Závodní lyže pro amatéry (strana: 2)
06.02.2014 18:47:01 #31
>> #30, klokanito, 06. 02. 2014 16:44:22
Proč myslíš, že delší bude tvrdší?
Rozdíl mezi 186/27 a 191/27 je třeba v tom, že ta delší je více krojená.
06.02.2014 19:10:17 #32
>> #31, HonzA_, 06. 02. 2014 18:47:01
Myslím, že se tu v diskusi objevila informace, že GS kolem 185 jsou délky pro ženy a tudíž o něco měkčí.
06.02.2014 19:50:43 #33
>> #31, HonzA_, 06. 02. 2014 18:47:01
Obřačka deklarovaná jako dámská bývala nejčastěji 183 cm. Ty modely 185–188 cm byly „sekundární“ verze mužské, zamýšlené pro ty méně nabušené (mladé, lehké, slabší výkonnost), a tudíž obvykle i měkčí. Ne nutně, ale lze s tím počítat. Co pamatuju, nejvýrazněji jsem to zažil u Volklu, kde 185 cm byla (zase, ne nutně všechny, ale vícero) skoro až nepříjemně měkká, kdežto 193 cm hodně jiná. Také to ale mohlo být dané tím, že Volkl tehdy dělal jednu řadu výkonnější a jednu „civilnější“…
Kdežto dneska by se dalo čekat, že stále vyráběné a nabízené lyže (loňské, letošní) podle staré normy nebudou v těch nejvyšších tvrdostech s ohledem na to, kdo zbyl jako jejich cílová skupina.
Poradit na dotaz z postu 30 opravdu neumím, to si nakonec sám uvědomuješ, že bys rád dostal rozhřešení, které takhle obecně, na dálku a přes net seriozně dát nejde.
Nekupuješ ale přece auto. Opakuju, že tyhle ojetiny zejména ve 190+ jsou takřka neprodejná lyže. Co jsem se naposledy díval, a už jsem to i psal, prodávající mlaďasové zatím mají velké oči, dokonce i u SG. Ale za chvíli je po zimě, překulí se léto, lyže budou stát, oni vyměknou. Taky tím, že po zimě budou k mání už i současné 195/35 a 188/30, z nichž ty první jsou na tom ještě hůř. Takže postupně nutně nastane přebytek „civilně“ nepoužitelných závodních ojetin a jejich cena musí zákonitě jít dolů.
Neboli, a proto to píšu, koupíš si třeba ty kratší jako „vstupní model“ a příští rok ty delší.
06.02.2014 19:54:18 #34
Ahoj, přidám se s dovolením do diskuse. Na základě místních diskusí jsem si pořídil obřačky, staré babské 180/21 a jsem z nich nadšen. Přesto se nemíním vzdát slalomek, na kterých se vyvozím i když na mírnějším svahu jezdím s malým synkem. Bohužel mi moje slalomky (Elan Race SLX) po čtyřech sezonách pomalu dosluhují a tak zvažuji koupi nových. Tak bych si rád nechal poradit jaké a hlavně odkud, aby za něco stály a finančně mě to nepoložilo.
06.02.2014 20:13:52 #35
ahoj,dlouho jsem sem nepsal,ale tahle diskuse me chytla,v utery jsem byl na Hochfichtu a jezdil jsem na Atomic gs fis 190-R34 a se Salamonama gs master 183-R26,5,Atomici byli ostry,těžky,naročny,musel jsem byt stale na 100%pozorny,ale jeli super,Salamony take super,kratši a take o dost lehčí a měkčí,Salamony jsem jezdil už předtím tyden v italii a větčinou jsem je měl na celí den,take jsem se bal,že budou tvrde a těžke a v pohodě,to Atomici byli jinna kava,fakt lyže pro profiky a to tak na 2 hodiny,pak je člověk utahanej. Dnes jsem si koupil na Harfe Head gs i.RD 183-R25,5 skvěle obřačky
06.02.2014 20:22:21 #36
>> #34, Kruťas, 06. 02. 2014 19:54:18
>> #34, Kruťas, 06. 02. 2014 19:54:18
ahoj,a to chceš komerční slalomku nebo RD,
06.02.2014 20:33:04 #37
>> #35, GODZILLA, 06. 02. 2014 20:13:52
Jak můžeš vědět, že jsou ty Heady skvělé, když jsi je dneska
koupil?
Třeba moje dcera by Ti řekla, že jsou, ale já jsem se s jejich naladěním
nějak nesešel.
06.02.2014 20:38:42 #38
>> #37, ˘Ö˘Krab, 06. 02. 2014 20:33:04
>> #37, ˘Ö˘Krab, 06. 02. 2014 20:33:04
no mněl jsem napsat že jsem je už měl pujčeny,tak to vim a mě vyhovali,proto jsem ještě zkoušel ty Aomici,aby jsem se rozhodnul spravně
06.02.2014 20:45:46 #39
>> #38, GODZILLA, 06. 02. 2014 20:38:42
To je jiná.
>> #34, Kruťas, 06. 02. 2014 19:54:18
Co je to nevykrvácet? Tohle?
06.02.2014 20:47:52 #40
>> #34, Kruťas, 06. 02. 2014 19:54:18
Zkus se podívat tady http://www.czech-ski.com/bazar/ Chlapek tam prodává nové závodní slalomky Volkl, má to přímo z továrny.
06.02.2014 21:03:15 #41
>> #34, Kruťas, 06. 02. 2014 19:54:18
No vidim,že koukaš po komerční slalomce,tak jestli na tu lyži moc nespěchaš,tak bych ješte počkal tak měsic a pak už prodejci budou mit obědnane lyže na příští sezonu a letošní slalomky budou ještě levnější a ochotnějši ti dát slevu
07.02.2014 12:55:27 #42
>> #39, ˘Ö˘Krab, 06. 02. 2014 20:45:46
To je výtečná nabídka, ale asi bych se radši poohlížel po nějaké závodní lyži než po komerční – tu už mám vyzkoušenou a chtěl bych to posunout dál.
07.02.2014 12:57:56 #43
>> #40, vrakous, 06. 02. 2014 20:47:52
No tam koukám pravidelně, ale nevím, nakolik prodeji přes bazar věřit. Máte nějaký typ kde přijít třeba k lehce jetým nekomerčním slalomkám? Nevykrvácet – beru max. do 10 tis.
07.02.2014 13:16:14 #44
>> #42, Kruťas, 07. 02. 2014 12:55:27
Slalomka bývá dost často problém. Jednak dostávají špičky za uši od tyčí, jednak se hodně brousí.
Když by byla nějaká v hodně dobrém stavu, mohl by ji v prvním plánu brát někdo z okolí prodávajícího, třeba nový junior, třeba i jako tréninkovou.
Taky je na rozdíl od obřaček dojíždějí trenéři.
V každém případě je ojetá SL oproti GS větší problém.
I s cenou bude problém, protože lyži 165 cm si koupí dost lidí. Takže prodávající není nucený prodávat levně jako GS. Zejména když na tom bude nějaké slušné DIN 15+ vázání.
Tím ale neříkám, že se slušné kousky vůbec nedají sehnat, okolnosti můžou být různé.
07.02.2014 15:26:24 #45
>> #44, ivan, 07. 02. 2014 13:16:14
No to jsem si právě myslel :( Co říkáte variantě koupit novou lyži LUSTI. Ta cena je přijatelná.
07.02.2014 16:18:49 #46
>> #33, ivan, 06. 02. 2014 19:50:43
Ano, není to rozhodně žádné auto. Děkuji za trpělivost. Je to pro mě „nový segment“, tak se s ním seznamuju. I to seznamování je vlastně zábava.
07.02.2014 20:52:44 #47
>> #45, Kruťas, 07. 02. 2014 15:26:24
ahoj,hele na Harfe v Praze maji v testu Atomicu sl fis Hirschr 165cm,ješte si ji tam tuhle zimu nikdo nepujčil,vím to.protože jsem si jí pujčil jako první v utery,ale nejezdil jsem jí,jelikož mi nešlo povolit vazko jedne lyže,jsem blb, protože jsem si jí nepřipravil a pak jsem dole pod sjezdovkou jí nemohl povolit. No a tuhle lyži si tam za zimu pujčí jen par lyžařu a to tak na jeden den,tak by neměli byt moc jete a 15.3 jdou tyhle lyže do prodeje určitě za pulku,tak se mrkni
08.02.2014 00:34:36 #48
>> #46, klokanito, 07. 02. 2014 16:18:49
Jestli si budeš moci půjčit ty slalomky Atomic, o které píše pod příspěvkem č. 47 Godzilla, tak si je určitě vyzkoušej. Přece jen je to o hodně jiná lyže než „závodní“ slalomka. Ta lyže Tě bude nutit sportovat i když nebudeš chtít.
08.02.2014 17:40:51 #49
>> #43, Kruťas, 07. 02. 2014 12:57:56
Ahoj,
zeptám se, v čem nestačí/nevyhovuje „komerce“ v sektoru slalomových lyží, že pokukuješ po racestock a.k.a. racedepartment a.k.a. komůrkových?
08.02.2014 18:13:28 #50
Nemůžu říct, že mi úplně nevyhovují komerční lyže, ale vzhledem k tomu, že ty moje po čtyřech sezonách dodělávají a řeším výměnu, chci zkusit recestock, abych zjistil, jestli poznám rozdíl :). Očekávám od nich, že udržím „čistou hranu“ i na prudším a zmrzlém, což už se mi na současných lyžích vždycky nedaří. A buď zjistím, že ty bylo lyžemi, nebo je problém mezi lyžemi a helmou. No a taky je tam trochu toho „… já mám opravdu recestock lyže“.
08.02.2014 18:30:13 #51
>> #50, Kruťas, 08. 02. 2014 18:13:28
To je ovšem hodně dobrý důvod, abys ty fis lyže nejdříve vyzkoušel. Na krátké sjezdovce to ještě jde, ale jezdit na fis slalomkách celý den někde na 3km sjezdovkách, to je už hodně namáhavé.
08.02.2014 18:42:54 #52
>> #50, Kruťas, 08. 02. 2014 18:13:28
Pokud bydlíš někde poblíž, můžu ti na vyzkoušení nezištně půjčit racestok sl 160 s rental vázáním a můžeš testovat co hrdlo ráčí. Napiš SZ.
08.02.2014 19:31:49 #53
>> #50, Kruťas, 08. 02. 2014 18:13:28
S FIS slalomkama je to jak píše ivan .
Většinou se dojíždějí do jejich smrti a občas i po ní.Sehnat se ale dají.
08.02.2014 19:53:25 #54
>> #51, Navvy, 08. 02. 2014 18:30:13
celý den na FIS slalomkách?to je jak ze zlého snu.já je po max. 1,5 hodině s třesoucími se stehny ještě velice rád vyměním za GS.ale proti gustu žádný dišputát
08.02.2014 20:46:30 #56
>> #50, Kruťas, 08. 02. 2014 18:13:28
Fis SL, proč ne . Nedovedu si ředstavit že by rozdíl někdo nepoznal, protože je tam značnej, hlavně v reakčnosti,nájezdu do oblouku a v tom že pokud chytí kolej jen tak neuhnou, celkově jsou jinde. Rozdíly v jízdních vlastnostech u různých výrobců jsem u Fis SL nikdy nenašel nijak podstatný takže je jedno co bys pořídil, s jetými je to bohužel těžký do toho bych nešel, nový se daj koupit i za těch 10000k, ale plus vázko. Lusti RTSL no nevim přijde mě to takový něco mezi a mě se na nich třeba nikdy moc dobrě nejezdilo a přišlo mmě že na ledě to taky není úplně ono.
08.02.2014 20:50:34 #57
>> #54, havran007, 08. 02. 2014 19:53:25
To de poladit, stačí zamakat na kondici. Já na nich vydržim celkem dlouho, je ale fakt že to co tomu předchází je celkem hardcore.
08.02.2014 20:56:22 #58
>> #56, MPS, 08. 02. 2014 20:46:30
Zdravim. Zajimavy postřeh o Lusti SL(RT). Musím potvrdit. Tváří se jako pravá SL, ale není to úplně tak…OZ.
08.02.2014 20:58:06 #59
>> #57, MPS, 08. 02. 2014 20:50:34
no nevím,poladit to zřejmě de,ale mám takový neodbytný pocit, že bych na to potřeboval nohy asi jako Clarence Seedorf
08.02.2014 21:18:41 #60
>> #59, havran007, 08. 02. 2014 20:58:06
No vidíš to je ono, tak šup a jdi na tom zamakat
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.