Kopřivná
Skiareál Kopřivná v Malé Morávce, který nejprve disponoval 450 metrů dlouhým kotvovým vlekem, se na podzim roku 2012 rozšířil o 950 metrů dlouhou neodpojitelnou čtyřsedačkovou lanovku s rozběhovým pásem a zcela novou 1 350 m dlouhou sjezdovku s převýšením 184 m. Původně provozovatel střediska uvažoval o pořízení použité čtyřsedačkové lanovky, avšak nakonec se rozhodl pro zcela novou technologii. Na tu bylo následně vypsáno výběrové řízení, které vyhrála firma Leitner, jednalo se tak po Červené Vodě v pořadí o druhou zcela novou lanovku firmy Leitner v České republice. Po vykácení trasy nové lanovky a sjezdovky během léta byla v průběhu října 2012 provedena betonáž patek podpěr a základů stanic. Devátého listopadu pak byla zahájena montáž samotné technologie, která byla provedena v rekordně krátké době (jde tak bezesporu o nejrychleji postavenou lanovku v historii České republiky) – již na konci listopadu bylo zapleteno dopravní lano a 14. prosince byly na nové lanové dráhy vykonány zátěžové zkoušky. Provoz lanovky byl slavnostně zahájen v pátek 21. prosince, nechyběl ani velkolepý ohňostroj. Pro instalaci některých vysokých podpěr byl využit vrtulník, celkem bylo provedeno kolem 20 letů. Přepravní kapacita lanovky činila 2 000 osob za hodinu při rovných 99 sedačkách, celková přepravní kapacita areálu pak dosahovala 3 200 osob za hodinu. Novinkou byla i nová budova se zázemím obsahující občerstvení a toalety a rozšíření počtu parkovacích míst. Součástí areálu je chata Kopřivná, která prošla náročnou rekonstrukcí, při níž se z ní stal tříhvězdičkový hotel.
Horní stanice původní čtyřsedačkové lanovky
Už v době provozu čtyřsedačkové lanovky byla Kopřivná vyhlášeným
bikeparkem
Úspěch této investice jednoznačně potvrdil vysoký návštěvnický potenciál tohoto moderního resortu v tradiční lyžařské destinaci, a tak provozovatel areálu rozhodl již po pouhých 5 letech o náhradě této lanovky odpojitelnou šestisedačkou s komfortním vybavením - s bublinami, s vyhřívanými sedáky s koženými potahy a s individuálními opěrkami na nohy, které se spolu s ochrannou zábranou odemykají jen ve stanicích a tím během jízdy zcela znemožňují případné vypadnutí cestujících. Dodavatelem nové lanovky se stala opět firma Leitner. Trasa se oproti původní čtyřsedačce nezměnila - měří 908 metrů při převýšení 186 m a zatím se nezměnila ani přepravní kapacita, která zůstává zpočátku na hodnotě 2 000 osob za hodinu. K přeplnění sjezdovek tedy nedošlo. Díky téměř dvojnásobné dopravní rychlosti se doba jízdy zkrátila na pouhé 3 minuty.
Horní stanice nové šestisedačky
Provedení obou stanic se liší - zatímco dolní poháněcí a napínací stanice s nástupem kolmým na osu trati a s přímým pohonem DirectDrive, který se vyznačuje absencí převodovky, je vybavena vysokým proskleným zastřešením, horní vratná stanice je otevřeného provedení s tunelovým zakrytím staničních dopravníků. Barevné řešení stanic a potahů sedaček je v kombinaci černé a červené. Garážování sedaček je řešeno jako kombinované – 26 sedaček parkuje na odstavné koleji u dolní stanice a zbývajících 19 sedaček pak v oběhu dolní stanice (staniční garážování). Na trati je rozmístěno celkem 9 podpěr (o jednu více než u původní čtyřsedačky), nejvyšší z nich měří 17,7 metrů. Komfort a bezpečnost nastupování zajišťuje výškově nastavitelný nástupní pás, který dopraví lyžaře od vstupních branek až na místo nástupu na sedačku a současně si dokáže změřit výšku pasažérů a operativně přizpůsobit vzdálenost mezi pásem a sedačkou, což ocení především menší děti. Jako v pořadí třetí lanovka v České republice je šestisedačka na Kopřivné vybavena automatickým systémem kontroly polohy lana firmy Leitner označovaným jako CPS (Cable Position Supervision), který dokáže detekovat z ideální polohy vybíhající lano ještě před jeho vypadnutím z kladek a lanovku včas zastavit. V září 2017 po demontáži původní lanovky probíhala betonáž základů a pilířů obou stanic a nových patek podpěr č. 1, 2 a 9 (pro podpěry č. 3 až 8 byly využity patky podpěr původní lanovky), na přelomu září a října následovala montáž nových podpěr na svá místa. V polovině října byla zkompletována horní stanice, následována na konci října stanicí dolní. Na začátku listopadu přišlo na řadu rozvinování a zaplétání dopravního lana a do provozu byla nová lanovka uvedena 26. prosince 2017.
Dolní stanice nové šestisedačky
Vzhledem k nenáročné povaze svahu a značné šíři sjezdovek je areál vhodný pro rodiny s dětmi a začátečníky, na své si však přijde i náročná klientela. Společně s šestisedačkou byla vybudována také nová, ve své horní části červená, sjezdovka o délce 920 metrů včetně technického zasněžování a osvětlení pro večerní lyžování a vytápěného bistra až pro 140 lidí u dolní stanice. Kromě lanovky se v areálu nachází ještě lyžařský vlek v dolní části svahu a pohyblivý pás. Hodnota investice dosáhla téměř 150 milionů korun. Z toho je více než 110 milionů korun spojeno s novou lanovou dráhou, šlo tak o největší investici do lanové dráhy na českých horách v roce 2017. Původní čtyřsedačková lanovka se rozjela v roce 2018 v Beskydech v lyžařském areálu v Mostech u Jablunkova.
Trasa nové šestisedačky