20.09.2018 08:36:46 #1
Atomic vítězí na plné čáře. Alespoň podle statistik posbíraných
medailí ve Světovém poháru, na mistrovství světa i poslední
olympiádě.
Odkaz
na článek
20.09.2018 09:11:35 #2
…pane Nováku, zas na celé čáře? To asi ne…posílám link, ať je to trošku vyvážené, na výsledky značek ve WC od roku 2008 a tam je to trošku jinak (a nechci zjišťovat, jak je to s těmi bednami při MS, olympiádě atd.)
20.09.2018 09:44:15 #3
>> #2, headskitest, 20. 09. 2018 09:11:35
… ale hochu, není to jedno? Není to tak dávno, co bys značku Head ve
svěťáku nenenašel (mimochodem jedněmi z prvních úspěšných jezdců
této značky byli sourozenci Záhrobští). Taky Atomic byla značkou, kterou
zaváděla (a není to taky tak dávno) Annemarie Moser-Proelová… Píšu to
proto, že nepochybně vždycky „vstanou noví bojovníci“ – zcela noví
(viz.CROC – … a nechme se překvapit…) a nebo „možná“ obživnou
opravdové legendy – Kaestle (v padesát-šedesátých letech téměř
výhradní sběratel medailí) …
Podle mého názoru nejsou v současné době žádné podstatné rozdíly
mezi špičkovými produkty firem, na rozdíl od toho, jak to bylo v obdobích
nástupu nových materiálů a technologií (v šedesátých letech).
„Pořadí“ značek ve WC v alpských disciplínách je v současné době
odrazem marketingové strategie firem – nakolik chtějí a „mohou“
postavit svoji image na úspěších ve světovém závodění. Každou chvíli
se někdo může „zbláznit“ a narušit hegemonii těch na prvních
příčkách. Otázka? – PROČ by to dělal? … a třeba to udělá …
20.09.2018 13:33:54 #4
>> #3, oblouk, 20. 09. 2018 09:44:15
To mi připomnělo úsměvné rozepře na netu, jaké že to auto je nejlepší. Zda Škoda, Ford, Seat, Audi, Fiat, VW ....... a nakonec je to tak, že zhruba +/- 75% všech součástek tvořících jeden vůz, jsou u všech značek nakupované díly, které nemají s danou značkou vůbec nic společného. A to procento nakupovaných dílů se každým novým typem zvyšuje.
Osobně si myslím, že to ani u lyží nebude jinak, stejně jako u většiny výrobků, napříč trhem.
20.09.2018 14:36:55 #5
>> #3, oblouk, 20. 09. 2018 09:44:15
..ale jistě, já se nepřu jestli AT nebo HE, nebo další, jde mi jenom o to, aby to bylo vyvážené, byť jde asi o PR článek, tvrdit cituji " na celé čáře", je myslím velmi odvážné z toho úhlu, jak jsem psal a jak je uvedeno v rankingu WC. Ten marketing se přece přelívá z WC do MS a olympiád a naopak a zrovna výsledky ve WC svědčí, z důvodu několika desítek závodů za sezónu, o dlouhodobé/stálé výkonnosti jak jezdců, tak značky. Díky M.
20.09.2018 16:07:09 #6
>> #3, oblouk, 20. 09. 2018 09:44:15
Škoda, že jsi svůj příspěvek v duchu „ale hochu, není to jedno?“ neadresoval jak HeadSkiTestovi, tak i Ondrovi Novákovi…
I když na druhou stranu, lidé kteří lyžím opravdu rozumí ví, že to tak je. A ti kteří tolik nerozumí, holt budou na základě této masírky kupovat lyže pro masy, které s těmi ze svěťáku (=medaile) nemají nic společného, zato jsou nadité různými marketingovými pozlátky jako jsou různé rádoby čipy, bety s minimální životností, atd, atp…
20.09.2018 20:17:52 #7
>> #4, korsičan, 20. 09. 2018 13:33:54
Přesně – v podstatě se dá říct, že hrany všichni kupují od asi dvou výrobců, skluznice podobně, titanaly jakbysmet, lamináty asi taky no a lepidla?… Stroje na kterejch se lyže vyrábějí a na kterejch se dělá finální tunning jsou taky v podstatě od dvou firem… Akorát lidi jsou různý – Číňani v Číně, Bulhaři v Bulharsku, Turci, Arabové, Ukrajinci atp. v Německu, Rakousku, ve Francii – a v Česku? – v Česku zatím Češi – pozor, a to vůbec není špatně!
>> #6, HonzA_, 20. 09. 2018 16:07:09
„Škoda, že jsi svůj příspěvek v duchu „ale hochu, není to jedno?“ neadresoval jak HeadSkiTestovi, tak i Ondrovi Novákovi…“ – ale já jsem ten příspěvek adresoval v podstatě oběma (všem), což je, jak jsem doufal, pochopitelné z kontextu… – a ta „mistrná“ marketingová pozlátka v nichž je právě Head na špici jsem tentokrát raději nezmínil.
20.09.2018 22:35:38 #8
>> #7, oblouk, 20. 09. 2018 20:17:52
No jo, jenze dodavatele materialu budou nabizet stejnou polozku v rozdilnych kvalitach a tady je ten zakopany pes v pripade komercni sfery. WC je jiny svet a tam si nikdo nedovoli setrit na pouzitych materialech, aneb neni karbon jako karbon, bocnice jako bocnice, drevene jadro jako drevene jadro. Rozdily tam jsou a zalezi na vyrobci lyzi z jakych komponentu danou lyzi posklada.
21.09.2018 00:04:49 #9
>> #8, Marek Bednář, 20. 09. 2018 22:35:38
Propánajána – samozřejmě je Mercedes pro F1 jinej než limuzína pro pana Vašnostu a i ta je jiná než užitkovej model pro Frantu Lepšího… U aut je to ale stejně trošku jiná píseň než u lyží.
Lyže jsou poměrně jednoduchej výrobek, u kterýho jsou v podstatě hrany hranama, titanaly v různejch tloušťkách jsou zase jen kusy plechu, skelná nebo karbonová nebo jaká vlákna jsou zase jen taková jaká jsou, skluznice jsou ze středu nábalu nejlepší, plasty jsou plasty, lepidla jsou lepidla – a asi největší rozdíl bude ve dřevech a jejich poskládání a poslepování… Nějak veliká věda to není a dosažení podobnosti blížící se stejnosti je když ne snadné, tak jistě možné…
No a při tom všem je stejně ještě ve hře „velká nepoznatelnost“, která se projevuje tím, že lyže naprosto identické, vyrobené v rozmezí několika minut se ve schopnosti „jet rychle“ od sebe nepochopitelně liší – a NIKDO neví proč! Koneckonců právě na takovejch jela STR na Olympiádě – kdo si na ně nešáh, neuvěří a kdo si šáh, vyvalí oči…
21.09.2018 03:08:51 #10
>> #9, oblouk, 21. 09. 2018 00:04:49
I to skelne vlakno vcetne karbonu se da koupit predimpregovane ,,drazsi,, s rovnomernym rozlozenim epoxidu, pripadne nejakeho pojiva a tim se z velke casti eliminuje lidsky faktro rucniho NErovnomerne rozetreni a prave ten epoxy atp. ovlivnuje rovnomernou finalni tuhost skla / karbonu. Pokud chce mit vyrobce vyvazenou serii od daneho modelu, tak koupi ,,drazsi,, materialy a misto kvantity se soustredi na kvalitu s delsim casem pripravy/vyroby vcetne vystupni kontroly. Vyrobce nikdo nenuti klesnout tak hluboko, aby jeho lyze byli na urovni parku vyrobeneho z mouky, separatu, ecek a jeste to drze prodavat jako prvotridni lahudku.
V diskusi jsi zminil znacku Croc → nove Augment. Ano, tato znacka si zaklada u vsech modelu lyzi na materialech, ktere jsou drazi a ostatni znacky zacnou tyto stejne materialy pouzivat az u WC lyzi. Cela pointa je v tom, ze i takovy Franta bude jezdit na lyzich, ktere jsou vyrobeny stejnou technologii vcetne pouzitych materialu jako kdyby byli urceny pro EC, WC zavodnika s moznosti volby flexe od 1 do 10.
21.09.2018 09:35:07 #11
>> #2, headskitest, 20. 09. 2018 09:11:35
…pane Vosáhlo, na plné čáře jsme se uklikli a článek si připsal mé autorství. Jedná se samozřejmě o komerční prezentaci, jak už nyní vidno v popisku.
Statistiku FIS, na kterou odkazujete, samozřejmě znám. Dále existuje mnoho dalších, povětšinou firemních statistik, které logicky hledají argumenty pro úspěchy své značky. Tedy pohledů na to, jak vyhodnotit nejúspěšnější značku je mnoho. Z pohledu sběru medailí a křišťálových globů byl letos Atomic nejúspěšnější.
Zdraví Ondřej Novák
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.