Racetiger Speedwall GS 185 2013
26.03.2018 22:23:36 #1
Letos jsem dovolenou v alpách poprvé strávil na obřačkách a jsem z toho nadšenej. Nemám žádný pořádný srovnání s jinejma obřačkama (vždycky jsem jezdil slalomky), ale na těch racetigerech se mi jezdilo naprosto skvěle. Úžasně držej při vysoký rychlosti a jsou přesný a stabilní, klidný, čitelný a spolehlivý. Ani jednou mě nijak nezradily a takovej pocit bezpečí a kontroly v náklonu jsem nikdy předtim na žádnejch jinejch lyžích nezažil a to navíc k mýmu údivu navzdory tomu, že jsem tentokrát jezdil mnohem, mnohem rychleji, než obvykle (hádám tak 75km/h+. Před lety jsem si na radaru ve Schladmingu měřil rychlost a vím, jaký to je jet 60km/h a tentokrát jsem jezdil daleko rychleji). Už během prvního oblouku jsem byl v údivu z toho, jak se ty lyže zakousnuly a pevně a nekompromisně držely a jely přesně tam, kam jsem chtěl a jely úplně jako po másle. Dokonce i v trochu víc rozbouraný sjezdovce stačilo víc tlačit špičky dolů a krájel jsem bezproblémově i menší muldy. A na ledu taky držely nádherně.
Uvědomil jsem si, že to, co se mi na tom líbilo nejvíc, byla právě ta jistota a pocit bezpečí díky tomu, jak pevně a tvrdě držely zakousnutý, skoro jak přibitý, a vedly naprosto přesně. Díky tomu jsem si posunul svoje hranice a strach z vyšší rychlosti byl pryč.
Chtěl bych se zeptat, jestli jsou i ty současný modely (2017,18) pořád stejně koncipovaný a jaký další jiný moderní lyže se chovaj stejně, případně který lyže ještě víc vynikaj vyjmenovanejma charakteristikama.
27.03.2018 09:09:11 #2
>> #1, DejvL, 26. 03. 2018 22:23:36
Jak vidno, pokračuješ v tradici svých vláken (zde a zde). Tím nechci nijak brzdit Tvé nadšení, právě naopak. Ale až se přestaneš jen vozit, tak zjistíš, že tyto lyže dovedou nabídnout i v nižších rychlostech ještě daleko intenzivnější zážitek z oblouků.
A aby byly oslavné tirády ostatním co k čemu (Allways lyže s křidélky a až 100% ochranou proti protečení: Ani jednou mě nijak nezradily a takovej pocit bezpečí a kontroly jsem nikdy předtim nezažil. Uvědomil jsem si, že to, co se mi na tom líbilo nejvíc, byla právě ta jistota a pocit bezpečí.), tak by bylo dobré zopakovat aktuální rozměry jezdce a doplnit rozměry (a třeba i ročník/design) lyží.
Když se podíváš, tak jsi už jednou varíroval nad NORDICA Dobermann GSR.
Z komerčních lyží mi přišly jako nejlepší pro to, co popisuješ. Ale
nemohu říct s jistotou, protože netuším, na jak dlouhých Racetigerech ses
vozil (175 cm?) a co to přesně bylo za lyže (detaily v označení a
osazení mnohé napoví); o tvaru a délce jetých oblouků můžeme bez videa
jen spekulovat.
Dost možná by stačilo jen přidat pár centimetrů v délce lyže a byl bys
zase o kus dál.
Abys mě nemohl obvinit z nekonstruktivity, tak odpovím na Tvůj dotaz.
Dalším stupněm po nejdelších komerčních GS (na délce záleží)
jsou masters obřačky, po kterých ještě následují FISové obřačky
(ženské a mužské). A na konec si vždycky můžeš pořídit SG lyže,
jejich ochota jet rychle a držet v oblouku je bezmezná.
27.03.2018 09:32:20 #3
>> #2, ˘Ö˘Krab, 27. 03. 2018 09:09:11 Délka lyže zdá se býti zašifrována v nadpisu :).
27.03.2018 09:43:35 #4
>> #3, Vvladimir, 27. 03. 2018 09:32:20
Tak to se omlouvám. V tom případě mu nezbývá, než se poohlédnout
buď u zmíněných Dobermannů v nejdelším provedení, ale spíš rovnou
v segmentu delších masters či FIS (bez ohledu na ročník normy), protože
starší 190+/R>21 budou mít klidně i 27+ m a tomu odpovídající
chování – do oblouku se jim v malé rychlosti prostě moc chtít nebude,
ovšem pak to stojí za to.
Bude prostě už muset počítat s jistými kompromisy ohledně poměru mezi
snadnou ovladatelností (hlavně v malých rychlostech) a jistotou v rychlosti
větší, právě v tomto totiž komerční lyže naprosto excelují. Anebo
začít zkoumat, co na lyžích znamená písmeno „S“ ve zkratce GS, pak má
před sebou celý nový vesmír.
Co třeba tyto ? Délku asi 188 a pak už jen odpovídající vázání X-Cell 16 a může vyrazit. Tady je dokonce asi na výběr i více délek.
27.03.2018 13:22:33 #5
>> #1, DejvL, 26. 03. 2018 22:23:36
Čus, pár obřaček vlastním a na hodně se svezl za poslední léta. Sám pro sebe si rozděluju obřačky do 4 kategorií.
První je délka do 185/R24, většinou soft/medium. Tyhle lyže jsou většinou výborný v měkčích podmínkách a hodí se do provozu, kde je více lidí, protože zatáčí prakticky samy. Nevýhodou je, že pocitově to zase až tak obřačka není, mají svůj rychlostní limit a nezvládají tvrdší podmínky.
Kategorie 2, jsou 186–191/R26–27, většinou opět soft medium. Většinou už pocit jako na skutečný obřačce, rychlostní limit výš a lépe drží na tvrdším povrchu. Tyhle bývají dost univerzální, ale limit jak rychlosti tak tvrdosti podložky existuje. Jedou pěkně i v měkčích podmínkách.
Kategorie 3, 188–189/R27 medium/hard, lyže už jenom na volnější sjezdovky a na měkčím povrchu si na nich už nezalyžuješ prakticky vůbec. Rychlostní limit nemají a to ani na tvrdu. Jen třeba v extrémních případech není pocit jistoty na ledu 100%. Výhodou je, že jsou pro mě stále dobře ovladatelné.
Kategorie 4, 190+R27 medium/hard, lyže v zásadě pouze na led a k tomu i znatelně hůře ovladatelné než kategorie 3. Limit nemají nikde a na čistým ledu jsou pocitově nepřekonatelný. Vyžadují závodní boty, led, nebo velmi tvrdou podložku. Náhraby jim nedělají moc dobře, zatáčí znatelně hůř než Kat3. V sezóně je bereš jen když víš, že bude zimní led, nebo na jaře na firn. Některý z nich ještě navíc nesnášej firnový varhany. Za pro ně dobrých podmínek, je to nejlepší ježdění.
Poslední dobou zjišťuju, že důležitý je taky to, jak je ta která lyže náchylná na vibrace a jak je stabilní (klidná) v oblouku. Pro nás lamy je důležitý, aby by měla tendence v oblouku vibrovat, tím se rozkmitat. To způsobuje špatný vedení na v oblouku a horší zatáčení. Je to pro nás lamy důležitý, protože jezdíme na varhanech a na těch se to děje nejvíc.
Lyže s R35 popřípadě dámsky 188/R30 bych asi úplně vynechal, pro nás amatéry samý nevýhody. Ty si byl uchvácenej pravděpodobně z lyže, která je ještě trochu pod mojí kategorií 1, tak pozor ať si nenaběhneš. Kategorie 3 a 4 jsou už výrazně náročnější lyže na lidi/povrch/lyžaře.
27.03.2018 14:00:19 #6
Lyže s R>30 bych nevynechával. Chce to zkusit. Záleží na tuhosti konkrétní lyže. Nepřipadá mi, že by byl nějaký rozdíl mezi R27 R30 v jetelnosti lam. Podle tuhosti použitelný i v mírně měkčím, bořivějším sněhu. Možná by se lama musela naučit i drift na prudším, a to si myslím , je pro ni přínosné.
27.03.2018 14:51:07 #7
>> #5, TomáS, 27. 03. 2018 13:22:33
Takhle bych to úplně neviděl. 185/24 může být stará chlapská norma
(>21) nebo o něco novější babská (>23,5) nebo laděná masters
z výše uvedených. Že by se nutně nechovala jako GS nemám pocit, citelný
rychlostní limit považuji naopak za pozitivum. Ano, tato lyže preferuje
střední rychlost a střední oblouk. Na speedcruising spíš nevhodné.
Lyže 186 budou nejspíš chlapské (z éry >21) nebo takové ty
přechodové pro prvoročáky (ale jeden čas mohly být i tyto jen 182). Bez
limitu, točivé.
Lyže 188 s R30 jsou nové babské. Když na tom vidíš jezdit holky před
maturitou, tak na tom musí být schopni nějak jezdit i chlapi po ní.
Lyže nad 190 jsou chlapské, potřeba důsledně vybírat podle tvrdosti, bez
ohledu na uvedený R.
Tuhosti souhlas, vibrace netuším, o čem je řeč, neznám (naštěstí).
>> #6, johnycek, 27. 03. 2018 14:00:19
Tak, nájezd driftem na prudším je skoro nutnou podmínkou k nezabití se. Ale, víš jak, není to dost cool.
27.03.2018 15:12:41 #8
>> #6, johnycek, 27. 03. 2018 14:00:19
Když máš 10 párů obřaček, tak 188R30 prostě nepotřebuješ .
27.03.2018 15:54:40 #11
>> #8, TomáS, 27. 03. 2018 15:12:41
Deset párů? A není to málo, Antone Pavloviči? Když musíš mít deset párů, tak to skoro vypadá, že neumíš jezdit ani na jedněch .
27.03.2018 16:21:43 #12
>> #7, ˘Ö˘Krab, 27. 03. 2018 14:51:07
Já myslím ten drift, kterej je cool-jelikož není ani skoro vidět. Ten kterej poznáš jen podle toho, že odlítne o trušku dřív a o trošku víc sněhu než curvingem.
>> #8, TomáS, 27. 03. 2018 15:12:41
Mně se začínaj spíš hromadit lyže neježděné a zprzněné. Asi si udělám svůj osobní setík zdevastovaných lyží.:-) . Jinak Vás hromadiče lyží obdivuju, mně by to zrezlo a shnilo.
27.03.2018 16:53:50 #13
>> #11, ˘Ö˘Krab, 27. 03. 2018 15:54:40 Já je mít nemusím. Stačily by určitě 3. Já je mám pro radost;)
27.03.2018 19:53:05 #14
>> #10, TomáS, 27. 03. 2018 15:39:35
Díky, jako chcípák 176/73 se asi nedohrabu dál než do Kategorie 2. Hlavně ale ty neproježděné roky, dříve.
27.03.2018 22:32:42 #15
>> #5, TomáS, 27. 03. 2018 13:22:33
Vážim něco málo pod 100, měřim 180 a je mi 27.
Podle toho jak popisuješ ty kategorie bych se viděl na dvojku kvůli tý toleranci rozbouranější sjezdovky, který se prostě nevyhnu a budu rád, když to ty lyže na ní bezproblémově daj.
Ze slalomek s R12 jsem letos skočil rovnou na těch R20 – před první jízdou jsem se toho bál, ale nakonec úplně zbytečně. Tak bych asi dokázal teď znovu skočit až na těch R26–27, i když se nejspíš zase budu trochu bát…
Nejvíc se mi na těch tigerech gs 185cm líbila ta tvrdost, přesnost a skoro žádný vibrace a u toho bych rozhodně chtěl zůstat.
Asi i vzhledem k mojí váze bych měl na agresivnější jízdu preferovat něco tvrdýho, nebo ne?
Ty GSRka v délce 188 (R27) na který odkazoval krab se mi zamlouvaj. V čem se tyhle GS R vlastně lišej od GS kromě radiusu – jsou ještě víc tvrdší a držej ještě líp?
Kromě nich a zmiňovaných Dobermannů ještě nějaký další excelujou v přícucu ke sjezdovce, tvrdosti a přesnosti, nebo v tomhle tahle dvojice při těchto délkách a radiusu prostě vévodí?
27.03.2018 23:48:30 #16
No rad by som videl tych obrackarov, ako kreslia ten pravy GS obluk na ciernej zjazdovke. Tych pampersiek by bolo asi treba viac. Na modrej to asi problem nie je, ale ta cierna to je uz iny level. Potom moze niekto rozoberat GS obluk. Nie na lucke, kde sa ucia deti lyzovat. Tam tie GS obluky vystruham aj na skockach o Stocha.
28.03.2018 07:19:10 #17
Kdybych šel do Völkl Racetiger Speedwall GS R World Cup, 183/23, jakou desku a vázání za slušnou cenu byste mi doporučili? (176 cm, 73 kg, nastavuju DIN kolem 8–9)
>> #16, alfi62, 27. 03. 2018 23:48:30
A jaké pamper-ski k tomu ?
28.03.2018 07:27:14 #18
>> #16, alfi62, 27. 03. 2018 23:48:30
Já Tě lovu.
No rad by som videl tych obrackarov, ako kreslia ten pravy GS obluk na
ciernej zjazdovke.
Asi se budeš divit, ale na černé na GS daleko snadněji, než na slalomkách,
a to jak slalomáři, tak slalomkáři.
Na modrej to asi problem nie je, ale ta cierna to je uz iny
level.
Na modrej problém na GS je, protože se musíš hlídat, abys to neuspěchal a
udržel rychlost. Jinak produkuješ paskvily horší slalomkářů.
Potom moze niekto rozoberat GS obluk. Nie na lucke, kde sa ucia deti
lyzovat. Tam tie GS obluky vystruham aj na skockach o Stocha.
Prosil bych video.
28.03.2018 07:38:47 #19
>> #17, Vvladimir, 28. 03. 2018 07:19:10
Desku a vázání? Budeš jezdit rychle a po ledu. Takže standardně DIN
14 nebo 16 závodní.
Desku podle vybraného vázání, pod Tyrolku (Fischer, Head) buď jejich
dvoudílnou plastovou nebo kovovou předvrtanou VIST, pod Marker zase Marker.
Univerzální VIST asi rozumně nenavrtaný neseženeš.
Podívej se na svazový bazar, jsou tam ke koupi Völkl OSL 183 Völkl Radius 25m s DIN 16 Marker X-cell a piston WC deskou.
28.03.2018 10:55:10 #21
>> #18, ˘Ö˘Krab, 28. 03. 2018 07:27:14
Musím najprv zohnať tie skočky od Stocha.No ale Ty máš obráčky,či nie?Skús hodiť videjko Ty,nech sa poučím a vidím,ako má vypadať taký GS obluk na čiernej.Čo Ty na to........
28.03.2018 12:02:55 #22
GS oblúk je rovnaký, či sa jazdí na SL alebo GS, napr. https://www.youtube.com/watch?… … dá sa to zajazdiť aj na SL.
28.03.2018 14:06:14 #23
>> #22, snowboarder, 28. 03. 2018 12:02:55
V instruktorském provedení to bude i víceméně pravda. Instruktoři jezdí na všech lyžích střední oblouk stejně, ti nejlepší to dokážou i na opravdových GS. [Stejně tak krátký snožný oblouk.]
Lyže (SL vs. GS) sice jezdci teoreticky dávají – při dobrém využití jejich potenciálu – dost rozdílnou odezvu (už kvůli délce, geometrii a naladění), ale zkušený instruktor prostě dovede korigovat své působení na lyže tak, aby dosáhl takřka identického výsledného efektu, ať má na nohou cokoliv. Jednoduše vliv lyží odfiltruje, potlačí až téměř vymaže.
Spíš mě ale zajímá jiná věc. Když pojedu (jezdecky) stejně na GS i SL (asi spíš obřákově než slalomářsky), bude výsledný oblouk stejný? Obávám se, že nebude. Tedy alespoň můj pubertální snowboarďák rozdíl viděl na první pohled a dal mi to zatepla sežrat. Ale nedá se vyloučit, že to bylo způsobeno trvalou nedostatečností jezdce.
28.03.2018 14:41:37 #24
>> #17, Vvladimir, 28. 03. 2018 07:19:10
A jaké pamper-ski k tomu?
Píšu si do slovníčku: Vvladimírovy pamper-ski
Už tam mám Thomasovy top-shity
28.03.2018 21:59:17 #25
Carvem jezdim zatim jen modrý a červený. Jak jsem už psal, radši bych něco spíš blíže k univerzálnímu, co dobře jede i na měkčí sjezdovce v odpoledních hodinách a bude to ochotný zatáčet i při střední rychlosti, nejlépe i při nižší (ty GSka 185 R20 všechno tohle zvládaly).
Podle toho, jak to řadí TomáS do těch kategorií, tak ty GSRka 188cm R27 (kategorie 3.?) si už teda na měkčí, ne úplně dokonale upravený sjezdovce nedokážou poradit?
Bude teda pro mě tím pádem lepší zvolit 183 (R25), nebo s ohledem na moji váhu a výšku budou univerzálnější i ty 188 R27 (jestli to teda na to má nějakej vliv)?
(váha 100, výška 180)
28.03.2018 22:31:00 #26
Taky mě docela zaráží, že pro tyhle GSka označuje Volkl úroveň lyžaře 9/10 a pro tyhle GS R jen 6/10.
Nemělo by to být spíš naopak, když jsou ty GS R „závodnější“? Už jsem se na to jednou ptal, ale v čem je mezi nima teda skutečně rozdíl? Jsou ty GS R krom většího radiusu taky víc tvrdší oproti GS?
29.03.2018 00:11:19 #27
>> #25, DejvL, 28. 03. 2018 21:59:17
Moc to hrotíš, moc to řešíš. U prvních je ve slovním popisu
„pokročilý & profesionál“, u druhých už jen „profesionál“.
Vyzkoušel sis v podstatě nejlepší možný racecarver, při nedokonalé
pistě budeš na většině závodních lyží oproti němu muset víc bojovat.
A čím větší oranice, tím více. Pro malé rychlosti platí totéž.
Jako alternativa se nabízí vyzkoušení nějaké dlouhé a podobně vykrojené
mírně širší AM lyže s plechovou výztuží. Tam se carving po rozměklé
až rozbité sjezdovce dá provozovat snáze a na tvrdém zase tolik
neztratíš.
Kdyby ani ty AM nezabraly, tak snad už jen SSSLSS.
29.03.2018 09:19:13 #28
>> #25, DejvL, 28. 03. 2018 21:59:17
No „moje“ kategorie 3. je pouze na ideální podmínky. Tj tvrdo a rovno bez náhrabů. Jakmile je pista měkčí, lyže přestávají fungovat, protože je nemáš jak opřít o podložku, nebo to technicky nezvládám. Jakmile jsou na sjezdovce náhraby, je to to taky na nic. Potřebuješ nějakou rychlost a náhraby tě strašně rozhazujou. „Univerzálnější“ bych nazval jen kategorii 1, kde ty lyže zvládají měkčí podmínky. Stejně tě ale musím zklamat, schválně používám slovo univerzálnější nikoliv univerzální. Většinou je to tak, že o co ta lyže zvládá lépe měkčí podmínky o to nezvládá ty tvrdé. Jestli chceš jezdit celej den, tak ty komerční GS cca 185/R21 a šířka 70–72 bude správná volba. Na měkčím povrchu pojedou určitě dobře. Oproti kategorii 3 a 4 budou na ledu k smíchu, ale to tě úplně netankuje. Ve všech ostatních podmínkách budou pro tebe asi lepší volbou. O skutečných GS bych uvažoval, ale v tom případě, musíš bejt připravenej na kopec vozit 2 lyže, ale je to lepší zážitek.
O GSR 187/R27 bychom museli znát tvrdost lyže, ta by teprve rozhodla, jak lyže pojedou. U Volků nějak tuhost lyží značí, podle toho by se dalo usoudit. 188R27 stiff nebude rozhodně nic univerzálního, naopak soft může být kategorie 2.
29.03.2018 11:46:37 #29
>> #28, TomáS, 29. 03. 2018 09:19:13
Jakmile je pista měkčí, lyže přestávají fungovat, protože je nemáš jak opřít o podložku, nebo to technicky nezvládám
to si vyjádřil přesně. Myslím, že se dá naučit jezdit skoro ve všem a na čemkoliv. Otázka je, co na to jezdec? Já osobně bych chybu hledal vždy u sebe.
29.03.2018 11:55:54 #30
>> #29, johnycek, 29. 03. 2018 11:46:37
Chyba je v jezdci, jednoznačně, když svůj setík zná, tak by takové obtížně zvladatelné bestie neměl vůbec na svah tahat. Ne, že bych jedny takové svině také neměl, ale moc mě netrápí, jejich pista se třeba také někdy přihodí.
Psal jsi v #12: Mně se začínaj spíš hromadit lyže neježděné a zprzněné. Asi si udělám svůj osobní setík zdevastovaných lyží. To jako zničené z nedostatku sněhu, ze vzteku nad nezdary, z karambolů, špatného uskladnění, nepovedeného servisu či montáže? Kolik a jakých už v setíku máš, pochlub se.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.