Historicky vedla lanovka ve Szczyrku pouze na vrchol Skryczne – v původní podobě šlo o dva úseky jednosedačkových lanovek Szczyrk–Jaworzyna (otevřena 1957) a Jaworzyna–Skryczne (otevřena 1959).


Historický snímek původní jednosedačky Jaworzyna–Skryczne


Vzhledem k nedostatečné přepravní kapacitě byly na počátku 90. let obě nahrazeny novými dvousedačkami Mostostal – nejprve v roce 1992 horní úsek a následně o rok později i dolní úsek.


Původní dvousedačka Szczyrk–Jaworzyna firmy Mostostal byla provozována v letech 1993 až 2016


V pořadí třetí lanovka ve Szczyrku byla postavena v roce 2008 u skokanského můstku Skalite – jde o krátkou neodpojitelnou dvousedačku Doppelmayr.


V roce 2008 přibyla jako třetí lanovka ve Szczyrku dvousedačka u skokanského můstku Skalite


V roce 2013 byla dvousedačka na úseku Jaworzyna–Skryczne (ten je sice kratší, avšak lyžařsky atraktivnější) nahrazena odpojitelnou čtyřsedačkou Leitner se žlutými bublinami.


V roce 2013 byla uskutečněna náhrada dvousedačky na trase Jaworzyna–Skryczne odpojitelnou čtyřsedačkou Leitner se žlutými bublinami


V roce 2016 byla dokončena výstavba zcela nového lyžařského areálu Beskid, jehož páteří je odpojitelná šestisedačka s bublinami od firmy Tatralift (šlo o první šestisedačku Tatralift, druhá se staví teprve letos v Jižní Koreji).


V roce 2016 byl otevřen zcela nový areál Beskid, jehož páteří je první šestisedačka od firmy Tatralift


Největšího rozvoje se Szczyrk dočkal v roce 2017. Nejprve byl vyměněn i dolní úsek dvousedačky Szczyrk–Jaworzyna za odpojitelnou čtyřsedačku Leitner se žlutými bublinami, stejnou jako na horním úseku. Stavební část byla realizována zčásti již na podzim 2016, díky tomu mohla nová lanovka uvedena do provozu již v létě 2017. Kompletní proměny se v roce 2017 ovšem dočkalo největší středisko ve Szczyrku, provozované od roku 2014 firmou Tatry Mountain Resorts, kde se do té doby nacházely pouze lyžařské vleky.


Šestisedačka se žlutými bublinami Solisko–Hala Skryczeńska


Součástí investice byla především stavba 10místné kabinkové lanovky U Kowalskiego–Hala Skrzyczeńska a dále odpojitelných šestisedaček Solisko–Hala Skryczeńska (žluté bubliny) a Solisko–Hala Pośrednia (modré bubliny). V roce 2018 pak následovala ještě další odpojitelná šestisedačka Hala Skrzyczeńska–Zbójnicka Kopa, všechny čtyři lanovky dodala firma Leitner.

Ve střednědobé budoucnosti se počítá ještě se stavbou šestisedačky Czyrna–Hala Skrzyczeńska, která nahradí poslední staré lyžařské vleky ve středisku. Szczyrk je atraktivní i pro návštěvníky z České republiky – od slezských hranic sem dojedeme za méně než hodinu.


10místná kabinková lanovka U Kowalskiego–Hala Skrzyczeńska, která je hlavní přístupovou osou do areálu TMR