25.02.2011 09:04:02 #1
Kronplatz, lyžařsky zcela využitá hora na severním úpatí Dolomit, se
v posledních letech stal pro své široké a parádně udržované sjezdovky
živou legendou. Aktuálně nabízí své „standardní“ podmínky –
bezchybně vysněžené tratě s tvrdým podkladem a povrchem ze suchého
sypkého, na slunečných svazích i měknoucího sněhu. Exponovaná místa
jsou v noci dosněžována technickým „prašanem“.
Odkaz na článek
14.12.2011 12:25:49 #2
Bydlel jsem několikrát v Niederrasenu, tedy na úplně spodním kraji Antholzertalu, a logicky jezdil do Olangu na první lanovku.
Myslíš, že by teď ev. mělo smysl dojíždět místo toho do Riedu? Vzdáleností celkem není rozdíl, možná o něco lepší příjezd po hlavní (i když po osmé je ráno v O. ještě klid, kdežto na hlavní provoz), ale nebude tam na první lano čekat osazenstvo prvního plného vlaku a situace ještě horší než bývala v O.? A taky ti z O. budou nahoře dřív, mají kratší a rychlejší výjezd.
Ale asi to z první předsezonní návštěvy nelze odhadnout.
14.12.2011 13:23:15 #3
>> #2, ivan, 14. 12. 2011 12:25:49
Čistě z hlediska pohodlí výjezdu bych volil Perchu (Ried) – nová prostorná 10místná kabinka je sice dlouhá (6 km oproti 4 km z Olangu), ale zase jezdí rychlostí 6 m/s (stará, stísněnější z Olangu 5 m/s). Ried jezdí oficiálně od 8.25 hod., Olang od 8.30 hod. a v praxi lze často vyjet už okolo čtvrt na devět (alespoň dle zkušeností z Reischachu) – viz provozní doba lanovek na Kronplatzu.
Vlakem bude kromě neděle podle mě přijíždět minimum lidí.
Není tam ale žádné parkoviště – jen pár aut se vejde u vstupu na přemostění přes trať (nutno přejít a sjet výtahem dolů na nástupiště).
14.12.2011 15:05:16 #4
>> #3, Radek Holub – SNOW, 14. 12. 2011 13:23:15
Díky. Ale jestliže není v Percha u vlaku/LD parkoviště, je to pro automobilistu pasé.
Pokud budeš mít pravdu a vlakem bude jezdit málo lidí, není celá ta slavná investice – propagačně určitě efektní a bezpochyby díky její „ekologičnosti“ bohatě subvencovaná – poněkud luxus?
Ale to se ukáže. Jako dopravní řešení je to zajímavé a na šumavském Špičáku mají o čem přemýšlet…
14.12.2011 20:48:28 #5
>> #4, ivan, 14. 12. 2011 15:05:16
Podle mě bylo původním motivem celého projektu Ried hlavně rozšíření sjezdovek, ale bez ekologického prvku (železnice) by byl těžko průchodný – i takto bylo dost místních proti.
Jako nástupní místo je to opravdu luxus, který ocení hlavně ti, kdo to mají blízko na vlak. V plánu je připojit na vlak i nedaleká střediska v Hochpustertalu a Eisacktalu, takže pokud bude dostatek ubytovacích možností v pěší vzdálenosti nádraží, bude to opravdu pěkná alternativa mnohdy hektického nástupu z parkovišť.
15.12.2011 19:07:19 #6
IMHO tohle „zelené“ řešení potenciál má. Týrat ráno vymrzlé auto, hlavně ropáka, párminutovou pojížďkou k lanovce, a odpoledne totéž zpátky, je dost drasťák, jak vůči tomu autu, tak vůči životnímu prostředí. A uvážím-li většinového návštěvníka, který má poměrně měkké boty a pár lehkých rekreačních lyží, proč by se neměl přiblížit vlakem? Když navíc jede zhruba na desátou hodinu.
Kdo zažil cestu třeba z Klatov na Špičák vlakem s pohodou bez škrabání zamrzlých oken, starání se o stav silnice a zaparkování, ví svoje.
Problém bude v té pěší vzdálenosti nádraží, jak píšeš. I s báglem a dvěma páry lyží bych takovou cestu dal, ale s ubytováním nejvýš do 500 metrů od nádraží. Je mladší, zdravější a tak neověšený lyžař ochotný šlapat dál?
Otoh, stejně jako umí Plzeňáci vlézt do vlaku na ten Špičák, mohou tak jezdit i lidé z Brixenu či odkud ten vlak jede. Není to spíš věc zvyku? Tím spíš, když se šikovně spojí jízdné se skipasem a přidá zelená mediální masáž.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.