Domů Diskuze Články Lanovky nové generace na Kitzbüheler Hornu [článek]

Lanovky nové generace na Kitzbüheler Hornu [článek]

10.03.2019 19:44:11 #1 

Příspěvků: 237

Radim Polcer

Na Kitzbüheler Hornu byly 8. 12. 2018 po pětiměsíční výstavbě slavnostně otevřeny dvě nové lanovky od firmy Leitner – šestisedačka Brunelle a desetimístná kabinka Raintal.
Odkaz na článek

10.03.2019 20:21:05 #2 

Příspěvků: 6648

HonzA_ muž

„…a jsou vybaveny nejnovějším typem generace stanic…“

Zajímavé. Co nového přináší nejnovější typ generace stanic?

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

10.03.2019 20:30:46 #3 

Příspěvků: 6843

˘Ö˘Krab muž

>> #2, HonzA_, 10. 03. 2019 20:21:05

Asi tam mají postavené tentononc udělátko, které potřebnou stanici na přání vygeneruje.

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

10.03.2019 21:02:32 #4 

Příspěvků: 6648

HonzA_ muž

>> #3, ˘Ö˘Krab, 10. 03. 2019 20:30:46

I já si toho věimnul, ale eměl jsem v úmyslu rýpat do špatně naformulované věty. Opravdu mně zajímá jaký přínos má nová generace stanic…

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

10.03.2019 21:05:06 #5 

Příspěvků: 729

ZB?

>> #3, ˘Ö˘Krab, 10. 03. 2019 20:30:46

Presne tak. Ale kdyz se jim to rozbije,vyflusne te to klidne nekde ve Spindlu na Hromovce…

Lyze-to je moje diagnoza...

10.03.2019 21:22:38 #6 

Příspěvků: 92

atropa33 žena

a tam degenerace

4% of something's better than 10% of nothing.

10.03.2019 23:10:08 #7 

Příspěvků: 395

Nojby

>> #4, HonzA_, 10. 03. 2019 21:02:32

Obdobný typ kabinkové lanovky je ve Val Gardeně na Piz Setëur. Nástupiště je dlouhé a umožňuje pohodlný nástup.

V čem spočívá nová generace stanic sedačkových lanovek netuším.

Dycky Vist!

11.03.2019 11:20:57 #8 

Příspěvků: 2595

korsičan muž

Tak asi tam mělo být „nová generace kabin“.

Vypadá to na tiskařského šotka … :-)

v žádném případě s davem, protože pouze leklá ryba plave po proudu ... :-)

11.03.2019 12:09:36 #9 

Příspěvků: 6843

˘Ö˘Krab muž

>> #5, ZB?, 10. 03. 2019 21:05:06

Nevyplivne je to na Hromovce, tam nemají nový typ generace stanic. V ČR je to může vyplivnout tak maximálně na stanci metra Veleslavín (to je ta s proslulými portýry).

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

11.03.2019 18:11:12 #10 

Příspěvků: 237

Radim Polcer

>> #4, HonzA_, 10. 03. 2019 21:02:32

Nová generace se vyznačuje pozměněným designem (Pinninfarina) a zčásti inovovanou technologií, jde tak trochu o odpověď na D-Line od Doplíka. Doporučuju video od Leitnera, kde je to všechno pěkně znázorněno: https://www.youtube.com/watch?…

Formulace „nová generace typu stanic“ byl samozřejmě překlep :-)

11.03.2019 18:35:57 #11 

Příspěvků: 1395

adam 1

>> #10, Radim Polcer, 11. 03. 2019 18:11:12

Trochu se děsím “inovovanou”? Dnes když se inovuje ,tak dle mě to znamená “někde to ojeb..” Na trubce a papíře to vypadá skvěle :)))

“Franto třetí sloup se nám trochu ohýbá ?se nediv dřív byl kovový dnes kompozitový ,hele máme na to certifikát/papír tak jsem v poho ,navíc nám dodavatel dodal lopatu a dokonce i vápno”tak nepruď:)))

Ale mohu se mýlit jakožto mnohokrát v životě :)))

Ps:vždy ve střehu

11.03.2019 20:02:40 #12 

Příspěvků: 395

Nojby

>> #10, Radim Polcer, 11. 03. 2019 18:11:12

Aha, takže se jedná o něco jiného, než jsem psal v #7, a ty principy jsou zřejmě shodné pro kabinkové i sedačkové LD.

Na těch kabinkách na Piz Setëur se mi líbilo, že se lyže nosily do kabinky a lyže standardních rozměrů se daly postavit do prohlubní v podlaze – viz video v čase 0:39. U té kabinky z článku jsou držáky na lyže na dveřích kabinky.

Dycky Vist!

11.03.2019 20:36:22 #13 

Příspěvků: 729

ZB?

>> #10, Radim Polcer, 11. 03. 2019 18:11:12

A nema tam byt spravne DEGENERACE ????

Lyze-to je moje diagnoza...

11.03.2019 21:21:43 #14 

Příspěvků: 6648

HonzA_ muž

>> #10, Radim Polcer, 11. 03. 2019 18:11:12

Překlep neřeším, to bylo jasné.

Takže inovace spočívá v tom, že:

  1. Zlepšili aerodynamiku zastřešení – on byl ve skutečnosti dříve problém v tom, že by jim stanice ničil silný vítr? Nebo je zlevnili tím, že teď stačí subtilnější (=levnější) konstrukce a zákazník tak platí méně?
  2. Doplnili okapy – dříve tam nebyly? K jakým problémům absence okapů vedla? V současné rozežrané době je morální životnost lanovek kratší než jejich technická životnost. Proto nevěřím, že by jejich zákazníci u předchozí generace bojovali s problémy s korozí tohoto druhu.
  3. Kompletné zakrytí kabinek/sedaček při průjezdu stanicí – hmm, vzhledem k tomu, že při dešti a sněžení většinou fouká i vítr je to docela pumpička
  4. Změna designu přístupu na střechu – to musí posoudit provozovatel
  5. Zlepšení ventilace – těžko říct jaký je to vlastně problém
  6. Jinak umístěné schodiště / žebřík na střechu (půdu :-) )
  7. a další provozní vylepšení, která celkem dávají smysl

Takže z pohledu návštěvníka tam moc změn nevidím (kromě designu), většina jde na provozní záležitosti.

Každopádně zajímavé. Díky.

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

11.03.2019 21:25:52 #15 

Příspěvků: 6648

HonzA_ muž

>> #12, Nojby, 11. 03. 2019 20:02:40

„Na těch kabinkách na Piz Setëur se mi líbilo, že se lyže nosily do kabinky a lyže standardních rozměrů se daly postavit do prohlubní v podlaze.“

Kam dávají lyže standardních FIS rozměrů? Třeba SG, DH? Nebo naopak twintipy a široké prašanovky?

Na kabince zvenku nic nevidím.

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

11.03.2019 23:55:38 #16 

Příspěvků: 395

Nojby

>> #15, HonzA_, 11. 03. 2019 21:25:52

Normálně do kabinky, jen snowboardy a širší lyže event. twintipy se do prohlubně nevešly, nebo vešly po 1 lyži z páru. S délkou problém myslím nebyl. Stejně v kabince pro 10 lidí jede plný počet jen výjimečně, pokud vůbec někdy.

Dycky Vist!

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Komerční tipy