolů kopcem, mívají obavy. Samostatnou kapitolou jsou cyklisté, Minulé léto jsem volal rychlou a ošetřoval jednoho, který se pokoušel o totéž co sanitka v jednom z minulých příspěvků. Naštěstí si předem v občerstvovadle provedl částečnou anestézii, tak to v tom omámení nesl poměrně statečně.

02.03.2017 12:50:01 #148 

Příspěvků: 4218

PetrAT muž

Hoši počkejte až si kolem vás podnikatelé postaví nové baráky
Najednou se bude cesta rozhrnovat a dokonce i solit !
U nás je jedno místo (cca 200 metrů dlouhé) co nešlo 3–4× za zimu vyjet (s předohrabkou)
Obec to nikdy neřešila. Holt si starousedlíci nějak poradí (na podzim nám tam složili hromádku šterku, lopatu každý vozil v autě)
Podnikatelé si postavili baráky a ujhle už se to dokonce solí
Paradoxně všichni podnikatelé mají nakoupené 4×4 a tváří se, že to tu pod horama je adventure
.
Přeju vám, aby jste tam žádné nové baráky neměli a ať se dál jebete v tom bílém svinstvu :-)))))
.
P.S. a to už jsme dost odbočili od oblbovacích fičůr

02.03.2017 17:14:30 #149 

Příspěvků: 6189

Harry žena

>> #127, Martin47, 28. 02. 2017 21:42:09

Jak to ale vyřešit nevím, protože tohle auto taky časem dožije a na vesnici to bez auta nejde.

Ja by som navysil stav koz a kupil dobre sane.

Dole kozy zvezes,na oplatku hore Teba ony. Len kde na ne zohnat retaze Ti neporadim.

caute Harry

Teoria je, ked nic nefunguje,ale kazdy vie preco. Prax je, ked vsetko funguje,ale nikto nevie preco. Ja som spojil teoriu s praxou,nic nefunguje a nikto nevie preco.

02.03.2017 17:37:45 #150 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

>> #148, PetrAT, 02. 03. 2017 12:50:01

Myslím že zrovna u Martina tohle ještě docela dlouho nehrozí. Naštěstí.

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Komerční tipy