Plastika křížového vazu
09.04.2008 20:27:21 #1
(Blanka, blanka.hercikova@email.cz) Po půlroce stráveného v Himaláji jsem se vrátila užít posledních zbytků sněhu… ale ouha… po nenápadném pádu v krkonošském středisku jsem byla nucena vyhledat lékaře. Diagnóza jasná – přetržení předního křížového vazu (RPT LCA), tak jsem se chtěla zeptat jestli někdo máte zkušenost s podobným zraněním, jestli doporučujete následnou plastiku křížového vazu, či dá-li se jezdit i bez tohoto zákroku… jak dlouho asi trvá rehabilitace apod. Předem díky.
10.04.2008 07:09:31 #2
(jarda, ) V desateru správného lyžaře je, kromě toho, že má záznam
o ošetření v každém středisku, které navštívil, také to že umí
vyjmenovat všechny vazy v koleně a zná jejich funkci:-)
Osobně jsem měl trochu větší štestí, „jenom“ rozsáhlejší
parciální rupturu LCM, ale kamarád prodělal RPT LCA a tak jsme oba pilně
studovali, co s tím. U LCA se skutečně doporučuje plastika, dá se sice
jezdit i bez ní, ale ten vaz tam chybí a koleno dostává zabrat, což se
může projevit jeho zvýšeným opotřebením, ale třeba až za několik let.
Místní všeobecní ortopedové to neřeší, prostě ho ufiknou, dají
rehabilitaci a při bolesti doporučí brufen. Sportovní říkají, že jedině
plastika. Je to ale poměrně velký zákrok, diskutující na epicu
upozorňují, že doba do plného zotavení je až 12měsíců! Před půl rokem
se diskutovalo na carv, tam najdeš i doporučení na „lyžařské“
ortopedy.
15.04.2008 20:02:13 #3