30.11.2020 09:36:55 #871
Páni, pekne smerujeme – z názvu Lyžiarov rozcestník na cestu do Alp.........až k hodnoteniu potreby vzdelania pre praktický život. Pekne sa tu formujú dve skupiny. 1/ vzdelanie VŠ, 2/ vzdelanie bez VŠ.
Je celkom zaujímavé, ako sa jedna skupina snaží presvedčiť druhú, čo je pre život dôležité. Život, sám o sebe je komplikovaný proces. Osobne si myslím, že tento rozpor sa nedá paušalizovať. Poznám veľa ľudí z oboch skupín, ktorí sú úspešní. Tieto osoby spája však jedna vec a to vôľa niečo dokázať a túžby to v živote presadiť. Škola nám dá poznanie, rozšíri obzory s možnosťou sa v živote presadiť, no dokázať to musí každý sám. Človek z učňovkou, ktorý je vynikajúci vo svojom obore má vo svojej špecializácii úroveň učiteľa na VŠ, v prípade jeho dobrých vyjadrovacích schopnostiach danú problematiku môže prednášať, naproti tomu človek z VŠ nemá recept na všetko, môže byť vzdelaný no vo veľa oblastiach nie múdry. Ako písal Korsi ....... tu ide o individuálny postoj k veci a o silné ego jedinca.
PS: hlupáci sa nájdu v oboch skupinách.
30.11.2020 10:14:31 #872
>> #868, Harry, 29. 11. 2020 18:27:22
Těsně vedle …
30.11.2020 10:33:09 #873
>> #871, orim, 30. 11. 2020 09:36:55
Tak tady asi nejde o nějaké přesvědčování. Dost těžko jde hodnotit lidi z ulice, ale spolužáky ze třídy lze zhodnotit určitě.
Přece jenom, pokud s takovou skupinou lidí tráví člověk čas dlouhých 8 let, ví jak se kdo učil, ví jaké měl ambice, kdo byl jaký člověk, tak tady se to okecat nedá.
Z tohoto pohledu v naší třídě totálně selhal učitelský sbor. Jejich oblíbencům nepomohla ani okatá tlačenka, ani předpovědi zářné budoucnosti. Až na paní profesorku, je to profesně ukrutný podprůměr. Z mého pohledu nejzajímavějším faktem ale je, že ti nejchytřejší (až na jeden případ), neprožívají zrovna ideál osobního života.
Na druhou stranu ti průměrní a podprůměrní, nijak v nalinkované budoucnosti profesně neklesli, spíš naopak. Stejně jako v osobním životě jsou na tom podstatně lépe než premianti.
Stejné hodnocení vlastní třídy si může udělat každý ze zde diskutujících. Schválně, kolik třídních premiantů splnilo svoje očekávání a dotáhli to tam, kam měli podle předpokladů zamířeno ? Stejně tak, kolik uspělo lidí ze středu či dna tabulky. Jak profesně, tak osobně.
30.11.2020 10:52:56 #874
>> #873, korsičan, 30. 11. 2020 10:33:09
Korzi .......podľa mňa základná škola nie je hodnoverným merítkom úspechu človeka v živote, osobnosť sa síce formuje od malička, ale podstatné sa podľa mňa deje vo veku na strednej škole.
Taktiež je otázne, aké kritériá úspechu či neúspechu si predstavuješ, resp. nastavíš. Hádam nechceš tvrdiť, že osoby, ktoré boli na ZŠ podpriemerné sa majú v živote lepšie? Ja som tiež chodil na stretnutia zo ZŠ a nemohol by som potvrdiť Tvoju skúsenosť.
30.11.2020 12:02:48 #875
>> #874, orim, 30. 11. 2020 10:52:56
Hádam nechceš tvrdiť, že osoby, ktoré boli na ZŠ podpriemerné sa majú v živote lepšie?
Ano, v naší třídě je to tak. V reálném životě jsou ti průměrní a podprůměrní v drtivé většině se svým životem spokojení. Sami se sebou jsou spokojení !! To je měřítko, nic jiného. Premianti až na jeden případ ne. Ti svoje školní očekávání a předpoklady nenaplnili, ani profesně, ani osobně. A to jsou jejich vyjádření, ne moje. Rozhodně neporovnávám výši měsíčních platů, protože to je zavádějící. Výše platu není v tomto případě vůbec důležitá. K čemu ti je 200t měsíčně, když jsi ve 45 letech sám doma, bez partnera, bez dětí, ale zoufale by si je chtěl ??? K čemu ti je 60t měsíčně, když splácíš hypotéku a platíš alimenty na 2 děti, dvou bývalkám + máš doma další dítě a novou paní ?? Ve finále je pak třeba průměrných 30t za měsíc bez hypotéky a pouze s jednou paní + 2 kusy dětí více, než těch 60t popsaných výše.
Ja som tiež chodil na stretnutia zo ZŠ a nemohol by som potvrdiť Tvoju skúsenosť.
Nikde netvrdím, že tomu tak je všude.
30.11.2020 12:24:22 #876
>> #875, korsičan, 30. 11. 2020 12:02:48
Príjemná debata som rád, že to nevzdávaš. ( Korsi Ty si tiež adept na večerné pokecanie pri vínku po dobrej lyžovačke).
Uvádzaš, že v Tvojej triede je to tak a pripúšťaš, že ja mám inú skúsenosť. Toto je už filozofická debata o ľudskom šťastí. Je predsa prirodzené, že ak človek nemá v živote určité ambície, nemá sny, že chce niečo dokázať konštatuje, že je so svojím životom spokojný (čo iné má povedať).
Každý si šťastie predstavuje inak. Pokiaľ sa bavíme o rodine, tá je primárna, to je jasné. Nemôžeme dať však rovnítko: rodina = šťastie v spojitosti so vzdelaním.
30.11.2020 12:28:27 #877
>> #874, orim, 30. 11. 2020 10:52:56
podľa mňa základná škola nie je hodnoverným merítkom úspechu človeka v živote, osobnosť sa síce formuje od malička, ale podstatné sa podľa mňa deje vo veku na strednej škole.
Mýlíš se, Parametry osobnosti jsou dane při početí a tím jsou dané tvé možnosti. Pro naprosté zjednodušení v zájmu srozumitelnosti uvedu, že pro veškerý rozvoj a život jednotlivce je rozhodující jeho povaha, která jde rozvíjet jen minimálně. Samozřejmě okolní vlivy hrají určitou roli ale například přijímání kladných věci, jako třeba vzdělání, determinuje pouze povaha jednotlivců.
30.11.2020 13:11:38 #878
>> #876, orim, 30. 11. 2020 12:24:22
Co se večerní debaty týče, jsem pro každou špatnost …
30.11.2020 18:11:15 #879
>> #871, orim, 30. 11. 2020 09:36:55
Orime nikoho se přesvědčit nesnažíme, jen tak si tu tlacháme o tom že prostě jak jsme rozdílní tak sou rozdílné naše preference a nelze tedy striktně říct že toto je ještě dobře a toto už ne , prostě jak co a jak pro koho.....
30.11.2020 19:10:43 #880
>> #878, korsičan, 30. 11. 2020 13:11:38
Hmm…Staré časy se vracejí,,,,, Pokud dobře počítám a neberu-li faktor X v úvahu, je nás už sedm. To by snad mohlo stačit na pomoc zalezlým bojácných Mexičanů. To byl vtip. A hoši, zlato tam nehledejte
30.11.2020 20:22:50 #881
>> #877, Martin47, 30. 11. 2020 12:28:27
>> #879, MPS, 30. 11. 2020 18:11:15
Martine, to úplně nejzásadnější pro Tvůj pozdější život je to, kde a komu (případně v jaké době) se narodíš. Zbytek hraje roli naprosto marginální. Pokud se vylíhneš někde v brazilské favele, seš v podstatě ztracenej, pravděpodobnost, že někdy dojdeš vzdělání či dokonce života na našem standardu je nula prd. Naopak, když vykoukneš z mámina lůna v Beverly Hills se zlatou lžičkou v hubě…
MPS: líbí se mi, kam jsem debatu poslal, tohle už je fakt docela mimo lyže, sport i Covid Omluva Tomášovi. Hlavně ale souhlas a uznání, že to bereš s nadhledem. Nemyslím, že bys byl arogantní blb, jak ses jednou sám ocejchoval…Palec hore Jinak mít velkýho je na baby základ, to je bez debaty, zdravíme Karla
No, a teď zpátky k tématu: Právě zaznělo, že do konce nouzového stavu se u nás neotevřou areály. Za mě – překvapím – pičovina. Pokud můžu jít prskat na kamarády při fotbálku v hale, tak proč bych nemohl lyžovat??? Dotaz: mají naši provozovatelé nějakou asociaci/sdružení? Překvapuje mě, že kdykoliv je o tématu v TV, tak mluví jednotliví „vlekaři“. Čekal bych, že v téhle době bude před kamerama pečenej vařenej nějakej zástupce – jako mají cestovky, hotely, zubaři… Taky je divný, že říkají „My zasněžujeme a čekáme, co rozhodne vláda“. Co trochu iniciativy? „Dali jsme vládě návrhy opatření – polovina lidí na lanovce, odstupy ve frontách, omezená kapacita parkovišť, občerstvovny jen okýnka, pravidla pro instruktory…jednáme, řešíme“.
30.11.2020 20:26:12 #882
https://svet.sme.sk/…edzenia.html?…
Kto by to pred rokom tvrdil, tak by bol považovaný za konšpirátora
Off topic, ale do určitej miery k téme(že Harry?). Súdružka DDR ministerka obrany teraz dosť tliachala, tí moderní zväzáci sú fakt niekedy uletení:
„Vzhľadom na posilňovanie Ruska a modernizáciu jeho ozbrojených síl musíme my z pozície sily vyvolať s nimi rokovania o znížení (ich) zbrojného arzenálu. Toto bola vždy dobrá pozícia pre tvorbu nemeckej zahraničnej politiky a tak by to malo zostať aj do budúcna“.
Žeby sa trochu prekecla?
Šojgu(min.obrany RF) na to reagoval , že nech sa táto „rozmaznaná školáčka“(cit.) spýta svojej predchodkyne na poste ministerky obrany Ursuly von der Leyen ako sa tvárila keď jej on na podobné reči vtedy odpovedal „spýtajte sa svojho deda ako sa cítil, keď s nami chcel jednať z pozície sily“
30.11.2020 21:30:12 #883
30.11.2020 21:39:11 #884
>> #882, IIIvan, 30. 11. 2020 20:26:12
Leze to z nich jak z chlpatej deky…
„spýtajte sa svojho deda ako sa cítil, keď s nami chcel jednať z pozície sily“
Tomuto sa vravi diplomacia.:D
caute Harry
30.11.2020 21:59:37 #885
>> #883, MPS, 30. 11. 2020 21:30:12
>> #884, Harry, 30. 11. 2020 21:39:11
Keď už sme pri tých Rusoch a dobrej nálade, tak tu hodím jeden krátky poľský komiks:
- obrázok chlapa a psa na vodítku: „No chodź!“
- chlap vraví: " Chodź, wszystko bedzie dobrze!"
- obrázok rakety so psom vnútri a nápisom v azbuke: „Belka“
- raketa so psom letí vesmírom a pes si hovorí: „Ludzie to strasznie klamliwe kurwy…!“
30.11.2020 23:01:19 #886
>> #881, jonys, 30. 11. 2020 20:22:50
Hmm, možná se z tebe klube docela fajn sázkař na lyžařskou šachovou
partii u pivka. Časem však u každého vzejde typická otázka, proč zde
dělat …doplnit dle libosti,. V podstatě ta lehká provokace znamenala, jen
mě zajímalo , kolik se tady sejde srdcařů, nic víc. A za to děkuji. Ale
samozdřejmě každého volba je zda a kde se chce vykecat O tom žádná. Ještě jeden
do nového měsíce :
Kdesi v postcovidové době, v natěšeném zájezdovém lyžařském
autobusu: : "Karle, kolik jim dáme 15 ?? " Karel: "Dáš jim 15 m2 a oni se ti
sejdou u rohlíků a ztratíš veškerou autoritu...... …Já bych jím
dál dvacet
01.12.2020 06:38:03 #887
.>> #877, Martin47, 30. 11. 2020 12:28:27
*Mýlíš se, Parametry osobnosti jsou dane při početí a tím jsou dané tvé možnosti. *
Človek sa ako osobnosť nenarodí. Osobnosťou sa stáva v období, keď sa u neho začne vytvárať špecificky ľudská dynamika duševného života. Vtedy sa stáva človekom i psychicky. Osobnosť je charakterizovaná určitými názormi a vzťahmi, vlastnými morálnymi .potrebami, úrovňou aktivity a radom iných dôležitých vlastností a schopností, ktoré sa neutvárajú naraz, ale postupne. Utváranie osobnosti a jej zdokonaľovanie v priebehu života je dôsledok rôznych vplyvov, výchovy a sebavýchovy. Tento proces začína v detstve, zvlášť intenzívne prebieha v období dospievania a relatívne je ukončený v dospelom veku.
PS: Maťo, toto nie je môj výmysel, to sú výňatky z odbornej literatúry. Ospravedlňujem sa, že ešte plevelím vlákno, lebo začínalo naberať správny smer, odklon od Corony.
01.12.2020 07:38:09 #888
>> #886, Thomas, 30. 11. 2020 23:01:19
Karle, kolik jim dáme 15 ?? " Karel: "Dáš jim 15 m2 a oni se ti sejdou u rohlíků a ztratíš veškerou autoritu...... …Já bych jím dál dvacet
Tome a vieš prečo to chce Karel zväčšiť na 20? Lebo to je ten kamoš od MPS čo má veľkého a pri 15 m2 by mal málo miesta!
01.12.2020 07:39:26 #889
>> #887, orim, 01. 12. 2020 06:38:03
Ano. Jenže to co budeš přijímat a jak tě to bude formovat je dané tvou povahou. Kdyby to bylo tak jednoduché jak píšeš, všechny děti v jedné třídě by měly vzdělání na stejné úrovni. Jenže každý má jiné limity, zájmy, paměť, předpoklady atd. a to rozhodne, jak kdo se školní docházkou naloží. Výstupem zcela stejného ovlivnění školním prostředím je pak třída, kde má každý na konci devítky naprosto jinou úroveň vzdělání. Ani dva jedinci ji nemají stejnou, přestože prošli stejným procesem.
01.12.2020 07:48:46 #890
>> #887, orim, 01. 12. 2020 06:38:03
Na danú tému je množstvo rôznych odborných názorov. V podstate dva základné vplyvy genetika versus „výchova“(v širšom zmysle vplyv prostredia) a ich mix(a rôzni autori, rôzne pomery vplyvu).
Ja za seba sa neodvažujem jednoznačne určiť koľko % má aký vplyv, ono to bude trochu zložitejšie. A celkovo psychika nie je zrovna etalón exaktnosti(nezmeriaš presne nejaké stupne u jednotlivých atribútov, ktoré tvoria povahu človeka – na orozdiel od výšky človeka, obvodu končatín apod.).
Historicky som dospel u seba k poznaniu, že od určitej úrovne znalostí sa mi neoplatí moc vŕtať v psychológii, lebo to potom človeka moc pohltí a núti k prílišnému mudrovaniu nad sebou samým a skončí pri nezmysloch o zmysle života
Ale dobré je poznať do praxe napríklad manipulatívne techniky – či už ako potenciálna obeť alebo ich využiť nepatrne vo svoj prospech Ale niekto to nemusí skúmať v literatúre, niekto sa s tým narodí alebo sa to empiricky v priebehu vývoja naučí sám(aj nevedomky). Otázne je kam patria takí bežní zmrdi politici…
01.12.2020 08:15:33 #891
>> #881, jonys, 30. 11. 2020 20:22:50
Hele Jonysu to už je ale míchání hrušek a jablek.......páč to co popsal Marťas nemůžeš vztahovat na globální měřítko a dobu ,ale na danou lokalitu onoho jedince a danou dobu a tam je to jasný. Tzn nadprůměrně nadaný jedinec z Indického slamu asi nedosáhne úspěchu v LA ale ve své lokalitě pravděpodobně ano.
01.12.2020 08:19:47 #892
>> #884, Harry, 30. 11. 2020 21:39:11
Tak když se koukneš na Šojgu tak tě musí bejt jasný že k němu diplomacie typu krutihad moc nepasuje.....:-D
01.12.2020 08:56:41 #893
>> #890, IIIvan, 01. 12. 2020 07:48:46
Psychologie není jen abstrakce, mnohé jevy je dnes možné měřit. Ve vývojové psychologii je například exaktně prokázané, že jsou nastavené určité chemické procesy ovlivňující mozek a jeho další fungování v do budoucna. Problém je, že zmíněné chemické procesy mají časem dané limity a jsou podmíněné vnějším prostředím. Probíhají do zhruba pěti let v etapách a jsou nenahraditelné. S tím souvisí tzv. Attachment, který stimuluje jejich spouštění. Pokud má jednotlivec Attachment v této době narušen, má v životě velkou smůlu on nebo jeho okolí (záleží na úhlu pohledu) To ale nic nemění na tom, že dispozice jsou dané již při početí a s tím se skoro nic dělat.
01.12.2020 08:59:16 #894
>> #891, MPS, 01. 12. 2020 08:15:33
On má Jonys od určité doby nutkavou potřebu mně oponovat a to někdy vede k zvláštním vyjádřením
01.12.2020 09:00:19 #895
>> #889, Martin47, 01. 12. 2020 07:39:26
Prosím, definuj tebou používaný termín „povaha“.
Tak, jak vyzněl tenhle Tvůj post, totiž do značné míry redukuješ celou
osobnost pouze na vzdělání.
Řekl bych, že je to spíš tak, že na konci vzdělávacího procesu mohou
mít ideálně všichni stejné faktické znalosti i povědomí o postupech a
principech, ale každý má přesto naprosto jinou schopnost, potřebu a
představu o jejich použití a využití. Naštěstí.
01.12.2020 09:21:34 #896
>> #895, ˘Ö˘Krab, 01. 12. 2020 09:00:19
To jsem přesně čekal a co teď s tím. To je hrozně složitý soubor a když se do toho pustím, jsme v nekonečné debatě. V písemné diskuzi je to navíc vpravdě sisyfovský úkol, protože není možnost reagovat bezprostředně. Ale zkusím to, bez záruky, že se mi povede popsat srozumitelně co myslím. Povaha je něco v tvé osobnosti, co poměrně pevně determinuje tvé schopnosti a možnosti v oblastech sociálních, vzdělávacích, pracovních…, Tvůj celkový vývoj, způsob, jak komunikuješ s okolím, jak přijímáš a zpracováváš informace… To všechno zásadním způsobem ovlivňuje tvou životní pouť. Dám ti příklad. Vezmeš několik dětí, každé od jiných rodičů, a začneš je vychovávat úplně stejným způsobem mimo jejich rodinu. Výsledek budou naprosto odlišné osobnosti, vyznávající odlišné hodnoty. Když to vyženu do krajních mezí, výsledkem úplně stejné výchovy bude jeden kriminálník a jedinec s příkladným chováním. Výchovu je totiž schopen absorbovat jen člověk, jehož povaha je na to nastavena.
Edit. 9:38 Ještě je důležité si říct, že se bavíme o lidech BEZ poruch osobností a dalších psychických anomálií.
01.12.2020 10:10:10 #897
Nebojte,uz je dobre,uz som tu.MuDRlanti dorazili.
>> #893, Martin47, 01. 12. 2020 08:56:41
Ve vývojové psychologii je například exaktně prokázané, že jsou nastavené určité chemické procesy ovlivňující mozek a jeho další fungování v do budoucna. Problém je, že zmíněné chemické procesy mají časem dané limity a jsou podmíněné vnějším prostředím.
Dolezita veta.
Mal som par debat s mojou pani o tychto veciach,mam problem jej vysvetlit ako moc determinuje to posrane DNA cloveka.
To sposobuje pomerne velky „hendikep“ ktory nemusi spravit ani cielena snaha nielen okolia,ale ani jedinca.
>> #890, IIIvan, 01. 12. 2020 07:48:46
Dobre sa to cita.
caute Harry
P.S. Nemam moc casu,ale ak potrebujete cokolvek vyriesit,som tu.Teraz odbehnem opravit cidlo na klukovke na mojom druhom aute ale budem sa ponahlat. :DD
01.12.2020 10:18:03 #898
Přečtení usnesení vlády z 30.11.2020 o zákazu puštění vleků a lanovek způsobilo v naší lyžařské rodině plné lyžařských učitelů a dvou dětských závodníků velký rozruch. Na lyžích se pohybuji přes 60let, víc jak 40let se pohybuji v lyžařské výuce a cestovním ruchu zaměřeném na lyže, takže si myslím že něco o této problematice vím.
Tak v uzavřených prostorách ve fitnes, krytých halách na tenis, volejbal, badminton musí být roušky, aby lidi sportovali raději venku. OK, to ještě chápu. To byla slova pana Blatného. Tak jdeme sportovat ven na hory – co jiného v zimě, že. Nesmímějí ale pustit vleky a lanovky. Co nastane ? Totéž co na jaře . Narvaná lyžařská střediska lidmi, kteří jdou sportovat ven. Nebude tam žádná organizace na parkovištích, nebudou otevřené WC. A nebo to bude tak, jak každý rok před vánoci? Fanatických lyžařů nikdy nebylo tolik, aby se pro ně vyplatilo před vánoci pustit všechny vleky a všechny sjezdovky. Tak jaké davy!
Dá se předpokládat , že nastane: Trasa např. z Míseček na Zlaté
návrší bude zaflákaná zástupy pochodujucích rodin s dětmi a sáňkami,
do toho se budou snažit propracovat na pásech a běžkách další lidé. Bude
narváno na 5metrů široké cestě po celé délce. Pravda, trochu se to
rozvolní na křižovatce, kde část půjde na Medvědín a část na Zlaťák.
Ve Špindlu, Peci, Klínovci, Lipně, Deštném a dalších a dalších budou na
dojezdech sjezdovek děti sáňkovat, rodiče podupávat, budou hygienicky
očůrávat okolní prostory ( vše musí být u vleků zavřeno, i WC),
popíjet horké nápoje z termosek a vybalovat svačiny. Na odpočinek
použijí vše, co bude v okolí volné. A tak jich na každém dojezdu bude
určitě víc než by bylo lidí ve frontě na vlek.
Pokud náhodou již někde protáhnou běžecké tratě, hurá na ně, ale co
to? Jdou tam další davy s dětmi, psy….. ale bez lyží. Nová stopa
rozšlapaná, davy lidí – půlka nadšená z čersvého sněhu – to jsou
ti pěší, a běžkaři vytočení zkaženou stopou. Zbytečná práce, takže
nakonec přestanou protahovat. Ono těch lidí nebude vlastně víc než
v jiných letech, jen nebudou mít prostor.
Zkušenosti z minulých let: Čím více je otevřených středisek před vánoci, tím méně je lidí ve frontě. Lyžařští nadšenci se těší na lyžování před vánoci, neboť většina lidí šílí nad přípravou vánoc a určitě nejede na lyže a jsou poloprázdné sjezdovky. Davy přijedou až 25.12. Kromě pár fanatiků tento čas využívají k tréninkům hlavně závodníci od těch nejmenších až po dospělé. Každý oddíl má domovský kopec a počet závodníků určitě neudělá dole u vleku frontu ani 50ti lidí. A i kdyby ano, tak je to jen ráno před spuštěním vleků, pak se to rozptýlí a to se dá ošetřit. Sedačkou se většinou jede 8–10minut, dolů je potřeba cca stejně dlouhá doba, než člověk pozapíná lyžáky, nasadí brýle, pokecá, závodníci dostávají info od trenéra a postupně odjíždějí podle pokynů trenéra. Na vlecích moc lidí též není, lepší je sedět na sedače, takže fronty nulové, dva, tři lidi a jde se. Lyžařské školy využívají čas na sněhu bez lidí k prolongacím, doškolováním a zlepšování techniky i výuky u lyžařských učitelů. Ani oni nezaplní kapacitu 50ti lidí u nástupu. Většinou postávají na kopci a postupně sledují jednoho lyžaře a hodnotí. Dolů se dostanou nejdříve po 20ti minutách a ve skupině jich je do 10ti.
Co z toho vyplývá? Tím, že nepovolíte pustit vleky, ale je povoleno ubytování na horách způsobíte velkou kumulaci lidí na úzkých protažených cestách a na dojezdech sjezdovek, neboť jiná možnost nebude. To množství, které by pohltili okolní sjezdovky bude dole v údolí. A lyžařští fanatici? Ti vyrazí na pásy mimo davy, někteří budou šlapat a jezdit po sjezdovkách a půjde-li to, pojedou do zahraničí. Závěr? Nic se nevyřeší, spíše zhorší a pokud otevřou Rakušáci, takový přesun na lyže ještě Česko nezažilo ( i s příplatkem na testy). V Rakousku se na nástupech roušky používali než zavřeli bez problémů, rozestupy byly také bez problémů. Ono hlavně při délce lyží cca 150–180cm se ta vzdálenost udržuje jaksi sama. Stačí pouze tvořit dvojice, trojice, čtveřice podle sedaček. Nic složitého na tom není.
Trváte-li pane Blatný a vládo na uzavření lyžařských středisek, tak byste museli nechat uzavřená všechna venkovní sportoviště. Má to stejnou ¨logiku¨.
01.12.2020 10:21:40 #899
>> #897, Harry, 01. 12. 2020 10:10:10
U někoho hendikep, u jiného velká výhoda. Každý to má nějak rozdané a moc se s tím nedá dělat.
01.12.2020 10:57:56 #900
>> #896, Martin47, 01. 12. 2020 09:21:34
Aha, tuším, odkud vítr. Zásadní (a lidskovědními obory nepochopený a jejich metodami a soustavami nepochopitelný) význam pro formování Tebou nastíněné „povahy“ mají úplně prvotní fáze tvorby sociálních interakcí (zpravidla v podobě vazby matka ↔ dítě), které jsou spíš etologické-biologické, nonverbální ve smyslu obsahovém, většinou oboustranně nevědomé.
Pokud obdržíš jedince narušeného už v této úvodní fázi (nebo
kterékoliv následující pre-adultní, z jakéhokoliv důvodu a zcela
nejrůznějšími způsoby), tak máš v naprosté většině případů
opravdu smůlu a determinismus tam bude značný.
Ale nejde vůbec o nějakou imaginární „povahu“, jde v počáteční
fázi o vtištění/imprinting, poté o prvotní fáze výchovy a rozvoj
způsobů komunikace, kultivaci podmíněných reflexů, později opakování a
reakci na verbální i neverbální informační vzorce z okolí. To vše se
děje ještě před vlastním rozvojem řeči, jakožto primárního lidského
komunikačního kanálu (a všimni si, jak dobře zpravidla koreluje
‚zanedbání‘ s nedostatečným vývojem řeči a slovní zásoby).
Pokud bys ale zkoumal zdravě narozené děti (bez drogové zátěže,
fetálního alkoholového syndromu atp.), které byly ihned po porodu předány
k výchově jiným rodičům, zjistil bys, že do nového prostředí byly
schopny zapadnout a kopírují jeho hodnoty a limity (pokud nějaký problém
nevyvolali noví rodiče nebo okolí, např. kvůli rasové odlišnosti). Mj.
také existují úžasné studie na jednovaječných dvojčatech zaměřené na
toto téma, ale třeba také o deprivaci dětí z kojeneckých ústavů .
Podstatná je doba mezi porodem (a spíš i početím) a předáním do nové
rodiny, to, co a jak se v ní událo. Pokud dostaneš na výchovu dítě
z rozvrácené rodiny nebo citově či hodnotově závadného prostředí, tak
máš prostě smůlu proto, že dítě bude s velkou pravděpodobností už
z prenatálního vývoje postižené třeba permanentním vystavením vysoké
míře stresových agens, v postnatální fázi to pravděpodobně nebude
lepší a účinek se kumuluje. (EDIT: Dtto popisuješ v postu #893. Ale není
to rozhodně tak, že by bylo předurčení nastaveno samotným početím.)
Do jaké míry se proti tomuto zpočátku biologickému a poté
výchovně-osobnostnímu deficitu dá (tedy nedá) něco podniknout, víš
nejlépe sám.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.