Sjezdovky:
Zajel jsem na parkoviště pod Hromovkou, jaké však bylo moje překvapení
- starý vjezd na parkoviště od září, kdy jsem zde byl naposledy,
zlikvidovali a na parkoviště se vjíždí okolo zvednutých závor uprostřed
parkoviště. Výjezd je hned vedle, anebo múžete jet spodem a vyjedete za
benzínkou, ale to je cesta pro off-roady, je to samá díra.
Tak a teď ke sjezdovkám: v provozu je Hromovka II, z té se přejelo na
Turistickou modrou sjezdovku, kterou se sjelo k nové šestisedačce. Ještě
jezdila dvojsedačka u FISového svahu, kde se jezdil spodní hank této
sjezdovky. Už ráno byly sjezdovky mírně umrzlé jen na povrchu, jak se do
nich trochu zatlačilo, tak se dělaly docela hluboké rýhy. Sněhu na
sjezdovkách je cca 15 až 30 cm, ale místy již i po ránu byla vidět tmavá
místa, jejichž počet se zvyšoval s tím, jak přibývalo lyžařů, teda
spíš nelyžařů. Sjezdovky byly pořádně urolbované v jejich středu,
kraje sjezdovek moc neupravují - byly oproti středům hodně měkké.
Bylo hodně slyšet němčinu a bylo potřeba jezdit opatrně, i když si
myslíte, že ten doveda pojede doprava, tak je schopný vystoupit z lyží
doleva a rozhodit se po sjezdovce, no hrůza. Bylo jich tam okolo 11. hodiny
docela dost.
A v mírné střední části sjezdovky už byla zábrana, protože sjezdovku
podemlela spodní voda a vznikla tam díra o rozměrech cca 3 x 1,5
metru....
Sněhové podmínky:
Sněhu je tam, jak jsem již uvedl výše, 15 až 30 cm. Okolo 10:30 začalo
mírně poprchávat a v 11:30 už normálně pršelo a z údolí se zvedla mlha,
takže na sjezdovce přestávalo být vidět. Pokud toto počasí vydrží
ještě týden, mohou to zabalit, nebude na čem jezdit. Sníh to byl jako
koncem dubna - rozměklý, pak i těžký. Prostě sezóna jestli nekončí, tak
bude brzo přerušena...
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Nebudu popisovat ty lanovky, co už tam jsou desetiletí, ale těšil jsem se
na novou šetsisedačku. Vypadá fakt úžasně. S nastupováním není žádný
problém, musíte si klasicky stáhnout zábranu s opěrkami na nohy, které
vycházejí mezi nohy, takže i děti jsou tímto jištěné proti vypadnutí.
Zábrana se během jízdy automaticky blokuje. Když začalo pršet, tak
přišla vhod i modrá bublina. U horní stanice nemusíte nic zvedat, obojí se
zvedne samo automaticky. Teď ještě k vyhřívání sedaček, po usednutí
ucítíte na zadku teplo, ale nežijte v domění, že sedačka bude hřát až
nahoru. To ne, zhruba u čtvrtého sloupu už efekt vyhřívání pomalu mizí.
No a rychlost lanovky oproti té staré není vyšší, spíš se to zrychlí
jen tím, že tam jede o dva lidi víc. A docela často taky zastavovala.
Zalidněnost:
Ráno nás čekalo asi 40, než to rozjedou. Bylo tam dost mládeže
obléknuté v závodních šortkách, už nemají kde, tak to tam řezali za
plného provozu...
V průběhu dopoledne se areál zaplňoval a mohlo zde lyžovat cca 500
lyžařů. A bylo to až moc, sjezdovka byla dost přeplněná.
Doprava do střediska a parkování:
O parkovišti jsem se již zmínil výše. Ale hlavně že už je otevřená
cesta ze Studence do Dolní Branné. Akorát hned první zatáčka za Studencem
je odkloněná opačně, ne do středu zatáčky, docela mě to překvapilo.
Jinak cesta je aspoň rovná bez děr a doufejme, že aspoň pár roků
vydrží...