Sjezdovky:
Středisko disponující 30 kilometry sjezdových tratí se skládá v
podstatě ze dvou částí, které jsou lyžařsky propojeny spojovacími
cestami. V levé části, z pohledu od městečka, sjezdovky téměř kopírují
trasou dvou kabinkových lanovek. V horní části areálu, podél osmimístné
kabinové lanovky Gipfelbahn sahající do výšky 2 193 m n. m., nalezneme
několik modrých sjezdovek nad hranicí lesa, které se v horní části
rozdělují a dole zase spojují do jedné tratě, sjezdovky nejsou na alpské
poměry příliš široké. Široká modrá sjezdovka následuje až v úseku
podél horní části šestimístné kabinkové lanovky Hochalmbahn. Od
mezistanice lanovky Hochalmbahn k dolní stanici vede černá sjezdovka, i když
černé označení snese jen horní úsek pod mezistanicí, spodní část je
spíše traverzový dojezd k dolní stanici a k parkovišti.
V pravé části areálu nalezneme červenou sjezdovku s příjemným sklonem
pro sportovnější svezení, která je ve spodní části obsluhována
dvousedačkovou lanovku a v horní polovině pouze kotvovým vlekem.
Propojení obou stran střediska je zajištěno spojovacími cestami, z
nichž hlavně horní od kotvového vleku ke kabinkové lanovce je velmi úzká
a dosti zdlouhavá. Spodní cesta opačným směrem je již lyžařsky
přívětivější.
Sněhové podmínky:
Sněhu na sjezdovkách byl v době naší návštěvy dostatek, vyjma horní
části červené sjezdovky č. 1 podél kotvového vleku, kde pistu tvořil
převážně přírodní sníh, ve kterém se objevovala vydřená místa.
Kvalita sněhu byla lepší zejména v horních polohách areálu, v nižších
patrech sníh v průběhu dne těžkl.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Obslužná zařízení na obou stranách areálu jsou, co se komfortu týká,
dosti rozdílná. Levou stranu obsluhují zejména kabinkové lanovky, zatímco
na pravé straně najdeme pouze jednu dvousedačku a v horní části vlek,
který vzhledem ke své délce a sklonu stoupání není příliš pohodlný.
Ovšem již od příští zimní sezóny by měla stávající vlek nahradit
nová desetimístná kabinková lanovka, která by měla navíc končit ve
vyšší nadmořské výšce než současný vlek, tím se tedy i prodlouží
délka sjezdu. Spolu s novou lanovkou by měla být vybudována i záchytná
nádrž na vodu, ta by měla napomoci lepšímu zasněžování této části
střediska, zejména horní části sjezdovky č. 1.
Zalidněnost:
Zalidněnost ve středisku byla po celý týden malá, lyžovalo se bez front
na přepravní zařízení. Většina návštěvníků lyžovala v levé části
areálu podél kabinkových lanovek, v pravé části bylo lyžařů opravdu
poskromnu, člověk měl sjezdovky v podstatě sám pro sebe.
Občerstvení a aprés-ski:
Občerstvovací zařízení se ve středisku nacházejí téměř výhradně
v blízkosti stanic lanovek a vleků, jejich množství je vzhledem k velikosti
areálu dostatečné. Ceny jsou přiměřené a kvalita jídla také.
Doprava do střediska a parkování:
Z Taxenbachu vede do Raurisu nejprve poměrně prudké serpentinové
stoupání a poté následuje mírnější klesání do údolí Raurisertal.
Silnice byly po celý týden chemicky ošetřené, tudíž doprava naprosto bez
problémů. U obou dolních stanic lanových drah se nachází bezplatné
parkoviště.