Cesta přes Bad Reichenhall a Sankt Johann in Tirol
04.01.2011 23:26:33 #1
Přátelé, mám takový cestovní dotaz. Jako každý rok se chystáme s kamarády do Jižních Tyrol-Val Gardena. A pokaždé, co jedeme, tak chytíme zácpu na křížení dálnic v Německu, kde se potkávají dálnice od Mnichova a od Salcburgu. My jsem z Moravy, takže hledáme alternativu. Na mapě vidím, že by se dalo odbočit za Salcburgem na Bad Reichenhall na jih a pak přes hory směrem na St.Johann in Tirol a pak zase najet na dálnici před Innsbruckem. Tak jsem se chtěl optat, jestli má někdo s touto cestou nějaké zkušenosti. Jestli to není moc náročné na průjezd v zimě. Myslím tím kopečky a tak. Budu rád za každý postřeh. Díky.
05.01.2011 18:43:21 #2
Skol, tak na tuto trasu zapomeň. Počítám, že pojedete v sobotu a to se valí štrůdly tam a zpět od Salzburgu přes B-Reichenhall do oblasti Salzburgsportwelt (Kaprun, Saalbchach) a také do oblasti Wilder Kaiser (Kitz). Jestli nechceš trávit čas ve stau, tak si časově jinak rozvrhni cestu, nebo zvol jižní trasu přes Villach…nebo leťte letadlem, zpáteční letenky začínají na 550Kč !!! My už ani jinak nejezdíme, ráno sedneš na éro a v poledne sedíš v kabině 1000km od domova. Jinak tato cesta je v pohodě, žádné kopečky, jen ty průjezdy vesničkami. P.S. malá nápověda na závěr, létá to i z Brna.
06.01.2011 13:19:28 #3
>> #2, brumla, 05. 01. 2011 18:43:21
Tak děkuju brumlo. Tohle jsem potřeboval slyšet. Takže škrtám variantu Bad Reichenhall. S tím érem by to bylo pro nás stejně neřešitelné, jak teď vybrat nové policejního šéfa. 1.jedeme do Gardeny a nejbližší letiště je ve Veroně a to je věru kus cesty…A ani erověnka do Verony asi nebude za dvacet éček. 2.jsme z Karviné, z Mošnova sice cosik léce do Mnichova, ale co pak že. 3.bereme sebou i nějaký proviant, bydlíme v apartmánu 4.a nejdůležitější argument – jednoho soudruha nabíráme na flughafenu v Salzburgu, takže odpadá i varianta Villach. Nemluvě o tom, že Gardena je kousek od dálnice za Brennerem, takže to vzít opačnou stranou v Itálii by byl stejný problém jako přes ten B.R., když tam je taky mraky středisek cestou tam. Takže nezbude nic jiného, než se obrnit trpělivostí a zažít raději stau na dálnici, než na nějaké okresce. Skol a ještě jednou díkes.
08.01.2011 16:20:27 #6
>> #5, brumla, 07. 01. 2011 22:10:32
Člověče, Tvůj nick sedí. Znovu zopakuji, že pro nás letadlo není ten pravý dopravní prostředek pro zimní dovolenou zvlášť pro cestu do Val Gardeny. Znám letiště i v Pyrzowicích a taky v Balicích, využívám je. Hawk.
08.01.2011 16:35:53 #7
Ahoj Maroshi, obávám se, že není zbytí..jedině jet v prosinci, jako
jsem jela já. Chceš něco slyšet? Val Gardena – Praha za 6 hodin včetně
pauz. Podotýkám, že jsem jela Fabií Ani nemluvím o polovičních
cenách ve středisku. Já už jsem se rozhodla, do Val Gardeny budu jezdit
každý den před Vánoci
Jinak nevím, co poradit. My jeli po Novém roce z Wagrainu do Prahy a byl
to masakr. Koupili jsme dálniční známku, najeli u Flachau na dálnici..a po
10ti km jsme sjížděli a kroužili po okreskách, vyjeli jsme na dálnici až
za Salzburgem u Mondsee a vzali to přes Linz a Budějky, protože u Mnichova
hlásili snad 20km zácpu. Asi se tomu fakt nevyhneme. Napadá mne jedině jet
už večer a řídit celou noc a ráno rovnou na lyže
08.01.2011 17:20:34 #9
>> #8, skiing_devil, 08. 01. 2011 17:10:35
Ahoj Štěpánko. No, je to asi fakt mission imposible. Ty soboty jsou zapráskané na cestách. V hlavě mě ta varianta přes Bad Reichenhall leží už dva roky, nicméně řešení není. Tvůj návrh cestovat přes noc se mi moc nelíbí, nerad jezdím nocí. nejsem zvyklý na noční cestování. Ale stejně, budeme vyjíždět už něco kolem čtvrté ráno. Musíme nabrat švagra na letišti v Salzburgu. To je teprv ski-entuziasta, ten jede do Gardeny z Norska, kde žije. Jinak jsem TI poslal mail, ale to sis asi všimla.
08.01.2011 17:42:27 #10
>> #9, marosh, 08. 01. 2011 17:20:34
Já už do Alp jinak než na noc nejezdím a zpátky jen výjimečně jinak. Zásadní rozdíl, noc je pohoda, ale fakt je, že mi nikdy nevadilo odřídit a jít na kopec. Když jsem 23. prosince potřeboval být doma dřív než na Štědrý den ráno, trpěl jsem za Mnichovem jako zvíře a zařekl se, že naposledy. Nejhezčí je, když jsem v červnu večer až do šera na koupališti a po 22. pohodově odjíždím. Doporučuju, ale nedělejte to všichni!
08.01.2011 18:10:20 #11
>> #10, ivan, 08. 01. 2011 17:42:27
Ivane, stručně-neboj, já to dělat nebudu. Na to nemám, prostě. Abych odkroutil v noci 900km za volantem a šel na svah, to bych usnul už v první kabině směrem na Saslong. Takže počítám se stauem.
08.01.2011 20:30:48 #12
Zase když vás jede víc, můžete se střídat, ne? Každopádně poslední den se
rozhodně vyplatí lyžovat a vyrazit až tak kolem 15.00 – 16.00 odpoledne.
To dělám od doby, co jsme tenkrát z Val Gardeny jeli do Prahy 14 hodin. Už
nikdy jsem to neudělala a od té doby se vracím v pohodě. Ale jak říká
Ivan: nedělejte to všichni
09.01.2011 17:32:36 #13
>> #11, marosh, 08. 01. 2011 18:10:20
Uznávám, 900 km s přejezdem Alp a dojezdem po silničkách už by asi bylo trochu moc i na mě, ono pak to lyžování je tak na 70%, spíš rozježdění. Já to mám do svého štamgebítu 640 – 680 km a až před Garmisch skoro jen po dálnici. A když je nejhůř, můžu pospat vzadu v kombíku ve spacáku.
09.01.2011 18:06:37 #14
>> #13, ivan, 09. 01. 2011 17:32:36
..naposledy 1250 km v noci,so zastávkami na tankovanie+ jedna na kafe a koláč.Po príchode som bol rád,že nemusím lyžovať a môžem spať:)
09.01.2011 19:53:56 #15
>> #10, ivan, 08. 01. 2011 17:42:27
Vyspat se před lyžováním vidím minimálně stejně důležité jako helmu s sebou. To fakt není návod pro všechny.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.