Sjezdovky:
Sjezdovky jsou přehledně „slabikářově“ uspořádané – od
cvičného Thurnhofu přes modro-červený Sonnenhang a červený Nordhang až
po černou Weltcupstrecke. Šíře sjezdovek je v šumavských poměrech
výjimečná – velkorysé přehledné dálnice jako z Alp. Tratě nemají
žádná hluchá místa a dokonale využívají cca 350m převýšení, jsou
však terénně zplanýrované, a tak poměrně jednotvárné. Jen černou
Weltcupstrecke zdobí dva terénní zlomy. Užší černý Osthang mimo
provoz.
Sněhové podmínky:
Svahy jsou stále perfektně vysněžené sjezdovky v plné šíři, jen
dojezd modrého Sonnenhangu už začíná „prosvítat“. Pod kabinkou
vysněžena jen hlavní varianta černé tratě, souběžná uzavřena se zbytky
sněhu. Sníh ještě leží i mimo sjezdovky.
Od rána osluněný Arber tentokrát nenabídl typický jarní beton – už
v půl deváté byly všechny tratě příjemně povolené s pevným
podkladem
- během dopoledne postupně krupicovitě až měkko, jen černá
Weltcupstrecke vydržela pevná s hrubozrnným firnem na povrchu až do
pozdního odpoledne.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
V provozu už je jen kabinka a 6sedačka Sonnenhang (6sedačka Nordhang mimo
provoz), takže na červené sjezdovky Bayer- a Böhmerwald bylo potřeba
přetraverzovat. V provozu i celý cvičný Thurnhof, avšak jen do neděle.
Zalidněnost:
Zalidněnost ve všední jarní den malá, zato hned od půl deváté
„plná“ jako po celý zbytek dne. Kabinky sice jezdily po celý den
obsazené, ale na sjezdovkách zbýval neomezený prostor.
Občerstvení a aprés-ski:
Velké a všudypřítomné horské chaty s typickou bavorskou kuchyní,
atmosférou i hudbou – na vrcholu, v údolí i na Thurnhofu (Sonnenfels),
často s českou obsluhou.
Doprava do střediska a parkování:
Příjezd na úpatí hory do 1 000 m n. m. vede po široké horské silnici
– odbočka v Bayerischer Eisensteinu hned za česko-německou hranicí
(směrovka „Arber Bergbahn“). Bezplatná a kapacitní štěrková
parkoviště lemují celé úpatí Arberu – parkuje se 0 až 200 m od
nejbližší lanovky nebo vleku (výtah ke stanici kabinky).