FYZIČKA PŘES LÉTO (strana: 3)
12.07.2011 09:27:34 #61
>> #60, DarkLord, 11. 07. 2011 13:19:17
Sešlo se nás sice sotva do desítky, ale účel jsme, myslím, splnili.
Štejfa se nakonec v sobotu ráno musel omluvit – řešil havárii –
rozbitej vlek s loděma na akci, kterou od neděle pořádal v nedalekém
Polsku. Výtečně zafungoval Dali se svojí kolekcí pomůcek a cvičení
k dosažení ohebnosti a rovnovážných stavů … Dobrá a přínosná byla
i účast Lukáše a popovídání s ním o jeho osmi lyžařských
sezónách výuky v Kanadě a na Novém Zélandu.
Vzniklo pár fotek a videí, které budou co nevidět k vidění na VL
stránkách. Tamtéž zveřejním i vhodné prameny (brožurky) o pohybování
před zimou a pro vážné zájemce individuelně poskytneme (v případě
souhlasu Daliho) i linky na vzniklá videa o rozsahu, rovnováze, pružnosti a
pevnosti… .
12.07.2011 13:46:56 #62
>> #61, HOnza, 12. 07. 2011 09:27:34
Tak to je moc velká škoda že Honza Štejfa nedorazil. Už aby byly ty
fotky a videa .
13.07.2011 14:43:04 #63
>> #62, DarkLord, 12. 07. 2011 13:46:56
Pár fotek a dva vzorky videa tam jsou – http://www. vl-snow.cz/news/fyzicka-pres-leto-1–3–7-/. Ale bez osobní účasti kde se opravuje správný provedení včetně třeba i dýchání to nemá pro to, naučit se nějaký cviky moc smysl… Jsou tam i linky na literaturu a CD. Pokud bude zájem, uspořádám skoro totéž ještě koncep prázdnin event počátkem září. Zájem znamená alespoň 10 vážnejch zájemců co se ohlásej tady nebo na těch VL-stránkách.
30.07.2011 23:14:57 #64
jsem letos pojal fyzickou pripravu z gruntu, zakoupil jsem nove inline brusle a davam denne 20km za sucha na ovalu. Bohuzel mam takove tuseni, ze me staveni na lyzich kazdych 300m, kvuli mlekem nalitym stehnum, opet nemine. Nu coz, alespon se pokocham pohledem na polonahe nactilete slicne bruslarky,coz se mozna projevi na jinych vykonech, bohuzel s temi lyzarskymi to opet bude na prdlacku. Inlinum zdar a lyzim zvlast.
02.08.2011 12:38:58 #65
Tak jsem byl na kurzu pro mě hodně exotickýho cvičení TAJ-CZY CJUAŇ
u Borise Tichanovskýho „www.epam.cz“. Jel jsem tam sice s důvěrou
v Borise, ale s logickou nedůvěrou středoevropskýho „sportovce“ v ty
zpomalený pohyby, „který přece nemůžou mít žádnej význam…“ .
Bylo to úžasný procitnutí !
Dosud nepoznanej příliv chuti do cvičení, neočekávaný svalový vypětí a zřetelný zlepšení rozsahů, síly a výdrže už během tří dnů, sebedůvěra v počínající nervosvalovou koordinaci a kontrolu pohybů…
Základní postoj při tomhle cvičení s podsazenou pánví a nahrblými zády, pohyb pánve po nekonečný osmičce, uvědomělý přenášení váhy z nohy na nohu, plynulost a návaznost pohybů – to jsou zásady naprosto stejný i pro lyžaře.
Doporučuju komukoliv – lyžařům obzvlášť.
Možná bychom mohli založit vlákno doporučující podobný tréninkový
systémy – s odkazama na literaturu nebo na různý jiný zdroje moudra.
Založím ho .
02.08.2011 15:34:49 #66
>> #64, rADEk, 30. 07. 2011 23:14:57
Co jsi koupil za brusle, když už jsi to tady zmínil? A co myslíš tím
oválem? Opravdu dráhu nebo nějakou stezku? 20 km denně na dráze je docela
slušná porce
05.08.2011 22:49:50 #67
Nazdárek v létě všem.
S potěšením slyším, že VLvlétě zafungovalo k všeobecné spokojenosti.
Chci tady (opět ex-post) a se značným zpožděním poděkovat všem za pomoc a účast na II. kontrolním cycling-campu v Rokytnici na Jizerou, ve dnech 3.-9.7.2011.
Pozitivně hodnotím perfektní sportovní výkony a připravenost všech, i přes nepřízeň počasí v první polovině týdne. Překvapilo mě (příjemně) číslo účastníků – přes dvacet lidí v průběhu týdne a fakt, že větší část zůstala po celý týden.
Neskromně bych si dovolil tvrdit, že skutečnost, že několik účastníků zůstalo déle, než plánovalo a prodlužovali si ubytování, má určitou vypovídací hodnotu.
Zdá se, že koncept motivační letní přípravy se osvědčuje a proto jej připravíme a otevřeme veřejnosti v příští sezóně.
Děkuji zejména (in alphabetical order) :o) :
- Dalimu
- Katce M.
- kokoskovi-rokoskovi
- Krabovi
- SnowriderGirl
- dále :
- Pilsner Urquell
- zelenému bolsu z Božkova
- a hlavně sám sobě.
III. kontrolní cycling-camp ve VVP Brdy – Díky kokoskovi a HonzOvi za plánování trasy a vedení (a uzavírání) peletonu :o).
Tak tolik k horským kolům a těším se na dojmy z inlinů atd. Jsem rád, že to tu nespí, i když já jsem to teď hooodně zanedbal. Ale netěšte se, jsem tu a bude to zas fičet.....
Skol, lyžaříci, mocinky vás fšecky lovískuju.
06.08.2011 14:12:14 #68
Včera večer jsem se vrátil z přechodu Jeseníků a na předposledním noclehu pod hvězdami na Jelení studánce jsem dostal hezký motivační šleh. Spal tam s námi chlapík, který ráno nahodil desetikilový bágl na záda, vzal do rukou trekové hole a vyrazil směrem na Praděd. Bylo mu 86 let. Mimo jiné říkal, jak se těší na zimu a lyže.
06.08.2011 22:56:08 #69
>> #66, VojtěchV, 02. 08. 2011 15:34:49
mam speedove powerslide vision se 110mm kolecky, jezdim v Plzni na inline ovalu porad dokolecka prumernou rychlosti 28km/h cca. 50–60 minut, tedy davam od 22–28km za jizdu,coz neni tak strasne a i tempo je uchazejici (tim myslim celkem pohodove, vzhledem k tomu , ze zavodaci maji prumer na stejnem ovalu 40km/h). pokud je sucho tak kazdy den.
07.08.2011 20:28:19 #70
>> #69, rADEk, 06. 08. 2011 22:56:08
Jo, tak to máš velice slušný brusle pro vstup do speedu. Časem třeba
přejdeš na něco s karbonem, ale to včas poznáš sám. Jinak teda co se
týče té rychlosti a vzdálenosti, tak to jsou velice dobrý výsledky, co
bych za to dal Já tak
nějak stále laboruju s technikou, ale výsledky zatím moc nepřichází, no
uvidíme.
08.08.2011 16:49:06 #71
>> #70, VojtěchV, 07. 08. 2011 20:28:19
hm ja techniku neresim a vzhledem k tomu, ze nehodlam zavodit,tak asi ani
nemusim. proste dlouhej odraz, najit pozici aby me po 20 minutach nebolely zada
a je to. hlavne nekoho nesestrelit,pac by to ve 30km/h bez chranicu na asfaltu
asi bolelo. na kursu jsme telocvikarum s 78mm koleckama z kopce namerili (pres
GPS v telefonu) 80km/h, tak me jeste laka, kdyby v Plzni zavreli silnici
(treba kvuli rekonstrukci) a ja bych testnul co by daly 110mm kolecka
z kopecka- na 120km/h bych to musel rozjet, hlavne musi byt kde zastavit
08.08.2011 18:54:29 #72
Po pročtení vlákna bych rád podotknul, že kolo a kroužení na bruslích jsou vynikající aktivity, v zimě ale využitelné spíš na běžky a skialpy než sjezdovky. Pokud se chcete na sjezdovky připravovat na kole, nejezděte štreky, ale spíš kratší výjezdy do kopců co nejrychleji a na těžší převody. Na bruslích jezděte opakované sprinty. Letní příprava sjezdaře není vytrvalostní ale silově-dynamická, kombinovaná s akrobacií, gymnastikou a balančním cvičením. Ani posilovna není k zahození.
09.08.2011 16:04:18 #73
>> #71, rADEk, 08. 08. 2011 16:49:06
Nojo, když dlouhý odraz, to mě za chvíli nebaví Líbí se mi si s tím trochu
hrát, je krásné, jak každá malá změna v technice ovlivňuje výsledek.
Jo, spadnout na asfaltu je nemilé, ale tak občas se to stane skoro každému.
Ty sjezdy bych ti právě kvůli tomuto důvodu moc neradil
>> #72, Martin47, 08. 08. 2011 18:54:29 Já to mám teď tak, že dvakrát týdně mám na bruslích sprinty, třikrát týdně víceméně volné ježdění případně s nějakými technickými cvičeními a dvakrát týdně posilování. To je takový obecný trénink, kde je od každého trochu.
09.08.2011 19:34:16 #74
Nazdar, absolútny súhlas s Martinom47. Letná príprava na zjazdové lyže nie je o vytrvalosti ale o impulze sily. Ja osobne jazdím 17 km úsek na cestnej galuske na čas, t.j. na okamžitý výkon. Striedam to s behom na tartane 3 km tak isto na čas a ešte to striedam s inline dráhou cca 5km taktiež na čas. Striedam to ob-deň ako sa mi dá a hlavne ako je počasie. Mojím cieľom je udržovať si silu v nohách a schopnosť podať max výkon v určenej dobe, čiže ako keď idem v závode napríklad v slalome kde sú časy okolo 1:30 až 2:00. Túto sezónu som cítil , že po cca 1:40-tej sekunde mi odchádzala sila v stehnách a nevládal som sa tak rýchlo preklopiť z brány do brány. Takže toto leto tlačím hlavne silu v nohách. Inak pre zaujímavosť pre tieto letné aktivity používam bicykel Merida Road Race 901, inline K2 110 Radical a tretry Addidas PowerRun.
09.08.2011 22:59:37 #75
>> #71, rADEk, 08. 08. 2011 16:49:06 *namerili (pres GPS v telefonu) 80km/h, tak me jeste laka, kdyby v Plzni zavreli silnici (treba kvuli rekonstrukci) a ja bych testnul co by daly 110mm kolecka z kopecka- na 120km/h bych to musel rozjet *
Je to blázen, hoďte na něj síť :) Já si teda taky onehdá kolečka pořídil, od té doby už jsem „označkoval“ pěkných pár chodníků, ale brždění v takových rychlostech si nedovedu představit…
10.08.2011 23:02:06 #76
>> #75, Jirka83, 09. 08. 2011 22:59:37
njn brzdeni v rychlostech nad 30km/h na inlinech je ponekud komplikovanejsi, klasicke tecko se da pouzit pri opatrnem pouziti v jakekoliv rychlosti, lze pouzit slidovani (brzdeni smykem bokem),ale to uz musi byt clovek vazne dobrej nebo uplnej magor.
>> #72, Martin47, 08. 08. 2011 18:54:29
kdyz ona ta delsi zatez (nad 35min) a postupna, pusobi i jako spalovac tuku, coz vitam zejmena na leto. Aneb je treba pripravit me starsi tucne telo do plavek.
22.08.2011 09:22:29 #77
>> #68, Martin47, 06. 08. 2011 14:12:14
>> #74, rco, 09. 08. 2011 19:34:16
Zdar, tak isto súhlas s Martin47. V rámci letnej prípravy to mám
podobné ako rco (dynamika, rýchlosť), akurát, že behám skôr po lese,
jazdím skôr do kopca a na korčuliach z kopca Na korčuliach dávam dôraz
(pri voľnej jazde) na postavenie nôh v oblúku, pri jazde cez kužele
predozadnú rovnováhu a časovanie oblúka. V tyčiach začínam jazdiť tento
týždeň, dojmy môžem predostrieť po pár jazdách – sám som zvedavý.
No a celú prípravu prekladám zväčšovaním rozsahov a zvyšovaním flexie
celého tela zliezaním a vyliezaním na rebrík pri stierkovaní a maľovaní
kuchyne.
25.08.2011 13:01:05 #78
Pridávam video ako som sľúbil, odkaz tu: http://www.youtube.com/watch?…
04.10.2011 10:34:07 #80
Podzim se nenápadně ptá, co jsme dělali v létě? Inu tak různě …
to, co začalo jako nevinný hec, přerostlo u některých v naprosto
obsedantní až maniakální cyklopsychózu.
Pouze vrozená skromnost mu nedovoluje to napsat osobně, ale na základě
důvěryhodných údajů mohu potvrdit, že Kokoska předevčírem překročil
magickou hranici 6.000 cyklokilometrů od začátku roku. Tímto mu
gratuluji, ale stíhat ho již nehodlám.
04.10.2011 11:39:12 #81
>> #80,
˘Ö˘Krab, 04. 10. 2011 10:34:07
Jó, je to tak. Meta dobyta. Závěrečná jízda 69 km, AVS 30,04 km/h Pravda, zbaběle na
silničce.
Na druhou stranu, Krabových 1600 km za září zaslouží mnohem větší
obdiv. A těch pár málo mých kilometrů za sezónu navíc jde na vrub jen a
pouze příhodnějšímu pražskému klimatu na konci zimy.
BTW: Rád bych se malinko zastavil u Ivanova článku v posledním Snow na
téma koncentrická versus isometrická zátěž kvadricepsu.
Ač samozřejmě souhlasím s obecnými vývody, domnívám se, že pravidelnou
a dostatečnou koncetrickou zátěží lze zásadním způsobem zlepšit
i isometrický výkon. Asi pro to nebude nejvhodnější jízda na kole,
protože zde by měl dominovat biceps na zadní straně stehna a nikoliv
kvadriceps (pokud teda člověk šlape kruhově a ne „zelí“), ale
o principu jsem přesvědčen.
Je tomu již opravdu mnoho let, co jsem vypadl z výkonostního sportu, ale
stále si pamatuju, že – bez jakékoliv tréninkové isomterické zátěže
kvadricepsu – jsme (SVS) při oblíbené zimní kratochvíli „sezení
u zdi na židli bez židle“ (čistě isometrické zatížení) bojovali
nikoliv proti sobě navzájem, ale proti časoměřiči. A v naprosté
většině případů časoměřič – byť obrněn velkou trpělivostí –
prohrál.
To je jen mých „pár centů“…
Hezký den!
04.10.2011 12:13:57 #82
Moje mezibilance je následující. Cca. 250km pěšky s 12kg batohem, převážně v horách, dalších 350km s lehkým batohem všude možně, 5× týdně kolo nebo rotoped, krátké, rychlé dávky (kolem 10km), 5× týdně posilovna – dávám při stejných opakováních o 10–15kg míň než ve stejnou dobu před dvěma roky, denně strečink – dostal jsem se skoro na stejné rozsahy jako před zraněním, balanční cvičení – nepostřehl jsem žádnou ztrátu rovnováhy, hned poprvé to bylo jako bych skončil včera. Když jsem začal, byla váha o trochu vyšší než před zraněním s tím, že stehna byla poloviční (hádejte kam se hmotnost přesunula), teď jsem na stejné váze jako dřív a daří se přesun zátěže na správná místa. Kokoškovi k mimozemskému výkonu srdečně blahopřeji.
04.10.2011 21:00:19 #85
Pěkně do toho šlapete borci. Klobouk dolů. Mě se konzumací vitamínu B-komplex a nicnedělání přes léto ta moje hmotnost nebezpečně nahromadila uplně jinde.:-D. Vyhecovali mě až ty dny babího léta. Tak drtím a čeřím pot v lesních kopcích na biku. Snad ještě stihnu připravit kvadricepsy na zimu. Fýza se dá nabrat za 2 měsíce. I tak je pomalu nejvyšší čas,až se zima zeptá…
05.10.2011 08:40:47 #86
>> #83,
Másin, 04. 10. 2011 19:17:25
Rentiérství, to by mi slušelo. Stejně tak kavárenské či plážové
povalečství.
Ale stíhat se to dá i jinak. Řekněme, že aktivnímu sportu věnuju tak
2–5 hodin denně (mimo víkendy), takže vlastně „stačí“ vstát
o hodku-dvě dřív než normálně a jít o dvě hodinky později spát a je
to.
Problém s časem začíná být až u opravdových cyklistů (10+ kkm
ročně) a zejména těch, co mají výkonostní ambice (20+ kkm).
>> #85,
Thomas, 04. 10. 2011 21:00:19
I na biku se šlape bicepsem, ne kvadricepsem
Ale šlapání zelí má take své kouzlo; zažívám ho na vlastní kůži na
každém švihu.
05.10.2011 12:53:49 #87
Ahoj,ty bicepsy bolí po jízdě víc a určitě jsou teda víc namáhány. U těch kvadráků si myslím, že se běžně podílí tak 1 třetinou. Do kopce jdeš s těžištěm dopředu a tudíš tlačíš přímo do kvadricepsu. Umocníš to tak,že šlapeš po starým způsobu,tj. nezapojuješ zpětný švih zafixované tretry nahoru( Eliminuješ tak ten biceps,který je míň efektivní). Neničí to tak páteř jako když třeba někdo dělá dřepy s činkou.
05.10.2011 15:49:23 #88
>> #83, Másin, 04. 10. 2011 19:17:25
Kokoska totiž vůbec nepotřebuja spát, takže ve dne sportuje a v noci pracuje. To prostě NEMŮŽE BEJT SLUŠNEJ ČLOVĚK!!!!!!
14.11.2011 18:07:55 #89
Zima se ho zeptala, co dělal v létě… – slušně odpověděl v Soeldenu a tady v tajné zprávě… http://www.youtube.com/watch?… – s Tadeem jsme se potkali na Kaunoši…
15.11.2011 19:01:19 #90
>> #86, kokoska.rokoska, 05. 10. 2011 08:40:47
Panove mate moji uctu za to kolik jste toho na kole natocili. Nicmene v pohledu na biomechaniku slapani se lisime: ja si myslim ze qudriceps je stezejni, biceps mu pomaha v tom ze pedal na ceste nahoru odlehcuje. Vzpominam si, ze jsem videl vysledky mereni tlaku na pedal. Biceps sam o sobe i u elitnich cyklistu stacil sotva na to aby prekonal gravitacni a odstredivou silu.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.