Domů Diskuze Sjezdové lyže - osobní zkušenosti a recenze Příliš tvrdé slalomky Völkl SL 165 (Racing Department)

Příliš tvrdé slalomky Völkl SL 165 (Racing Department) (strana: 2)

20.01.2012 19:55:58 #31 

Příspěvků: 4077

Martin47 muž

>> #25, TR450, 20. 01. 2012 18:34:38

Hlavu vzhůru. Já jsem starý kořen a od letoška předělávám techniku od základů. Mám z toho už velice dobrý pocit, takže jsme na tom vlastně stejně. A věř, že až se do toho pustíš, budeš z toho mít jen radost. Je to z tvých příspěvků cítit. Takové to správné zarputilé nadšení. Nejlíp uděláš, když napíšeš kam jezdíš lyžovat a on se už tady někdo zkušený najde, kdo se s tebou na kopci sejde a poradí ti.

20.01.2012 20:00:16 #32 

Příspěvků: 6845

˘Ö˘Krab muž

>> #31, Martin47, 20. 01. 2012 19:55:58

Kde já jsem to už jenom četl … předělávání techniky , dobrý pocit … kde to jen mohlo být?

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

20.01.2012 20:15:31 #33 

Příspěvků: 6189

Harry žena

>> #30, TR450, 20. 01. 2012 19:55:48

No pre Ivana to bolo vycerpavajuce urcite.Dost sa Ti povenoval,a dost aj ini.

Pokus sa o nejake video,ak bude v takej kvalite ako foto,tak sa o sebe dozvies viac.

Chalani podla takejto fotky,kde nevedia v ktorej faze obluku sa nachadzas,ci to je Tvoj zazity obluk/postoj, atd/,musia dost varit z vody.

Ale fakt ta vnutorna lyza zatazena na petkach,pricom nemam pocit ze obluk ukoncujes,je dost vystihujuca v com je Tvoj problem.Dobre Ta rozpitvali.V ta­kejto pozicii vnutorna-vonkajsia,pri bruseni 0/86 sa Fis lyze moc s Tebou maznat nebudu.

Tam sa chyby techniky ukazu.A to ja Voelkl neradim medzi tvrde lyze.

Porovnal si si ako mas posadene viazanie oproti tym Elanom?

Je toho vela na riesenie,Martin47 Ti dobre radi.Hladaj niekoho kto rozumie,a v reale sa Ti povenuje.

Inak zafixujes chyby,ktore Ta budu mrziet.A pokus sa o to video.

caute Harry.

Teoria je, ked nic nefunguje,ale kazdy vie preco. Prax je, ked vsetko funguje,ale nikto nevie preco. Ja som spojil teoriu s praxou,nic nefunguje a nikto nevie preco.

20.01.2012 20:16:14 #34 

Příspěvků: 24

TR450

>> #31, Martin47, 20. 01. 2012 19:55:58

Díky Martine za optimistickou reakci. Sejít se s někým na sjezdovce by bylo nejefektivnější řešení. Jsem ze Strakonic takže frekventované lokality Špičák, Hochficht, Maut. Na větší lyžovačky to mám stejně daleko do SKI Amadé, jako do Krkonoš – takže jedu do Rakouska…

Jezdím sám, v tom je také kámen úrazu. Závodně dělám jiný sport, takže komunita lidí, ve které se pohybuju mi v tomto směru nepodpoří. Ale když to člověka baví…

20.01.2012 20:17:08 #35 

Příspěvků: 6189

Harry žena

>> #32, ˘Ö˘Krab, 20. 01. 2012 20:00:16

Ja som vedel ze Ti to neda pokoj,a ze to das vyzrat.

Teoria je, ked nic nefunguje,ale kazdy vie preco. Prax je, ked vsetko funguje,ale nikto nevie preco. Ja som spojil teoriu s praxou,nic nefunguje a nikto nevie preco.

20.01.2012 20:23:24 #36 

Příspěvků: 4267

ivan

>> #34, TR450, 20. 01. 2012 20:16:14

Vedu v patrnosti, kdybych někdy jel Špičák, Arber, Hochficht apod. S těmi Strakonicemi mám pro tebe slabost, otec byl venkovan pár kilometrů odtamtud, prožil jsem tam kdysi mnohé. Nyní to mám mimo běžný akční rádius, ale kdoví?

Ten tvůj závodní sport s lyžováním koliduje, nevadí si, nebo lze najít nějakou synergii?

20.01.2012 20:44:09 #37 

Příspěvků: 24

TR450

>> #36, ivan, 20. 01. 2012 20:23:24

Myslím že nekoliduje. Jezdím horská kola – konkrétně sjezd. Fyzicky se to doplňuje dobře, přeci jen oba sporty využívaj k výkonům hlavně spodní část těla a cca 5ti minutové nasazení s následným oddychem. To výrazně pomáhá. V podstatě se pohybuju v lyžařských areálech v zimě i v létě.

20.01.2012 20:53:03 #38 

Příspěvků: 3096

MPS

>> #34, TR450, 20. 01. 2012 20:16:14 Tak to si pár kilometrů odemne klidně s tebou zajedu na Zadov (třeba večerní) tam je optimal sklon, nebo na Arber kdykoli kromě víkendu.Jezdim tam soro všechny dny co nejsem v Alpach.

20.01.2012 20:57:00 #39 

Příspěvků: 4077

Martin47 muž

>> #32, ˘Ö˘Krab, 20. 01. 2012 20:00:16

V mém případě jde naštěstí o …však víš.

20.01.2012 20:58:36 #40 

Příspěvků: 4267

ivan

>> #37, TR450, 20. 01. 2012 20:44:09

Kdyby ses na těch kolech potkal s Honzou Schauerem, pobav se s ním o lyžování.

>> #38, MPS, 20. 01. 2012 20:53:03

Taky si znamenám.

20.01.2012 20:58:57 #41 

Příspěvků: 4077

Martin47 muž

>> #33, Harry, 20. 01. 2012 20:15:31

Chyby jsou již bohužel zafixovány. V takových případech to už zpravidla bez pomoci nejde.

20.01.2012 21:08:32 #42 

Příspěvků: 24

TR450

>> #38, MPS, 20. 01. 2012 20:53:03

Tak to je úžasná zpráva, s večerním zadovem nemám žádný problém. Moc rád se ti ozvu!

20.01.2012 21:42:18 #43 

Příspěvků: 3096

MPS

20.01.2012 23:32:17 #44 

Příspěvků: 6189

Harry žena

>> #41, Martin47, 20. 01. 2012 20:58:57

Je to dost mozne,aj ked foto moze niekedy zavadzat.Je vidno,ze vystroj nema zlu,takze uz ma nieco odlyzovane.

Nuz,ale ked fotka neklame,tak sa zabavi kym to zlomi.

Teoria je, ked nic nefunguje,ale kazdy vie preco. Prax je, ked vsetko funguje,ale nikto nevie preco. Ja som spojil teoriu s praxou,nic nefunguje a nikto nevie preco.

21.01.2012 00:25:02 #45 

Příspěvků: 313

Wartus

>> #42, TR450, 20. 01. 2012 21:08:32

Pokud to vidis takhle s tim sportovnim vykonem, tak ti drzim palce a nenech se odradit ze zavodni slalomka nema smysl. Nech si ji nauhlovat a pak uz je to jen na tobe. Ale bejt tebou tak si nekoho prizvu at ti s tim pomuze. Nekdo kdo vi. Nechci psat instruktor nebo trener, proste vis co myslim. A hlavne sem pak soupni video… Tak hodne zdaru!

21.01.2012 08:04:48 #46 

Příspěvků: 4077

Martin47 muž

>> #44, Harry, 20. 01. 2012 23:32:17

Bude tam, dle mého soudu, ještě jeden problém. Ten kluk má na jednu stranu sympatický, velice sportovní přístup, na druhou stranu může i v tomhle být zakopaný pes. Mám podezření, že se díky zmiňovanému přístupu snaží všechno „urvat“. Budou mu pravděpodobně chybět úplné základy a jimi nabytá lehkost, jeden ze základních pilířů čistých oblouků.

21.01.2012 10:07:08 #47 

Příspěvků: 24

TR450

>> #46, Martin47, 21. 01. 2012 08:04:48

Sám to nemohu posoudit, ale máš pravdu že základy mi chybí. Je to z jiného soudku, ale při sjezdu na kole nejsem silovej typ, jezdím spíše hlavou, hladkou stopu, dobře filtrovaný a proskákaný terén. Myslím, že i mé dispozice 187/79 mne většinou řadí v konkurenci mezi vychrtlíky.

21.01.2012 11:25:26 #48 

Příspěvků: 653

mski muž

>> #1, TR450, 20. 01. 2012 11:20:39

pises… • Jsem dřevák a jenom to neumim? • Úhel komínu boty mam již na max. Pomohlo by naliftování předku vázání? • Pozice navrtané desky je asi v normálu, ale přešroubování vázání na přední část desky také nepomohlo.

na max. kam? dopredu do nakleku nebo do narovnani?

naliftovani myslis podlozit spicku?

a kam si presrouboval spicku vazani? jak mas velikou podrazku boty, v mm? a kde mas ted predni cast boty vuci a. pate lyze, b. montaznimu bodu lyze, coz je tak nekde okolo stredu boty..

a jeste mi prozrad co delas pro(tedy jak pises ) maximalni zatizeni lyze, ?

jen mrtva ryba plave s proudem...

21.01.2012 11:28:57 #49 

Příspěvků: 653

mski muž

>> #23, MPS, 20. 01. 2012 18:12:50

„Podívej se na tu tvoji fotku, vůči vnejší si moc vpředu a kdyby ses o ni chtěl opřít máš smůlu protože ti ujede ještě víc dozadu,ty máš ale více váhy na vnitřní vůči které si zas moc vzadu a taky se o ní nemůžeš spolehlivě opřít,protože takhle skrčená noha je úplně gumová a ikdyby se ti to podařilo ujede ti ještě víc dopředu. “

VYSTIZNE!!

jen mrtva ryba plave s proudem...

21.01.2012 13:22:28 #50 

Příspěvků: 24

TR450

>> #48, mski, 21. 01. 2012 11:25:26

Komín nakloněn směrem dopředu a naliftovat myslím špičku vázání. Desku Mám Marker WC, ta má předpřipravené 3 závity pro předek a 3 pro zadek. Přední vázání mám uplně vepředu a zadní v polovině. Zadní vázání má posuvnou kolejnici, která umí cca +/-2cm. Tu musím mít hodně vysunutou dozadu, aby se mi tam můj sketet 337mm vešel. Z lyže jsem ještě nesundaval desku, takže nevím, kde je označen motnážní bod, abych to mohl skotrolovat s pozicí boty. Bylo mi řečeno, že tam stejnak žádná montážní riska vyznačena není.

Problém se zatížění lyže na začátku oblouku jsme zatím trochu sváděli na 0,0 podbrus (86°bok), lyže mi nedovolý se alespoň trochu smýknout do dalšího oblouku… Abych současně docílil rychlého zatočení lyže, musím do oblouků vysloveně naskakovat, jinak mi hrany v prudším svahu nepustí.

21.01.2012 13:54:40 #51 

Příspěvků: 3096

MPS

>> #50, TR450, 21. 01. 2012 13:22:28

Podle toho co píšeš to vypadá, že deska bude namontovaná správně, vázání máš moc vepředu což se týhle lyži vůbec líbit nebude a komín naklopenej dopředu je spíš špatně než dobře.Jestli tam je ta deska co si myslim tak má stejnou výšku pod patou jako pod špičkou takže zvedat špičku je taky blbost a měla by na ní bejt ryska označující střed boty.Všechny tyto věci ale nemá smysl řešit dokud velmi výrazně nezměníš techniku pomocí které lyže ovládáš.

21.01.2012 13:59:36 #52 

Příspěvků: 653

mski muž

>> #50, TR450, 21. 01. 2012 13:22:28

s tim 00 podbrusem a priliz ostrym 86 souhlasim.

nema smysl mit takto „na krev“ nabrousene lyze…

ovsem snaha naklonu bot co nejvice vpred a zaroven podkladat spicku se navzajem rusi. Naopak bych vyzkousel nejprv komin vice narovnat a pokud by to moc neslo tak vypodlozit spicku. Mohlo by to mit pozitivni efekt, jen treba to vyzkouset.

tvrzeni ze pod deskou neni vyznacen montazni stred mi pripada jako blbost, i kdyz Volkel tradicne spise oznacoval pozici spicky boty.. neco by tam vyznaceno melo byt, i kdyby jen fixou, obvzlaste pokud jsou lyze opravdu z RD(zavodniho odd..) a nebo to jednoduse zmer metrem od paty az ke nejzassi casti boty vepredu podrazky.

Lyze jsem konstruoval a delku 165 znam zpameti. Ostatne Volkl a vsichni ostatni kopirovali moje lyze z roku 1999 kdy jsem jako prvni tuto delku udelal spolu s Voigtem v Tannensbergtalu.

Zda se, vzhledem k tve „ploutvi“, ze budes moc vzadu a to muze posouvat vysledek tlaku na lyze priliz dozadu a to souhlasi s svetsim prohnutim v pate na tve btw velmi zajimave fotce! … i kdyz patricne a jiz zminene kroky ke zmene techniky budou kazdopadne dobre.

Proste k nejlepsim vysledkum se clovek propracuje kdyz nic nevynechas.. Vse se vsim souvisi a opet jsme u toho „holistickeho“ pristupu jak zmineno v sousednim vlaknu o zatizeni lyzi..

U profi instruktoru tento pristup nehledej..-)) Ti maji stale jeste potrebu „odlehcovat“ a jsou radi ze se pak z toho v noci nepocuravaji.­.hehe hehe!!

jen mrtva ryba plave s proudem...

21.01.2012 14:06:10 #53 

Příspěvků: 653

mski muž

>> #51, MPS, 21. 01. 2012 13:54:40 deska bude pravdepodobne namontovana spravne (i kdyz rakousti a bavorsti sedlaci zamestnani ve firmach i u Race department) dovedou byt taky pekny prasata.. ale spravne na standart velikosti boty 315mm delky podrazky.

335 nema v zavodnim sektoru temer nikdo!

takze spicka i kdyz je uplne vepredu na desce bude ve vysledku stale moc celkove vzadu. ale mohu se mylit tak je treba toto promerit.

a podkladat spicku nemusi byt blbost, zmer vzdalenost od plochy skluznice k podrazce pod spickou a patou..

to je smerodatny!

jen mrtva ryba plave s proudem...

21.01.2012 14:47:09 #54 

Příspěvků: 6189

Harry žena

>> #37, TR450, 20. 01. 2012 20:44:09

Pri Tvojom hlavnom sporte/zjazd na kole/ budes mat vyhodu,ze pri lyzovani treba dost vyuzivat rovnovazne stavy,a to uz z bicyklu musis mat v hlave spravene.

Kondicku mas,mozno Ti zmena pojde rychlo.

Tiez si myslim,ze problem moze byt ze si moc vzadu zasluhou viazania,tak ako pise Mski.Skoda ze nemozes jeho polohu porovnat oproti Elanom co Ti slohli.

>> #43, MPS, 20. 01. 2012 21:42:18

Preboha,co si Ty so svojimi nazormi robil na Carv?Mas slusne postrehy.

>> #52, mski, 21. 01. 2012 13:59:36

Milane,beres voelkl/race/ ako tvrde lyze?Alebo ich radis do stredu?

caute Harry

Teoria je, ked nic nefunguje,ale kazdy vie preco. Prax je, ked vsetko funguje,ale nikto nevie preco. Ja som spojil teoriu s praxou,nic nefunguje a nikto nevie preco.

21.01.2012 14:52:40 #55 

Příspěvků: 6189

Harry žena

>> #46, Martin47, 21. 01. 2012 08:04:48

Zaujimavy postreh,moze mat suvislost s jeho hlavnym sportom,sjezd na kole.

Ten uz ma zmaknuty,a chce podobne citit aj lyzovanie,a nieco vo vyvoji urychlil.

Ovsem,TR450 urcite pochopi,ze na bicykel tiez nesadol a valil v lese zjazd,ale ze sa do toho ako jazdi musel postupne dopracovat.Tak ako ho to caka na ski.

caute Harry

Teoria je, ked nic nefunguje,ale kazdy vie preco. Prax je, ked vsetko funguje,ale nikto nevie preco. Ja som spojil teoriu s praxou,nic nefunguje a nikto nevie preco.

21.01.2012 14:55:52 #56 

Příspěvků: 653

mski muž

>> #54, Harry, 21. 01. 2012 14:47:09 caute Harry, tak co jak se snehem? uz se da u vas dobre nekde jezdit?

jo, MPS ma celkem slusne postrehy.. suhlasim…

s Volkel mam velmi rozdilne zkusenosti. Nektere byli pekne tvrde mrchy a jine zas krasne mekoucke. Kus od kusu.. Ostatne tak to jiz v RD vsech firem chodiva.. zkousi se casto az extremy. Jen ostatni firmy si tyto pokusne lyze radeji moc nepousti mezi verejnost coz byvalo a asi stale jeste je u Voelklu normalni…

jen mrtva ryba plave s proudem...

21.01.2012 15:10:57 #57 

Příspěvků: 6189

Harry žena

>> #56, mski, 21. 01. 2012 14:55:52

Bieda,ale uz sa to lepsi.Tuto sezonu vypustam,chcem sa dat zdravotne do poriadku,a hlavne preniest moju zmenu nahladu na obluk z hlavy do zbytku tela.A mam pocit,ze to bude vyzadovat aj zmenu materialu.Tak sa smykam len tu u nas.

Tie voelkl som spomenul preto,lebo poznam chlapika co testovacie race lyze voelkl predava,a tiez ma podobny nazor.Jazdi na nich aj Dusan Ambroz,a bere ich od neho.Kolkokrat su na nich nafixkovane zaujimave mena.

Cim je to,drevom?Jeho rozdielnymi vlastnostami ?

caute Harry

Teoria je, ked nic nefunguje,ale kazdy vie preco. Prax je, ked vsetko funguje,ale nikto nevie preco. Ja som spojil teoriu s praxou,nic nefunguje a nikto nevie preco.

21.01.2012 15:12:31 #58 

Příspěvků: 3096

MPS

>> #50, TR450, 21. 01. 2012 13:22:28

Ještě k tomu broušení,když jsto kupoval tak to bylo prezentováno jako broušení od výrobce nebo už to někdo někde brousil.Broušení lze totiž pos… tak že lyže pak opravdu nefunguje a poznat je to obvzlášť na tvrdu. Jestli chceš klidně se s tím zastav, skouknu ti to a můžu ti tam udělat těch 0,5 od skluznice. A pak se uvidí.

21.01.2012 15:57:17 #59 

Příspěvků: 4077

Martin47 muž

>> #50, TR450, 21. 01. 2012 13:22:28

Já mám SL Racetigery RD (už trochu starší) taky a jejich tuhost je normál. Montážní bod mají vyznačený z boku a mám broušení 0,5 od skluznice. Začni každopádně změnou broušení, v tom vidím tvůj hlavní problém oproti Elanům. Teprve potom začni postupně ladit další věci, jako posun boty oproti středu lyže a klidně opusť maximální náklek boty. To ti pomůže dostat vnější dopředu a tím ji lépe zatížit.

21.01.2012 16:47:42 #60 

Příspěvků: 4267

ivan

Ad několik příspěvků této stránky.

No, tady se sváří holistika versus preference. Do problematiky patří sice všechno, ale rozebírání mnoha věcí může být taky overkill. Já jsem usoudil – netvrdím, že správně -, že stěžejní, co je třeba zdůraznit, je nabroušení těch lyží a pak technika a přístup k jízdě.

Přišlo mi, že začít se od začátku zaobírat věcmi jako gaspedaling bot, by odvádělo pozornost od nejdůležitějšího. Jak psal přítel TNS: nehledej chybu v železu.

Ale budiž, na podstataném (technika) jsme se shodli, a tak je asi čas na pitvu hardvéru.

Kombinace Marker WC piston plate a vázání Marker, jakou převzal od předchozího majitele, navíc na lyžích Volkl, donedávna běžná triáda, je standardní a dalo se čekat, že montáž na racestock lyžích bude OK. Deska je iirc rovná a ani používaná vázání nemají přehnaný ramp angle.

Montážní bod značený být nemusí. Setkal jsem se už kdysi před lety (Dynastar) jen s tabulkou podle modelu a délky.

Bota 335 je minimálně 10 mm nad nejdelšími plugy (= max. 28,5, afaik) a tak je možné, že deska se standardně montuje na „plugové“ rozmezí do cca 325 mm. Je tedy možné, že i při posunu do předních děr stojí jezdec moc vzadu. Kdyby to bylo o 1 cm, je to dost na to, aby bylo cítit, ale IMO by jenom toto nebylo základním důvodem problému.

Tahle stará tri-tech bota Atomic neměla nijak přehnaný náklek (14 se mi bez záruky vybavuje, ale možná šel komín nastavit na víc), ale díky té konstrukci měla dost velkou deltu, možná až k 7 stupňům. Trochu se to zdá být vidět i na té fotce.

Ale jak tě to celkově staví na lyží, by musela ukázat fotka. Bez toho se tady jenom spekuluje. Je samozřejmě možné, že kombinace delty v botě, poměrně dlouhých pák při výšce 187 cm a ev. nastavení komínu maximálně dopředu (jestli to jde přes 14 stupňů, nedělej to!) vzniká klasický overramping s koleny dopředu, pánví dozadu atd., ikskrát jsme probrali.

(Když už bysme to brali takto komplexně, tak si na 90% troufnu tvrdit, že boty, tento už roky starý model, jsou blbé a velké a taky se negativně podepisují.)

Gas pedal čili narovnání ramp angle se se zvětšováním nákleku tak docela neruší, protože každé působí trochu jinak. První na rozdíl od druhého neovlivňuje úhel mezi chodidlem a bércem, a tedy nemá vliv na dorsiflexi.

Ale jestli si dobře pamatuju tu velkou deltu bot Atomic té doby, mohlo by podložení špičky být ku prospěchu věci. Tohle ale ani výška předku boty ve vázání oproti výšce paty neukáže, takže i když bude bota až o trošku výš vepředu než vzadu, pořád tam klidně může být třeba 5 stupňů delty.

Zcela směrodatný je až výsledný úhel ve vztahu k tělesným pákám a případně k dorsiflexi.

Mám ale za to, že ani případné postavení příliš vzadu a overramping není podstatou problémů. Přinejhorším je do určité míry zhoršuje. Myslím si to i proto, že avatar na úplně jiných lyžích v jiném druhu oblouku vypadá, jak se zdá, stejně.

Ověřit to na lyži, poměřit, vyzkoušet a ideálně porovnat nikdy neškodí.

Mski má pravdu v tom, že trenéři i učitelé nejsou v těchto hardvérových záležitostech a jejich dopadu vzděláváni dostatečně. (Jestli to někde není pravda, jedině dobře.)

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Komerční tipy