Lyžařský areál rozkládající se přímo nad městem Vrchlabí má poměrně dlouhou historii. Dříve se zde nacházely pouze lyžařské vleky (páteř střediska tvořila kotva Transporta, později doplněná použitým lyžařským vlekem Stemag, který byl následně ve druhé polovině 90. let nahrazen novějším, rovněž použitým kotvovým vlekem Doppelmayr z roku 1989 původem z Kitzbühelu).
Dolní poháněcí stanice (foto Radim Polcer)
Zatímco Transporta byla již v roce 2005 vyměněna za neodpojitelnou trojsedačku Doppelmayr pocházející z italské Cortiny d´Ampezzo, novější Doppelmayr přišel na řadu v roce 2014, kdy ho nahradila odpojitelná čtyřsedačková lanovka značky Garaventa dovezená ze švýcarského Lenku (součást lyžařské houpačky Adelboden Lenk), kde sloužila na trase Metsch–Metschberg od roku 1994 až do roku 2014, kdy ji nahradila desetimístná kabinková lanovka Leitner. Tato lanovka byla známá z prospektů Garaventa díky svému fialovému zbarvení stanic a potahů sedaček, provedeném již z výroby v reklamě Milka. Ve Vrchlabí kopíruje v délce 1 050 metrů trasu původního lyžařského vleku (ten byl znovu postaven na Slovensku) a obsluhuje modrou sjezdovku, která je se svým převýšením 161 m přímo předurčena pro začátečníky a rodiny s dětmi. Původně bylo uvažováno o neodpojitelné čtyřsedačce, nakonec byla ovšem s ohledem na očekávanou klientelu návštěvníků vybrána komfortnější odpojitelná varianta.
Celkový pohled na horní stanici s depem sedaček (foto Radim
Polcer)
Po demontáži a dovezení technologie lanovky ze Švýcarska byla koncem července zahájena výstavba zemními pracemi a betonáží patek podpěr a základů stanic. V první polovině září byla zahájena montáž technologie – nejprve byly ve velmi krátkém časy usazeny všechny podpěry na trase, o pár dní později byla zkompletována dolní stanice. Ve druhé polovině září přišla na řadu také stanice horní, následně byly na přelomu září a října obě stanice opatřeny slušivým modrožlutým opláštěním. Ve druhé polovině října bylo rozvinuto a zapleteno dopravní lano a do provozu byla nová lanovka uvedena na 30. prosince 2014. Co se týče technického řešení lanovky, obě stanice jsou realizovány v jednoduchém kompaktním provedení s nízkým zakrytím staničních dopravníků. Pohon i hydraulické napínání je umístěno v dolní stanici, vedle horní stanice se nachází dřevěná stavba ukrývající depo sedaček se 4 průjezdnými odstavnými kolejemi. Přepravní kapacita lanovky činí 2 400 osob za hodinu a její lineární trasu bez velkých terénních zlomů trasu tvoří celkem deset podpěr, tlačná je pouze podpěra č. 1. Stávající neodpojitelná trojsedačková lanovka zůstává zachována a areál tak disponuje již 2 lanovými dráhami a 2 lyžařskými vleky s celkovou přepravní kapacitou 5 800 osob za hodinu, samozřejmostí je technické zasněžování sjezdovek. Novinkou sezóny 2014/15 byl také nový bezdotykový turniketový odbavovací systém. Horní stanice lanovek jsou ideálním nástupem na běžecké tratě Benecka a Horních Míseček s celkovou délkou až 50 km.
Trasa lanovky (foto Radim Polcer)