Také prosba o rozbor
13.03.2012 21:49:23 #1
Také prosím o rozbor videa. Je to snaha o jizdu po hranách, ale já to nedokážu posoudit ani když to porovnávám s videosekvencemi z různých lyž. škol. Je to prostě jiné a proto asi špatné, ale co jsou hlavní 2 až 3 chyby, víc stejně nebudu schopen dstranit:http://youtu.be/RhpKwvKcB4Q. Bohužel kvalita je špatná. Spojil jsem dohromady 4 jízdy, aby bylo alespoň něco vidět. V neděli bylo tak ošklivo že natočit nic nešlo, ale sníh byl mnohem příjemnější než v sobotu kdy se střídal led a nový sníh, který neklouzal. Na oplátku prozradím jak dostávám vosk na lyže (nerad ho roztírám a ani kapaní se mi nelibí oboje moc práce – dělám vždy 5 párů lyží a to je dost otravné), rozehřeju vosk v plechovém kalíšku na kempingovem plynové variči a udržuji horké jako fondue a natírám lazurovacím štětcem na skluznici a pak normálně ještě přežehlím. Je to skoro beze ztrátové a vosk je po celé skluznici. Neříkám že je to nejlepší, ale jde to. Pozor na štětec nesmí nechávat moc chlupů jinak je nutné je sebrat. Ještě méně práce je s TOKO Irox koupil jsem ho proto že jsem línej, ale to to leze do peněz 5 lyží a skoro nic ve spreji nezbylo a vosku na skluznicích taky moc nebylo.
13.03.2012 22:14:44 #2
>> #1, bonup, 13. 03. 2012 21:49:23
Jedeš snožný oblouk. Pokud to chceš změnit radu jsem ti už jednou psal, tady je znovu:
Ahoj, doporučil bych ti zkusit jednoduché cvičení a to carvingovou vlnovku. Bude tě to stát jen několik jízd na vleku, a pokud pochopíš, odstartuje tě to směrem k carvingu. * *„Najdi si hodně mírnou upravenou sjezdovku. Postav se do základního sjezdového postoje, s těžištěm trochu vpředu (holeně lehce tlačí do jazyku bot), s lyžemi od sebe cca na šířku ramen s váhou rovnoměrně rozloženou na obě nohy. Rozjeď se a při rychlosti 10–15km/h NEDĚLEJ NIC JINÉHO, NEŽ POSTAV LYŽE NA HRANY (cvičně si to můžeš zkusit třeba doma na koberci). Lyže začnou samy zatáčet. Potom je postav na druhé hrany, a tak dále. Jak se bude rychlost zvyšovat, přijde s tím i vklonění do oblouku. Po pár jízdách pochopíš princip carvingu a potom už je to na tobě, jak toho využiješ dál…“
13.03.2012 22:18:35 #3
>> #2, Mirek, 13. 03. 2012 22:14:44
Znovu zopakujem, dobra rada.
Bonupe,ked vidim tie videa,zase akoby oproti poslednemu v Tvojom starom vlakne,si sa vratil spet.
caute Harry
13.03.2012 22:33:30 #5
>> #2,
Mirek, 13. 03. 2012 22:14:44
Obávám se, že snožný oblouk se dnes říká trochu něčemu jinému. Toto
je totiž pseudocarvingová reinkarnace ještě starší verze „píchni a
skoč!“. Naštěstí „jízda po hranách“ snese mnohé, přesto všechno
lyže, navzdory – a k potěše jezdce – stále zatáčejí.
Vlnovka není vždycky nejjednodušší, protože je navazovaná a jedeš nějakou rychlostí. To, co bylo na prvním CD od Dana je autodidakticky určitě lepší, jsou to úseky, kdy si můžeš vždycky stanovit, co už zvládáš a co ne, jde to libovolněkrát opakovat, dokud se nedostaneš dál.
Alternativní postup výuky jízdy po hranách:
- jízda skoro po vrstevnici
- mírně šikmo svahem se zatočením ke svahu
- začátek oblouku po spádnici se zastavením do svahu
- začátek oblouku po hranách ze svahu
- navazované oblouky
Všechno opakovat, dokud to není opravdu čisté. Jakmile se objeví potíže (s hlavou, koordinací), je třeba se vrátit o úroveň zpátky, zmenšit úhel nájezdu.
Pro začátek zapomeň na píchání, dřepání, výskoky a přismýknutí. Zjisti si, kolik času lyže potřebují, aby začaly zatáčet. Carving není o točení TEĎ, ale až TAM. Musíš začít zatáčet dříve a chvilku déle si počkat.
13.03.2012 22:51:44 #6
>> #5, ˘Ö˘Krab, 13. 03. 2012 22:33:30 Zdar Krabe -sbírám oči z klávesnice :o),ty někomu doporučuješ Danovo cd?Tvuj poslední odstavec: Pro začátek zapomeň na píchání, dřepání, výskoky a přismýknutí. Zjisti si, kolik času lyže potřebují, aby začaly zatáčet. Carving není o točení TEĎ, ale až TAM. Musíš začít zatáčet dříve a chvilku déle si počkat. Bych zdovolením doplnil ,že to "zatáčení"je i o rádiusu lyže aby Bonup čekal,čekal,…a najednou je v lese? adam cz
13.03.2012 23:26:11 #7
Jo já si to myslel, že jsem ztracenej případ. Každopádně děkuji a už nebudu otravovat. Na ten carving nemám, vrátím se k k píchni a skoč (opravdu výstižné) ostatně lyže to teď už uměj tak mě nemrzí, že jsem je koupil. Naopak jsou lehké a chovají se vzorně pro smýkání stvořené. Kdyby jich nebylo ani bych nezjistil jaká jsem vykopávka, takhle mám brouka v hlavě. Tohle byl poslední pokus, ani ne o carving ale o adaptaci mého stylu. Vše jsem dělal normálně (pro mě) jen to klopil víc na hrany nic víc nic míň. Pocit pří jízdě byl dobrý, na videu se mi to v porovnání s carvingem nezdálo a to jste mi potvrdili. Třeba někdo alespoň využije to natírání voskem, aby to nebyla jen ztráta vašeho času. Sice je to také „pseudo“ styl, ale je funkční pro jedny lyže se ale nevyplatí to bych ani já nedělal. Ještě jednou dík moc. Ještě dva víkendy si tento rok zalyžuji a přes léto doufám zapomenu na mé marné snahy. Příští rok bude jako ty předchozí pohoda klídek a tabáček, ale třeba bude všechno jinak. Každopádně se mějte.
14.03.2012 06:36:07 #8
>> #6,
adam 1, 13. 03. 2012 22:51:44
Až ty oči posbíráš, tak si přečti, jaké lyže si Bonup koupil. Význam R
lyže dost přeceňuješ, zvl. ve spojitosti s předpokládanou tuhostí
běžných komerčních modelů. Pokud Tobě přijde tuhá FCT 150, asi bude pes
zakopaný někde jinde.
Ano, pokud vynecháš všechny kroky vedoucí k funu (otáčení volantu do
oblouku, obě ruce do oblouku…), tak je tento způsob „hledání hrany“
velmi snadný – a platí to pro všechny lyže.
>> #7,
bonup, 13. 03. 2012 23:26:11
Nikdo není ztracený příklad, stačí si to nechat někým ukázat. Asi. Na
„píchni a skoč“ není nic špatného, je to sice hodně retro, ale naopak
dobré pro špatně upravené sjezdovky. Jak píšeš, jezdíš jen přírodní
sníh bez úpravy – tam to patří. Najdi si někde video s příslušnou
metodikou a dopiluj to, budeš se lišit a budeš ozdobou.
Je vidět, že vykrojení lyže se dá použít v jakémkoliv stylu, hrana
snese všechno. Nejsi už nejmladší , tak hlavně ve zdraví, ať je těch sezón před Tebou co
nejvíc.
14.03.2012 18:40:41 #9
>> #7, bonup, 13. 03. 2012 23:26:11
Neházejte flintu do žita. Není to nic složitého. Snažte se s sebou tak nesmýkat, když ten oblouk zahajujete.
16.03.2012 07:09:22 #10
>> #9,
AleZ, 14. 03. 2012 18:40:41
Není to nic složitého. Snažte se s sebou tak nesmýkat, když ten
oblouk zahajujete.
Asi to není nic složitého, to jen někteří se tak tváříme. Co si mám představit pod tím „nesmýkat sebou“? Jak to tedy udělat?
22.02.2015 22:34:57 #11
Dobrý večer všem. Tak jsem na to úplně nevykašlal a stále se snažím, ale asi „nemažu tak nejedu“. Od posledního se událo hodně, vazy v koleně po jednom kurzu v Zásadě. A po uzdravení stálá snaha o hledání hrany a o absolvování půl maratonu. Půl maraton dám, ale hrana ta se brání. Občas tu hranu dám ale… no sami uvidíte na: https://www.youtube.com/watch?… Je tam několik jízd za sebou. Specielně pro Harryho, někde psal, že by rád viděl jestli jsem se polepšil. Ta tady to je. Lyže jsou R 14.8. Dotaz ani není co je špatně, toho je dost, ale jestli vůbec došlo k nějakému pozitivnímu posunu. Všichni píšou jak je to snadné, že lyže točej sami atd. Třeba moje děti od doby co jsem jim vysvětlil, že smýkat se nemá Tak jim to jde snad samo, tak nějak přirozeně. Dokonce to na videu dobře vypadá (taky časem přiložím – potřeboval bych poradit kam s nimi dál). Moje jízda se mi vůbec nelíbí, přijde mi málo dynamická a přitom je namáhavá i tak dost. Když chci jet pomaleji už smýkám a rovněji si netroufám to mám hned plné gatě. Ono i po nedokonalé hraně to jede rychle. No starého psa asi novým kouskům nenaučíš.
23.02.2015 05:44:49 #12
Můj komentář jsi asi nechtěl, no nic, když už jsem tady …
Dotaz ani není co je špatně, toho je dost, ale jestli vůbec došlo
k nějakému pozitivnímu posunu.
Ano, k posunu došlo, už ‚sebou tak nesmýkáš‘ A máš pěknější bundu
a kvalitnější video .
Moje jízda se mi vůbec nelíbí, přijde mi málo dynamická a přitom
je namáhavá i tak dost.
Málo dynamická = málo oblouků? Tak jich dělej víc. Ale jak? Zjistil jsi
sám, že snažit se otáčet lyži na hraně je docela fuška, navíc je to
o kolena, tudy cesta nevede.
Když chci jet pomaleji už smýkám a rovněji si netroufám to mám
hned plné gatě.
Regulace rychlosti je úplně v pořádku.
Ono i po nedokonalé hraně to jede rychle.
Ano, zvlášť, když si pěkně odpočineš v rovné jízdě mezi
jednotlivými přibrzděními.
Neboj, ještě rok, maximálně dva … a bude to tam!
Doporučil bych pro začátek jen jedno: drž se pozice pánve a lyží
z prvního obrázku po celou dobu oblouku (6s) – předsunutá vnější a
nadzvednutá patka vnitřní lyže.
Pak se nebudeš dostávat do pozic ze druhého obrázku (tentýž oblouk), kdy
si každá lyže jede za svým.
I když i to jsi schopen částečně korigovat – třetí obrázek je
z téhož oblouku – lyže odlehčíš a srovnáš.
Ale není to úplně košer řešení – čtvrtý obr. je ještě stále
tentýž oblouk.
Stejné pozice najdeš i v 15s a 22s, asi nepůjde o náhodu, příčinu znáš, omílá se tady pořád kolem dokola, výjimečně to není „prdelačka“ – to by bylo nedůstojné ke Tvému věku, nýbrž „padačka“.
Příště popros kameramana, aby stál v polovině svahu – budou tak vidět oblouky zepředu i zezadu a navíc jezdec z profilu, tam se ukáže, jak moc jsi (nebo nejsi – ale ano, jsi) za lyžemi. Navíc budeš k němu v průměru o polovinu blíž.
23.02.2015 08:43:34 #13
Dík Krabe ty nikdy nezklameš. Jinak k tomu pokroku ještě patří i nové kalhoty chápu, že toho sis nemohl všimnout. Jinak OK já ale myslel, že zvedat noha se u carvingu nemá tak proto jak se mrcha zvedne snažím se ji vrátit na sníh a z toho plyne že jí trochu zatížím a v oblouku nezbude než odlehčit a posunout do paralelního postavení ani nevíš kolik práce to dá. Resp. asi to víš. Každopádně dík. Rok až dva to je při mé šikovnosti tak do důchodu, ale já se jen tak nevzdám. Výhoda je že času bude dost, protože nikdo neví jestli vůbec ještě nějaký důchod bude.
Z jiného soudku stále laboruji s voskováním anžto jsem lenoch. Nyní používám směs Skivo univerzál v petroleji, poměr ředění na každém soudruhovi. Já mám teď asi na 400g vosku 6dcl petroleje. Nahřát ve vodní lázni tak do 70C. Víc jsem si netroufl, ale za chvilku bylo rozpuštěno – pak už to vydrží tekuté i při teplotě cca. 10C. Teď už jen lehouce natřít na skluznici pokud dělám venku v mrazu naředím víc jinak to tuhne. Petrolej dlouho schne, ale pokud zažehluji nečekám na odpaření a když dodělám páté lyže jdu na první s žehličkou a ta splehlivě zbytek petroleje odpaří. Jinak postup stejný nejřív bronzovej kartáč pak natírání, žehlení (zde vlastně jen zahřání protože není co rozžehlovat), stáhnutí a silonovej kartáč. Pět párů lyží je asi 30–45 minut. Dokonce mi přijde, že skluznice je lépe nasáklá než bez petroleje.
23.02.2015 09:04:20 #14
>> #13, bonup, 23. 02. 2015 08:43:34
Nezklamu, že, také jsem si toho všiml. Už to budu muset omezit. Čo na to Harry?
Drž se přesně toho, co jsem napsal, tedy mít zvednutou jen patu, zatímco
špička vnitřní lyže je na sněhu a kousek za vnější. Takto projeď CELÝ
oblouk a po RYCHLÉ výměně i následující. Důležité je měnit
zatíženou lyži na vrstevnici a do oblouku už najíždět po vnější,
stejně tak po ní vyjet.
Toto postavení (špička vnitřní na sněhu a vzadu, pata ve vzduchu)
zajišťuje, že zůstáváš stát NAD lyží, nikoliv ZA, už rozhodně
nemůžeš padat či sedat si vedle. Zjistíš, že v tomto postavení lze
regulovat míru smyku i točení velmi citlivě i v minimálních
rychlostech. Také si při tom ve větší rychlosti osvěžíš, jak natahuje
tělo lyže do oblouku, že je nesmí moc předběhnout ani za nimi zaostat.
Do důchodu se naučíš jezdit po hranách, já bych se do důchodu naučil jezdit v branách. Říkal jsem v sobotu Ivanovi, že do jejich slalomu nejdu, že bych vypadl hned za druhou tyčí. On říkal, že když v každé jízdě jednu bránu přidám, za třicet jízd už budu schopen projet časomírou i na konci. Na to já, že bych jednu bránu přidával co deset jízd, tedy celkem tři stovky jízd, což mám až do důchodu. Ale to jen za podmínky, že by nestavěl vlásenky a podobné obvyklé slalomové podlosti.
Pojeď někdy o víkendu na Hranice nebo Za Prahu, jestli teď neroztaje, pojezdíme.
23.02.2015 09:22:18 #16
>> #15, bonup, 23. 02. 2015 09:19:43
Obě dvě jsou to začátečnické sjezdovky Neklidu, podívej se na mapu. Na
Hranice (č. 9 a 10, vlek G) se dá dokonce koupit celodenní jízdenka za
nějakých 260 Kč, Za Prahou (č. 1, vlek B) je potřeba celoneklidová.
23.02.2015 09:36:28 #17
>> #16, ˘Ö˘Krab, 23. 02. 2015 09:22:18 OK já sem debil kdybys napsal Neklid, resp Boží Dar tak bych věděl chodil jsem po té nové sjezdovce vedle Novaka v létě.
23.02.2015 09:43:29 #18
>> #11, bonup, 22. 02. 2015 22:34:57
Bonupe dik ze si nezabudol na prosbu.Vies,uz ked Ti niekto radi,ma radost ked vidi nejaku zmenu,a dokonca aj progres.:}
Mna si potesil.Vidim posun v praci trupu a noh smerom k vyssim „vyklonom“ v obluku,lyzu uz tak neznasilnujes cez hranu,obcas uz aj zakarvujes.Trochu vidim problem pre Teba aj v podlozke,neupravovana pravidelne a s prirodnym snehom je problemom pri vedeni lyzi.Tam uz musi byt clovek vyjazdeny,aby vedel s takymi podmienkami,co s lyzou.
Vies,on je problem v tom naucit stareho psa novym kuskom,a samoukou.Zafixovane v hlave sa drzi jako kliest psa.Ale vsetko ide,aj ked niekedy ztazka.Radu stretnut sa s Vrchnym patologom plne podporujem.
Ked Ti vysvetli v reale,ze v com robis chybu,a co sa snazit robit v urcitej fazi obluku,je ako predsexualna vychova uz na materskej skolke.
Pre deti velmi velmi vhodna.Budu hned vediet ako na to.}
Takze,vydrz Prtka,vydrz.A neboj,vsetci sme nespokojny s urovnou svojho lyzovania.Aktualne aj Ted s Marcelom.
caute Harry
P.S.Poinformovat co s Tebou pri pitve narobili.Som zvedavy.
23.02.2015 09:45:38 #19
>> #14, ˘Ö˘Krab, 23. 02. 2015 09:04:20
špička vnitřní na sněhu a vzadu, pata ve vzduchu
.
Tak nějak jsme to jezdili před 40ti lety
Jooo, svět se točí stále dokola …
23.02.2015 09:51:12 #20
>> #19, PetrAT, 23. 02. 2015 09:45:38
JJ, lyžování je velmi jednoduché: točení, naklopení lyží, zatížení, rovnováha, načasování. Jakákoliv kombinace uvedeného je možná. Některé jsou i funkční, některé univerzálnější, některé lépe vypadají.
02.03.2015 21:03:43 #22
Trochu akdemický dotaz, ale neznám odpověď. Má při mém „umění/neumění“ a snaze se zlepšit cenu nějak upgradovat výbavu (lyže a boty)? Jsem 100kg/190cm, jezdím nejčastěji na Sporten Phase WD 167 R14,8m po dvou úpravách v Montaně jsem s nimi spokojen. Ještě má rád Sporten AHV 168 R18m, jsou to úplně ty první ještě bez označení čísly dost měkká lyže. Měkčí než ty WD. Oboje Lyže mám rád a bez problémů zvládají i smýkání a jízdu v hlubokém sněhu (po staru samozřejmě). Jak moc jsou vhodné na carving nevím. Boty mám s flexí 100. Má cenu koupit jiné lyže (neptám se na značku, ale na typ: tvrdší, měkčí, menší poloměr nebo vetší, širší, užší, delší, kratší atd.) které by mě pomohli ke carvingu, nebo je vybavení absolutně dostatečné a nebrzdí mě v rozletu? PS: Ještě mám popelnicové Volkl P60 GS R21 180cm, ale zkoušel jsem je jen ve 20cm prašanu na začátku zimy a byla to hrůza už jsem delším lyžím odvykl za těch pár let co mám krátké, ale možná na manšestru?
03.03.2015 10:17:15 #23
>> #22, bonup, 02. 03. 2015 21:03:43
Jezdíš po neupravené sjezdovce, tam je carving „vyšší dívčí“ a
lépe se jezdí na širších lyžích. Jenže carving na širších lyžích je
sám o sobě pro mnohé „vyšší dívčí“, nezvládnou ho ani na
upravené sjezdovce.
Tím chci říct, že carving na Tvém svážku je náročný ^2. Jednodušší
a rychlejší je učit se na mírném a upraveném svahu, obtížnost přidávat
postupně. Nebo se na Čistého Carvinga úplně vykašlat.
K lyžím: AHV jsou na Tebe krátké, WD mi přišly jako líné mrchy,
kterým se na hranu a po hraně moc nechce.
Na hledání pocitu bych asi za daných podmínek zvolil něco maximálně
radikálního a alespoň lehce širšího, mám na mysli různé Supershape a
Oversize varianty nebo také Lusti SCTw/CCTw (bude stačit 166/13 –
vyzkoušeno) nebo RCT 165/12.
Jestli se potkáme (tento víkend pp. naposledy budu lyžovat na Neklidu), tak Ti můžu půjčit na dopoledne RCT 160 – je na nich SpeedLock, takže se do vázání určitě vejdeš. Jinak předpokládám, že máš delší podešve a většina mých vázání by byla krátká.
13.03.2015 19:25:39 #25
>> #23, ˘Ö˘Krab, 03. 03. 2015 10:17:15
Tak jsem se zúčastnil osobně Krabovo patologie. Krab je opravdu super, nejen že se mi věnoval celé dopoledne, ale ještě mi půjčil i lyže. Tímto mu chci velice poděkovat. No a výsledek? Nejsem schopen posoudit jaký jsem případ. Vzal jsem si k srdci především to, že se musím držet vnitřní nezatíženou co nejvíce vzadu. Dále že cvik, který jsem si za nejméně 25let zafixoval v dobré víře, že je to tak dobře, je špatně (končit oblouk na vnitřní abych byl připraven do dalšího oblouku – načteno někdy kolem r.1986–7 z knihy o lyžování) Bohužel mám zafixováno více zlozvyků a špatně se odbourávají jako protirotace, zakleknutí do bot co to jde atd. Konečně jsem pochopil cvik letadlo a zalíbil se mi ačkoli mi na místě nešel, během týdne jarních prázdnin jsem ho zvládl alespoň si to myslím. Každopádně na zapůjčených Lusti RCT se jezdilo krásně a úplně zbytečně jsem se bál lyží určeným pro pokročilé a volil spíš rekreační. Je ale fakt, že od té doby co jsem moje lyže koupil, je moje fyzička úplně jinde. Odezva lyží byla báječná, rychlá a ne taková líná jako u mých WD. Asi si nějaké takové samotočky také koupím, ale vzhledem k ceně spíš AHV 05 nebo 06, které jsou ve výprodejích včetně vázání skoro za polovinu než RCT, ačkoli srovnávat je asi úplně nepůjde. Nebo použiji Marker 1200 Titanium (bohužel se speed lock omyl je to SpeedPoint deskou) co mám a koupím jen RCT nebo SCTw, ale pořád to bude o dost dražší – snad tomu ta deska pro půjčovny moc neublíží, resp. já rozdíl asi nepoznám. Jinak jestli jsem ztracený případ opravdu posoudit neumím, ale třeba to rozpitvá sám Krab.
13.03.2015 19:54:23 #26
>> #25, bonup, 13. 03. 2015 19:25:39
Soudruh Krab neměl čas, protože se teď dva dny vozil po kopci s výkvětem našeho instruktorského lyžařstva, ježto byl tolerován v testu AM lyží časopisu Snow jako nefalšovaný zástupce cílové většiny a dařilo se mu jako takovému naprosto dokonale splynout se zoufale šusující polskou masou (ze které ovšem musím vyjmout jednoho úžasného evidentně závodícího kluka, který jezdil nádherné slalomové oblouky se vším všudy).
AD lyže: Když myslíš, že musíš, kup si je ze druhé ruky. Deska
Speed-lock byla na těch, které jsem Ti půjčil, je to systémová deska Vist
výhradně pro vázání Vist.
Musíš mít jinou desku, na desku Speed-lock bys Marker vázání umístil
těžko, může maximálně jít o jinou desku Vist.
13.03.2015 20:07:00 #27
>> #25, bonup, 13. 03. 2015 19:25:39
Bonupe,ber to tak,ze kazdy patolog,a hlavne ti co ich to bavi,sa rad svojej robote povenuje.
Som rad,ze ste polyzovali.Teraz mas na to cele leto rozmyslat,ze co ten patolog od Teba chcel.
Drzim palce,niekedy aj cesta samotna je cielom.
caute Harry
13.03.2015 21:18:20 #28
>> #26, ˘Ö˘Krab, 13. 03. 2015 19:54:23
Sorry oprava SpeedPoint se to jmenuje u toho Markeru.
14.03.2015 07:53:38 #29
Nový materiál k zamyšlení aneb pravá karlovarská
šoupaná® echtovní česká patička™ stokrát
jinak.
Video
9:44 a video 10:21.
Krabice trefně poznamenala, že když už nic, tak je z videí patrné, jak je důležité natočit jezdce zepředu i zezadu.
14.03.2015 10:07:18 #30
>> #29, ˘Ö˘Krab, 14. 03. 2015 07:53:38
Tak nejen, že neumím pořádně lyžovat, ale ani udělat kvalitní video. Tady je video o 6 dní později ze stejného svahu Video 13.2 Snad jediná útěcha je že udělat hezčí video je především otázka lepšího vybavení a tréningu kameramana, ale to lyžování se tak jednoduše nedohoní .
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.