Právě Flims se může pyšnit dlouhou lanovkářskou historií – již v roce 1945 zde byla na trase Flims–Foppa uvedena do provozu úplně první odpojitelná dvousedačková lanovka Von Roll legendárního systému VR 101, tehdy ještě s podpěrami dřevěné konstrukce. Asi není třeba zmiňovat, že charakteristickým prvkem těchto lanovek byly sedačky, na kterých se sedí bokem ke směru jízdy. O dva roky později se rozjel typově stejný druhý úsek na Naraus, který v roce 1956 doplnila 26místná kyvadlová lanovka na Cassonsgrat (2 644 m n. m.), rovněž od firmy Von Roll.
Historický snímek horní stanice původní lanovky systému VR101 na trase
Foppa–Naraus
Zatímco kyvadlová lanovka je v prakticky nezměněné podobě v provozu dodnes, obě sedačkové lanovky VR 101 byly již dávno nahrazeny. Nejprve byl v roce 1986 nahrazen 1. úsek Flims–Foppa odpojitelnou trojsedačkovou lanovkou Garaventa (zajímavostí je, že z celkových 167 sedaček je 20 vybaveno bublinami a koženými sedáky, a v létě tak na trase vždy po 5 normálních sedačkách následuje 1 s bublinou), v roce 1989 pak přišel na řadu i úsek Foppa–Naraus. Zde byla vybudována odpojitelná čtyřsedačková lanovka Von Roll, kde se rovněž střídají dva typy sedaček (bublinami typu Helios je vybaveno 23 z celkových 93 sedaček, a v létě tak na trase vždy po 3 normálních sedačkách následuje 1 s bublinou).
Trasa odpojitelné trojsedačkové lanovky Flims–Foppa
V zimní sezóně nabízí lyžařská aréna Flims Laax Falera celkem 235 km sjezdových tratí všech obtížností, 29 lanovek a vleků a 4 snowparky. Stavba inovativních lanovek v tomto středisku samozřejmě neskončila v roce 1945. Velkým lákadlem je v roce 2012 postavená šestisedačková lanovka Lavadinas–Fuorcla Sura firmy BMF, která je vybavena zcela novým typem sedaček s bublinami. Tyto sedačky byly designovány studiem Porsche a jejich zvláštností je, že jsou během jízdy na trase natočeny v úhlu 45 stupňů k ose trati – to návštěvníkům poskytuje nejlepší výhled na okolní skalnatou scenérii. Lavadinas–Fuorcla Sura je ovšem čistě sportovní lanovka pro přepravu lyžařů a snowboardistů a je v provozu pouze v zimě.
Šestisedačková lanovka Lavadinas–Fuorcla Sura s natáčecími
sedačkami
Na podzim 2015 byl po 59 letech ukončen provoz na kyvadlové lanovce na Cassonsgrat, v letošním roce proběhla její demontáž včetně stanic. V současnosti tak tento vrchol není lanovkou přístupný. V průběhu času bylo představeno několik variant na nové lanovkové zpřístupnění Cassonsgratu, kdy a v jaké variantě k tomu dojde, však není dosud definitivně rozhodnuto.
Kabina kyvadlové lanovky na Cassonsgrat před dolní stanicí