Domů Diskuze Technika jízdy Analýza videa

Analýza videa (strana: 3)

27.11.2013 12:50:44 #61 

Příspěvků: 136

Hreben

>> #60, Másin, 27. 11. 2013 08:56:26

Pul oblouku… A zase je to v branach, tim padem se z toho moc pouzit neda – co se tyce techniky pro 99,9% lyzarske populace. Taky se asi nebudeme inspirovat jizdou M. Schumachera na okruhu pro jizdu v beznem provozu… Je videt, jak Ted jde pres vnitrni nohu(na ktere ma i chvilku vahu) do naprosto extremniho naklonu(coz umi jen on!), aby se dostal do dalsi brany. Nevim, pokud nejsem mlady nadejny talentovany zavodnik, ktery to chce nekam dotahnout, tak bych se spise inspiroval lyzovanim tohoto typu: http://www.youtube.com/watch?… (ikdyz je to treba starsi a jen tak nahodne vybrany)

27.11.2013 13:35:23 #63 

Příspěvků: 172

maryys muž

>> #60, Másin, 27. 11. 2013 08:56:26 mám pocit,že pro Teda se budou muset začít vyvinovat chrániče zadku. >> #61, Hreben, 27. 11. 2013 12:50:44 to záleží o co se snaží výše zmiňovaný diskutující, já například se snažím inspirovat závodníky.

27.11.2013 15:30:54 #64 

Příspěvků: 136

Hreben

>> #63, maryys, 27. 11. 2013 13:35:23

Dobre, kazdeho volba. Ale stejne se ptam proc? V soucasne dobe je zavodni lyzovani ve svetovem poharu urovni na jine planete ve srovnani s komercnim lyzovanim. Nuzky se za poslednich 10 let rozevrely vice nez kdy predtim. Uz jen ty jejich lyze/boty, cisty led, a hlavne snaha projet trat co nejrychleji(casto na ukor techniky) jde preci naprosto opacnym smerem nez soucasne „vymekle“ rekreacni lyzovani… Vyrobci uz prestali vyrabet material pro pokrocile/zdatne, velmi dobre lyzare. Kde a jak a na cem napodobovat spickove zavodniky? A hlavne opet – proc? Muzeme se o tom bavit v jinem vlakne, ponevadz uz se to netyka tematu…

27.11.2013 15:56:15 #65 

Příspěvků: 172

maryys muž

To by bylo asi vhodnější a myslím,že před rokem se to řešilo na několikastránkové diskuzi. Já mohu mluvit jen za sebe. Má snaha je přiblížit se nejlepším a to není jen v lyžování, baví mě to a motivuje. Nesouhlasím,že už se nevyrábí lyže pro zdatné lyžaře. Tendence projet co nejrychleji trať je již od počátku závodění a technika se pořád piluje k tomu,aby človek byl tím nejrychlejším. Způsob,jakým se jezdí dnešní GS se mi nadmíru líbí a proto se já inspiruji závodníky. Své GS 188 si nemůžu vynáchvalit a jezdím na ně prakticky kdykoliv a kdekoliv:)

27.11.2013 16:25:10 #66 

Příspěvků: 136

Hreben

>> #65, maryys, 27. 11. 2013 15:56:15

Tak jestli se to tu nekde resilo, tak si to rad najdu a zapojim se. Nechci nikomu tlacit svuj nazor, ale vidim to dnes a denne jakym smerem se to ubira. To je bohuzel fakt. To ze se chces priblizit nejlepsim je sice hezka idea, ale v praxi si to moc predstavit nedokazu. Obzvlast v lyzovani! Ano, to je smyslem zavodeni, projet co nejrychleji trat. Co to ma ale spolecneho se „spravnou lyzarskou technikou“? A co maji tvoje meke kratke lyze spolecneho s temi Ligetyho? A jak na nich jezdis v hlubokem snehu nebo v boulich? Mluvim ted obecne, nesmeruju to nijak na tebe! Nebo copak lze v soucasne dobe koupit v normalnim obchode napriklad boty pro rekreacniho(ne­zavodnika) trochu urostleho vyborneho lyzare? Nelze!

27.11.2013 16:49:09 #67 

Příspěvků: 442

VojtěchV muž

>> #60, Másin, 27. 11. 2013 08:56:26

Neříkej, Másine, že za tu dobu, co jsem tě neviděl jet, ses k takovému provedení oblouku nedopracoval :-D

27.11.2013 17:18:44 #68 

Příspěvků: 172

maryys muž

>> #66, Hreben, 27. 11. 2013 16:25:10

A co je správná lyžařská technika? Nemyslim samozřejme přiblížit se se vším všudy,ale představit si to dokážu. Moje lyže nejsou zrovna měkké a krátké. V hlubokém sněhu se s nima jezdí špatně, na to nejsou zrovna udělané,stejně jak na boulích,ale já univerzálky nehledal. Jistě,dají..140 fle­xe i 160 bez problému. Ale já tady nemluvím o tom,kam se lyžování ubírá.Já jen kam se snažím ubírat já,ale máš pravdu,pojdˇme o tom hovořit do správné diskuze.pardóón

27.11.2013 18:14:22 #69 

Příspěvků: 7

Raceman

Ahoj, omlouvám se velice za nereakce, ale byl jsem bohužel pár dní zaměstnán svou prací, která už není lyžování. Chtěl bych zpětně poděkovat za Vaše názory, připomíny a rozbor mé jízdy, vážím si toho. Musím se přiznat, že už se v tom trochu ztrácím!:)Z ko­mentářů ovšem lze vyčíst, že můj problém je v tom, že jsem mezi oblouky moc vzadu a ztrácím tlak na vnější lyži. To je pro mne trochu překvapivé, protože jsem si myslel, že tam problém nemám a vnější je v pohodě. Na patku vnitřní si záměrně nesedám, asi to ovšem vypadá, přiznávám.:)Po­prosím ještě Krabici, která pověsila na diskuzi fotosekvenci mé jízdy o komentář. Upřímně nevím, jak to interpretovat.Moc předem děkuji.

27.11.2013 22:44:54 #70 

Příspěvků: 4267

ivan

>> #60, Másin, 27. 11. 2013 08:56:26

Hezký videjko, kámo, díky za link.

I s vědomím, že kamera i zpomalení zkresluje: mám jenom já neodbytný pocit, že by mohlo jít o demooblouk pro mediální mrdky, schválně držený as long as possible with his ass on the snow? Můžu se mýlit, s analýzou takových zatáček tady nikdo z nás zkušenosti nemá, i když – závidím – pro některé je to „takovej běžnej GS oblouk na rozborku“ (což je mimochodem formulace, která mě moc příjemně rozveselila).

A abych po dlouhé době lehce a návistně rýpl do kolegů, kteří k oblouku na hraně preferují až potřebují R maximálně 10 metrů, snad je tohle video mine.

27.11.2013 23:40:52 #71 

Příspěvků: 326

vašek2

>> #70, ivan, 27. 11. 2013 22:44:54

Ahoj ivane, ahoj ostatní, tebou linkovaný záběry Teda zezadu (první je sem teda umístil asi Martin47) jsou více než inspirativní. Během pročítání si o aktivní práci vnitřní a vektorech sil, které někudy jdou, si říkám, že jsem snad neviděl karvujícího lyžaře, kterej by jel moc po vnější. U toho Ligetyho beru za rozložení sil prosté prohnutí lyží a tak nějak ve všech obloucích je ta vnější zatížená víc, a to i daleko za spádnicí. U SG je to samozřejmě markantnější. Má někdo z přítomných video sportovního lyžaře, kterej jede carvingový oblouk v brankách, a který stojí moc na vnější lyži v průběhu celého oblouku? I ten raceman, kterej je jinak vynikající lyžař, v těch brankách jasně dokazuje, že pro nás amatéry není vnější snad nikdy dost. Tý vnější ten oblouk zbytkem těla téměř vždy kazíme. A nejvíc ty s R=10m… Vše myšleno v rámci pokusů o GS jízdu…

28.11.2013 12:35:37 #72 

Příspěvků: 4267

ivan

>> #71, vašek2, 27. 11. 2013 23:40:52

Ted je dneska už skoro výjimkou, protože si zařídil, aby jeho website pořád ještě fungovala. Možná si to dokonce hlídá sám. Pořád ještě se na ní dá najít něco k odkoukání. To mi přijde jako profesionální přístup.

I když ty záběry seshora klamou a ukazují lyže víc prohnuté než ve skutečnosti, je, jak zmiňuješ, permanentní prohnutí vnější včetně srovnání s vnitřní krásně vidět. A přesně o to, co píšeš, mi v ukázkách šlo.

Už minimálně nějakých 60 let je vnější, kurvasoudruzi, to hlavní, o co se, stejně jako kdysi o stranu, musíme opřít. Strany, otrokyně intošů a vychcánků, se od té doby změnily. Vnější, řízená nikoliv ideologií a vyčůraností, nýbrž fyzikou, ne.

Volte vnější, podrží, nezklame!

28.11.2013 12:48:51 #73 

Příspěvků: 4267

ivan

Závoďáku-Racemane:

první věc, která mě na tvém videu ve volné jízdě zarazila, je odstřikování sněhu od tvé vnější lyže. Sníh a svah se zdá být drživý natolik, že by pořádně zatížená lyže měla víc krájet a míň prášit.

Za další, pořádně zakousnutá vnější by měla držet prohnutá a coby babská 183/25,4 vyříznout zatáčku skoro na pětníku. Kdežto ta tvoje rozplizává, táhne se. Aby ne, když je vidět, jak nedostatečně je vnější zatížená, místy v přední části kmitá.

„Pedálovat" ve snaze o dlouhou-krátkou nohu je OK a důležité, v tom máš pochvalu, ale kvůli silám, které na tebe v oblouku působí, to musí být s dominantní oporou o vnější. Vnitřní není tou, na kterou si přisednu (i když se to při hodně velkém snížení a pokrčení vnitřní přímo vnucuje), nýbrž tou, která tam prostě je a s níž to podle svých schopností musím co nejlíp zkoulet.

Upozornil bych na Vaškovo (post 71) „jsem snad neviděl karvujícího lyžaře, kterej by jel moc po vnější“ a „pro nás amatéry není vnější snad nikdy dost“.

Že jedeš hezky ti napsali mnozí. Určitě jo. Ale když se ještě pořádně opřeš do té vnější, bude to paráda. Pak bude i trochu jiný timing, záběr ve vedení bude kratší, vznikne taky větší rebound, který tě rychleji přehodí na opačné hrany. (Viz ve vedlejším vláknu o tom, jak tam ty síly jsou a jak jde o to optimálně s nimi pracovat.)

28.11.2013 20:37:22 #74 

Příspěvků: 767

Gravedigger

POdle me je Racemanovo lyzovani zdaleka nejlepsi z toho, co jsme tady na foru meli moznost videt (ale uplne nevylucuji, ze mi nejake video uniklo). A jeste bych pridal, ze jde urcite taky o lyzovani s nejvetsim rozdilem zatizeni vnitrni/vnejsi z toho, co jsme na foru rozebirali.

Jen si rikam, kam se podeli vsichni ti, kteri minulou zimu tak odsuzovali jakekoliv odlehceni vnitrni na mene nez nejakych 30%.

28.11.2013 21:27:31 #75 

Příspěvků: 173

hm1

>> #72, ivan, 28. 11. 2013 12:35:37

Konečně slogan na bilboard, po kterém nemám chuť hodit šutrem :-)

29.11.2013 07:34:35 #76 

Příspěvků: 5224

oblouk muž

>> #73, ivan, 28. 11. 2013 12:48:51

>> #74, Gravedigger, 28. 11. 2013 20:37:22

DOBRÉ = DOSTATEČNÉ zatížení ŘÍDÍCÍ vnější lyže je nepochybně nekonečné a snad nikdy ne uspokojivě vyřešené téma pro vylepšování jízdy a zatáčení na lyžích – zejména pro nás všechny „amatéry“. Pokusy o specifikací zatížení vnější/vnitřní v procentech jsou vždy jen velmi přibližným odhadem (vynechávám slovo pitomost), protože u různě kvalitních lyžařů by na stejném sklonu svahu + povrchu + radiusu oblouku byla ta procenta různá, protože:

  • totéž pojedou v poněkud jiné rychlosti
  • tudíž budou mít i poněkud jiné naklopení lyží na hrany
  • takže i v různé míře pokrčenou a pod sebe srovnanou vnitřní nohu
  • a tedy nezbytně i jiný procentuální poměr v zatížení mezi vnější/vnitřní ly­ží.

Proč? Protože čím větší naklopení lyží na hrany, tím víc bude nezbytně zatížená vnitřní („reje“) – na což ovšem má hlavně vliv připravenost lyžaře = kloubní rozsahy atd. Problémem celé lyžařské špičky (ale v podstatě i velmi dobrých amatérů) je = „jak tam tu vnitřní srovnat“…- je třeba cvičit, cvičit, cvičit – na suchu a k tomu vědět jak!

K problému procentuálního rozložení mezi vnější/vnitřní jistě může patřit i posouzení vlivu malých nerovností na setinové poměry v zatížení… :-) – ale to už je trošku nimračka v nepodstatném detailu…

Ne už tak nepodstatným detailem je ale to, co je z hlediska honby za rychlostí efektivnější-výhodnější. Větší nebo menší procentuelní rozdíl v zatížení vnější-vnitřní lyže? Odpověď je zřejmá a v podstatě koresponduje i s posouzením výhod/nevýhod širsí nebo užší stopy…

Nikdy nikdo nikoho nenaučil lyžovat - každej se to musí naučit sám. Dá to ale čím dál víc práce - a bolí to.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Komerční tipy