Příliš tvrdé slalomky Völkl SL 165 (Racing Department)
20.01.2012 11:20:39 #1
Zdravím všechny. Obracím se na Vás s prosbou o pomoc. Z těchto lyží mám smíšené pocity. Díky závodnímu tuningu (nevím, co to konkrétně je) a úhlování 86/0°lyže neumějí jezdit jinak než po hranách. Tam přichází problém, pokud je prudká sjezdovka, nedokážu na lyže tak agresivně zatlačit, abych z ní vymáčknul slušný rádius, který by mě vykopnul do dalšího a dostatečně tak koordinoval rychlost. V takovém případě je poloměr oblouků podobný, jako na vyměklých GS12 (R18m). Do lyží se samozřejmě snažím maximálně tlačit (a na normálních sjezdovkách to jde dobře), ale připadá mi, že mám stále málo váhy na čumáku. Na fotografii v odkazu je vidět, že se prohýbá pouze zadní polovina lyže. http://img11.rajce.idnes.cz/…GOPR0907.jpg
Mám zkušenosti pouze s ELAN slx FIS 165 a tyto lyže byly absolutně ochotné, točivé, poslušné. Völkl jsou oproti nim líné a extrémně držící mrchy.
Otázky: • Jsem dřevák a jenom to neumim? • Úhel komínu boty mam již na max. Pomohlo by naliftování předku vázání? • Pozice navrtané desky je asi v normálu, ale přešroubování vázání na přední část desky také nepomohlo. (pokud by měl někdo stejné lyže – rád pozici porovnám) • Není na mne lyže skutečně příliš tvrdá, označení má(P 528, tuhost prý 57 – 80 Kg) – já mám 187cm/79kg
Předem všem děkuji za reakce.
20.01.2012 12:55:54 #3
>> #1,
TR450, 20. 01. 2012 11:20:39
V lyži nejspíš chyba nabude, spíš v jejím výběru pro konkrétní
předváděný způsob použití. Průhyb lyže indikuje zatížení, pokud se
prohýbá jen pata, je zatížena jen pata. Pokud se prohýbá lyže celá, je
zatížena uprostřed.
Také jezdím na slalomkách, tak můžu mluvit za sebe, jak to vidím já.
SL jsou pro mne lyže výhradně na krátký oblouk. Krátký oblouk mi jde jen
s krátkým záběrem do vnější lyže na začátku oblouku. Většinu doby
stojím ± uprostřed lyží, trup mám kolmo ke svahu, snažím se využívat
zalomení v pánvi, aby lyže pode mnou mohly točit a já je nemusel trupem
nahánět. Snažím se udržet nohy blízko u sebe (to mi nejde), abych
překlápěl přes co nejužší podstavu. Snažím se nepustit vnitřní lyži
před vnější, když mi tam někdy uteče, pak padám na její patu a házím
krovky.
20.01.2012 13:24:49 #4
>> #3, ˘Ö˘Krab, 20. 01. 2012 12:55:54
Přiznávám, že fotka se vůbec neshoduje se slalomářským stylem a o to právě jde. Na dlouhé oblouky mam jiné lyže. Kdybych chtěl mít statické tělo a dělat „hada“ pouze pánví a nohama, lyže mi dovolý R>15m. Neměl jsem u sebe tachometr, ale pocitově lyže začaly fungovat cca od 45km/h a to do nich musit tlačit,jak magor. Pokud chci rychlý oblouk, musím do něj 1/2 trochu naskočit, abych mohl hranu lyže ihned zatížit a ona mě vykopna do druhého. Pasivní jízdou se nedá ke kratšímu radiusu ani přiblížit. Mohl by mít na zahájení oblouku vliv 0° podbrus, který nedovoluje lyži smýknout do oblouku? Nevím… Ale jak jsem psal, minulé (ukradené)SLX byly absolutně pohodové.
20.01.2012 13:40:44 #5
>> #4,
TR450, 20. 01. 2012 13:24:49
A o co jde? Není mi to jasné. Jak chceš vlastně dělat dlouhé oblouky?
R>15, R=15 nebo R<15?
Ano, tvrdá lyže pod Tebou bude (při Tvé váze a asi i technice) fungovat
až při vyšší rychlosti. Ano, zahájení krátkého oblouku musí být velmi
aktivní.
Ano, na zahájení oblouku má vliv i těch 0° od skluznice, kolem předního
kontaktního bodu si udělej 0,5° a lyže Tě ihned pustí jinam. Před
záběrem totiž na chvíli počká, než se dostaneš do náklonu na druhou
stranu, teprve pak zabere.
(Zkontroluj si případné prohnutí skluznice kolem kontaktního bodu
(konkávnost) – přibližně o tu bys musel úhel zvětšit.)
20.01.2012 13:43:50 #6
>> #1, TR450, 20. 01. 2012 11:20:39
Z toho obrázku (inak interesantný a netradičný záber) mám pocit, že tlak je skôr na zadnej časti vnútornej lyže a keďže sú to o niečo tvrdšie lyže, vyžadujú presné nakrojenie oblúku (…s krátkým záběrem do vnější lyže na začátku oblouku… ako písal ˘Ö˘Krab**, 20. 01. 2012 12:55:54*)
>> #4, TR450, 20. 01. 2012 13:24:49 …ale pocitově lyže začaly fungovat cca od 45km/h a to do nich musit tlačit,jak magor.
Naopak, do lyže by si nemal tlačiť ako magor, pri slalomkách stačí krátky impulz (pri dlhom tlaku dostávaš lyžu nad rádius); dôležitejšie je naskladanie tela do správneho postavenia, využitie fyziky pohybu a rýchle prehranenie medzi oblúkmi – ten široký postoj tomu nepridáva.
20.01.2012 14:07:18 #7
>> #5, ˘Ö˘Krab, 20. 01. 2012 13:40:44 Jde mi o klasické krátké efektivní oblouky, které budou využívat zaměření a potenciál lyže (NE funncarver)! Je to divné, ale do dalšího oblouku mi brzdní spíše nepoddajné paty, které jedou, jako po kolejnicích a nechtějí mi pustit z náklonu do náklonu. Tebou navrhované změny spodní naúhlování by mohlo pomoci, dají se obdobně aplikovat i na patu?
>> #6, Ičes, 20. 01. 2012 13:43:50
Máš pravdu, na obrázku mám spíše obřákovou pozici, příště se zaměřím na vnější lyži na začátek oblouku (ale tam není téměř žádný přítlak). Nemohu si pomoci, jakýkoliv krátký impulz s těmito lyžemi nic výrazného neudělá. Lyže jsou diametrálně jiné, nic podobného jsem na nohách nikdy neměl. Vždycky to bylo jednoduché a šlo to samo – asi jsem si tímto nákupem nasr.l do gatí :(
20.01.2012 14:37:58 #8
>> #1, TR450, 20. 01. 2012 11:20:39
Nechci být zlej, ale proč máš “závodní tuning” 0/86, když “nevíš, co to je”? Ty lyže jsi tak koupil a necháváš to?
První chyba. Krab už to popsal. Začal bych přinejmenším na 0,3 pod botou po 0,8 na koncích, jak to tuším dělá Montana. Ještě lépe a jednodušeji 0,5 průběžně a podle pocitů maličko ubírat na koncích. Anebo, když bys nechtěl dávat do servisu, začni odklánět hranu sám. A začni poměřením rovinnosti skluznice. Na 0,0 zapomeň, na to (nejenom ty) nemáš.
Podle té fotky ta lyže “příliš tvrdá” není. Na SL je nejtvrdší patka a když jsi ji takhle prohnul, lyže je OK, viz též údaj hmotnosti jezdce.
Jak sám uznáváš, to, cos nafotil, není Sl oblouk. Vypadá to přesně jako tvůj avatar. Mám podezření, že jedeš převážně po vnitřní, takovou tu klasiku, co tady řešíme pořád. Jsi už blízko vrstevnice, kdy už bys měl být překlopený dopředu dolů do dalšího oblouku, ale ty pořád ještě přetahuješ ten starý. Jsi vlastně blíž funu než SL.
Úhel záběru sice trochu zkresluje, ale zkus si promítnout, kde asi máš těžiště (těla) vůči vnitřní lyži. Je někde nad patou, ale ne nohy, nýbrž vázání, žejo?
Je z toho klasika vnitřní “předjíždí”, náklon ke svahu, odlehčená vnější “zaostává” (nemusí to být, ale úplně dole odletující sníh = nedostatečně zatížená vnější lyže driftuje).
Takhle na takto broušené lyži SL oblouk neuděláš.
Závěr: problém i výsledek odpovídá tomu, že lyže máš nevhodně nabroušené a to, co ukazuješ, je technicky špatně.
20.01.2012 14:54:32 #9
>> #7, TR450, 20. 01. 2012 14:07:18
No to je jak kdyby ses divil, proc ti nejde jezdit s Formuli 1. Se vsi uctou, vubec te nechci urazit, ale asi na to nemas. A nema na to 99% lyzaru. Poridit si zavodni slalomku neni moc rozumne. Na co? Dyt to je hrozne zla nekompromisni vec! Foto zabira jen cast, ale stojis na vnitrni a vzadu. No a jak pak takhle chces na tom jet. Dyt u takovehle lyze se zadna chyba neodpousti a naopak, jak pise Krab te posle k zemi, respektive do vzduchu.. Dyt si vem jaky s tim maji problem zavodnici v prudkym kopci. Na modre mozna, ale to vyuzivas tu lyzi tak z 20%. Tohle jsou opravdu horni patra lyzarske pyramidy, takze jestli ses trochu neprecenil. Pokud te bavi slalomka, tak bez do komercni a klidne neco delsiho. Dyt ony ty komercni lyze zataci vsecky strasne moc a je jedno jestli to ma 165 nebo 185cm.
20.01.2012 15:16:05 #10
>> #8, ivan, 20. 01. 2012 14:37:58
Lyže jsem tak naúhlované jednoduše koupil, nebylo na výběr.
Podbrus si vemu k srdci, pokud to pomůže lyži, aby byla jednoduše točivější, bude to pro mě vysvobození!
Vým že fotka je technicky špatná a nedával jsem ji sem zdůvodu analýzy postoje. Jen ve mě evokuje pocit, že je přední polovina lyže bez zatížení a otázka zněla, jak toho zatížení docílit…
>> #9, Wartus, 20. 01. 2012 14:54:32 Promiň, ale mě to nepříjde, jako zlá nekompromisní věc. Nechci se tu nějak přeceňovat, ale skutečně si nechci koupit slalomku na 170cm a vozit se lehce sem tam, jako „pantáta“, to opravdu ne! Jak jsem psal, neni to první závodní slalomka, kterou jsem měl. Když to napíšu na plnou hubu, tak chci aby mě lyže nafackovaly, chci aby mě vykoply a poslaly na záda, chci aby mi lyže při špatně rozmístěném těžišti poslaly k zemi. Jenže tyhle líný mrchy nic nedělaj, jsou jak zpomalenej film a to mě právě vadí a štve. Hledám cesty, jak se zlepšit a ne důvody, proč to vzdát!
20.01.2012 15:34:55 #11
>> #10, TR450, 20. 01. 2012 15:16:05
Ad 1: tio jsem si myslel. Si piš, že to bude změna, jestli opravdu jsi na 0.
Ad 2: jak docílit: nemít prdel tak vzadu čili být srovnaný způsobem, který se tady pořád dokola popisuje a diskutuje.
>> #9, Wartus, 20. 01. 2012 14:54:32
>> #10, TR450, 20. 01. 2012 15:16:05
Ne že bych nesouhlasil, ale přece jenom bych takovou lyži tak nedémonizoval. Má ji docela měkkou a nejspíš je to “jen” racestock, ne WC-stock (jestli to tak Volkl pořád ještě dodává). Hlavní průser je IMO to nabroušení. Vzít lyži, jež je na hraně v SL oblouku na prudším kopci velmi náročná a ještě ji dál znáročnit takovým broušením, je nesmysl a chyba.
Naopak při 1/87 bude na modrých sklonech fungovat báječně, na prudších se může jet oblouk o něco další a/nebo s nějakým driftem.
Fakt je, že na takové užití pak klidně může být parametrově skoro stejná komerční top SL (které ale začali dělat trochu příliš široké). Akorát racestock dneska často seženeš za míň peněz, zejména jako holou lyži. Potom má jeho pořízení logiku. Ale je třeba si ho vyladit a naučit se s ním zacházet.
Ad jak se zlepšit:
Podobně jako slušného člověka asi nevychováš tím, že ho budeš denně řezat, nenaučíš se tím, že si budeč nechávat od lyže nafackovávat. Na takový masochismus je snad lepší domina?
Viděl bych to na nějakou méně krojenou a „hodnější“ (lyži, ne dominu) a cvičit od placek až na modrých sklonech správnou techniku. Jaký zdroj/návod si zvolíš, je na tobě – od zdejší diskuse přes různé knihy až po najmutí rádce.
20.01.2012 15:39:41 #12
>> #8, ivan, 20. 01. 2012 14:37:58
Ještě pro doplnění, v avataru mam gs 185cm, každopdáně uznávám že asi preferuj zatížení vnitřní lyže. Ikdyž nedělám to účelově, prostě do nich tlačím, podle toho jaký je profil, odklon svahu, povrch atd…
Jak psal dobře Krab – těžiště se na slalomkách hodně změní, pokud mám klacky u sebe, potom je mnohem více znát předklon. Díky za Váš čas chlapy!
20.01.2012 15:42:22 #13
>> #10,
TR450, 20. 01. 2012 15:16:05
Změnou broušení neuděláš lyži točivější, pouze pozměníš rychlost a
razantnost její reakce. Budeš se moci více (déle) naklánět než lyže
opravdu zabere.
Stále si nedovedu představit, co je to „krátký klasický efektivní“ oblouk. Slalomka má ráda jen a pouze „slalomový oblouk“, který jsem se neuměle pokusil popsat výše. Maximálně ještě opatrnické kroužení po dětské loučce po rádiu. Ostatní pokusy o ovládání bere zpravidla s rezervou, tím značnější, čím víc se liší provedení jezdce od jakéhosi ideálu.
„nechci koupit slalomku … a vozit se lehce sem tam“
Obávám se, že tudy pluješ proti proudu a před Tebou jsou přinejmenším
Niagarské vodopády. Co bych za to dal (a nejen já), jen tak lehce se umět
vozit …
Vynašel sis osobitou techniku jízdy, která víc využít potenciál takovýchto lyží prostě nedokáže, ty jsou jednoznačně stavěny na něco jiného. Musíš asi sáhnout na vypilovaný osobní styl. Nebo si koupit jiné lyže. (Naladění a vlohy pro tento způsob jízdy mají třeba takové Lusti RTC, které krátký záběr nemají zrovna v lásce.)
Völkl ze závodního určitě nejsou líné mrchy.
20.01.2012 16:24:58 #14
>> #13, ˘Ö˘Krab, 20. 01. 2012 15:42:22
Já se pod pojmem krátký oblouk ztotožňuju s popisem, který si uvedl v první reakci. Jen si ztěžuji, že je lyže v takové pozici tvrdá a málo točivá. Žádnou převratnou techniku si vážně patentovat nechci! :)
„nechci koupit slalomku … a vozit se lehce sem tam“ abych to udedl na pravou míru. Slalomka podporuje krátkým radiusem carving, proto, když se podívám na spolulyžníky jen zřídka vidím lyže nad 180cm a radiusem nad 19m. Tím chci říct, že krátké carvingové lyže odvádějí spoustu práce, kterou dříve musel zastávat lyžař. V extrému se na lyžích stačí zaklonit dozadu naklánět hrany z leva do prava a hned je z každého skoroprofík. Když takhle někdo carvinguje na 185cm R23, tak mi to připadá náročnější a vydobytější. Proto říkam, že i na mých Völklech (při nenulovém podbrusu) se dá jezdit sem/tam uplně v pohodě. Lyže drží, využívám je na 15% potenciálu a můhu si u toho ještě zpívat.
Já však chci od sebe sportovní výkon, chci mít na svahu zatnuté zuby a dělat to naplno a mít to jako sportovní výkon a ne odpočinkové odpoledne s půllitrem na baru. Tím myslín frekvence a nasazování oblouku atd. Nemusím si takovým nasazením rozbijet hubu, ale pokud mi 1–2 x denně podjede lyže, protože jsem to přepísknul. Beru to jako objevení momentálního maxima, ne jako neúspěch.
Snad se mi ty slalomky podaří s někým na svahu pro porovnání vyměnit za obdobný racestock a mít tím objektivní oboustraný názor…
20.01.2012 16:56:17 #15
>> #14,
TR450, 20. 01. 2012 16:24:58
„V extrému se na lyžích stačí zaklonit dozadu naklánět hrany
z leva do prava a hned je z každého skoroprofík. Když takhle někdo
carvinguje na 185cm R23, tak mi to připadá náročnější a
vydobytější.“
?????????????? Můj přítel lékař mě oslovuje „ty náš malej mutante“, Olda si ze mě utahuje, že když do mě řízne, tak polezou drátky, ale tohle bych si netroufl. Tvrdit ani zkoušet.
20.01.2012 17:07:38 #16
>> #15, ˘Ö˘Krab, 20. 01. 2012 16:56:17
Chtěl jsem jen napsat, že na 185cm R23 se musí na hranách umět, ale na 165 R12 to jezdí samo. Zase jsem vytvořil slovní průjem, já vím. Každopádně to je zcestný…
20.01.2012 17:17:16 #17
>> #14, TR450, 20. 01. 2012 16:24:58
Všichni se ti tu snáží říct že pokud na nich stojíš tak jako na tvém fotu tak na nich prostě stojíš blbě a takto ti nikdy nebudou dělat to co si předtavuješ.Jinak to ale umí velmi dobře a moc tvrdý rozhodně nebudou jen ti prostě zatim dávaj najevo, že zatím nejsi jejich pánem a pokud se jím chceš stát, měl bys naslouchat radám zdejších borců, kteří už ti napsali pár námětů jako třeba ta šíře stopy.Metr široká stopa – proč???
20.01.2012 17:29:38 #18
>> #16,
TR450, 20. 01. 2012 17:07:38
Na 186/25 se na hranách udržím snáze, než na 165/12,5. Už jen kvůli
délce hrany a trvání oblouku i přes 3 s.
>> #17, MPS, 20. 01. 2012 17:17:16 Díky, že jsi to vzal za mě. Dal jsem si totiž sdružený socialistický závazek, že okřídlené „…stojíš na tom jak debil…“ si ponechám výhradně pro komentování vlastních fotek a do přímého kontaktu s kritizovanými. Jsem jenom zvědav, jak dlouho mi to vydrží.
20.01.2012 17:32:25 #19
>> #16, TR450, 20. 01. 2012 17:07:38
Samo to jezdí na RCT, ale určitě ne na RACETIGERU. I její komerční verze je poměrně náročná na ovládání,pokud si na ní chce člověk užít a jezdit pod její rádius a což potom její fis verze.Pokud sis ji vybral jako lyži na který se budeš moci zlepšovat si na správné adrese,protože ti okamžitě řekla stojíš blbě netočim.
20.01.2012 17:39:59 #20
>> #17, MPS, 20. 01. 2012 17:17:16
A já s tebou asi už po páté souhlasím a sám to moc dobře vím. Co bylo psáno, beru si k srdci. Ale že já vůl sem tu fotku dával. Myslel jsem, že budete vycházet hlavně z mého textu a ne z té fotky na které jsem postavenej, jako ocas…
20.01.2012 17:47:04 #21
>> #20,
TR450, 20. 01. 2012 17:39:59
Víš, je víc než dobře, že jsi sem tu fotku dal. Oni se na ní mnozí …
poznáváme. V minulosti nebo i v současnosti. Fotka + avatar už nebude
náhodná kombinace, něco to (snad) vypovídá o preferovaných způsobech
ovládání lyže.
Ujasňujeme si na Tobě, jak jízdu na SL vnímáme my sami. To je všechno.
20.01.2012 17:47:22 #22
>> #19, MPS, 20. 01. 2012 17:32:25
Je nutný si přiznat, že jsem teda dřevák ,okej. Ale ať mi někdo vysvětlí, proč to na tom fisovým Elánu šlo tak triviálně. Vždyť v těch lyžích nemůže být takový rozdíl.
20.01.2012 18:12:50 #23
>> #22, TR450, 20. 01. 2012 17:47:22 Těžko říct,možná si na tom původně stál daleko líp a moc dlouhym časem strávenym na slalomkach ses úplně rozhodil.Já jezdim více na slalomkach a dkyž začnu cejtit že neco neni ok tak se du srovnat na delší lyže s vetšim R a pak je to zas dobrý.Podívej se na tu tvoji fotku, vůči vnejší si moc vpředu a kdyby ses o ni chtěl opřít máš smůlu protože ti ujede ještě víc dozadu,ty máš ale více váhy na vnitřní vůči které si zas moc vzadu a taky se o ní nemůžeš spolehlivě opřít,protože takhle skrčená noha je úplně gumová a ikdyby se ti to podařilo ujede ti ještě víc dopředu. Takže to jen tak pro inspiraci.
20.01.2012 18:21:15 #24
>> #22, TR450, 20. 01. 2012 17:47:22
To Ti nikto uspokojivo nevysvetlí.Bolo by jednoduché povedať,že Elany sú príjemné a Volkly sú mrchy,ale nikto z nás Ťa na tých Elanoch nevidel jazdiť.
Pozri,konkrétne ja jazdím RC4 SL a parťák má Elan SL FIS.Tie moje sú tvrdšie,tak trochu fošny,neskúmali sme či majú rovnaký rádius.Keď sme si lyže prehodili,ja som si užíval príjemnú a živú lyžu a on tie moje moc nechválil.Ale jazdil si to svoje bez problémov a po chvíli by si zvykol úplne.A to som mal agresívne brúsenie,6mm gas pedal.Proste celé iné.V oddiely máme aj Racetiger SL racestock.Ešte sme ho neskúšali.Máme ho skúsiť?:)Pomôhlo by Ti subjektívne zrovnanie?Budeš potom jazdiť lepšie,keď Ti poviem,že je to dobrá lyža?
Zatiaľ sa drž sa rád,ktoré si dostal.Sú to dobré rady.Nehľadaj chybu v „železe“(možno okrem brúsenia),ale v chlapovi.Uprav si postoj a nervi to tam silou,lebo si odpáliš kolená a jazdiť lepšie nebudeš.
20.01.2012 18:34:38 #25
>> #24, TNS, 20. 01. 2012 18:21:15
Zapracuju na sobě, to je jasná věc. Cizí Racetigery nezkoušej, máš pravdu že tím se mi lépe jezdit nebude, ale pokud by někdo z oddílu uměl přečíst specifikace mých Racetigerů (označení P 528) byla by to pro mne hodně zajímavá iformace. Díky za reakci
20.01.2012 19:33:43 #26
>> #14, TR450, 20. 01. 2012 16:24:58
V extrému se na lyžích stačí zaklonit dozadu naklánět hrany z leva do prava a hned je z každého skoroprofík.
>> #16, TR450, 20. 01. 2012 17:07:38
Chtěl jsem jen napsat, že na 185cm R23 se musí na hranách umět, ale na 165 R12 to jezdí samo.
Úha!!! Že si to nenapísal pár rokov skôr, určite by som si ušetril všetku tú drinu
20.01.2012 19:47:16 #29
>> #22, TR450, 20. 01. 2012 17:47:22
Dovedu si představit, že dneska nebudeš mít snadné spaní. Ale věř, že to stojí za to. Nehořekuj, žes sem tu fotku dával. Ta trocha námahy a její výsledek byly, jestli si toto vlákno pro sebe správně vyhodnotíš, pro tebe cennější než tři týdny lyžování v Alpách.
Podle všeho sis spontánně vytvořil určitý názor na to, jak zatáčet a co a jak k tomu patří. Není to vůbec nic, kvůli čemu by sis měl házet mašli. Jak jsem už zmínil, předhodils sem to, co se tady objevuje ve většině videí, akorát nám nikdo neukázal tak výmluvnou fotku.
To, jak sis navykl jezdit, má svou velkou logiku! Už proto, že je to tak častý jev. Naklonit se na stranu, zatížit lyže a nechat je díky jejich krojení zatáčet je přece úplně jednoduché! Jenže dynamická situace oblouku, kdy se v křivočarém bipedálním pohybu na lyžích při dosahovaných rychlostech nějak rozkládají a na lyžaře působí síly, se logice naklánění takového, jaké známe z jiných nelyžařských situací, trochu vzpírá.
Až tyhle lyže vyzkoušíš po kvalitním! přebroušení, nejspíš pochopíš rozdíl oproti těm Elanům. Slalomky s +/- stejnými parametry mívají sice trochu rozdílné “osobnosti”, dané mj. tvrdostí, ale zase nějaký zásadní rozdíl mezi nimi být nemůže.
„V extrému se na lyžích stačí zaklonit dozadu naklánět hrany z leva do prava a hned je z každého skoroprofík….“
A hned máš odpověď na to, proč se ti neprohýbá vepředu. Ano, lyže s R 12 apod. je „ubohá samotočka“, ale na placce. Na prudkém je
- nanic, když je to měkké bláto, které se zkroutí a nedrží, nebo
- pořád příjemná, když drží a ty na ní pojdeš náš slavný suoperdžíoblouk neboli traversy napříč sjezdovkou s rychlým zatočením v pohodlné rychlosti na krajích. Nebo
- bestie, když se ji budeš snažit držet pod tlakem prohnutou a pod radiusem. To pak bude fackovat.
„Já však chci od sebe sportovní výkon, chci mít na svahu zatnuté zuby a dělat to naplno a mít to jako sportovní výkon…“
Nic proti sportovnímu pojetí, naopak. Jenže jízda trvá nějaký čas, je to množina oblouků, ne vzpěračův pokus, jednorázový výkon, kdy do té 1–2 vteřin dá všechno, celou výbušnou sílu. Ty potřebuješ jiný druh síly. Není to jako silový trénink s maximální zátěží na 1–3 opakování.
Proč bys měl mít minutu, dvě, tři „zatnuté zuby“? Se zatnutými zuby ani pořádně nedýcháš, skoro určitě se ani neuvolňnuješ, nestřídáš svalové napětí a uvolnění, nejedeš rytmicky. A to všechno jsou věci, které potřebuješ a bez nichž jsi v křeči, která tě navíc brzy vysílí (takže budeš mít záhy pocit, že sis máknul, ale falešný, protože ses vyšťavil, místo aby sis zajezdil/něco najezdil).
Koukni se zde tak oblíbená videa závodníků ve volné jízdě. Vidíš tak nějakou urputnost, zatnuté zuby? Naopak, ti jsou zvyklí bojovat v závodě, kdežto volně si oblouky, jaké pro tebe/nás budou zhruba „cílové“, v pohodě užijou.
Jestli si tohle všechno správně přebereš, tak jsi právě dneska zjistil, že určité věci jsou jinak, než sis myslel. A tohle zjištění je začátek té správné cesty. Bez něj bys další dny, týdny a sezony za mnoho desítek tisíc peněz mohl pokračovat v započaté zkreslené cestě, rvát to, trápit se, proč něco nejde, a akorát si fixovat to špatné.
Čím dřív přijdeš na to, co nedělat a naopak dělat, tím líp a tím větší šance, že objevíš a naučíš se, jak to být má. Materiálu k inspiraci tady najdeš (diskuse i archiv SNOW) neurekom (to je moderně česky hafo). A na rozdíl od kdysi je všude možně po netu i v knihách plno informací, je snadné dostat se ke konzultantům.
První velký krok máš vstupem sem do diskuse za sebou. Další jsou na tobě, základní inspiraci-návod, co dál, máš.
Pár lidí, kteří už celkem vědí, „vo co go“, se ti tady věnovalo, a to je taky fajn, ne? Tím si neříkám o děkování, chraň bůh, nýbrž tě chci povzbudit.
20.01.2012 19:55:48 #30
>> #27, ivan, 20. 01. 2012 19:44:46 Díky moc Ivane, to je vyčerpávající.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.