Lyžáky - bootfitting - rady, tipy, triky (strana: 11)
22.07.2022 13:06:42 #301
>> #297, Miši, 21. 07. 2022 22:06:40
Pro lidi s nějakou extrémní nohou by to mohla být výhra. No hlavně je to výhra pro ti hobíci, kteří rádi navštěvují obchody kvůli reklamaci . S těmahle botama se fakt nudit nebudete a doporučuju alespon dvoje, když ty první budou na reklamaci(30dní), tak atˇ máte v čem jezdit. . Né teď vážně, mimo to praskání skeletu jsem byl s nima celkem spokojenej. To mi přijde jako zásadní vada a nikomu bych už Fischer vacuum nedoporučil. Docela by mě zajímalo, jestli se najde někdo komu nepraskly?
22.07.2022 13:37:13 #302
>> #299, PetrAT, 21. 07. 2022 22:39:44
Děkuji za odpověď.
V případě technologií pro bootfitting mám za to, že u čehokoliv, co se ovládá tlačítkem „od stolu“ a nevyžaduje větší zapojení vlastní hlavy a rukou, bude minimální pravděpodobnost, že se na první dobrou dosáhne stoprocentního výsledku. Myslím, že to tak funguje jenom v propagačních videích výrobců .
Ale samozřejmě to bude záležet od požadavků a očekávání konkrétního zákazníka.
Lokální nahříváky od Fischeru mám, stejně jako hromadu různých dalších přípravků, takže doladění není problém. Teď jde o to, jestli Vacuum proces opravdu tak výrazně a trvale změní pocit z boty. Jestli většina zákazníků při porovnání před a po vnímá velký rozdíl např. v usazení paty, obepnutí kotníku apod. Nebo jestli je to spíš wow efekt a marketingový nástroj.
Pokud bych chtěl začít Vacuum tvarování nabízet, začal bych tak, že si seženu hromadu použitých Fischerů, x-krát si to vyzkouším na sobě, x-krát na známých a pak teprve budu řešit zákazníky. Zatím tak sonduju, jaký ve společnosti panuje názor a jestli má smysl do „tréninku“ investovat čas a úsilí.
Fischery se prodávat nechystám (ani nevím, jestli bych je dostal), takže je možné, že riziko a čas spojený s Vacuum procesem se bez samotného příjmu z prodeje jednoduše nevyplatí. Ale říkám, zatím tak ze zajímavosti zjišťuju, jaké mají lidi z procesu pocity a uvidím, co vymyslím.
>> #300, Mára Bednářů, 22. 07. 2022 09:13:42
To je právě to co úplně nepotřebuješ – představa, že se zákazníka zeptám, jak je spokojený po Vacuum procesu a on mně odpoví něco ve stylu „joo, super, celé jsem si to doma musel dodělat, ale dobrý“ .. A protože je v této oblasti celá řada revolučních procesů a technologií, které jsou pouze marketingovým tahákem a jsou zaměřené víc na wow efekt, než na reálný přínos, tak právě sonduju, jak si z tohoto pohledu stojí Vacuum.
Ale je pravdou, že snadno upravitelný Vacuum plast se občas hodí i mně, v některých specifických případech.
22.07.2022 14:55:23 #303
>> #302, Miši, 22. 07. 2022 13:37:13
Výhoda Vacuum fit je v tom, že skelet nevytahuješ směrem ven, ale že ho
tlačíš „směrem dovnitř“
A to Ti umožní vyřešit i oblast kotníku a paty
Dokonce tvaruješ i komín
Takže tím vyřešíš canting
Pokud správně olepíš nohu , tak skutečně bota sedí velice přesně
Ale objektivně musím přiznat , že jsem nikdy neměl frézovaný plug a že
srovnávám jen s komerčními Dobermany
.
Je ale otázka, co z té současné nabídky vakuovek bude pro Tvé zákazníky
zajímavé
https://www.fischersports.com/…/boots/piste
Podle všeho vyřadili plugy pro hobbíky a třeba pro mě to ztrácí smysl
.
EDIT
Tak teď čtu u té řady Race, že jsou „vakuově“ tvarovatelné při
teplotě 120°C
Což by znamenalo, že se něco změnilo. Resp. jde o jiný materiál než
byl dříve
22.07.2022 15:20:38 #304
>> #301, johnycek, 22. 07. 2022 13:06:42
Mně ani jedny nepraskly. Od Langošu jsem se naučil zapínat boty od špičky a jedu přezky 1,2,4,3 a to z důvodu, že jsem s mýma nohama eliminoval riziko zkřížení plastů do sebe v místě nad nártem, kterým trpěli jak Lange RS, tak i dřívější vákuovky. Pokud k tomu došlo, tak to šlo poznat po sundání bot, že se tam v plastu vytvořila ,,vlna,, Výrobně tohle časem změnili a je tam jiné překrytí. V sekci ,,piste,, nabízí aktuálně 14× vákuovka a 2× běžný plast ve flexi 85 a 90.
22.07.2022 15:34:18 #305
>> #303, PetrAT, 22. 07. 2022 14:55:23
Mam otevřený katalogy pro sezóny 21/22 + 22/23 v PDF a tam vákuovky u pódiovek nevidím. Teď babo raď co je a není pravda
22.07.2022 15:46:18 #306
>> #302, Miši, 22. 07. 2022 13:37:13
U náročnějších zákazníků nevěřím, že se dají vákuovky vytahnout na první dobrou v obchodě. Zkušenosti na svahu se nic nevyrovná Kdo by možná mohl být spokojený, tak ty co předtím trpěli v jiných botech.
22.07.2022 19:37:13 #307
Já musím dát " za pravdu " Johnikovi. V uvozovkách protože to není z mojí zkušenosti, ale blízkých tří lidí ( jeden tehdy zavodak evropský pohár a dva bývalí dnes série Masters kterým ty Vacuum nevydrzely ani sezonu a vrátili se pokorně k Nordicum a řekli už nikdy více. Ale je tam rezerva, někomu se taky sere auto a druhýmu ten samej model slouží bez sabotazi
22.07.2022 20:35:19 #308
>> #307, Jendajede, 22. 07. 2022 19:37:13
Pamatuji dobu kdy měl Atomic problém s praskáním desek na lyžích. Třeba se i najdou tací, kteří se od té doby zapřísáhli a nikdy se nepostaví na lyže Atomic…
23.07.2022 02:33:35 #309
>> #307, Jendajede, 22. 07. 2022 19:37:13
Těžko soudit, ale mám podobné indicie, že vacuum RC4 na životnost plastů nebyla zrovna dobrá volba, osobní zkušenost, ale nemám, jezdím aktuálně Lange RS 130 a myslím že bez Toma (Miši) a jeho tuningu by bylo utrpení, ale záleží na tvaru nohy atd… Každému vyhovuje něco jiné, někdo chválí boty Atomic, Salomon, Tecnica atd… ale dle mého názoru, pokud má člověk širší nohu a úzký kotník, je návštěva bootfittera téměř nevyhnutelná.
23.07.2022 08:04:07 #310
>> #303, PetrAT, 22. 07. 2022 14:55:23
Koukám na tu nabídku pro sezónu 22/23 a opravdu tam nevidím klasickou komerční řadu RC4. To mně přijde jako velká škoda – bez ohledu na materiály, praskání atd. Přitom lyže řady RC4 v komerčních modelech normálně pokračují. Myslím, že by v nabídce měly být boty, co vypadají jako závodní modely, ale v trochu polidštěné formě (i když by třeba byly pocitově hodně podobné jako řada Curv GT). To se bude vždycky dobře prodávat.
Cpát se do úzkých RD-ček s koženou šněrovací botičkou se lidem, co touží po „barvách ze Světového poháru“, asi moc chtít nebude .
Jinak řadu RC4 RD jsem občas řešil – a pokud se na nadcházející sezónu nic dramaticky nezměnilo, tak si nedokážu představit, že zrovna tento materiál při Vakuování (byť při 120°C) cokoliv udělá ..tam s tím podle mě nikdo nepočítá.
23.07.2022 08:54:54 #311
>> #310, Miši, 23. 07. 2022 08:04:07
Pár lidí toužících po modré Lange barvě vídám u nás na svahu a říkám si, že jim to za to stojí se ,,nejspíš,, trápit v těch botech a nebo jsem nepochopil, proč je potřeba u hobby lyžování každou jízdu rozepínat a zapínat boty. Jako barva je to pěkná o tom žádná
23.07.2022 09:11:49 #312
>> #309, PavelC, 23. 07. 2022 02:33:35
dle mého názoru, pokud má člověk širší nohu a úzký kotník, je návštěva bootfittera téměř nevyhnutelná.
Hoj Pavle, úzkou nohu v místě achilovky u mě pořešila ZipFit botička a širší chodidlo + vybočenou navikulární kost pořešily vákuovky (vše jednoduše v domácím prostředí). S běžným plastem a běžnou botičkou je asi návštěva nevyhnutelné jak píšeš, ale třeba se někdo velice šikovný najde a doma si poradí. Já sám jsem si nakonec musel půjčit na Lange RS vytahovačku hl. na tu navikulární kost s rozšířením o cca 1 cm.
23.07.2022 09:18:35 #313
Jen taková technická vsuvka k těm vacu plastům. Andy Drengubáková je podle fotek jezdí od 2015 a v sezóně 21 přešla na nový model.
23.07.2022 11:10:47 #314
Časti lyžníkov by pomohol aj „footfitting“, nielen bootfitting
Tj. to ako vlastne majú stáť na lyžiach, chodiť atď., ako spolupracujú svaly/väzy(…) celého tela a systémy rovnováhy. Viaceré chodidlá by odrazu mali „iný tvar“, lebo by nedochádzalo ku rôznym kompenzačným „kroucením“(chodidlo je tvorené X malými kosťami a väzmi)…
23.07.2022 20:20:52 #315
>> #304, Mára Bednářů, 22. 07. 2022 15:20:38
tvl Máro zapínáním to určitě není. Ta bota je prostě šmejd. A praská to při jízdě nikolivěk tím v jakém pořadí se zapínaj přezky. Mně to popraskalo i uvnitř v komínu ne jen v tom ohybu, i když v tom ohybu jsem si toho vždycky nejdřív všimnul. Jinak píšu si tebe jako 1. ho komu nepraskly.
23.07.2022 22:43:04 #316
>> #315, johnycek, 23. 07. 2022 20:20:52
Tak to bude Fischer pracovat s jinou statistikou když aktuálně nabízí v oddělení piste 14× VAC a 2× běžný plast. U nás ty komerční nikomu nepraskly = 3 lidi a 4 páry bot.
24.07.2022 19:06:29 #317
>> #307, Jendajede, 22. 07. 2022 19:37:13
Ty křiklavě žluté byla chyba nabízet závodníkům byť na republikové
úrovni ve verzi „Vacuum“
Ty boty praskaly i starším žačkám . Takže všichni je rychle opustili
24.07.2022 19:09:52 #318
>> #315,
johnycek, 23. 07. 2022 20:20:52
>> #304,
Mára Bednářů, 22. 07. 2022 15:20:38
Skutečně postup zapínání přezek na to nejspíš neměl žádný vliv
Mě dvoje boty praskly v ohybu
Praskla jedna a za pár hodin i druhá
Zkrátka časovaná únava v ohybu .
Vždy se jednalo o ty žluté boty
24.07.2022 19:16:52 #319
>> #310, Miši, 23. 07. 2022 08:04:07
No to je na otázku asi rovnou do fabriky
Jestli se dá ten plast 120°C stlačit na mašině
Je fakt, že ta mašina umí tlačit fest. To jsem si opakovaně vyzkoušel
25.07.2022 09:44:38 #320
>> #317, PetrAT, 24. 07. 2022 19:06:29
U těch RDéčkových vákuovek se jim buď nepodařilo vyřešit ten plast a nebo změnili složení se zvýšenou teplotou 120°C a jak píšeš tohle je na dotaz do Fischeru. V mém okolí máme všichni černý.
26.07.2022 07:26:10 #321
>> #319, PetrAT, 24. 07. 2022 19:16:52
Fabriky toho nakecají …myslím, že budu muset sehnat jedny RDčkové Fischery a jedny Vacuovky a pořádně to vyzkoušet… Co jsem dělal na RDčkových Fischerech, tak materiálově je to něco úplně jiného, než Vacuum plast. Je celkem obtížné je při úpravách pořádně prohřát i při teplotě násobně větší, než 120°C. Proto se mně nechce věřit, že by byla oficiální možnost je na Vacuum stanici jakkoliv tvarovat.
26.07.2022 07:42:17 #322
Jinak jsem narazil na zajímavou novinku, co se váže k oblíbenému tématu posledních týdnů – Van Deeru.
Novou posilou Van Deer Red Bull týmu je prý Hubert Immler. To je člověk, který – mimo jiné – v minulosti v Atomicu navrhl boty modelového označení RT (to jsou ty, které jsem sem vkládal na fotce nějakou stránku zpět – ty, co se v nabídce Atomicu drží pomalu 20 let). Taky ten, co po odchodu k Headu navrhl legendární Raptory. A úspěch svého času slavil i s Tecnicou a modelem Diablo.
Logicky se tak objevily spekulace, že by Van Deer mohl také začít vyvíjet své vlastní boty. Tak uvidíme, co budoucnost přinese. Ale je příjemné, že se stojaté vody v botařině začaly pěkně čeřit .
27.07.2022 18:18:12 #323
>> #321, Miši, 26. 07. 2022 07:26:10
myslím, že budu muset sehnat jedny RDčkové Fischery a jedny Vacuovky a pořádně to vyzkoušet
Super nápad Tome, budu čekat na referenci
28.07.2022 14:07:09 #324
>> #322,
Miši, 26. 07. 2022 07:42:17
>> #323,
Mára Bednářů, 27. 07. 2022 18:18:12
Předpokládám, že ty popraskané ani importér nemusel vracet do fabriky
Byly toho asi mraky
Samozřejmě ten plast je „bláto“
Nějaká chůze po parkovišti, to člověk musel našlapovat opatrně, nedej
bože blbě zašlápnout vázání … prostě musel jsi kolem nich chodit po
špičkách jako kolem ženušky když jdeš pro pívo do lednice
28.07.2022 15:19:32 #325
>> #324, PetrAT, 28. 07. 2022 14:07:09
Mam starší model a novější jiný, který má už po celé ploše přišroubované desky z jiného materiálu. Takhle vypadají po 2 sezónách viz foto. Je pravda, že se většinou přezouvám pod vlekem, ale tohle jsem se už naučil od Lange, páč ty desky trpí u všech výrobců. Co se týče zapínání do vázka, tak jasně ten vaku plast je náchylnější.
28.07.2022 15:26:19 #326
>> #325, Mára Bednářů, 28. 07. 2022 15:19:32
Tá pätka vyzerá ako nová Koľko je to dní na svahu?
28.07.2022 16:25:59 #327
>> #326, IIIvan, 28. 07. 2022 15:26:19
Cca +50. Ty původní modely mam mnohem víc dorasovaný a tam sedí Petrova slova ,,nedej bože blbě zašlápnout vázání … prostě musel jsi kolem nich chodit po špičkách jako kolem ženušky když jdeš pro pívo do lednice,, Tyhle si víc hýčkám a na tohle si dávám pozor.
06.11.2022 09:21:05 #328
V této diskuzi se toho hodně napsalo o nových botách od Kästle. Čekal jsem, jestli se mně k nim podaří nějak dostat, ať si můžu udělat obrázek. Ale kromě toho, že jsem je v létě jednou zahlédl z dálky na závodnici z Kästle týmu, nedostal jsem se s nimi bohužel do kontaktu.
Jakmile se tak objevila příležitost, objednal jsem alespoň dva stěžejní modely z nabídky – závodní K150R a civilní K130P a pokusím se sesmolit nějaké první dojmy.
První věc – vypadají parádně. Zejména závodní model od pohledu opravdu zaujme a barva na sněhu vypadá skvěle.
Co už nevypadá tak skvěle, je cena. Kästle jsou široko daleko jedny z nejdražších masově vyráběných bot, a proto mě hned na úvod zklamalo pár detailů, na kterých je potřeba zapracovat (hlavně u závodní verze). Namátkou třeba dva šrouby u R-kové verze, které v zadní části spojují spodní díl skeletu s komínem boty, trčí několik milimetrů dovnitř do boty a pokud nedojde k jejich zkrácení, během dvou tří obutí boty zničí patu botičky. Stejně tak protikusy, které v oblasti holeně drží „hřebínky“ od přezek, jsou z vnitřní strany nedostatečné zapuštěné do plastu a pokud se nezabrousí a pořádně nedotáhnou, opět vám během prvních zkoušení vydřou stopy do plastu před holení.
Jsou to detaily, ale u podobně drahých bot zamrzí. Každopádně to není nic obtížné řešitelného a problém se dá rychle odstranit.
Dále zaujmou vnitřní botičky. Kästle prohlašují, že jejich vnitřní botičky jsou vůbec nejlepší a nejpropracovanější na trhu. U závodní R verze bych si to dovolil zpochybnit, ta není špatná, ale žádná revoluce se tam určitě nekoná. U civilní P verze botička působí velmi lehce, pomalu jako ze skialpové boty. Botička je teplem dobře přizpůsobitelná, pohodlná a zajímavým detailem je možnost připevnit na botičku, pomocí suchého zipu, pěnové vycpávky, které vymezí prostor kolem kotníku a paty. To je zajímavé řešení, které chválím. Opět nevím, jestli jsou široko daleko nejlepší, ale zajímavé jsou, to jo .
Když se zaměříme na tvar boty, určitě se nejedná o nejtěsnější boty na trhu. Závodní R verze má sice dle katalogu šířku skeletu (ve vel. 26) 91,5 mm a ano, v oblasti kloubů prstů se jedná o úzkou botu, ale počítá se zde samozřejmě s vyfrézováním skeletu dle potřeby. Na můj vkus je ale v botě s originální botičkou poměrně hodně prostoru v oblasti kotníku a paty. Pokud tedy máte úzké kotníky a patu, tak jako já, žádné extrémní sevření vás v této oblasti nečeká.
Civilní P verze je v podobném duchu. K tomu je zde více prostoru na šířku chodidla, jelikož tato bota má ve velikosti 26 šířku 100 mm. I zde bych si představoval celkově těsnější skelet kolem kotníku a paty. Ale samozřejmě, budou osoby, kterým budou boty sedět více.
Mám nepotvrzené informace (i když od člověka napojeného na vývoj v Kästle vyvrácené ), kterým po osahání těchto dvou bot začínám i věřit, že by se měly Kästle vyrábět ve fabrice Fischeru. Musím říct, že i materiálově, tvarově (i včetně detailů se škrábajícími přezkami, které jsem úplně stejně zaznamenal právě na některých Fischerech) na mě Kästle působí opravdu velice podobně, jako boty od Fischeru.
Údajnou výhodou Kästle by mělo být, že materiál bot moc nereaguje na změny teplot. A musím přiznat, že zejména závodní verze i při pokojové teplotě působí opravdu velmi tvrdým dojmem.
Uvidíme, jak se Kästle uchytí, kolik jich v zimě na kopcích uvidíme. Řekl bych, že pár detailů je ještě potřeba vychytat, ale jsem rád, že se objevila další zajímavá alternativa k zavedeným výrobcům. A je potřeba říct, že na kopci to budou jedny z nejhezčích a nejvýraznějších bot .
06.11.2022 09:38:09 #330
>> #328, Miši, 06. 11. 2022 09:21:05
U civilní K130P mají to nalepovací „Céčko“ kolem kotníku i na
videu
Je otázka jak to bude držet, když to budeš obouvat jako plug
.
Ty nedotažené detaily jsou zarážející a to nejen vzhledem k ceně .
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.