Völkl Racetiger SL
30.09.2013 14:57:36 #3
Zdravím, pokud nejste závodník, tak bych lyže nechal tak jak jsou, pouze bych napustil/namazal skluznici univerzálním voskem, většinou a je to u všech značek jsou lyže z výroby připravené k okamžité jízdě. Völkl má jistě ve fabrice super mašiny a nepustí nic špatného ven. Až po pár dnech lyžování bych nechal udělat tuning hran, pokud bude skluznice OK, tak pouze božní hranu. Díky Michal.
01.10.2013 13:52:49 #5
>> #4, ax, 01. 10. 2013 11:25:50
Ja by som to zmeral …napr. od sklzice metódou 60mm TB(true bar) (1mm = 1 stupeň) a z boku nastaviteľným uholníkom. Tipoval by som to na 0/88. Pri čistej hrane je asi jedno či má 0/86 alebo 0/88, hlavne aby bola ostrá(teda ak nepočítam životnosť hrany). Ak jazdíš oblúky pod aktuálny rádius, tak lyža ide lepšie do šmyku ak má nejaký ten podbrus …u slalomky tých 0.5.
01.10.2013 15:10:35 #6
>> #5, vx, 01. 10. 2013 13:52:49
Hmmm, tak na to tvoje měření od skluznice bych se rád podíval. A to, co píšeš 0/88, 0/86.....hlavně trochu podbrusu a abyla ostrá.....
Jo vcelku super rada! Taky bych rád věděl, jakou životnost mají tvoje křížový vazy při 0/86, samozřejmě jen když je ostrá:-)
>> #1, ax, 28. 09. 2013 19:04:52
Jestli sou lyže nové, je pravděpodobné, že pojedou slušně. Dost často výrobci dávají 88/1, což je takové „příjemné“ broušení. Od skluznice nemáš moc šanci zjistit, co tam je. Z boku přiložením vodítka s pilníkem. Fixou označíš hranu a uvidíš, jestli pilník bere vše nebo ne. Když rovnoměrně, po celé šířce, je tam pravděpodobně ta hodnota vodítka.
Pak si je dej nabrousit podle potřeby a preferencí. 86/0 moc nedoporučuju:-)
T.
01.10.2013 17:13:36 #8
>> #7, ax, 01. 10. 2013 16:40:15
Malo by to byť asi takto:
„hrany z vysokolegovanej ocele natuningované na 1/88“
01.10.2013 19:23:44 #9
Různé chytré stránky tvrdí 1/88 pro komerční lyže Voelkl (např. http://www.jonsskituning.co.uk/…/view/31/41/ ) – to bude tvůj případ.
U race stock se informace různí…
01.10.2013 21:29:29 #10
>> #7, ax, 01. 10. 2013 16:40:15
„Prave ze te 0 se bojim aby tam nebyla.“
Báť sa nemusíš.Völkl je síce jeden z mála,ak vôbec nie jediný výrobca ktorý bol známy fabrickým uhlovaním 0/90°.Ale týka sa to len závodných modelov race stock,wc stock a vždy bolo k lyži pribalené upozornenie na takéto uhlovanie.
..inak btw,či máš,alebo nemáš odspodu „0“ si snáď ľahko zistíš aj sám.
01.10.2013 22:20:43 #11
>> #1, ax, 28. 09. 2013 19:04:52
Všechny nový Racetigery na kterýrých jsem jezdil byly i s továrním broušením naprosto v pohodě,takže bych s tím teď nic nedělal a následně brousil 0,5/88, celkem dobře držej takže by to mělo stačit.
03.10.2013 09:39:03 #14
>> #12, ax, 02. 10. 2013 14:18:00
TNS (a ten sa vyzná) Ti napísal, že to zistíš aj sám. Pokiaľ máš s tým problémy malá rada. Zober kovové pravítko(musí byť však úplne rovné) a polož ho na sklznicu. Voľným okom (resp. lupou) zistíš odklon hrán. Akú presnú hodnotu odklonu majú to takto určite nepoznáš. Navštív dobrý servis, oni Ti poradia.
03.10.2013 10:41:33 #15
>> #14, orim, 03. 10. 2013 09:39:03
Lepšie je to pozerať cez lupu. Pokiaľ sa ti podarí priložiť pravítko kolmo na hranu, tak na vzdialenosti 360/2PI čo je cca 57,3mm(cca 60mm) sa jeden mm odklonu od sklznice rovná jednému stupňu v uhle (využíva sa, že pri malých uhloch sa tangens uhla rovná(takmer) jeho arcusu).
03.10.2013 10:44:11 #16
>> #15, vx, 03. 10. 2013 10:41:33
Tu som našiel na poste #2 nejaký obrázok k tomu: http://www.tetongravity.com/…g-base-bevel
03.10.2013 17:20:39 #17
>> #16, vx, 03. 10. 2013 10:44:11
Paráda. Už zostáva iba jediná vec. Správne priložiť pravítko na tak malú hranu. VX si macher.
04.10.2013 14:11:15 #18
>> #17, orim, 03. 10. 2013 17:20:39
>> #16, vx, 03. 10. 2013 10:44:11
Obrázky jsou fajn a teorie je jasná. Ale hoši zkusili jste to někdy? Já jo. Má to dost úskalí. 1/ ani kovové pravítko není dost rovné a hlavně je moc úzké. Takže potřebujete mít o něco úplně rovného a přitom dost širokého. A i když to máte, tak 2/ Tlak, kterým přikládáte tu věc na 1,5mm dlouhou hranu, je zcela zásadní, takže se dá dost těžko říct, kdy ne/dělám úhel rukou.
Ale jinak dobrý…
04.10.2013 14:22:54 #19
>> #18, TomáS, 04. 10. 2013 14:11:15
Tome, naprosto s Tebou súhlasím. Je to určitá relevantná metóda, ktorá sa podľa mňa dá prirovanť k hodinárskej práci. Človek musí mať absolútne presné pravítko resp. oceľový hranol a naviac hrana (vodorovná) nemusí byť všade po celej svojej šírke rovná. Potom meranie nebude objektívne. Túto metódu by som skôr preferoval ako orientačnú.
04.10.2013 14:47:58 #20
>> #19, orim, 04. 10. 2013 14:22:54
… – myslím, že takhle „profesorsky“ to nezjišťujou ani Tedovi .
Na měku je přesnost odklonu od skluiznice vlastně úplně fuk, na tvrdu, jde o to, abys nezařezával, lyže byly dostatečně tolerantní a dovolily přismýknutí dle potřeby nebo při nepřesném nasazení a při tom zakrojily přesně když potřebuješ. To vše je ale také hodně odvislé od tvrdosti lyže, průběhu její tvrdosti = špička-střed, radiusu, torzi lyže a na individuálních schopnostech a potřebách. To všechno lze nejlíp doladit ZKUSMO – třeba přímo na kopci pěkně růčo. Stačí k tomu obvyklá výbava – plochej pilníček, kousek kobercovky a nejlépe začít od nuly… – za dvě hoďky je hotovo…
04.10.2013 15:30:37 #21
>> #20, oblouk, 04. 10. 2013 14:47:58
no to fakt nevím…nejlépe začít v pořádným servisu a udržovat pouze boční hranu…
04.10.2013 15:51:38 #22
>> #21, TomáS, 04. 10. 2013 15:30:37
… – a nebo tak ! – zvykneš si na všechno.
04.10.2013 17:59:32 #23
>> #1, ax, 28. 09. 2013 19:04:52
Neřešit a jezdit. Potom nabrousit 0,5 / 87. Větší vědu bych v tom nehledal.
04.10.2013 18:37:31 #24
Jak už bylo řečeno, u komerčních lyží se 0 neboj, leda by je před tebou měl někdo se supr pojistkou na kolena. Jiná píseň je to u race stocků, vím minimálně o dalších dvou případech vedle Völklu, zmíněného už TNS, kde byla v základu cca 0 zespod (Blizzard, Vist, Kneissl).
K návodům – Když někomu rukama projde několik set závodních lyží za sezónu, tak asi dobrý a něco vidí i bez superrovnejch kovovejch pravítek (viděl sem jen jednou v životě v Itálii). Pokud ale doma bastlim svejch několik párů, sebelepší návod bude mít za výsledek plus mínus 2–3 stupně, bavím se stále o odklonu od skluzinice, což není zas tak super informace. Zkušené vyjímky obdivuju.
Osobně poznám bezpečně jen tu 0, a to jen na ledu, na měkku sem dokonce dal jednu jízdu na DH s 0, doma sem pak málem padal na znak když sem se to pokoušel měřit popsaným způsobem.
Přidávám se teda ke kvalitnímu naformátování 0,5/87 a udržování ručně z boku.
04.10.2013 22:34:11 #25
>> #24, Másin, 04. 10. 2013 18:37:31
"Přidávám se teda ke kvalitnímu naformátování 0,5/87 a udržování ručně z boku.: – jo, to je nicnekazící v podstatě správná obecná rada… – a je klid.
Jen bych dodal, že nejméně každé druhé-třetí broušení „z boku“ pracuju i zespodu, protože ta hrana je ojížděná „okulacovaná“ právě smýkáním zespodu a spodní broušení je tudíž nejméně stejně důležité pro udržení kvality hrany (navíc se tím trošku šetří i na nutnosti většího odebírání z boku). Je pravda, že tím trošilinku ohlazuju strukturu u hran, ale jak známo, to je koneckonců dobře… Navíc i skluznice zespodu potřebuje čas od času zarovnávání (radekem). Struktura mi při tom vydrží dostatečná dvě sezóny (což je v podstatě životnost kvalitní lyže).
05.10.2013 20:18:28 #27
>> #26, ax, 05. 10. 2013 19:45:58
Existují desítky udělátek – to co sis vybral je naprosto OK. Snadno si spočítáš, kolik ušetříš tím, že si lyže budeš dělat sám – nejen cenou za servis, ale i podstatně menším úbytkem hran. To hlavní je ale záruka perfektně připravených lyží na každé ježdění (pokud budeš přibrušovat po každém lyžování na tvrdu, nebo po max 2–3 na měku). Vůbec se neboj, že bys to nezvládl – chce to trošku zapojit mozek a získat grif a to co sis vybral je opravdu blbuvzdorný udělátko… Věz, že blbě nastavenej servisní stroj (a není to úplná výjimka) dokáže lyžím uškodit jedním průjezdem několikanásobně víc než bys to mohl růčo dokázat ty. Jo a mazej skoro pokaždý – a užívej si pěkný svezení.
05.10.2013 21:52:07 #28
>> #26, ax, 05. 10. 2013 19:45:58
Po pravde jsem lyze sam jeste neostril (jen mazu), ale nemelo by na tom byt nic sloziteho, nebo se pletu?
Složité to určitě není,jen to chce pečlivost a nepospíchat.Doporučuju používat rukavice.
05.10.2013 22:35:52 #29
>> #26, ax, 05. 10. 2013 19:45:58
Na pravidelné dobrušování by byl vhodnější jemný pilník, pilníky dodávané s brouskem jsou většinou příliš hrubé. Také budeš potřebovat ponk a dva svěráky na upnutí lyže. Najdi si a pročti vlákna o broušení lyží.
05.10.2013 23:02:00 #30
>> #26, ax, 05. 10. 2013 19:45:58
Souhlasím s Mirkem, pokud máš doma nějaký prostor, dílnu apod. , tak
s málem se dá hezky připravit lyže
Rovnou bych šel do úhelníku a postupně se dovybavil
Jak psal oblouk, jednak časem se finance vrátí a hlavně pokaždé máš
nachystanou lyži a wo to gou
Popřemýšlej. Já si taky koupil nějaké podobné udělátko a nakonec ho
mám doma origo zabalené, bo jsem nakoupil úhelníky
Stejně se asi časem dostaneš i k voskování
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.