17.12.2012 19:07:18 #1
Viz článek: Majitelé Motorpalu koupili Sporten
Takže už ne Adamec a Hudák, ale Wres a.s., 20 akciová, 2 miliónová akciovka vlastní teď firmu se základním kapitálem téměř 90 miliónů.
17.12.2012 19:42:38 #2
https://or.justice.cz/…/vypis-vypis?…
https://or.justice.cz/…/vypis-vypis?…
Logiku nákupu továrny na lyže v dnešní době vůbec a navíc lidmi vydělávajícími v autobranži nevidím, ale nějaká bude.
Pozemky? Haly? Nějaký úplně jiný důvod?
Vlastnické podíly neznáme, původní akcionáři tam pořád být mohou, i když jejich absence v orgánech a.s. by napovídala, že nanejvýš okrajově.
Co na to HOnza Verl? Co Iridium?
18.12.2012 20:12:44 #3
>> #2, ivan, 17. 12. 2012 19:42:38
Myslím, že bude Sporten v dobrých rukou. Lidé z Wresu dělají mj. do piva a hlavně: dva z nich bydlí v Lyžbicích!
18.12.2012 20:44:05 #4
>> #3, fischerbl, 18. 12. 2012 20:12:44
Takže Lyžbě a Pijbě ZDAR! A nebo, jak by řekl možná kocour Mikeš, Ližbě a Pyjbě ZDAR!
Už se mi to nějak dneska plete.
18.12.2012 22:06:09 #7
>> #6, PetrAT, 18. 12. 2012 21:56:06
Myslíš jako „narty sendwiczowe do snegu pro pany i damy…“ – omlouvám se za mou bídnou polštinu. To víš, kluk ze západu…
19.12.2012 00:13:09 #8
>> #2, ivan, 17. 12. 2012 19:42:38
ja za iridium uronim slzu. porad mam v hlave jak by se dala lyze poskladat, aby to byla dobra sportovni univerzalka do nepohody.
19.12.2012 03:32:17 #9
Vždyť ono jen to jedno jestli ten, kdo nějaký podnik vlastní, má k jeho produktům nějaký vztah. Důležité je, aby ti, kteří podnik řídí, tomu rozuměli. Zatím tedy budeme věřit, že s novým vlastníkem přijdou peníze na vývoj i marketing a dočkáme se skvělých lyží za rozumnou cenu, navíc tuzemských.
19.12.2012 09:27:56 #10
>> #9, Navvy, 19. 12. 2012 03:32:17
V tomhle máš sice teoreticky pravdu, ale zrovna lyžařský byznys je natolik specifický (o tom, v čem, jsem více psal v nějakém článku), že existuje podstatně víc dokladů neúspěšnosti „vlastnických outsiderů“ než naopak. (S vědomím toho, že vlastně mnohdy nevíme přesně, kdo a jakým dílem v daný okamžik příslušné akcie drží.)
Příklady buďtež celý konglomerát Kneissl & friends a Grossnigg, Kastle a Nordica pod Benettonem, zčásti Rossignol pod Quilsilverem, jednoznačně Salomon pod Adidasem, kdysi třeba Persenico a Caber pod Spaldingem, Look po Beylovi pod Tapiem a dalšími. Pestré osudy amerických firem poté, co je prodali/jich pozbyli zakladatelé.
Naopak fungovat se zdají K2, Volkl a Marker pod Jardenem a Atomic se Salomonem pod Amerem.
On to ani ten Sporten pod BGM neměl snadné a podle toho, co jsem od pramene slyšel, nebýt svého času tuším 10% akcionáře, ředitele Hudáka, mohlo to tam ještě před pár lety, kdy bylo hodně ouzko v branži všem, skončit i jinak než lyžemi.
Neboli role vlastníka s určitým vztahem, nebo aspoň se znalostí specifik branže, rozhodně zanedbatelná není. Tolik alespoň vícenásobná historická zkušenost.
19.12.2012 09:35:42 #11
>> #1, HonzA_, 17. 12. 2012 19:07:18
Spravne by melo byt… Majoritni vlastnik akcii prodal svuj balik. Vse ostatni zustalo pri starem(Zatim).
>> #2, ivan, 17. 12. 2012 19:42:38
Velmi spravna uvaha… puvodni akcionari i nadale zustavaji.
Co na to HOnza Verl? I nadale hnije tam kam ho mistni diskuteri poslali… Doslova?? ve vlákně o špinavém prádle: Proto tě vyzývám : Následuj můj příklad a vyhnij.
Co Iridium? Dobry, porad se vyrabi a porad se na tom dobre jezdi… , Ale to jsi asi nechtel
slyset.....
to Alv:
Ja taky…
19.12.2012 10:29:31 #12
>> #11, sarfik, 19. 12. 2012 09:35:42
Představoval jsem si to tak, díky za info. Jestli chtějí alespo%n zatím dělat lyže, bez současného kádru se motorpalové neobejdou.
Pokud by tam chtěli vybudovat třeba disneyland, byla by to jiná. To by ale museli mít prachů, že by je ta (mnou předpokládaná) odstupná ani nezabolela. Ale to jen tak pindám.
HOnza ani Iridium nehnijou, předevčírem je v jedné diskusi doporučoval. Jak jistě tušíš, byla to otázka řečnicko-symbolická.
Výzvě k vyhnití nerozumím, ale netrápí mě to.
19.12.2012 11:04:05 #13
19.12.2012 13:30:37 #14
>> #10, ivan, 19. 12. 2012 09:27:56
Ano, je to tak jak píšeš, i když o některých z Tebou jmenovaných značek slyším poprvé. Úpadek určitých značek ovšem vůbec nemusí vůbec souviset s vlastnickou strukturou, což ale já nepoznám kdy tomu tak bylo a kdy ne. Každopádně Sporten je ziskový v desítkách milionů a tržby se v roce 2011 blížily dvěma stům milionů a vyváželi hlavně do Francie. Takže změnu výrobního programu moc nepředpokládám, otázka je, kolik z toho zůstane pod značkou Sporten.
19.12.2012 17:09:41 #15
Hmmm, pokud půjde Sporten stejným směrem jako Motorpal, tak nevím.
Motorpal se dal cestou velkooběmové výroby a na svůj původní výrobní
program defakto hodil bobek. Pokud člověk neobjedná aspoň sérii 1000ks, tak
Motorpal nehrábne. Takže na elementy člověk čeká třeba rok, protože než
se nastřádá požadovaný objem objednávek, tak to chvilku trvá.
Z lyžařského pohledu by to mohlo být hodně podobné a docela mám strach, aby se Sporten nestal pouze velkosérivou výrobou pro Kaufland a Tesco. Protože do stejné kategorie výroby defakto spadl i Jihlavský Motorpal.
19.12.2012 17:58:07 #16
>> #11, sarfik, 19. 12. 2012 09:35:42
Nojo, ale majoritní podíl si někdo kupuje s určitou představou a plány. Otázkou je, jaká je v tomto případě. Doufám že z našeho pohledu (a i zaměstnanců Sportenu) jen to dobré.
19.12.2012 18:25:27 #17
Ono stačí, aby 1. člen (bývalého) představenstva, viz
https://or.justice.cz/…/vypis-vypis?…
zjevně majoritní akcionář – přímo nebo přes nějakou firmu v rámci BGM Group
http://www.bgm.cz/activities.htm
https://or.justice.cz/…/vypis-vypis?… –
rozhodl zbavit svého podílu ve společnosti, třeba z důvodů s lyžemi nesouvisejících, neboť záběr BGM je mnohem širší.
Vyrábět pro řetězce Sporten zvládal i dosud, např. ta výroba pro Francii je hodně pro Decathlon. Slepit vedle toho pár fajných sendvičů je jen chuťovka. I když by pro ty levné lyže nemuseli mít tolik pěkného vybavení, jaké si pořídili v posledních letech, aby ty dobré lyže za něco stály.
Viz též např.
http://www.finance.cz/…i-o-tretinu/
Ale to furt jenom spekulujeme.
19.12.2012 20:18:04 #18
>> #17, ivan, 19. 12. 2012 18:25:27
Vyrábět pro řetězce Sporten zvládal i dosud, např. ta výroba pro Francii je hodně pro Decathlon. Slepit vedle toho pár fajných sendvičů je jen chuťovka.
To je přesně to o čem píšu. Motorpal ovšem už výrobu těch pár „chuťovek“ pomalu opouští. Třeba vačky pro čerpadla na Tatru. Za rok se sešla objednávka zhruba na 50ks a tak se Motorpal rozhodl, že raději výrobu zruší. Kopyta vyhodil do šrotu a hotovo. Následující rok se objevila poptávka z Ruska na cca 300ks kompletních čerpadel a Motorpal mohl pouze oznámit, že není schopen potřebné díly vyrobit !!! S tělesy je to úplně to samé.
Takže z tohoto pohledu je ve Sportenu „slepení pár fajných sendvičů“, značně v ohrožení, protože Motorpal výrobu pár fajných vaček ukončil v kovošrotu.
Ale jak jsi napsal – je to pouze moje spekulace.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.